Izdvojeno

Zimska stanka, 45. dan: Hesketh – Najveća mala momčad u povijesti

Piše: Pulsmedia portal

Prije 6 godina, 11 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 5 minuta

Kada se pojavio na gridu 2005. godine Red Bull je unio toliko potreban dašak zabave u svijet Formule 1, čime je popunjena rupa nastala odlaskom Jordana, momčadi koja je svojim ležernim pristupom osvajala tijekom 90-tih, da bi njezin sjaj početkom ovog stoljeća počeo blijediti. Ali koliko god Red Bull na svom početku bio zabavna momčad, i koliko god Jordanovi žuti bolidi osvajali zmijama, stršljenovima i raljama na svojim bolidima, ipak titulu „naj rock’n’roll momčadi“ bez iti malo sumnje pripada momčadi Hesketh iz sredine 70-tih.

Na utrke su dolazili u Rolls-Royceovima

Lord Thomas Alexander Fermor-Hesketh, treći barun Hesketha, od malih nogu bio je ekscentričan i sklon uživanju života do maksimuma. Škola ga nije previše zanimala, a u 21. godini je naslijedio veliko obiteljsko bogatstvo. Kako mu je bilo dosadno odlučio je zajedno s prijateljem Anthony “Bubbles” Horsleyjem, trgovcem polovnih automobila, 1972. godine osnovati Hesketh Racing i natjecati se u Formuli 3 sa samo jednim ciljem – zabaviti se!

Heskethovi vozači su bili sam Horsley te mladi Britanac James Hunt koji je upravo bio otpušten iz Marchove F2 momčadi. Hunt, tada poznat i kao Hunt the Shunt, glasio je kao brz vozač koji često razbija bolide. Heskethova momčad brzo je postala poznata po dvije stvari – razbijanju bolida, zbog čega su do sredine 1972. godine razbili oba bolida, te ludom partijanju! Na utrke su dolazili u Rolls – Royceovima, spavali su isključivo u hotelima s pet zvijezdica, a slavilo se uz litre šampanjca bez obzira na rezultat.

Najveća mala momčad

Lord Hesketh i Horsley, koji je odlučio ostaviti se volana i uz Hesketha voditi momčad, su brzo izračunali da troškovi vođenja momčadi u Formuli 1 nisu puno veći, te su kupili Marchov 731 bolid angažiravši pri tom mladog Marchovog inženjera Harveya Postlethwaitea da modificira šasiju kako bi se mogli natjecati najelitnijem natjecanju u 1973. godini.

Formula 1 ih je, zbog njihova shvaćanja natjecanja kao zabave, dočekala s podsmjehom, ali novi Heskethov tim vrlo je brzo počeo privlačiti pažnju svojom brzinom. Hunt je za volanom bijelog bolida bio bez sponzora jer je Hesketh kao veliki patriot odbijao stavljanje sponzora na bolid, već u prvoj utrci na kojoj je nastupio, VN Monaka, dogurao do šestog mjesta prije nego mu je motor otkazao. Već u drugoj utrci za svoj tim, u Francuskoj, Hunt je osvojio i prvi bod, da bi na domaćem terenu u Silverstoneu bio četvrti, a u Zandvoortu se, na VN Nizozemske, osvojivši treće mjesto popeo i na postolje! Najbolji rezultat sezone stigao je u posljednjoj utrci u Watkins Glenu na kojoj je Hunt osvojio nevjerojatno drugo mjesto!

Postlethwaite je za 1974. godinu pripremio prvi Heskethov bolid, Hesketh 308, koji je bio strahovito brz, ali su ga mučili veliki problemi s pouzdanošću. Tri treća mjesta i jedno četvrtu, uz čak devet odustajanja, bila su dovoljna za ukupno šesto mjesto u poretku. Ali, iako je rezultat predstavljao nazadovanje u odnosu za debitantsku godinu, te unatoč nepromijenjenom stilu u kojem su se pobjede i porazi i dalje jednako slavili, a na utrke se dolazilo u superluksuznim limuzinama u pratnji ljepotica, Hesketh je postala momčad koju su svi na gridu poštovali.

U sezoni 1975. Hesketh je s modificiranim 308B modelom riješio većinu problema s pouzdanošću, pa je Hunt uspio završiti sezonu na izvrsnom četvrtom mjestu. Vrhunac je bila pobjeda u Zandvoortu gdje je Hunt nevjerojatnom vožnjom uspio iza sebe zadržati Laudu koji mu je u bržem bolidu polovicu utrke puhao za vratom. Bila je to prva, i kako će se pokazati, posljednja pobjeda za „najveću malu momčad“ kako su se voljeli nazvati, a odličnoj sezoni Hunt je dodao i tri druga mjesta.

Penthouse i Rizzla nedovoljni za opstanak

Unatoč odličnim rezultatima Hesketh, čiji su bolidi i dalje bili bijeli s plavom i crvenom šarom jer je Lord i dalje odbijao da njegovi bolidi nose sponzorske boje, je istrošio novac i krajem 1975. godine objavio je da se povlači iz Formule 1. Hunt je gotovo ostao bez mjesta, ali mu je iznenadan odlazak Emersona Fittipaldija otvorio vrata u McLarenu, dok je momčad Hesketh preuzeo Horsley.

Kako Lord Hesketh više nije vukao konce Horsley je doveo dva sponzora koja su se tako savršeno uklopila u izgled momčadi – Penthouse i Rizzlu. Za volanom modificiranog 308D bolida je bio Austrijanac Harald Ertl dok su na nekim utrkama imali i drugi bolid kojeg su, kada bi donijeli sponzorski novac, vozili Guy Edwards, Rolf Stommelman i Alex Ribeiro. Hesketov bolid je privlačio pozornost livrejom i atraktivnim grid djevojkama, ali ne i rezultatima. Sedmo mjesto u Brands Hatchu bio je najbolji rezultat pa je Hesketh sezonu završio po prvi put bez bodova.

Situacija se nije promijenila niti 1977. godine kada je ponovo sedmo mjesto, ovaj put u Austriji, novog vozača Ruperta Keegana, bilo vrhunac. Za iduću godinu sponzor Olympus Camera je platio mjesto vozačici Divini Galici koja je otpuštena nakon što se u prve dvije utrke nije uspjela niti kvalificirati za utrku. Njezina zamjena Eddie Cheever se uspio kvalificirati, ali ne i završiti utrku, a njega je već nakon jedne utrke zamijenio Derek Daly. Ali, nakon što se Daly nije uspio kvalificirati za iduće tri utrke, Horsley je potpuno presušio te je ime Hesketh zauvijek nestalo iz svijeta Formule 1.

Blackhawk

 

Komentiraj

11 komentara

  1. pohvale za članak!
    konačno malo glamura na pulsu! :)


    0

    0
  2. Trebali ste napisati priču o Hesketovom grbu(medvjediću) :D


    0

    0
  3. Pierre Gasly
    Perica9 Prikaži

    Buduća takva momčad je Haas ;)


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni