Izdvojeno

Promjene kod sustava plavih zastava

Piše: Ante Vetma

Prije 6 godina, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 2 minuta

Romain Grosjean i Kimi Raikkonen

Romain Grosjean i Kimi Raikkonen

Plave zastave služe kao obavijest i upozorenje vozačima da je iza njih netko tko ih pokušava prestići za cijeli krug. Obzirom da je to bila kontroverzna tema cijele ove sezone – sada smo dobili i novo rješenje. FIA-in direktor utrke Charlie Whiting je otkrio da će vozači koje se zaobilazi za cijeli krug odsad dobiti upozorenje prije nego im se pokažu plave zastave.

Mnogi vozači su izrazili zabrinutost jer se tzv. backmarkeri često pomiču prekasno i time se gubi dragocijeno vrijeme u borbi za više pozicije. Bezbroj je slučajeva kada se Sebastian Vettel žalio na svoj team-radio, a pametimo i prigovore Kimija Raikkonena, Maxa Verstappena, ali i Daniela Ricciarda kojeg je u Njemačkoj zasmetao Esteban Gutierrez, na što su mu iz ekipe odgovorili:

“On [Gutierrez] ovo radi svima, ne samo tebi.”

Od VN SAD-a koja se vozi danas u 21 sat vrijedi novo pravilo po kojem će vozači dobiti novo upozorenje, a zatim i plave zastave kada bolid iza bude unutar jedne sekunde. Tada se vozač “mora” pomaknuti.

“Članak 27.9 sportskog pravilnika zahtjeva od vozača koji su sustignuti za cijeli krug da propuste vozača prvom prilikom,” piše u Whitingovoj direktivi.

“Iako je ovo dosad bilo uglavnom uspješno provođeno, način na koji se pravilo provodi kod pojedinih momčadi i vozača postalo je nekonzistentno.”

“Odsad će sistem biti programiran da uputi vozaču upozorenje kada je brži bolid unutar 3 sekunde zaostatka. Ovo će biti upozorenje vozaču da će uskoro biti prestignut za cijeli krug i da bi propuštanje bržeg bolida trebao biti njegov prioritet.”

“Kada je brži bolid unutar jedne sekunde onda će sporijem biti pokazane plave zastave (uz plavo svjetlo u cockpitu i poruku na tajming-monitorima) i vozač mora propustiti drugog vozača u prvoj prilici.”

“Treba napomenuti da je naš cilj osigurati da se pravila provode konzistentno, a dodatne upute kontrola utrke će uputiti kada to bude potrebno,” zaključio je Whiting.

Sebastian Vettel popisuje plavu zastavu

Sebastian Vettel popisuje plavu zastavu

Komentiraj

3 komentara

  1. Fernando Alonso
    Alonso king Prikaži

    Kad sam procitao naslov mislio sam da se mijenjaju boje zastave jer Vettel ne voli plavu hehe.


    0

    0
  2. Fernando Alonso 14
    AlonsoForever Prikaži

    A ako bude neki hajvan koji ne bude na vrijeme pustio bržeg vozača ? Kakva ga kazna sljeduje? :-D


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni