Izdvojeno / Kolumna

Obračun u Teksasu [anketa]

Piše: Ante Vetma

Prije 6 godina, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 4 minuta

Lewis Hamilton i Nico Rosberg

Lewis Hamilton i Nico Rosberg

Četiri utrke prije kraja sezone 33 boda dijele Lewisa Hamiltona i Nicu Rosberga, a kao što je Lewis rekao u najavi ovog vikenda – do kraja sezone se neće štedjeti. Drugog izbora, rekli bismo, niti nema. Nekoliko sporih startova ove sezone, nekoliko iznenađujuće loših partija, te nekoliko problema s pouzdanosti bolida i našao se u situaciji u kojoj mu čak niti sve pobjede ne bi osigurale četvrti naslov. Sve što Rosbergu treba do kraja sezone je 69 bodova i napokon može proslaviti svoj prvi naslov.

Rosberg ovdje dolazi nakon devete ovosezonske pobjede (Australija, Bahrein, Kina, Rusija, Europa, Belgija, Italija, Singapur i Japan) koliko ih je osvojio i Nigel Mansell 1992., a ta brojka stoji kao rekord broja pobjeda u godini osvajanja prvog naslova. Nijedan vozač nikada nije pobijedio osam ili više utrka bez da je na kraju uzeo i naslov.

Nico Rosberg, VN Singapura 2016.Iako su ga mnogi osporavali, i mnogi to još rade; vjerujem da je upravo Singapur bio jasna naznaka koliko Rosberg može biti jak kad sve odradi savršeno. Lewis je tog vikenda izgledao potpuno izgubljeno i nije imao odgovora na tempo svog kolege. U Japanu to nije bilo izraženo u tolikoj mjeri, ali je ta fina mala margina koja je prije naginjala na Lewisovu stranu sada prešla u drugi tabor i iako se činilo da su identično brzi u kvalifikacijama – taj deseti dio treptaja oka je ovaj put otišao na Rosbergovu stranu.

100 bodova je u igri i selimo se u Austin gdje je Lewis Hamilton osvojio tri od četiri izdanja koliko smo ih imali u Teksasu. Ne treba zaboraviti da ni on ni Rosberg nisu baš u bajnoj situaciji s pogonskim jedinicama i još je u Japanu bilo jasno da je Mercedes ušao u svoj nekakav blagi “safety mod” da se ne dogodi još jedna eksplozija koja bi mogla staviti točku na i u borbi za naslov. Hoće li to ovdje iskoristiti Ferrari i/ili Red Bull? Ova staza je manje zahtjevna za motor od Japana i te dvije ekipe bi mogle pružiti dobre partije i izazov Mercedesu. Bilo bi neutemeljeno prognozirati bi li to išlo na ruku Rosbergu ili Hamiltonu ako se u igru uključe još dva vozača Ferrarija i dva Red Bulla, ali ono što je sigurno jest da bi se u tom slučaju neki odgovori vezani za Mercedesov dvojac mogli dobiti puno prije nego očekujemo.

Konkretno, ako Rosberg pobijedi, a ispred Hamiltona se ugura još jedan ili dva vozača – za Lewisa je to ravno katastrofi jer će onda Rosbergu do kraja biti dovoljno vozikati se oko trećeg ili četvrtog mjesta na posljednje tri utrke. S druge strane – ako Hamilton pobijedi, a ispred Rosberga se ugura još pokoji vozač – onda će Rosberg trebati puno bolje partije do kraja, možda čak i još jednu pobjedu ako ostvari DNF u Austinu.

Puno je permutacija i svo silno računanje u ovom trenutku čini se još malo preuranjeno, ali važno je istaknuti da su Mercedesi ostvarili posljednju dvostruku pobjedu 1-2 još tamo u Italiji, pa nije nerealno očekivati kako će se i u SAD-u netko ugurati između njih.

Ono što je sigurno – Lewis treba početi isporučivati šampionske partije na stazi. Stalno računamo što mu sve treba za pobjedu i koliko mu se sve treba posložiti; ali ono što se zaista događa na stazi je apsolutno mirna dominacija Rosberga i koliko god nam se činilo da se Hamilton vraća – to se zasad ne događa. Nevjerojatna je informacija kako je Hamilton posljednji put pobijedio u srpnju, a u trenutku dok ovo pišem temperatura vani je negdje oko nule. Prema tome, ako se ovako nastavi – uopće nije pitanje tko će biti prvak nego s kolikom će bodovnom prednošću to biti ostvareno. Ako Lewis može uopće pružiti nekakvu borbu, Teksas je prava lokacija i krajnje vrijeme da to i učini.

Kakvo će biti stanje u dvoboju Mercedesa nakon VN SAD-a?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Komentiraj

3 komentara

  1. Ham treba jurcati na svakoj utrci, a Ros mora štedjeti motore, tako je za sada lako predvidjeti taktiku. Rosbergu je najvažnije da mu Hamilton ne odmakne u utrci previše naprijed i da ne otkaže motor. Sve ostalo će doći samo od sebe. Barem tako sada izgleda.


    0

    0
  2. Mercedes
    hrcfaca Prikaži

    Definitivno Hamu ništa drugo više ne preostaje nego pritiskati do krajnjih granica, a to opet može dovesti do nekog kvara, a s druge strane Rosberg može polako krstariti na drugoj poziciji i kontrolirati štetu, jer vidjeli smo več toliko puta je zaista taj Mercedes superioran bolid.
    No moje mišljenje je da će Hamilton pobijediti, ali opet imam osječaj da će Rosberg završiti drugi i ništa se drastično neće promjeniti.


    0

    0
  3. Sebastian Vettel
    senja Prikaži

    S obzirom na okolnosti u zadnje vrijeme, ili općenito ove sezone, očekujem Rosberga na prvom mjestu nakon prve krivine. Bez obzira startao prvi ili drugi. A u takvim okolnostima Hamilton će morati još više pritiskati. Istina da je Hamilton u boljoj situaciji sa motorima, ali ne vidim tu nikakav problem za Rosberga. Jedan motor za četiri utrke nije nikakav problem. A pogotovo mu neće biti problem kontrolirati utrku sa prvog mjesta.
    Ja očekujem povećanje prednosti, ne samo na sljedećoj utrci nego i dalje. I osiguravanje titule prije kraja.


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni