F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ljetna stanka, 23. dan: Krš i lom u Formuli 1 (prvi dio)

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Krš i lom oduvijek su bili sastavni dio Formule 1, i nikada nije prošla sezona, a da nismo imali barem jedan poveći sudar koji ju je obilježio. “Poklon” za ovu sezonu smo dobili već na samom početku u Australiji, kada je Fernando Alonso ispuzao iz svog bolida koji je bio naglavačke okrenut u šljunku trećeg zavoja. Ovaj put ne idemo redom, nego nausmično, pa ćemo preskakati iz desetljeća u desetljeće.

Stravično izlijetanje Gerharda Bergera na Imoli 1989.
Oduvijek poznata kao opasna staza, Imola nije opraštala pogreške, a svoje su živote 1994. tamo ostavili Roland Ratzenberger i Ayrton Senna. Pet godina prije, brza reakcije trojice vatrogasaca (Bruno Miniati, Paolo Verdi i Gabriele Violi) spasili su život Gerharda Bergera. Naime, on je u Tamburellu izletio pri brzini od gotovo 300km/h ravno u zid. Sudar je izgledao katastrofalno, ljudi su vjerovali da Austrijanac nije preživio, a njegov Ferrari se kompletno zapalio samo par sekundi poslije. Gore spomenuti junaci stigli su do bolida za samo 16 sekundi, te ugasili vatru na bolidu Gerharda Bergera, koji je slomio par rebara i zadobio lakše opekotine. Nevjerojatno dobro je prošao Gerhard tada.

Monza 2000.

Stravičan sudar dogodio se tek par zavoja poslije starta VN Italije 2000. godine, u kojem je sudjelovalo nekoliko bolida. Nažalost, ovaj je sudar odnio i jednu žrtvu. Bio je to 33-godišnji sudac, kojeg je pogodila guma s Frentzenovog bolida.

Martin Brundle u Australiji 1996. godine

“Da se ovaj sudar dogodio samo prije par godina, vjerojatno bih poginuo”, rekao je Martin Brundle u jednom od svojih intervjuova.

Bila je to prva VN Australije vožena na Albert Parku, nakon što se 80-ih i 90-ih godina ista održavala na Adelaidu. Martin Brundle vozio je te sezone za Jordan, koji je nastupao s Peugeotovim motorima. Treći zavoj bio je umalo koban za Britanca, kada se snažno i pri velikoj brzini zabio u Coultharda i Herberta, te odletio prema zaštitnoj ogradi u potpuno skašenom bolidu. Sudar je izgledao zaista ružno i mnogi su već pomislili kako Martina više neće biti među nama. Umjesto crnih misli, Brundle je potpuno normalno izašao iz bolida i tražio zamjenski da se može utrkivati.

VN Velike Britanije 1973.

Jody Scheckter pokrenuo je lančani sudar na startno ciljnoj ravnini za VN Velike Britanije 1973. Nekoliko bolida se uspjelo izvući, no svi ostali iza njega nisu uspjeli nastaviti utrku. Vozači su se u to vrijeme smijali ovoj nesreći, jer nitko nije poginuo, što je bio čest slučaj ranih 70-ih.

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj