Izdvojeno / Kolumna

Brazil (opet) nije razočarao, a sad – fotofiniš

Piše: David Vidović

Prije 6 godina, 16 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 9 minuta

21312

Game On

Sve loše vožnje, sumnjive odluke i nedostatak odgovora na poteze koje je povlačio Rosberg u prve tri četvrtine (završno sa Singapurom) sezone Lewis Hamilton, konačno s Brazilom možemo zatvoriti u zasebnu fasciklu. Na Interlagosu je Lewis pokazao da i po suhom, a kamoli po kiši, Rosberg još nije izrastao u igrača koji mu može zaprijetiti kada igra na kocki. Već smo se ove sezone nagledali Rosbergovih kaotičnih vožnji po kiši, ali Nico zbilja mora biti sretan što je završio drugi u nedjelju. Emocije koja mu ne bi smjela doći u glavu trenutno jer, iako još uvijek drži vodstvo, ono je jako smršavilo zahvaljujući tri uzastopne pobjede Hamiltona. Poslije Japana Rosberg je imao prednost od 33 boda. Kroz tri utrke, Lewis ju je srezao na samo 12. Tri pobjede, tri druga mjesta, kao da nikome ne možemo zamjeriti na onome što radi. Jer Lewis jedino pobjedama može održati šanse za titulu, a Rosbergu su još od tog Japana bila dovoljna sva druga mjesta do kraja sezone da bude prvak.

Ono što mene bocka jeste ta proračunljivost Rosberga, i niti sam ne znam je li ispravno ono što radi ili malo bahatosti i agresivnosti ne bi loše došlo čovjeku koji je ove sezone dokazao mnogima da ipak jeste „materijal za prvaka“. Točno je da Nico radi sve što treba i održava svoju prednost tako što ne uzima nikakve rizike i završava iza Lewisa, to je ono što bi mudar i staložen dio prvaka uvijek uradio. Ali onaj prljavi i natjecateljski nastrojen dio pravog svjetskog prvaka, onaj mali đavo u vozačevoj glavi koji se kao u filmovima protivi svakom šaptaju anđela, bi morao bar malo povući Rosberga da se potrudi, ako ne želi riskirati u utrci, onda barem u kvalifikacijama, jer bi pole pozicijom sigurno stavio veliki teret na Hamiltona. Ukoliko je točno da Nico cijelo vrijeme kalkulira i uzima ono što mu je potrebno, ne riskirajući zapravo riskira da nešto iskrsne u Abu Dhabiju (sjetite se 2014. i kvara) i da izgubi naslov zbog svoje striktno njemačke discipline.

Ukoliko na drugu stranu Rosberg zbilja napada Lewisa koliko može i punom brzinom, onda skidam kapu Hamiltonu. Probio je svaki pod sa Rosbergovom glavom na zadnje tri kvalifikacije: preko 2 desetinke prednosti u SAD-u, tri desetinke prednosti u Meksiku, i sada desetinku i pol u Brazilu. Rosberg nema nikakvu alternativu no da uz ovakvog Hamiltona uradi sve što može u Abu Dhabiju, i da moli bogove Formule 1 da ima čistu utrku bez incidenata koja će ga dovesti do druge pozicije. Lewis je upalio jet motore, otvorio je karte Rosbergu, sada je vrijeme da Nico pokaže svoje.

Diktatura

Najčešća i možda najdosadnija tema ove sezone je izgleda Max Verstappen. Od same zime kada su ga zadržali u Toro Rossu pa su se neki bunili, preko prebacivanja u prvu momčad, Španjolske, pomjeranja pod kočenjem, Belgije, raznorzanih gluposti koje je pravio, izjava koje vrijeđaju inteligenciju, nevjerojatnih izbora za vozača dana, pa do sječanja prvog zavoja u Meksiku, naslušali smo se i načitali rasprava o Verstappenu i čini se da bi zima mogla biti zanimljiva ovoga puta, jer sve što trebate uraditi na društvenim mrežama jeste započeti temu o Maxu. Čini se kao da se Max zasitio uvredljivih komentara pa u Brazilu odlučio da svijetu pokaže što može kada je vidljivost mala, napetost velika, a gripa u zavojima nema ni za lijeka. Od samog početka utrke (što vam god početak utrke predstavljao, meni je utrka počela sklanjanjem prvog sigurnosnog automobila) postavljao je zavidna vremena i pokaziva neke nove putanje kroz zavoje koje su bile dosta brže od rivala koji su oprezno tapkali papučicu gasa po trkaćoj liniji. Ali zadnji stint je bio impresivan dio utrke za mene, kako se Max probio, doduše na novijim gumama, ali koje nisu igrale baš odlučujuću ulogu, do treće pozicije. Ostaje nam samo da se pitamo što bi se dogodilo da u Red Bullu nisu riskirali sa intermedijima pa izgubili duplo više nego što su očekivali. Ja osjećam kao da je Verstappen ima dovoljno u sebi da taj Red Bull doveze bar do druge pozicije sa strategijom kakvu su Mercedesi imali. Iako je period između prvog sigurnosnog auta i druge crvene zastave proveo iza Hamiltona i nije uspijevao napraviti veći iskorak i voziti vremena brža od Lewisa, barem bi zakuhtao porbu za titulu.

Zašto diktatura? Pa biti u položaju da jedan dan kompletno gledateljstvo Formule 1 baciš u agoniju bijesa zbog svojih poteza kojim se svi protive, a sljedeći dan natjeraš cijelo gledateljstvo da ti plješće i raduje se tvojim potezima, to jednostavno nije fer. Biti u položaju da se po suhom ili u drugim uvijetima braniš od rivala totalno agresivno i bezobrazno, i uspijevaš u tome, a zatim doći u položaj da ostali vozači dobiju priliku da to sve urade tebi, ali ne mogu jer si jednostavno predobar u određenim uvjetima, to nije fer. Max piše svoja nepisana pravila, i neodoljivo podsjeća na neke velikane čija imena ne želim spominjati. U Brazilu je, barem meni, pokazao da u njemu definitivno „ima ono nešto“.

Verstappen

Trunka spasa za Sauber

Iako nam nije ponudio utrku na kakve smo navikli, Interlagos je na kraju opet izrodio neki prevrat i učinio prvenstvo zanimljivim, ovaj put sa pogrešne strane grida. Mlađi domaćin Felipe je uzeo ulogu starijeg Felipea i Sauberu donio prve bodove ove sezone, još važnije, bodove koji su ih doveli do desetog mjesta i bacili Manor natrag u ponor. Dva boda znače 200 Sauberu, jer su sa njima, i ovo će zvučati malo tužno, zacementirali predzadnju poziciju u konstruktorskom poretku. Nekih 20tak milijuna dodatno u ogoljenu i slabašnu kasu Saubera će dobro doći ove zime, i ova dva boda su možda čak i spasila ekipu od totalnog propadanja. Kao što sam pisao u zadnjoj kolumni za naš magazin, tko god od Manora ili Saubera završi sezonu ispred, imat će dosta lakšu zimu. Ti novci su najpotrebniji Sauberu koji je u velikoj krizi, dok se Manor, čini se nekako još drži uz pomoć Mercedesa i financijski bolje izgleda od Saubera. Ukoliko Manor želi zakopati rivala, u Abu Dhabiju će morati osvojiti dva boda, jer deseto mjesto neće biti dovoljno za napredak. Čini se kao nemoguća misija, ali isto to smo misli i za Sauber.

Ispravne pogrešne odluke

Od onog Japana prije dvije godine kada je Bianchi izletio, svaki put kada vidimo i kap kiše iznad staze prolazimo kroz istu proceduralnu agoniju sigurnosnih mjera FIA-e. Suci jednostavno ne žele riskirati, i to je ono što smo uvijek podcrtavali, sigurnost vozača je na prvom mjestu i bolje spasiti glavu nego dobiti par minuta zanimljivog prenosa. Nekada nam te odluke nisu bile jasne, nekada su imale smisla, ali što se dogodilo u Brazilu, mislim da još slažemo kockice u glavama. Krenulo je jako loše, hrpa pogrešnih odluka sudaca, zatim je sa svim izlijetanjima i drugim prekidom utrke izgledalo potpuno pogrešno, a na kraju je sve odjednom imalo smisla i činilo se ispravnim. Od početka utrke vozači su se žalili na uvjete na stazi i suci su poštovali njihove poruke, kao što bi i trebali, jer je vozačeva riječ prva. Crvena zastava broj jedan je izgledala pomalo čudno i nepotrebno, ali se ispostavila kao dobra odluka, jer nakon pauze bolidi su bili pušteni i gume su se dobro držale dok niz zadnji sektor nije počeo liti potop. Druga crvena zastava je bila pametan potez također, vozači su počeli izlijetati i izvrtati se, čak su neki tražili prekid, i crvena zastava je dobro došla da smiri uvjete i situaciju. Mnogi su se žalili zbog velikog broja krugova pod sigurnosnim automobilom, ali morate znati da nema boljeg načina da osušite ili očistite trkaću liniju od 20-ak bolida na gumama koje mogu provariti 50-60 litara u sekundi. I svi ti krugovi su na kraju znači da možemo dobiti bar parče utrke kakvu smo zaslužili, na stazi koja je natopljena, ali kontrolirana i količinom vode dovoljnim za utrkivanje na gumama. Oko sat i pola suci su pravili čudne i dosadne odluke, ali čini se ispravne, i kao da smo morali žrtvovati sat i pol početka utrke da bi dobili sat i pol nešto zanimljivog utrkivanja. Kontrolirali su situaciju i ovaj put ću im dati plus.

Obrigado!

Ova utrka treba biti zapamćena i po jednom dirljivom momentu kakvog se ne viđa baš često u korporativnom ozračju Formule 1. Viša sila je željela da Massa svoj slupani Williams parkira baš ispred najveće tribine na Interlagosu, i da sa zastavom prošeta do boksa gdje je doživio jedinstven ispraćaj. Kad su posljednji put druge momčadi izašle iz boksa, čak tijekom utrke, i aplaudirale nekom vozaču dok prolazi pokraj njih? To su trenuci prenosa koje ću uvijek pamtiti. Felipe je ovako imao bolji ispraćaj nego da je završio 15. u polupraznoj utrci, i zbog toga sam sretan. Sada je na redu da ispratimo još jednog gospodina, i da se nadamo da će nam se Jenson ipak vratiti u Formulu 1.

Massa

Komentiraj

16 komentara

  1. Kimi Raikkonen 7
    Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

    Rosberg – Ako izgubi naslov, neće mi biti žao upravo zbog tih kalkulacija, ide mi to na onu stvar. Po mokrom je truba (kao i Kimi) tako da nje za zamjeriti lošu izvedbu.
    Max – Malo se pretjeruje, definitivno jedna posebna vožnja, pogotovo zadnjih godina, uz bog najboljim vožnjama po kiši ne može, razlog tome je start pod SC, dakle imao je “siguran” start, bez gužve za preživiti u prvom zavoju, i vjerovatno najbolji bolid ili jednak Mercu po kiši. Ako pogledamo bolide od 15 do 1, prešao je jedan RB i jedan Ferr. ostalo prosjek bolidi. I imao je najsvježije gume od svih. Ponavljam, više nego pohvalno, ali, ne za u vitrinu s najboljima, što ne znači da neće več na slijedećoj kišnoj trci napraviti baš to.
    Massa – Valjda jedini trenutak otkad pratim F1 da je zrno falilo do suza, nešto posebno, pogotovo Merc i Ferr tim s aplauzom.


    0

    0
    • Slazem se da ne treba pretjerivati, ljudi su skloni tome, ja se s Maxom suzdrzavam cijelo vrijeme… ali malo cu ipak replicirati ;)
      Dalo bi se omalovaziti na taj nacin i neke “najbolje voznje po kisi” – cesto najbolji bolid, velika doza srece itd…
      Startu ne bi dao toliku vaznost jer je to tek 1% utrke i jer se upravo tada najvise moze napredovati, proguziti i od toga stvoriti epska prica o velikom proboju kroz poredak…
      Presao je jedan RB (na prakticki jednako mladim gumama), 2 Ferrarija i jedan Mercedes za kojeg sumnjam da je losiji od Red Bulla, i jos k tome vjerojatno svjetskog prvaka, kakvog takvog…
      Opet, ja sam sigurno subjektivan kad je Max u pitanju, ali i dovoljno “star” da znam da se velicina stjece s vremenom. Rijec je o maratonu, ne o sprintu. Nije ni moj idol Senna bio isti vozac na pocetku karijere i kasnije, odnosno nije zapoceo kao velicina…
      Mene smeta sto danasnja Formula1 ne ostavlja dovoljno mogucnosti vozacima da (nas) impresioniraju,… Ne kao nekad. premale su razlike, premalo imaju prostora za to. Sve je uvrnuto.
      Mislim da u danasnjoj F1 ni Senna ne bi uspio raditi ono sto je radio npr Prostu: 1988 i 1989g. od 16 utrka- 13 pole-pozicija, u Monacu za skoro 2 sekunde brzi u kvalama. Prost je osvojio prvenstvo 1989, a nije imao ni jednu pobjedu a da je Senna zavrsio utrku… Danas su takve stvari, nazalost nemoguce.
      Ima impresivnih vozaca, koji se uspjevaju odlijepiti od ustogljenog, pre-ustaljenog sustava, jednolicnosti, sivila, i impresioniraju… Ali Max to radi nekako najjasnije i najcesce.


      0

      0
    • Zaboravljaš i da je prešao Rosberga


      0

      0
      • Kimi Raikkonen 7
        Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

        Ne zaboravljam, dapače, samo mislim da je Ros vozio s ogromnim pritiskom znajući koliko može izgubiti krivim potezim, nije za zamjeriti konzervativna vožnja po kiši naročito protiv klinca željnog dokazivanja, više mu zamjeram prethodne utrke koje je mogao a nije napadao Ham.
        Svaka čast Maxu, ali se malčice pumpa to u nepotrebne visine.


        0

        0
      • Kimi Raikkonen 7
        Ciki-F1 Pretplatnik Prikaži

        Zaboravo sam napisati, da nisu stavili Maxa na inter. Mislim da bi skinuo Ham. To je moje mišljenje o njegovoj vožnji u BRAZILU, i to je to.


        0

        0
  2. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Brazil nije razocarao,ali lose sudacke odluke jesu….kao da još uvijek imaju strah od nesreća i čega već ne…Pa ljudi moji ovo je F1,kraljica među svim trkaćim sportovima, opasna je i bit će opasna svr dok taj bolid bude vozio preko 300 na sat.Sigurnost je preuzela veliku ulogu u f1-da se razumijemo ja pozdravljam sve za sigurnost ,ali zasto pritiskati nešto što nije sasvim sigurno (HALO) a pogotovo ako to malotko želi.Svaki mali dodir je nepredvidljiv i nitko ne garantira da će i najmanji dodir proći bez posljedica (npr. gdje piše da se jučer Kimijev spojler nije mogao odbiti u glavu vozača).Ovo su teške utrke za svakoga no to je ono što mi navijači čekamo raskolačenih očiju,no čini se kako moramo črkati nova vremena.Rosberg vs Hamilton…Hamilton je vrhunski vozač.Došao je 2007 na visokoj nozi i predstavio se svijetu u najboljrm svijetlu.Rosberg je također vrhunski vozač kao i svi ajmo reći na ovome gridu,no svakako se vide nijanse.Da nije bilo loših startova, nesreća i kvarova Lewis je mogao već imati naslov u rukama,no nećemo to nikada znati.U yas marini će netko biti okrunjen i mi smo znali pričat da je Rosberg nekad stvarno čudan i nr može podnijeti poraz…Pitam se hoće li u stilu starije generacije spucati Hama i zavrsiti pricu ili ce Lewis spucat njega,n o uvjeren sam da Abu Dhabi neće proći bez iskrica.Za maxa sam već davnih dana rekao.Vozi super kao zmaj,al ne bih nikada rekao nešto poput toga da je bolji od Alonsa pa i Hamiltona a sad i Senna i Schumi imaju nasljednika…..vozi super,no to možemo reći za svakog ko ima dobar dan.Jučer je bio Maxov a usporedbe vozača bih ostavio zakopane.Svatko je imao i ima svoj stil i svatko je po nečemu najbolji.Ne vidim po kojoj logici usporrđivati Nizozemca u Red bullu s vanzrmaljskom aerodinamikom i bolidom punom elektronike i tih stvarcica s Brazilcem u starinskom bolidu s metalnim kotačem od volana i minimalnom aerodinamikom bolida…Drukcija vremna i drukciji vozaci…
    A Felipe…nikad nisam posvetio utrke gledajuci njega pa ni ovu koliko god ja znao da odlazi ,no MAS na dnu ekrana je stalno i ne znam kako to uopće može nestati…prebrzo je prošlo ?


    0

    0
  3. Po meni, u Brazilu je FIA odn. F1 sama sebi dala veliku pljusku. Samo kad se sjetim onog negodovanja i hukanja s tribina, i po meni s punim pravom. To je za mene bilo porazavajuce za Formulu1. Jos malo cemo doci do toga da se po kisi uopce nece voziti. Ne znam kako i zasto, da li su gume u pitanju, “brdovita” konfiguracija staze ili sta vec, ali ljudi, pa vozilo se po puno gorim uvjetima, bez problema…
    Najelitnije auto-moto natjecanje koje se uz svu danasnju tehnologiju “boji” kise… Apsurd!
    Imaju srece sto su vozaci pruzili sjajan show koji je zakamuflirao, po meni, veliku sramotu za sport…


    0

    0
  4. Evo prvi put da se ne slažem sa Davidom prema čijim tekstovima osjećam samo respekt. Ali, što je Nico trebao drukčije napraviti? Riskirati u nedjelju po kiši i prosuti sve bodove? Ne može se reći da u kvalifikacijama nije grizao, ali Hamilton je jednostavno bio bolji jer Hamilton ide na nož zato što za razliku od Rosberga nema što izgubiti. Rosberg vozi pametno jer mora voditi računa ne samo o bodovnoj prednosti nego i motoru koji mora izdržati još jedan vikend. I ako se dogodi da mu otkaže motor u posljednjoj utrci i izgubi prvenstvo to će bit zato što se dogodio kvar a ne zato što je “išao na sigurno”. A ako bude prvak zar se može reći da je ne zasluženo? Zar nije pokazao stabilnost ove godine? Ako njegovo prvenstvo nije zasluženo što onda reći za druge vozače koji su bili prvaci “nezasluženo”? Koliko pobjeda ima ove sezone Nico?
    I za kraj – za Nica se govori da je truba po kiši (nije majstor kišnih uvjeta, ali definitivno nije ni truba), a nitko ne komentira kako je na utrci spasio bolid kada mu je počeo bježati? Ni na skyju nisu trepunili, a da je ono napravio Hamilton dizali bi ga u nebesa govoreći da je to potez pravog prvaka.


    0

    0
  5. Lako je paliti mlazne motore kad ih se nakupiš na jednoj utrci po par komada. Onako, da se nađe zlu ne trebalo…


    0

    0
  6. Pozdrav Mercedesovih i Ferarijevih mehaničara upućen Massi…. Skoro je suza krenula…
    E, to nebi dobio da je završio na bezveznoj poziciji, ovako ga je kamera ispratila od sudara do zagrljaja…

    Baby Stay Cool


    0

    0
  7. Ross Brawn
    Tuzlaensis novinar Prikaži

    Apsolutno se ne slažem ni s autorom članka, ni s komentarima. Rosberg je svoje uradio, zna da ima jedan od dva ubjedljivo najbrža bolida na gridu i zašto bi uopšte rizikovao bespotrebnim napadanjem prvog mjesta i potencijalnim izbacivanjem iz utrke kad se može vozikati na drugom i opet uzeti naslov. I ko garantuje da Hamiltonu neće neko drugi upropastiti utrku ili da će mu nešto otkazati?


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni