Brundle: Start utrke sada je postao previše važan

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 8 godina 2 min 17 komentara

Martin Brundle i Lewis Hamilton

Martin Brundle i Lewis Hamilton

Bivši F1 vozač i trenutno komentator Sky sports televizije vjeruje da smo došli u vrijeme kada bi o svjetskom prvaku mogli odlučiti zapravo – startovi u utrku. U svojoj kolumni je kritizirao prevelik utjecaj trenutka kada svjetla postanu zelena i nekoliko sekundi nakon toga.

“Počinjem shvaćati da vozači imaju preveliku odgovornost za pokretanje ovih kompleksnih automobila, a taj period od startne pozicije do prvog zavoja ima prevelik utjecaj na ishod utrke.”

Brundle kaže da je u njegovo vrijeme to bilo kudikamo jednostavnije, ali da je svejedno bilo lako pogriješiti ili proklizati sa stražnjim kotačima.

I ako pogledamo statistiku, zaista, u posljednje vrijeme je puno utrka imalo drukčiji poredak na startu od onog na kraju prvog kruga. Od 13 stajaćih startova ove sezone – čak 8 ih je imalo drugog čovjeka u vodstvu nakon prvih par kilometara. Naravno, sve to ne bi bio problem kada glavna žrtva ne bi bio britanska uzdanica Lewis Hamilton.

“Promjenjivi startovi su uvijek bili dio utrkivanja, da tako kažem. Ali, nismo uvijek imali savršenu pouzdanost, savršene mjenjače koji nikad ne pogriješe brzinu i bolide koji su tako dobri da vozači ne pogriješe tijekom iduća dva sata. Ili, još važnije, takvu aerodinamiku koja pretjecanje čini jako kompliciranim.”

“Moja poanta je da startovi imaju pretjerano važnu ulogu u utrkama. Izgubili smo Verstappena iz kombinacije u Singapuru zajedno s Force Indijom u incidentu u kojem su oštetili nekoliko bolida. Startovi bi ove godine mogli odlučiti tko će biti prvak.”


Odgovor

17 komentara

  1. Ferrari
    pero iz bukurešta Prikaži

    Martine jel to zato šta si razočaran šta tvoj Luis ima probleme kod starta i ne napreduje dovoljno odnosno gubi pozicije na startu?
    Jel to zato šta Ferrari u većini slučajeva starta fantastično; i Kimi I Zebazdian?

    Njurgalo se kada bi onaj tko je na pole positionu vodio od počletka do kraja! Sada se njurga, (Martin njurga) šta vozač mora biti više koncentriran na samom startu i može se dogodit da onaj na pole postionu ili prvom redu izgubi tu prednost jer nije koordiniro ručice na volanu i svoje prste.

    Dali bi to govorio da Luis ima startove kao npr Kimi ili Zebazdian?
    Nebi, garantiram 110% jer su Skyevci ekstra nezadovoljni sa ičime šta ne ide na mlin njihovom pulenu.

    Jedan primjer “omalovažavanja” drugih je bio vidljiv i kada je Zebazdian napredovo sa zadnjeg mjesta do petog na posljednjoj utrci; tada Crofty izjavljuje da mu je u tome pomogao i Safet sa svojim autom, a to je čista pizdarija i tu nema govora o ikakvoj pomoći!
    Ne sekirajmo se, kada Hamilton napravi takav proboj onda je to umijeće i vražiji Čekićtajm ili šta već!!


    0
    0

    0
  2. Sebastian Vettel
    mzf1 Prikaži

    Hamiltonu očito nije.


    0
    0

    0
  3. Formula1
    f1zd Prikaži

    bla bla bla
    Sad zbog Hamiltona treba uvesti rolling start


    0
    0

    0
  4. David Croft
    Ferrari Prikaži

    A boze dragi…nikomu udovoljiti.
    Kada Skyevom Hamsti ne ide trebalo bi i startove ukinuti.

    Strašno.


    0
    0

    0
  5. Ayrton Senna
    Beethoven87 Donator Prikaži

    Ne Martine startovi… Tehnologija je generalno previse bitna u odnosu na Vozaca!


    0
    0

    0
  6. Spr Prikaži

    Ma sta te boli za startove,hvataj se mikrofona mada me i tada znas iznervirati sa nekim izjavama i komentarima……


    0
    0

    0
  7. ferrari-bih Prikaži

    Hajde ba britanci ne balite džaba. Kad ne ide hamiltonu treba sve ukinut. Navijam za ferrari al stvarno bih volio da nico uzme prvenstvo. Poslije hamiltona neće dugooooooo biti britanca za osvajanje naslova jer nemaju nekih vozača u mlđim kategorijama. Dabogda se načekali do naredne pobjede. Jer dolazi vrijeme italijana, francuza, nijemaca, rusa mozda cak i austrijanaca al neće biti britanaca


    0
    0

    0
  8. Mercedes
    hrcfaca Prikaži

    Ha onda najbolje da svaku utrku startaju pod safety carom!


    0
    0

    0
  9. Pirelli Hard
    Monty Prikaži

    A jbg,od sad,dobar start,osim ako se ne radi o ćistoj rafinjranoj brzini Luji Hamiltonu,proglasiti ozbiljnim
    sigurnosno-tehničko-brzinskim prekršajem,svakom ko pomisli dobro startati crna zastava i problem rješen,što zapravo jedva čekam da konačno vidim bar jedan pravi sexy start. :P


    0
    0

    0
  10. Fernando Alonso
    croatic f1 urednik Prikaži

    Haha, ovaj Brundle nije normalan, da se Lewis razboli i on bi pio antibiotike :mrgreen:

    Uvođenje ovih startova koji stavljaju sve u ruke vozača su jedna od najboljih odluka u F1 u zadnjih nekoliko godina. Što više toga ovisi o vozaču, a manje o bolidu, to bolje. To je glavni razlog zašto je npr. MotoGP toliko zanimljiv, jer vozač ima veliku ulogu.


    0
    0

    0
  11. Fernando Alonso 14
    alonso5 Donator Prikaži

    “Moja poanta je da startovi imaju pretjerano važnu ulogu u utrkama.

    Ponekad se zapitam ima li ovaj covijek uopce mozak…


    0
    0

    0
  12. avalon Prikaži

    mnogi se žale kako uz sve gadgete “sadržane” u bolidu vozač ima sve manji značaj , a sad ispada “….. da vozači imaju preveliku odgovornost za pokretanje ovih kompleksnih automobila, a taj period od startne pozicije do prvog zavoja ima prevelik utjecaj na ishod utrke.” ovo mi bode oči PREVELIKA ODGOVORNOST vozača ! bi li to “izvađeno iz celofana” u koji je MB to umota značilo da zapravo vozač ima največi značaj za dobar start ? pa za to se mnogi “bore” samo jbga sky – ev vozač zna kiksat i u tome je problem izgleda . možda bi treba manje partijat , a više vježbat startove ? interesantno mi je i ovo ” Startovi bi ove godine mogli odlučiti tko će biti prvak.” frka da NR ne osvoji titulu jer češće bolje starta ? zapravo , u toj svojoj kolumni MB je plasira više bisera …. ““Moja poanta je da startovi imaju pretjerano važnu ulogu u utrkama.” a moja poanta je da prevelike razlike u konkurentnosti bolida imaju najvažniju ulogu u trkama pa drugi dobri vozači zbog te razlike ne mogu doč do izražaja jer su obe mečke najčešće dominante i u Q i u trci . start je jedino “područje” di makar privremeno mogu izgubit no posli sve nadoknade ( osim ako u pitanju nije MC ) zahvaljujući dominantnosti . sad bi likovi ka MB “uzeli” i taj segment manje konkurentnima , sad bi elektronika tj manji uticaj vozača na startu bija OK ? ka “kišobran” da ne ispadne da ovo govori samo zbog LH koristi maxa i hulkenberga … meni je to “malko” prozirno :)


    0
    0

    0

Stvaramo uspomene zajedno!

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.