Izdvojeno

Massa pojasnio zašto se vozači muče sa startom

Piše: Ante Vetma

Prije 6 godina, 3 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 3 minuta

VN Japana 2016.

VN Japana 2016.

Williamsov vozač Felipe Massa pojasnio je u svojoj kolumni za Motorsport portal zašto se vozači muče sa startom utrke nakon što smo nekoliko puta ove godine vidjeli koliko je to dragocjenih pozicija uzelo nekim vozačima, prvenstveno Lewisu Hamiltonu.

“Jedno područje koje je zaista od odlučujućeg značaja je start utrke, i vidjeli smo koliko je to važno u bitki između Rosberga i Hamiltona.”

“Ovih dana puno je lakše pogriješiti jer smo u prošlosti imali dvije palice kvačila i mogli smo namjestiti postavke tijekom formacijskog kruga. Inženjer bi očitao vrijednosti u realnom vremenu nakon probnog starta i onda bi nam preko radija rekao koje postavke da iskoristimo.”

Obzirom da su se pravila promijenila sada je procedura puno delikatnija jer vozač mora odlučiti o postavkama bez pomoći inženjera.

“Kao primjer, u Monzi sam odradio jedan klasični “burnout” prije nego sam stao na svoje mjesto i po količini dima iz stražnjih guma sam zaključio da ima jako malo gripa. Zbog toga sam odlučio biti vrlo oprezan pri puštanju kvačila i to se ispostavilo kao odlična ideja. Vidio sam nekoliko konkurenata kako su im kotači proklizali.”

Massa napominje da vježbanje startova na izlasku iz pit-lanea može također biti problematično ako se prečesto obavlja.

“Grip je drukčiji na tom mjestu u odnosu na ono što nas čeka na startnom gridu. Zbog toga svi vozači rade pogreške i mislim da su ove godine svi bar jednom pogriješili. Rosberg je odradio jako dobar posao. Postoje vozači koji mogu upravljati i razumjeti malo bolje različite nivoe gripa na stazi.”

“Start u Japanu vam je pokazao koliko to može utjecati na daljnji tijek utrke.”

Hamilton vs. Rosberg na startu

Lewis Hamilton ove godine je imao velikih problema na startu utrka. Čak i ako zanemarimo probleme s pouzdanošću na koje se pozvao nakon VN Malezije, Hamilton je zapravo puno više štete pretrpio zbog loših lansiranja sa startne pozicije.

Svaki put kad je gubio mjesta – izgubio ih je barem pet. S druge strane, Rosberg je u dva navrata gubio više od tri pozicije na samom početku- u Kanadi (8) i u Maleziji (15), s time da je u Maleziji imao sasvim dobar start, ali je stradao zbog ambicioznog Vettelovog poteza. Hamilton je u Australiji izgubio 5 mjesta, u Bahreinu 6, u Italiji 5 i u Japanu ponovo 6.

Komentiraj

3 komentara

  1. Sebastian Vettel
    mzf1 Prikaži

    Triba pohvaliti promjenu startne procedure. Ipak je prudonila vecoj ulozi vozaca.


    0

    0
  2. Michael Schumacher
    khar Prikaži

    Ante zaboravio si napomenuti da je Ros u Kanadi imao najbolji start odmah iza Vettela, a Hamilton ga je napucao na 10 mjesto.
    S tim podatkom možemo zaključiti da je Ros jedino imao loš start imao Njemačkoj, te malo slabiji u Mađarskoj i Kini gdje gubi 1 mjesto nakon prvog zavoja. Koliko se sjećam sve ostalo je odradio perfektno ili vrlo dobro.
    Također ako se dobro sjećam, Ros je upravo taj vozač koji je najviše puta izgubio na startu tokom 2014. godine ako govorimo o borbama 1-2. Što znači da je Ros definitivno radio na svojim startovima i na kraju krajeva ostvario značajan uspjeh ove godine.


    0

    0
  3. Sebastian Vettel
    senja Prikaži

    Fino je ovo Massa objasnio. Znači vozač treba osjećati koliko će dati gasa u određenim uslovima, da nebi došlo do proklizavanja. Dakle sve je na vozaču. A Seb svaki put starta kao iz topa, dok ostali oko njega izgleda kao da stoje :)


    0

    0

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni