F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 43. dan: 10 najboljih motora u povijesti Formule 1 (5/5)

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

2. Renault RS V10 – 3500/3000 kubika, 10 cilindara

Nakon neuspjele misije s turbo motorom kojeg su gurali kroz Formulu 1 punih 10 sezona, Renault se na kraju 1986. povukao i bacio na projekt za 1989. godinu, kada su pravilnikom određeni atmosferski motori. Prve tri sezone Renault je surađivao samo s Williamsom, a tek je treća godina donijela konkrentije rezultate i borbu za naslov. Renault doživljava renesansu od 1992. do 1997., kada su s Williamsom (1992., 1993., 1994., 1996. i 1997.) i Benettonom (1995.) osvojili šest uzastopnih konstruktorskih titula, baš kao i Honda od 1986. do 1991.  Već je 1992. RS4 razvijao 750KS pri 13000 okretaja u minuti, što ga je činilo najsnažnijim motorom u Formuli 1. Uz to je bio i vrlo pouzdan, pa je u kombinaciji s fantastičnom šasijom Williamsa bio nenadmašna zvijerka. Dominacija se nastavila i sljedeće godine, pa je Williams u te dvije sezone osvojio 30 pole positiona i 20 pobjeda u 32 utrke. Za 1995. napravili su uspješan prijelaz na 3000 kubičnih centimetara, te se dominacija nastavila do povlačenja iz sporta 1997. godine. Za to kratko vrijeme, Renault je s RS motorima napravio nevjerojatan podvig. U tih devet sezona su osvojili 74 pobjede i 84 pole positiona.

1. Ford Cosworth DFV – 3000 kubika, 8 cilindara

Od svog dolaska u Formulu 1 1967. godine sa sjajnim Lotusom, ovaj je motor našao utočište kod puno momčadi i odnosio pobjede svake sezone svog postojanja, koje je prestalo na kraju sezone 1983. Keith Duckworth ime je “barabe” koji je dizajnirao najbolji motor svih vremena, koji je u 17 sezona skupio 155 pobjeda. Bio je snažan, lagan i pouzdan. Projekt je financirao Ford sa 100 000 funti, što se pokazalo kao pun pogodak. Nakon samo par godina od dolaska u F1, motor je bio dostupan svim momčadima već od 7500 funti po komadu. Jackie Stewart bio je jedan od onih koji su bili najviše oduševljeni čudom od Ford Coswortha.

“Ne možete vjerovati kakvo je otkriće u to vrijeme bio taj motor. Dobio sam ga u Matri kao zamjenu za BRM H-16. Doimalo se kao da je došao s drugog planeta.”

Te sezone je Ford Cosworth DFV odnio sve pobjede.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

4 komentara

  1. Bmw Marko Rakić novinar Donator Prikaži

    Ovim putem isprike svima na prekidu zimske stanke. Ispriječile su se tehničke poteškoće pa nisam bio u mogućnosti pisati članke. Hvala na razumijevanju i čitamo se do početka predsezonskih testova :)


    0

    0