F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 32. dan: 10 najboljih motora u povijesti Formule 1 (4/5)

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

4. Ferrari 312 boxer – 3000 kubika i 12 cilindara

Motor je to s kojim se Ferrari provozao do četiri konstruktorska i tri vozačka naslova u samo pet sezona. Motor je predstavljen 1970. godine, a njegova prednost u odnosu na konkurenciju bila je manja masa i niže težište, budući da je to bio boxer motor. Imao je oko 460KS, a poslije nekoliko godina su mehaničari iz Maranella prešli 500KS. Ferrari se u početku mučio s motorom, no kad je sve sjelo na svoje mjesto, nemili pohod je mogao započeti. Niki Lauda je u sezoni 1974. osvojio devet pole positiona u 15 utrka, no nepuzdanost ga je spriječila da osvoji više pobjeda. Od 1975. do 1977. Ferrari je osvojio gotovo sve, a nesreća Nikija Laude na Nurburgringu izbila je mogućnost dvostrukoga hattricka. 1978. kolo je vodio Lotus, a Ferrari se godinu poslije vratio te osvojio još jednu dvostruku krunu, ovaj put sa Jody Scheckterom na čelu. Bila je to zadnja vozačka do 2000. i Michaela Schumachera.

3. TAG TTE P01 Turbo V6 – 1500 kubika i 6 cilindara

McLaren nije bio u zavidnoj poziciji početkom 80-ih godina prošlog stoljeća. Šasija nije bila jedna od boljih, a ni Coswrthov slabašni V8 nije pomagao pokraj sve moćnijih V6 turbo zvijeri. No, 1982. prvi u povijesti prave karbonsku šasiju, a godinu poslije sklapaju ugovor s Porscheom. Tu je Ron Dennis odigrao veliku ulogu. Pregovarao je s Porscheom o tome mogu li mu ponuditi motor koji će predstavljati vrhunac tadašnje tehnologije, no za to je trebalo novca. Ron se na sve pripremio te osigurao dovoljno sredstava kako bi razvoj mogao teći brzo i kvalitetno. Rezultat je bio sjajan. Motor je razvijao preko 600KS u utrci, što je bilo barem za 50 više od konkurencije. McLaren je dominirao 1984., nešto manje godinu poslije, dok je 1986. Honda bila bolji paket, no Prost se ipak domogao naslova. Tu kao da su njemački i japanski proizvođači zamijenili uloge. U početku je Porsche bio nadmoćan, a Honda kasnije, pa je svatko ugrabio svoj dio kolača. Na kraju 1987. godine Porsche napušta sport, a na njegovo mjesto dolazi Honda. Ostatak priče znate :)

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj