Treća sreća

Izdvojeno / Kolumna

David Vidović

Prije 7 godina 10 min 4 komentara

Rosberg

Iz nas je najduža sezona u povijesti Formule 1. Čak 21. utrka je prošla od davno zaboravljene (za neke baš i ne) Australije i onog jutra kada smo se budili, ili one večeri kada su neki ostali dokasno i sačekali prvi treningu u Melbourneu. U osam mjeseci štošta se promijenilo u Formuli 1, stvari su se znale okrenuti naglavačke i ponovo se okrenuti na pravu stranu i sve tako, kao da niti nama nije jasno kroz kakav vrtuljak emocija smo prošli. Ali, u usporedbi s prethodne dvije, svakako sezona koju možemo pamtiti. Očekivali bi da će se nakon dvije godine konkurencija dobrano početi uplitati u Mercedesova posla, ali da budemo iskreni, situacija ni iz daleka nizi iz bliza nije izgledalo tako. Kao svaku dramu, i ovu osam mjeseci dugu možemo podijeliti u pet činova, a vaš pogled na svijet i ono što je u njemu će odrediti vrstu ove drame.

Prvi čin: Uvod

Konačno, Nico je uspio koliko-toliko posložiti sezonu, ali dovoljno da pobijedi Lewisa. Kako je i sam rekao, cijeli život se znaju i uvijek je Lewis bio mrvicu bolji od njega, sada je došlo doba kada on može na Lewisa gledati sa višeg stepenika. Ali put do titule nije bio lak, i ne želim reći da ona nije zaslužena, jer u potpunosti jeste, ali moramo priznati da je sezona bila jako čudna i puna oscilacija, kako za Nicu, tako i za Lewisa. Sve je počelo prije više od godinu dana, kada je Lewis posle VN SAD-a počeo slaviti osiguranu titulu i prepustio Rosbergu zadnje tri pobjede u sezoni.

Iako je između toga i Australije prošlo gotovo pet mjeseci, sami prosudite je li to ostavilo traga na Rosbergu. Kao da nismo bili svjesni što nas je spopalo, točnije što je Rosberga spopalo, pa smo se krstili u Rusiji kada je Nico zabilježio sedmu pobjedu u nizu i mirisao onaj Vettelov rekord iz 2013. godine. Sve je djelovalo tako lako, i sve su to bile pobjede sa velikom prednošću. Nije bilo lako boraviti u koži Lewisa Hamiltona u to vrijeme.

U Kini je doživio prvi veliki peh u sezoni i bio je prisiljen da gleda kako Rosberg pobjeđuje dok se on probija sa začelja i sa novim motorom, i završava tek sedmi. Sljedeća utrka, novi udarac za Britanca, motor je ponovo stradao u kvalifikacijama i startao je 10. pa se u utrci nekako dovukao do drugog mjesta, što je u Kini bio teži zadatak. U tome trenutku Rosberg je bio u zvijezdama, 100/100 bodova, a onda je uslijedila utrka koja je promijenila tijek sezone. Kada kažem utrka, mislim na 30-ak sekundi prvog kruga u Barceloni i sve ono što je incident koji je izbacio oba Mercedesa iz utrke značio za nastavak sezone.

O krivici je već dosta puta raspravljano te neću u to ulaziti, ali scena u kojoj su dva Mercedesa parkirana u šljunku će ostati zapamćena. Poslije utrke su se odvile razne stvari, tko zna kakvu su magičnu juhu kuvali u motorhomeu Mercedesa i kroz kakve dijaloge i monologe su prolazili čelnici ekipe kada su stavili dva vozača na dvije fotelje jednu do druge. U paddocku je nedavno izbio trač(!) da je Hamilton usred rasprave rekao da će napustiti momčad iz nekog razloga, i da su se mnogi u Mercedesu odjednom smekšali. Kako smekšali? U to vrijeme je bila aktualna priča o produljenju Rosbergovog ugovora i Mercedes je sve do Monaka, sljedeće utrke poslije Barcelone, gurao istu priču da niti jednom vozaču neće nuditi ugovor dulji od godinu dana. Ali Monako je okrenuo glave mnogima u Mercedesu, pa su u žurbi počeli donositi (za njih) iracionalne odluke. Kao da ih je Red Bull na kratko stisnuo u kut i ugurao im u glavu što bi se moglo dešavati za godinu-dvije kada njihov bolid oslabi, ili da se točnije izrazim drugi bolidi ojačaju, pa su u nekom strahu udovoljili Rosbergu koji je tog vikenda bio jako umiljat i velikodušan timski igrač Mercedesu, i potpisali ga na još dvije godine.

Drugi čin: Zaplet

Baš taj Monako predstavlja kompletni zaplet ove drame, tek sada nismo imali pojma što se događa u Mercedesu. Poklonjena pobjeda Red Bulla, Hamilton koji cijeloga vikenda nije sijao, ali Rosberg koji je zalutao na pogrešnu stazu kako se činilo i nije bio ni mali dio onog Rosberga prije Španjolske. Već smo tu znali da se u dva tjedna između ove dvije utrke dogodilo sve i svašta u Mercedesu i da su mnoge riječi izgovorene. Rosberg je nekako preživio mokre ulice Monte Carla i propuštanje dosta bržeg Hamiltona i kući je ostavio šest bodova, kako se činilo u jednom trenutku da će završiti, mislim da je bio zadovoljan sa tih šest bodova.

Kanada je bila jedan veliki, snažan, hladan šamar u zarumljeni obraz Rosberga. Lewis nam je svima pokazao da je dobio krila nakon Barcelone i samo dvije utrke kasnije bio je u mogućnosti da izgura Rosberga sa staze u okršaju, onog Rosberga kojem nije mogao niti ući u turbulentni zrak u prve četiri utrke. Rosbergu je ostavio da glođa bodove sa kosti dok je on odjurio u novu pobjedu i novi fiks motivacije. I tek smo onda došli na europskom (?) teritoriju i do zapleta, kada se sezone još jednom okrenula naopačke i Hamilton je napravio jednu od većih gluposti u zadnje vrijeme i kvalifikacijama. Bilo je tih dana dosta sprdnje na račun britanskih novinara koji su krivili sunce koje je udaralo Lewisu u oči tijekom incidneta sa zidom. Ali oni se nisu šalili jer je tog vikenda Lewis izgubio momentum, bar se tako činilo jer je u utrci doživio treću mehaničku smetnju ove godine, i sada je u tom segmentu vodio 3-0 u odnosu na Nicu.

Treći čin: Vrhunac

O, kakav smo vrhunac imali! Čvorovi su se počeli vezati u Austriji, drugom kontaktu ove sezone, ali još značajnijem od Barcelone. Veliki je to bio udarac za Rosbergovo samopouzdanje, posebno poslije Kanade, i vjeujrem da smo svi zajedno s njim pomisli da je kratak bljesak sa početka sezone bio upravo to – kratak bljesak, i da ponovo nema što tražiti sa Hamiltonom u duelu jer je ovaj uvijek mrvu agresivniji, mrvu nadmoćan.

Ne znam točno kako je svijet izgledao u tom trenutku iz Rosbergovih očiju, ali ono što je uslijedilo ga je sigurno odvelo u suicidalne vode. Dolazak Verstappena u vrh je najgora stvar koja se Rosbergu mogla dogoditi u tom trenutku. U Britaniji je gledao kako Hamiltonu raste samopouzdnje dok se njemu događa prvi mehanički problem ove sezone, te mu u završnici utrke momčad govori da ne koristi sedmu brzinu. Imao je dovoljnu prednost nad Verstappenom i završio je drugi, ali suci su mu oduzeli tri boda i darovali mu treće mjesto jer je momčad pričala stvari koje nije smijela preko radija.

Hamilton je sada imao samo bod zaostatka za Rosbergom. Prvi puta je kročio u vodstvo prvenstva nakon Mađarske kada je ukrao Rosbergov pole na startu i u nikad dosadnijoj utrci pobijedio Rosberga. Slijedila je Njemačka, i još jedan šamar Rosbergu, od čovjeka koji mu je pomrsio mnoge planove. Jedan naistinu čudan potez i čudna kazna, ali suci su odlučili da odgrizu još koji bod Rosbergu i dodijelili mu kaznu jer je izgurao Verstappena sa staze, što uistinu jeste uradio. Od Rosbergovog dominantnog početka sezone nije ostalo ništa, na more je Lewis otišao kao vodeći u poretku.

Incident na VN Austrije

Incident na VN Austrije

Četvrti čin: Preokret

Novi početak i novi preokret. Hamilton je u Spa napunio zalihe novih motora i prihvatio da starta sa začelja, čime se pobjeda Rosbergu mogla upisati već u petak. Hamilton je odvezao odličnu utrku i došao do trećeg mjesta, ali preokret u momentumu i strelica se sada okrenula na Rosbergovu stranu. Nastupila su jako čudna vremena, Hamilton je u Italiji ponizio Rosberga pola sekunde bržim krugom, ali odmah na startu poklonio pobjedu Rosbergu i više nego očjanom rekacijom na kvačilu.

Zatim je došao taj Singapur gdje je Rosberg i ovjerio ovogodišnju titulu. Utrka u kojoj Lewis nije mogao primirisati Rosbergu i iz koje je proizašlo svo Rosbergovo samopouzdanje za kraj sezone, ili bolje reći Lewisov očaj. Ali očaj je mala riječ za ono što mu se dogodilo u Maleziji, okrutan način da se završi utrka, i umjesto da se pozicionira na staro mjesto lidera, Hamiltonov motor se odlučio na nešto drugo. Nevjerojatno važan trenutak u sezoni, četvrti mehanički kvar Lewisu i jedini koji ga je izbacio iz utrke. Možda je od Hamiltona bilo prenaglo i suludo pozivati se na neke namještaljke i teorije zavjere, ali opet ću ponoviti, to je još jedan dokaz da je nešto trulo unutar momčadi još od Barcelone. Možda malo subjektivno od mene, ali sjećate se Mađarske 2008.?

Peti čin: Rasplet

Dio drame rezerviran za sretan kraj, ili tragičan završetak. Za jedan dio čitatelja to će biti happy end, za druge će to biti težak i bolan period. Sve što je Nico trebao uraditi u zadnjih pet utrka je sačuvati prednost i to je prelijepo uradio.

Bez uzimanja ikakvog rizika, bez udaranja glavom o zid, Rosberg je dovezao svog Mercedesa do prve titule koju je toliko dugo čekao. Već sam pisao da mi se ne sviđa u potpunosti taj suptilan pristup, ali to je dio svakog prvaka, moraš znati kada dodati i kada pustiti gas. Osobno sam htio vidjeti Nicu kako bar u kvalifikacijama stišče koliko može i da na startu proba odjuriti ispred Lewisa, ali ništa mu se sada ne može zamjeriti jer je ovjerio titulu na svoj način.

Ovo nije izgubljena titula Lewisa Hamiltona, ovo je osvojena titula Nice Rosberga. Nije fer reći da je Hamiltonov motor u Maleziji darovao Rosbergu titulu,niti da je hrpa loših startova darovala Rosbergu pobjede, jer jednostavno nije. Istina da je odnos u kvarovima 4-1 (onim većim kvarovima koji su utjecali na vozače tijekom kvalifikacija i utrka), i da Lewis zahvaljujući četiri zadnje utrke ima više pobjeda od Rosberga, ali Nico je ove godine dokazao da može stati na crtu Lewisu i da neće zauvijek biti plavokosi luzer. Cijele sezone se ponašao kao i svake druge, bio je isti tip kao i kada je gubio, nije bacio kapu sa brojem dva nijednom na Lewisa, a imao je prilika. Hamilton se sada mora nositi sa tim brojem dva.

Rosberg Hamilton


Odgovor

4 komentara

  1. Jenson Button
    senad22 Prikaži

    Svaka čast na napisanom tekstu,uživao sam čitati ga sa kafom u ruci :D


    0
    0

    0
  2. Ayrton Senna
    maurich Donator Prikaži

    Otkad je kročio u McLaren, navijao sam za Lewisa. Možda zato jer je imao agresivniji pristup, odlučnost, “muda” i sve te osobine koje su me podsjećale na jednoga koji će u mojim očima zauvijek biti broj 1., a Lewisova žuta kaciga strašno je podsjećala baš na njegovu.
    Međutim, nakon par sezona u Mercedesu gdje je svima dokazao neosporni talent i tu sirovu racersku narav, počelo mi je ići na živce svo to Bieberiranje oko lika i djela prvog vozača Mercedesa. I da, ove sezone sam navijao za Nicu. Zašto? Baš kao što je rečeno u tekstu, jer je bio isti kao i lada je gubio. Ali odlučniji. Vjerojatno svjestan da ga Onaj gore nije pomazio čistim talentom kao i Lewisa odlučio je ispraviti sve svoje greškice, te velikim radom i (njemačkom) upornošću potpuno zasluženo odnio naslov.
    Ako Lewis krivi Maleziju za gubitak titule nek se sjeti još nekih stvari koje su mu itekako išle na ruku, a ne spominju se često:
    1. Nakon kvalifilacija i slupavanja u zid u Bakuu privatni Berniejev avion koji dovozi dijelove da bi Lewisić, njegov PR miljenik, mogao nesmetano startati utrku.
    2. Nakon SpA, rupe u pravilima i uzimanje nekoliko novih motora, da ne prifali.
    3. Momčadska “kolegijalnost” i micanje Nice da Lewis prođe nesmetano u Monacu.
    4. Finale 2014. gdje je Nici crkao motor.

    Dakle, uzmimo to kao dio sportske sreće, ali nemojmo osporavati- Nico je ovu titulu itekako zaslužio, i vjerojatno je svjestan da će uvijek faliti onaj “dijelić” da bude brži od Lewisa u idealnim uvjetima.
    Ali, uvjeti nisu uvijek idealni i treba im se prilagoditi. I zato je Nico ove godine prvak. ?


    0
    0

    0
  3. Mclaren
    KERS Prikaži

    Dobor sta nitko ne piše..meni mobitel brenči..nešto kao da se Nico povlači iz F1?


    0
    0

    0
  4. Michael Schumacher
    khar Prikaži

    Odličan, svaka čast


    0
    0

    0

Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Pretplati se Doniraj jednokratno

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.