Izdvojeno

Dobrodošli u Austriju!

Piše: Luka Maloić

Prije 6 godina, 0 komentara

Procijenjeno vrijeme čitanja: 6 minuta

Rosberg, Hamilton, VN Austrije

Rosberg, Hamilton, VN Austrije

Nakon dalekog nam Azerbajdžana, Formulaa 1 dolazi u mnogo nam bližu Austriju. Utrka se održava na lijepom i jednostavnom Red Bull Ringu. Nakon jedinstvenih zahtjeva staze u Bakuu, vraćamo se na konvencionalniju utrku koja je mnogo kraća, ali itekako zahtjevna. Formula 1 napustila je austijska brda 2003. godine, ali se cirkus vratio 2014. i osvojio srca navijača neviđenim spektatklom. Mora se priznati da je organizacija ove utrke sjajna i da mnogi drugi mogu puno naučiti od njih. Pročitajte detaljnije informacije o samoj državi Austriji, zanimljivosti koje vjerojatno niste znali, informacije o stazi, DRS-u, gumama i favoritima u sljedećem tekstu.

Opće informacije i zanimljivosti

Staza se nalazi u austrijskoj saveznoj državi Štajerskoj. Štajerska (Steiermark) je savezna država (Bundesland) Republike Austrije. Površinom je druga po veličini od devet austrijskih saveznih država. Graniči sa Slovenijom kao i s pokrajinama Gornja Austrija, Donja Austrija, Salzburg, Gradišće i Koruška. Glavni grad Štajerske je Graz (Gradec), koji je s 265.778 stanovnika (2013.) nakon Beča drugi po veličini austrijski grad.

Štajerska se često naziva i “zelenom pokrajinom” (Grüne Mark), jer je oko 61% njezine površine prekriveno šumama, a sljedećih 25% površine zauzimaju livade, obradive površine, voćnjaci i vinogradi. Najveća rijeka je Mura koja prolazi i kroz Međimurje u Hrvatskoj. Najviši planinski vrhovi u Štajerskoj nalaze se na području Dachsteina i Schladminga u okrugu Liezena. Desetine vrhova s visinom preko 2500 metara, uređeni su za planinarenje i sportove poput alpinizma i skijanja. U podnožjima vrhova su obično planinarski domovi do kojih vode dobro obilježeni planinarski putevi. Neki od vrhova povezani su žičarama.

Najveće jezero u Štajerskoj je Grundlsee i nalazi se u okrugu Liezena. Na obali jezera nalazi se istoimena općina Grundlsee. Površina jezera je 4,22 km2 s najvećom dubinom od 64 m. Jezero je bogato ribom, a zbog nadmorske visine od 708 m i temperature od oko 18°C ljeti, nije za kupanje, barem pristojnim Austrijancima. Klima u Štajerskoj je umjereno kontinentalna, te regionalno različita. U sjevernom, planinskom dijelu zime su duge, s čestim padalinama i temperaturama do -20 °C. U zimskom periodu, zbog velikih snježnih padalina i strmih planinskih obronaka, povišen je stupanj opasnosti od lavina. Od poznatih Štajeraca možemo izdvojiti Thomasa Mustera i Arnolda Schwarzeneggera. U Štajerskoj živi oko 1,2 milijuna ljudi što je oko 15% ukupnog stanovništva Austrije.

62% ove države pokriveno je Alpama, tako da jedna četvrtina stanovništva živi u glavnom gradu – Beču. Austrija ima 13 vrhova koji su viši od 3000 metara i čak 34 koji su viši od 2000 metara. Krimmler Wasserfalle u okolici Salzburga predstavljaju najveći Europski slap – voda se obrušava čak 380 metara. Iako im priroda nudi pregršt mogućnosti za sport i kretanje, Austrijanci su najdeblji narod EU. Čak 60% stanovništva je pretilo. Austrija je jedina članica EU koja nije u NATO-u. Imaju najstariji ZOO na svijetu – u Beču je od 1752. godine. Austrijanci su prvi u svijetu koristili poštanske marke. Prvi su izmislili i snježnu kuglu – u staklenoj kugli bila je bazilika iz Mariazella. Ferdinand Porsche rođen je u Austriji.

Staza

Red Bull Ring smješten je u istočnom dijelu Alpi. Okružena planinama, staza ima značajne razlike u nadmorskoj visini (65 metara) što je čini jednom od najatraktivnijih u kalendaru F1, a jedna je od najkraćih u kalendaru. Specifična je i po vrlo malom broju zavoja – 9. Tako malo zavoja je doista neobično vidjeti, pogotovo na novim stazama.Svaki dolazi sa svojom jedinstvenom tehnikom i za ovu stazu definitivno vrijedi – “Manje je bolje”.
Manji broj zavoja teoretski znači više bližeg utrkivanja. Kada imate 75 krugova na raspolaganju, imate i mnogo potencijalnih mjesta za pretjecanje. U pogledu vremena, Spielberg je najkraća staza u kalendaru. Potrebno je samo 68 sekundi da kompletirate 4,326 km kruga. Staza ima četiri duge ravnine; svakoj prethodi spori zavoj, tu do izražaja dolazi trakcija i brzina na pravcu.

Staza se nalazi na 700 metara nadmorske visine. Smanjenje tlaka zraka smanjuje snagu atmosferskog motora i do 7% i prisiljava turbo da se vrti brže i više, da nadoknadi taj gubitak koji ima motor s unutarnjim izgaranjem (ICE).

Faktopedija:
Prva utrka: 1964. (aerodrom u Zeltwegu)
Ime: Red Bull Ring
Pobjednik 2015.: Nico Rosberg 71 krug 1:30:16.930s
Pole position 2015.: Lewis Hamilton 1m08.455s
Najbrži krug 2015.: Nico Rosberg 1m11.235s (krug 35)
Broj krugova: 71
Dužina kruga: 4.326km/2.688-milja
Od starta do zavoja 1: 185m
Najduža ravnina: 868m, na prilasku zavoju 1
Max brzina: 310 km/h, na prilasku zavoju 1
Dužina boksa: 242m
Vrijeme za boks: 20 sek cca.
Postotak punog gasa: 66%
DRS zone: 2, na prilascima zavojima 1 i 3
Ključni zavoj: 9 – opasni desni zavoj na kraju kruga. To je brz zavoj na nizbrdici na kojem je lako napraviti grešku prilikom kočenja i otići preširoko na izlasku – što automatski upropaštava učinkovitost na startno ciljnoj ravnini
Najbrži zavoj: 220 km/h – 8
Najsporiji zavoj: 75 km/h – 2
Potrošnja goriva: 1.7 kg po krugu – relativno visoko za stazu sa 9 zavoja
Zahtjevi ERS-a: VISOKI – kratki krugovi ne dozvoljavaju obnovu 2 MJ energije
Optrećenje kočnica: Srednje – samo 3 jake kočione zone
Promjena brzuna: 54 u krugu – 3.834 u utrci
Vjerojatnost sigurnosnog automobila: slaba – zbog velikih izletnih zona. Iako, prošle godine smo vidjeli punih 6 krugova iza SC-a radi kaosa na izlazu iz zavoja 2 u uvodnom krugu
Vrijeme početka: 14.00 Lokalno / 13:00 BST
Vremenska prognoza: 25-30 stupnjeva i sunčano
Odabir guma: Ultra mekane / super mekane / mekane – viđeno na VN Kanade

Povijesni osvrt: Ovo je 29. izdanje VN Austrije. Utrka se održavala na 3 različite staze: Zeltweg Airfield (1964), Osterreichring (1970-’87), Red Bull Ring, kao A1 Ring (1997-’03 and 2014-).

Po čemu je staza jedinstvena: Po najkraćem krugu u godini – samo 70 sek.

Najmanja pobjednička razlika: 0.050 sek, 1982. godine. Alain Prost je odustao u vodstvu utrke pet krugova prije kraja. To je omogućilo Eliu de Angelisu i Keke Rosbergu da se bore do samog kraja za pobjedu. De Angelis je vodio ispred Rosberga oko 1.6 sek na početku posljednjeg kruga, ali je Finac stiskao do kraja i potpuno se približio – ali ne dovoljno za pobjedu.

Nemojte zaboraviti: McLaren je najuspješniji konstrukor na VN Austrije – pobijedili su šest puta na ovoj stazi – zadnju pobjedu je zabilježio Coulthard 2001.

Austrijanci i F1: Sama lokacija staze u Štajerskim alpama je predivna. Uz to, u okolici je mnoštvo “zimskih borilišta” u kojima su Austrijanci najbolji. Osvojili su 17 medalja na zimskim OI u Sochiu, od toga četiri zlata – a budžet za OI je dodatno povećan za Pyeongchang 2018. Ali i motorsport je popularan u Austriji, poglavito zbog uspjeha vozača poput Jochen Rindta, Niki Laude i Gerharda Bergera. U novije vrijeme nema vozačkih veličina ovakvog kalibra, ali tu je konstruktorski div i vlasnik ove staze – domaći Red Bull.

Komentiraj

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Novo na forumu

Otvori forum

Puls podržavaju

Mjesečni pretplatnici:


Naši zadnji donatori:

Doniraj

Molim?!

Bok , internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.

Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.

Kolumne

Italija: Radio komunikacija Sainz-Ferrari

Radio transkript // Ante Vetma

Riccardo AdamiFive minutes, five minutes Three minutes All on medium apart from five starters on softs, included Verstappen at the front Closest soft starter is Ocon on soft, Ocon on soft, P14 Carlos SainzWho is on softs, Charles, Max, Ocon… George as well And De Vries Pit-limiter on, and focus on the lights Last car is on the grid Utrka kreće Checo 0,2s behind You are doing a good job, DRS...

Per Enzo

Oktanski koktel // Ante Maras

14081988, datum koji je duboko urezan u Ferrari i koji označava kraj jedne ere Ferrarija i početak jedne nove To je datum smrti Il Commendatorea, dan kad je ovaj svijet napustio Enzo Ferrari, jedan od najvećih ljudi svijeta autoindustrije i motosporta, a možda i najveći Sukladno njegovim željama, vijest o njegovoj smrti je objavljena dva dana poslije, kako bi "nadoknadio" zakašnjenje koje je nastalo prilikom prijave datuma njegovog...

Treba li mijenjati pravila za dobivanje superlicence?

Lociranje // Lovro Andraka

Kompleksna i poprilično stroga pravila za dobivanje superlicence stigla su u središte pozornosti tijekom posljednjih nekoliko dana zahvaljujući velikom interesu Red Bulla za već dosta razvikanim američkim vozačem Coltonom Hertom koji ne ispunjava sve kriterije za natjecanje u Formuli 1 iduće sezone Unatoč tome, 22-godišnji Herta nikako nije bezveznjak u svijetu utrkivanja - s 18 godina, 11 mjeseci i 25 dana postao je najmlađi...

Još kolumni