F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Ljetna stanka, 14. dan: Korak kratki do naslova (drugi dio)

Marko Rakić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Marko Rakić: Statistika, zanimljivosti, povijest

Nelson Piquet

Nastavljamo dalje s vozačima koji su ostali korak kratki do naslova. Na rasporedu su turbulentne 80-e godine prošlog stoljeća, gdje smo gotovo svaku sezonu imali žestoki okršaj za naslov.

1981. – Carlos Reutemann
U sezoni 1980. imali smo sličan slučaj kao i u gore spomenutoj godini, no sada je Piquet bio lovina. Ukratko, 1980. Piquet je dvije utrke prije kraja imao malu prednost nad Alan Jonesom, no u sljedeće dvije utrke prosuo je prednst i predao naslov Austrlacu u ruke. 1981. slično se dogodilo i Carlosu Reutemannu, koji je sada bio timski kolega Jonesu. U zadnju prvenstvenu utrku Reutemann ulazi kao vodeći, ali sa samo jednim bodom više od Piqueta. Carlos je svog Williamsa dogurao do pole positiona, te napravio dobru podlogu ka osvajanju naslova, dok je Piquet startao s četvrtog. Reutemann je, kao i Piquet prošle godine, ostao bez naslova u zadnjoj utrci zbog problema s bolidom. Argentincu je ovo bila zadnja prilika za naslov, a već se 1982. umorivo.

1983. – Alain Prost
Prva od četiri sezone u kojima je Alain Prost završio kao viceprvak, i to s izvjesnim šansama za titulu do zadnje utrke. Renault je napokon postao relativno pouzdan bolid, te su se s brzinom koju su imali napokon mogli početi boriti za naslove. Tako je i bilo. Prost je bio puno brži od novopečenog kolege Chevera, a utrku prije kraja imao je dva boda prednosti nad prvakom iz 1981., Nelsonom Piquetom. I kako je to inače bivalo kroz 80-e, crkne motor i doviđenja šansama za naslov. U 35. krugu VN Južne Afrike turbo je otkazao poslušnost i prva Prostova prilika za naslov otišla je u nepovrat.

1984. – Alain Prost
Ne, nije greška, Alain Prost je dva puta uzastopno izgubio naslov u zadnjoj utrci sezone. Francuz je krajem godine prešao u McLaren, koji je bio nadmoćan te 1984. Porsche TAG motori u kombinaciji s MP4-2 bili su nezaustavljivi, pa su on i Lauda skupili 12 pobjeda u 16 utrka. U prvoj polovici sezone Prost je imao više sreće, budući da se Laudin McLaren pokvario čak četiri puta u prvih devet utrka. Lauda je ušao u dobru seriju, te u idućih pet utrka osvojio tri pobjede i dva druga mjesta, čime je gotovo osigurao prvenstvo. Uoči zadnje prvenstvene utrke, Lauda je imao 3.5 boda više od Prosta. Stari as je svoju priliku iskoristio, završivši na drugom mjestu, iza Prosta, te uzeo naslov s najmanjom razlikom u povijesti, pola boda. Inače, 4.5 boda Prost je osvojio pobjedom na VN Monaka koja nije bila odvožena niti do pola. On je sam inicirao prekid utrke, ali da je pričekao još sedam krugova, osvojio bi 6 bodova drugim mjestom (prvo bi ubrzo palo jer ga je Senna sustizao nevjerojatnom brzinom) te bi borba za naslov bila lakša.

1986. – Nigel Mansell
Tragičar sezone 1986., svoj je trofej dočekao tek 1992., i to nakon zaista mnogo muke i 30 pobjeda. No, vratimo se na 1986., timskog kolegu Nelsona Piqueta i moćnu Williams Hondu. Sve je izgledalo kao da će Mansell osvojiti naslov jer je cijelo vrijeme bio uvjerljiviji od Piqueta, dok se Prost sa strane uspijevao prikrpavati, no nedostatak konkurentnosti njegovog McLarena mogao se vidjeti na svakoj utrci. Zadnja utrka sezone vozila se u Australiji, na uličnoj stazi u Adelaidu. Sve je izgledalo sjajno za Britanca do 63. kruga, kada je bio na trećem mjestu, što mu je bilo dovoljno za naslov, bez obrzira gdje će završiti Piquet ili Prost. Sreća mu je izmaknula stolicu na Brabham pravcu pri 290 km/h, kada mu je eksplodirala zadnja lijeva guma, čime je šansa za naslov otišla u nepovrat. Prost je prešao u vodstvo utrke te pobjedom osvoji drugi naslov prvaka.

1988 – Alain Prost
Zadnja sezone turbo motora bila je veoma turbulentna iz više razloga. Honda je prešla kod McLarena, ostavivši Williams na cjedilu, a ponajbolja vozačka postava našla se upravo u crveno bijelom McLarenu MP4-4, jednom od najdominantnijih bolida u povijesti sporta. Dok su ostali kupili mrvice, Prost i Senna su vodili žestoke borbe za čelno mjesto u poretku vozača. Prost je do polovice sezone bio vodeći u poretku, no dva mehanička kvara pokvarila su njegove prilike za treći naslov u McLarenu. U predzadnju utrku prvenstva Prost ulazi s pet bodova više, ali i pobjedom manje (Senna 7, Prost 6), a budući da se 1988. za poredak vozača uzimalo samo 11 najboljih rezultata, Senna je trebao pobjedu kako bi osigurao naslov. Senna je osvojio 12 pole position sezone, te samo pojačao novopostavljeni rekord od prethodne utrke. Start nije dobro prošao za Brazilca, pao je tek na 14. mjesto, dok je vodstvo preuzeo Prost te krstario prema sedmoj pobjedi sezone. Senni se to nije svidilo, te je vozio kao da ga godine svi vrazi svijeta. Polovicom utrke dostigao je Prosta, a onda ga pretekao na startno ciljnoj ravnini, ostavivši ga na kraju 13 sekundi iza sebe, slaveći svoj prvi naslov prvaka.

dfghjk_800x501

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Marko Rakić
Pulsmedia autor
1193 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj

10 komentara

  1. prost je ’88 bio žrtva debilnog bodovnog sustava. na kraju sezone imat više bodova a neosvojit prvenstvo :headbang: bravo balestre well done.


    0

    0
  2. Mercedes Jester Donator Prikaži

    Što se tiče Monaca ’84, da nije utrka prekinuta upitno je da li bi Prost završio na 2. mjestu jer je Bellof (koji je startao kao posljednji) stigao do 3. mjesta te vozio brže i od Senne i Prosta. Ali to već spada u sferu ‘što bi bilo kad bi bilo’.


    0

    0
    • David Croft Frantic Donator Prikaži

      Možda (čak šta više i vrlo vjerovatno) bi ih Bellof uhvatio obojicu, ali to ne mijenja puno stvari, jer su Tyrrelli naknadno bili diskvalifikovani za čitavu 1984.


      0

      0
    • Mercedes hrcfaca Prikaži

      Nisam tada pratio Formulu, ali pitanje da li bi uopče netko nekog uspio prestiči buduči da je ipak to Monaco!


      0

      0
    • šta se tiče monaka da utrka nije prikinuta btw na prostovo gestikuliranje rukama u 2 kruga prost bi vjerojatno parkira bolid šta su lauda i ekipa napravili ’76 u japanu. te bi tako izgubio prvenstvo sa malo više bodova od pola :D moje skromno mišljenje ono da je baba bila muško… :D a sad malo činjenica, prost je već bio udario suca na stazi koji je pomaga maknit jedan od izvrtjelih bolida, srića pa je sve dobro prošlo. i dok su u jako lošim i opasnim uvjetima počeli turistički kružit i čekat kraj sa tikvom na ramenima jedina dvojica koja su se utrkivala su bili bellof i senna…interesantno obojica rukiji te sezone (!?)


      0

      0