F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

12. Nelson Piquet

David Vidović

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

David Vidović: Top 15 umirovljenih vozača

David Vidović: Top 15 umirovljenih vozača

Nelson Piquet

[dropcap]N[/dropcap]elson Piquet rođen je 17.08.1952. u Rio de Janeiru pod očevim prezimenom Souto Maior. Još u mladim danima Nelson je pokazivao veliku strast i talent prema automobilizmu, ali njegov otac, tada ministar zdravstva u Brazilu, nije odobravao karijeru u kartingu, te ga je prisiljavao da pohađa tenisku školu. No, želja za jurenjem stazom mladog je Nelsona sve više obuzimala, pogotovo u vrijeme kada je svijetom Formule 1 dominirao Emerson Fittipaldi, pa se odlučuje za riskantan potez – uzima majčino djevojačko prezime Piquet i krišom ulazi u svijet kartinga, bez znanja oca. Ubrzo postaje dvostruki državni prvak, ali roditelji ne odustaju od njegove teniske karijere i šalju ga na prestižni univerzitet, od kojeg Nelson osobno odustaje nakon jedne godine i vraća se utrkivanju. 1977., sada već 25-godišnjak, prodaje svoj automobil i tim novcem kupuje bolid brazilske Formule Vee. Nelson postaje prvak u prvoj godini natjecanja i tako privlači pažnju Fittipaldija, na čiji se savjet seli u Europu. Iste godine osvaja britansku Formulu 3 sa 13 pobjeda u 26 utrka, i na taj način postaje meta momčadi Formule 1.

Nelson Piquet, 1979.

Nelson Piquet, 1979.

McLaren je pokazivao veliku želju da Piquet postane dio njihove momčadi, i izgledao je kao idealno mjesto za Nelsona koji bi bez sumnje postao lider momčadi kada James Hunt ode u mirovinu. Tako je odvezao prvijenac za McLaren na Monzi 1978. kada se u zastarjelom McLarenu M23 dovezao do 9. mjesta. Tadašnji genijalni šefa Brabhama, imenom Bernie Ecclestone, uvjerio je Nelsona da ipak potpiše za Brabham, čiji su bolidi vremenom postajali sve bolji. Svijetom Formule 1 su kružile glasine o nepoznatom Brazilcu koji je uz pomoć Fittipaldija pronašao mjesto u F1, a koji i sam podsjeća na svog mentora surovom brzinom i agresivnošću. Nelsonova reputacija je porasla nakon sjajnog rezultata na Monzi sa McLarenom te ga isprva nije bilo lako zadržati, obzirom da je veliki broj momčadi želio relativno mladog Brazilca. Ali, kako je vrijeme odmicalo, Piquet nije vozio na nivou na kome se očekivalo da vozi.

Long Beach

Long Beach

Dugo vremena Nelson je bio konstantno oko bodova, ali rijetko i u krugu osvajača. Zatim je došao i njegov trenutak, 1980. na VN SAD-a, Piquet je deklasirao konkurenciju i odnio svoju prvu pobjedu. Kasnije te godine odnosi još dvije pobjede što mu donosi drugom mjesto u ukupnom vozačkom poretku.

Naredne sezone u briljantnom BT49 Piquet nastavlja bilježiti sjajne rezultate iz utrke u utrku. Tri pobjede u sezoni su ga dovele do drugog mjesta, jedan bod iza Carlosa Reutemanna s jednom utrkom do kraja sezone. Utrka za VN Las Vegasa će odlučiti prvaka 1981., a već u kvalifikacijama Reutemann je osigurao pole, dok je Piquet bio tek četvrti. Nakon groznog starta Reutemann je izgubio dosta pozicija, te je počeo opadati nakon što je izgubio jednu brzinu već u drugom krugu. Piquet je sada trebao samo jedan bod da postane prvak, ali je nosio veliki pritisak na leđima. Kasnije je otkrio da je u nekoliko situacija jedva održavao pogled na stazi. Nelson je ipak izdržao pritisak te ciljem prošao kao peti, ali samo dvije sekunde ispred sedmog mjesta, za koje se nisu dobivali bodovi, i tako postao prvak, opravdavajući sva očekivanja sa početka njegove karijere.

Nelson Piquet

Naredna sezona je uništena nepouzdanošću BMW turbo motora, nakon što je sport napravio korak naprijed i okrenuo se ka aerodinamici bolida i turbo motorima. Piquet je 1982. pobijedio na samo jednoj utrci, u Kanadi, a tu pobjedu smatra najboljom u svojoj karijeri. Tijekom utrke je otkazao hladnjak za ulje na njegovom na njegovom Brabhamu BT50, što je dovelo do pregrijavanja dijela oko Nelsonovih stopala, koja su se zagrijavala i do 100 stupnjeva. Izdržao je bol i nakon utrke izjavio:

“Ne mogu opisati osjećaje nakon pobjede. Ponekad se pomokrim u kombinezon kada prijeđem cilj.”

1983. otvara prvom pobjedom pred domaćom publikom u Brazilu, koja ga je silno motivirala za nastavak sezone. Novi Brabham se pokazao kao jako dobar bolid, puno pouzdaniji od prethodnika. Njegova jedina konkurencija te sezone je bio mladi Alain Prost u Renaultu. Nelson je svoju drugu titulu osigurao tek na zadnjoj utrci sezone na Kyalamiju, u koju je Prost ušao sa bodovnom prednošću, ali ga je kvar Renaultovog motora spriječio da dođe do cilja i osvoji svoju prvu titulu.

U ovo vrijeme Piquetu je dosadilo putovati oko svijeta cijelu godinu i viđati obitelj na samo nekoliko dana. Želio je više vremena posvetiti sebi i uživati u životu. Financijski se osigurao i počeo je razmišljati o ranoj mirovini. Tu mu je pomogao Niki Lauda, koji mu je predložio da novac potroši na luksuzne stvari koje će mu omogućiti da provodi više vremena sa obitelji, kao što su jahta, privatni avion i stan u Monaku. To je vjerovatno i zadržalo Piqueta u Formuli 1, jer je novi stil života zahtijevao više novaca, mnogo više od onoga što je primao od Bernija Ecclestonea.

Nakon loših sezona 1984. i 1985. u kojima Brabham nije bio ni blizu forme iz prethodnih godina, Piquet je od Ecclestonea zahtijevao duplo više novca od onog što je do tada primao. Momčad je ionako bila u jako teškoj financijskoj situaciji pa je Bernie morao odbiti zahtjeve Brazilca. Međutim Piquet je bio tražena roba pa je ubrzo pronašao novu momčad i bogatog vlasnika. Frank Williams je ponudio Piquetu mnogo veći ugovor od ugovora koji mu je Brabham nudio, što Brazilac nije mogao odbiti. I tako je započela priča o jednom od najvećih, ali i najkraćih rivalstava u Formuli 1.

1986. je Williams nastavio suradnju sa Hondom, a Kekea Rosberga su ispratili u McLaren i na njegovo mjesto doveli Piqueta, čiji je momčadski kolega bio Nigel Mansell. Williams FW11 je te sezone bio iznad konkurencije, ali situacija unutar momčadi nije bila blistava. Stalne svađe i prepirke Mansella i Piqueta često su se završavale na stazi ili u medijima. Vozači se nikako nisu slagali pa su nerijetko sami sebi oduzimali bodove, a čestim incidentima su uništili sezonu u kojoj su trebali lako ostvarivati pobjede i podije. Iz pozadine je još jednom vrebao Alain Prost koji je te sezone branio titulu. U posljednjoj utrci sezone Prost pobjeđuje četiri sekunde ispred Piqueta i postaje prvak, a Williams ostaje bez vozačkog naslova.

Nitko u ekipi nije bio zadovoljan situacijom. Frank nije trpio nedisciplinu, Mansell se žalio da je Piquet krivac za sve, a Nelson je u medijima optuživao Williams da favoriziraju Britanca. I unatoč svim problemima njih dvojica su ostali u Williamsu i naredne sezone. Većinu 1987. Piquet je proveo gledajući u pozadinu Mansellovog bolida, ali kada Britanac nije završavao utrke, Piquet je skupljao bodove i sa samo tri pobjede dolazi do svoje treće titule u karijeri.

Nigel Mansell vs. Nelson Piquet

Nigel Mansell vs. Nelson Piquet

1987. su počela i javna vrijeđanja preko medija, što je bilo previše za Franka Williamsa koji je bio prisiljen otpustiti jednog vozača. Piquet je već tada ulazio u pozne vozačke godine, a s obzirom na njegovu plaću, nije bilo realno očekivati da ostane u Williamsu. Tako je Piquet 1988. zamijenio Sennu u Lotusu gdje je proveo dvije solidne sezone, u kojim se osjetilo da su njegovi najbolji dani odavno zapravo već prošli. 1990. je prešao u Benetton u kome je pobijedio tri puta. Njegova posljednja pobjeda je bila na VN Kanade 1991. kada je, nakon što su oba McLarena odustala, a oba Williamsa upala u mehaničke probleme, dominantno pobijedio ispred čak tri Talijana. 1992. nastupio je ne utrci Indianapolis 500, gdje je doživio ozbiljan incident nakon kojeg se povukao iz utrkivanja.

Nelson Piquet

Nelson Piquet je bio vjerojatno posljednji playboy u svijetu Formule 1. Volio je trošiti novac, a poznato je da je više trošio nego što je zarađivao. Brazilac koji nosi majčino prezime da bi od oca sakrio svoju žeđ za utrkivanjem je ušao u povijest Formule 1 sa tri osvojena naslova.

Anketa

Kako mislite da je Nelson Piquet trebao biti rangiran?

Rezultati

Loading ... Loading ...

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: Zvj3r.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

David Vidović
Pulsmedia autor
320 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

6 komentara

  1. Dobar tekst. Iako tri puta prvak, niti blizu Ayrtonu. Ljubimac žena. Čak je jurio i jednu Zagrepčaniku..


    0

    1
    • znaš kakvog sam ja dojma? da skupa side u savršenstvu od bolida, super jakom i pored toga jako pouzdanom tipa mp4/4 bili bi li-la, ko senna i prost. ali da side u nečem naturpijanom do besvjesti ali jako žentilnom di si sam mora kalkulirat malo koliki period u utrci motor držat pod maksimalnim opterećenjem a da prođeš ciljem prije nego se taj motor razleti…senna bi proša pokraj piqueta ko i patrese ’83



      1

      0
  2. Emerson Fittipaldi diesel Prikaži

    Dobar serijal i dosta zanimljivosti. Lajkam :)
    Kod Piqueta sam volio što je bio odličan zajebant.


    0

    0
  3. Williams nigel7 Prikaži

    jedan od najboljih vozača ikada ali je volio vrijeđati mansella puno



    1

    0
    • samo mansella? pa taj je kenja redom po svima :D
      šta se vožnje tiče osvojena prvenstva u nedominantnom bolidu i osvojeno prvenstvo u britanskoj momčadi kraj kolege britanca – legendarno. u osamdesetima su definitivno on i profesor prost bili no1.



      2

      0
  4. od važnijih stvari iz karijere valja napomenit i strašan udes u tamburelu ’87 nakon kojeg je bio daleko od onog starog a opet uzeo prvenstvo. i kad je otiša u lotus a misec dana za njim se i honda povukla iz williamsa. pitanje sad za one koji se vole igrat vidovitog milana šta bi bilo da je bilo, šta bi bilo da je osta u williamsu, onda ostaje i honda, koliko je naslova još moga imat na kontu? ;)



    2

    0