Izdvojeno / Kolumna

Što se zapravo dogodilo u slučaju “Verstappen”

Piše: Ante Vetma

Prije 6 godina, 2 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

Max Verstappen i Kimi Raikkonen

Max Verstappen i Kimi Raikkonen

Ranije danas smo pisali o sastanku vozača koji je održan u Austinu, a jedna od glavnih tema bila je i regulacija manevra Maxa Verstappena kojim je mijenjao pravac tijekom kočenja i tako navodio vozače iza sebe na manevre izbjegavanja.

Gledali smo to nekoliko puta, a najžešći primjer sigurno je onaj iz Belgije gdje je Kimi Raikkonen ljutito na team-radio tražio od ekipe da traže reakciju Charlieja Whitinga. Reakcija je izostala, a od tad pa do danas bilo je nešto blažih slučajeva i izuzev nekoliko obrambenih traktata koji su otprilike jednako logični kao i Verstappenov obrambeni potez – veće halabuke nije bilo.

Sve do sada, kada su se vozači očito složili da bi trebalo zajedno pristupiti Whitingu i tražiti u najmanju ruku pojašnjenje pravila. Ako sportski pravilnik kaže da je zabranjeno bilo kakvo nelogično pomicanje na stazi koje bi ugrozilo ostale natjecatelje – onda treba pojasniti ulazi li Verstappenov potez u tu rubriku ili ne. Jer, ako ne, onda je logično da će svi početi reagirati na isti način.

O čemu se tu zapravo radi i zašto se vozači bune? Razlog je jednostavan. Postoji vozački kod koji se smatra samorazumljiv među natjecateljima u F1, a svi su smatrali da je dio tog koda zadržavanje linije u zoni kočenja jer se smatra da je bilo kakvo drugo ponašanje neprirodno i opasno. No, Verstappen nije poštovao taj kod i vozači su odlučili da je došlo vrijeme da se nepisano pravilo – zapiše.

Može se debatirati o tome je li to zapravo pretjerano reguliranje utrkivanja, ali s time se ne slažu redom – Vettel, Hamilton, Alonso, Button, Hulkenberg, Grosjean, ali očigledno i svi ostali vozači. S druge strane je tko? Max Verstappen i Helmut Marko.

Kako će se to sada regulirati?

Pravilo 27.5 glasi:

“Vožnja na način koji bi bio potencijalno opasan za druge vozače nije dozvoljena.”

Zatim pravilo 27.8 brani bilo koji manevar koji:

“…može naškoditi drugim vozačima, poput abnormalnog mijenjanja pravca.”

I sada je Whiting pojasnio da će se ubuduće takvi manevri mijenjanja smjera pod kočenjem smatrati “abnormalnim mijenjanjem pravca”.

Charlie Whiting i Jenson ButtonJenson Button je pozdravio ovu odluku i komentirao da su vozači radili na razvoju njihovog koda kroz mnoge godine, ali tek kroz nekoliko prošlih godina dolaskom mlađih generacija, posebno Verstappena, se osjetilo da bi to trebalo i zapisati jer se sve češće odbija poštovati ono što je bilo samorazumljivo među njima.

Lewis Hamilton je također dodao:

“10 godina smo imali isto pravilo, ali sada imamo neke nove vozače koji ne poštuju pravila.”

“Radi se o međusobnom poštovanju. Ovdje vozimo ozbiljnim brzinama. Ako se posvetiš defanzivnoj strani, u redu, ali onda ostani tamo.”

“Dobro je vidjeti da se Charlie [Whiting] slaže s drugim vozačima. Pravila moraju biti jasna.”

I sada su pravila jasna. Kako će se Verstappen ponašati u sličnoj situaciji sada kada je pravilo regulirano ostaje za vidjeti, možda već sutra.

Treba li zabraniti promjenu smjera prilikom kočenja?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Komentiraj

2 komentara

  1. Brzo je Hamilton promijenio ploču oko Verstappena i njegovog utrkivanja. Teško je ne primjetiti jednu crtu licemjerja jer je Max bio racer kad je to radio drugima, nakon što je i on dobio priliku vidjeti racera na djelu odmah su tu pravila koja se ne poštuju.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni