F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 57. dan: Kako je Jody Scheckter napravio cirkus na Silverstoneu 1973.

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

VN Velike Britanije 1973. bila je deveta utrka sezona, a bitka za prvo mjesto u poretku vozača bila je veoma intenzivna i uzbudljiva. Prvi je bio Jackie Stewart s 42 boda, samo jedan manje imao je drugoplasirani Emerson Fittpaldi, dok je Francois Cevert bio treći s devet bodova manje od svog timskog kolege u Tyrellu. Najveći pehist u prvih osam utrka bio je Fittipaldijev momčadski kolega, Ronnie Peterson, koji je bio primoran odustati u čak četiri utrke.

Šveđanin je nastavio dominirati kvalifikacijama, pa je na Silverstoneu za devetu utrku sezone skupio novi pole position. Iza njega su se smjestila dva McLarena, a iza njih Stewart i Fittpaldi. Startu utrke prošao je uobičajeno, bilo je mnogo borbi kotač uz kotač. No, Jody Scheckter se nije složio s tim, već je izazvao najskuplji sudar u povijesti Formule 1 u to vrijeme. Na izlasku iz zadnjeg zavoja izgubio je kontrolu nad svojim McLarenom te se izvrtio nasred staze, što je izazvalo lančani sudar, u kojem je sudjelovalo čak 11 vozača. Rezultat je bilo groblje F1 bolida duž cijele startno ciljne ravnine, u kojoj srećom nitko nije ozlijeđen. 29 bolida startalo je u utrku, a samo 18 ih je bilo spremno za ponovni start.

Kao da to nije bilo dovoljno, doživjeli smo još jedan start. Na kraju prvog kruga ponovno se dogodilo okretanje na stazi. Ovaj put je to bio Jackie Stewart, pa se start ponovio treći i zadnji put. Nakon velike bitke između McLarena, Lotusa i Marcha, pobjedu je odnio Peter Revson, tri sekunde ispred Petersona u Lotusu. Odlilčni Hunt u Marchu završio je na četvrtom mjestu sa samo tri i pol sekunde zaostatka za pobjednikom.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

11 komentara

  1. Honda zekohonda Donator Prikaži

    ovo sam zno na kvizu. :)


    0

    0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      I ja sam :chill:


      0

      0
      • Michael Schumacher cavallina Prikaži

        @Frantic, a ima li sto da nisi znao, molim fino? :trep:

        P.S. ovo sam slucajno nekim cudom znala i ja (s obzirom na vremensku razliku doista je cudo…), ali je stvarno lijepo vidjeti ponovno to na snimci (jer sam, nekad daleko prije rodjenja gledala ovo uzivo, pa se sjecam..khm, khm)

        Marko, hvala i za ovaj tekst, ova zimska stanka je stvarno jaaaako ugodna s ovim tekstovima!


        0

        0
      • Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

        Lijepo je čuti da ljudi prihvate način na koji sam zamislio odstraniti dosadu koja vlada tijekom zime. Očito je uspjelo :)

        Hvala svima!


        0

        0
      • Lol…to je meni bilo poprilično davno da sam i podosta i debelo pozaboravljao.
        Sječam se samo vozača i bolida koji su onda bili “u slobodnom razvoju” ako se to tako može reči, a ne kao danas…milion pravila i ograničenja.
        Utrke nema šanse da se sječam pa mi je također drago da Marko izvlači ovakve priče “iz naftalina” (a šta drugo reči…).
        Hvala Marko.


        0

        0
      • Stefan Bellof pigmalion Prikaži

        @zjurina

        Bilo bi lijepo kada bi se vratilo momčadima za pravo, da imaju odriješene ruke što se tiče razvoja. To je bilo divlje ( u pozitivnom kontekstu ) vrijeme, koje se nije moglo kontrolirati……

        Kao da danas mora biti tolika kontrola i toliko pravila? Što bi se dogodilo da nema toliko kontrole i pravila?


        0

        0
      • @pigmalion
        da su pravila postojala onomad kao što postoje danas vjerojatno nikad nebi imali naprimjer Lotus 72 :-(

        a da nisu počeli ubliskoj prošlosti postavljati ograničenja koja danas postoje vjerojatno bi imali Formule dizajna i možda daleko impresivnije nego što je napravio Newey onaj Granturismo 6 .


        0

        0
  2. Those were the days of racing :-)

    Gledao to na TV kad sam bio u Maroku hehe…

    Stewart je onda bio naj faca, pravi šampion i rejser, a Ronnie Peterson Princ brzine.


    0

    0