F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Zimska stanka, 14. dan: Što se dogodilo u Monaku 1988?

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Ayrton Senna tog je vikenda vozio neku svoju utrku. Nitko mu cijelog vikenda nije bio niti blizu, a po prvi put je u kneževini imao najbrži auto, iako se već dokazao i u sporijem. Kvalifikacije je odvozio nestvarno, ostavio je Prosta čak 1.4 sekunde iza sebe, a trećeg najbržeg gotovo tri sekunde. Dakako, bolid je bio uvjerljivo najbrži na gridu, ali Senna je tog vikenda bio još uvjerljiviji od MP4-4 kroz cijelu sezonu 1988. O kvalifikacijama je rekao:

“Već sam bio na pole positionu, no vozio sam sve brže i brže. Bio sam na poleu s pola sekunde prednosti, jednom sekundom prednosti, ali nastavio sam dalje. Odjednom sam bio dvije sekunde brži od bilo koga drugoga, uključujući mog timskog kolegu u istom autu. Shvatio sam da ne vozim bolid svjesno. Vozio sam prema instinktu, ali kao da sam bio u drugoj dimenziji. Kao da sam bio u tunelu, ne u onom ispod hotela – cijela staza je bila kao tunel. Išao sam sve brže i brže, bio sam debelo iznad limita, ali uspijevao sam pronaći još vremena. Onda sam se odjednom trgnuo, shvatio da se nalazim u nekakvoj drugoj dimenziji. Otišao sam u boks i tog dana više nisam vozio.”

Uslijedila je utrka. Ayrton je poveo s pole positiona vrlo uvjerljivo, ne ostavljajući protivnicima nikakvu nadu za uzimanjem zlatnog trofeja. Nizao je krugove u nekom svom svijetu, gradio ogromnu prednost koja je znala biti veća od jedne minute, a onda je uslijedio taj nesretni 65. krug. 11 krugova prije toga, Alain Prost je napokon zasjeo na drugo mjesto, ali s ogromnih 50 sekundi zaostatka, pa su šanse za stizanjem momčadskog kolege bile gotovo nepostojeće, pogotovo s takvom nevjerojatnom vožnjom.

U zavoju Portier (zavoj prije tunela) Senna je izgubio kontrolu nad autom te se zabio u barijere, čime je oštetio prednju osovinu, što je za njega označilo kraj utrke. Bio je veoma bijesan, što se dalo vidjeti odmah nakon nesreće kada je ljutito izašao iz bolida. Dok je jedan McLarenovac tugovao, drugi je slavio svoju četvrtu pobjedu u zadnjih pet izdanja VN Monaka. Prema viđenju Alaina Prosta, Senna je udario u unutarnju stranu barijere, što ga je odbacilo prema vanjskoj strani Portiera, gdje je na kraju “parkirao” svoj MP4-4.

No, je li to zaista bilo tako? Nakon sudara se vidi da je zadnja lijeva guma probušena, što se posebno dobro dočaralo kada je jedan od sudaca ugazio na nju kako bi se popeo preko ograde. Ako je Senna udario prednjim lijevim krajem u ogradu, onda je silina udarca na zadnju lijevu gumu sigurno bila puno manja, a još je udarac bio s boka, tako da u njemu nije bilo velike siline. O ovome je govorio Neil Trundle, McLarenov glavni mehaničar tog vremena.

“Sumnjali smo u to da se zadnja lijeva guma na Ayrtonovom bolidu ispuhuje. Bolid je počeo plesati po stazi, no Senna je odlučio pokušati završiti utrku radije nego da ode u boks.”

Pitanje je onda što je stvarno uzrokovalo Ayrtonovo izlijetanje u Portieru? Brazilac je tog vikenda vozio tako brzo i nepogrešivo da je bilo teško zamisliti da će to biti način na koji će završiti utrku. Nešto se zaista čudno dogodilo tog nedjeljnog popodneva u Monaku.

Na 6:35 počinje utrka

Podrži nas

Naši zadnji Donatori su: 1883 i Jester.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

3 komentara

  1. Pirelli Hard Monty Prikaži

    Nizao je krugove u nekom svom svijetu………………………S 50sec prednosti ne želi mjenjati gume,za koje se pretpostavlja da su krive i kome je to trebalo?Nekom tko niže krugove u svom svijetu i treba prednost od minute.
    Pratim F1 jako dugo,proživio sam gore opisani period,stekao mišljenje o njemu i ne želim bacati sjenu na nečije idole i urbane legende satkane oko njih.Ima tu puno toga čudnoga.
    Pokoj mu vječni.


    0

    0
    • Ayrton Senna Beethoven87 Prikaži

      Zanimljiv komentar, i pristojan.
      Kao njegov veliki fan, ja se necu ustrucavat reci da je lako moguce da mu je cilj bio poniziti Prosta (sa sto vecom prednoscu) i da mu se to obilo o glavu… Ego-trip… i poprilicno sam siguran da su svi visestruki prvaci ista pasta- drugo pakovanje, ukljucujuci aktualne Alonsa, Hamiltona i Vettela… bez toga ne bi ni bili to sto jesu…


      0

      0
  2. Clay Regazzoni HeatBlast44 Prikaži

    Pa ko je gledao trku, zna da je Prost zapao iza Bergera koji je od Senne bio sporiji 2-3 sekunde, tako da od te minute ne bi bilo ni pola, jer znamo da je Prost u kvalama vozio koliko treba, dok je na trkama Senni znao bit tvrd orah. Senna mi je idol i omiljeni vozac, ali tu je trku pretjerao pa usrao, nesto slicno Hamiltonu 2015 kad je bukvalno ponizio Rosberga sa 20 sekundi prednosti, a onda se sa ekipom zajebao ko budala oko boxa pod SC. Ima isto jedna prica da je Senna dobio radio od ekipe da malo uspori i da ga je to omelo i izazvalo sudar. Uglavnom nije to bila toliko dominantna voznja, koliko je dignuta u nebesa :)


    0

    0