Blistava 1974. nije dugo trajala. Na kraju sezone momčad napušta jedan od ključnih ljudi postojanja McLarena, prva velika zvijezda koja je sjela u bolid i vjerovala u isti san kakav je sanjao Bruce, Denny Hulme. Sada kada je McLaren osvojio konstruktorsku i vozačku titulu, Hulmeov posao je bio završen, i on se umirovio. Na njegovo mjesto je došao mladi i upitno perspektivni Jochen Mass, a prvi vozač je ostao Fittipaldi, koji je na M23 ponosno nosio broj 1. Ali M23 je 1975. počeo zadavati glavobolje McLarenu, iako je bolid bio vraški brz, Merson je utrke počeo završavati u boksu, prije nego što padne kockasta zastava. Uspio je pobijediti na samo dvije utrke u sezoni, dok je Mass pobijedio na jednoj, i McLaren je završio ka treći konstruktor te godine, daleko iza moćnog Laude i preporođenom Ferrariju. Bio je već kraj sezone, kada je Fittipaldi donio epsku odluku da napusti vrh Formule 1 u svojim najboljim godinama i pridruži se novonastaloj momčadi koju su sponzorirali njegov brat, i njegova domovina. Pošto je bio kraj sezone, svi bolji vozači su već imali potpisane ugovore za sljedeću sezonu, pa se Mayer morao snalaziti kako zna.
Bila bi šteta da bolidu kakav je M23 prođe rok trajanja sa samo jednom osvojenom titulom, takva mašina je zaslužila bar još jednu titulu, ali u ovom trenutku stvari nisu izgledale blistavo. U momčad tada dolazi James Hunt, mladi Britanac koji je prethodnu sezonu završio na četvrtom mjestu u Heskethu. U McLarenu nisu bili prezadovoljni, ali boljeg na marketu nije bilo. Nitko nije očekivao da će Hunt stati dominantnom Laudi na žulj te 1976., pobijediti šest puta tijekom sezone i svesti borbu za titulu protiv ‘osakaćenog’ Laude na zadnju utrku sezonu, na Fujiju. Svi znamo što se tada dogodilo, svi smo gledali Rush, McLaren je niotkuda osvojio drugu vozaču titulu. Sezona kakvu nisu mogli niti zamisliti, M23 već na kraju svog vijeka, mlada vozačka postava od koje se ne očekuje puno, ali briljantna sezona. McLarenu tada nije niti smetalo to što je Ferrari osvojio konstruktorsku titulu, bili su sretni što su nešto postigli te 1976. i skinuli Laudu s trona.
Novi bolid M26 je bio spreman do sredine 1977. sezone, pa su se Hunt i Mass vukli po stazi u, sada vidno oslabljenom M23. Doduše više su se vukli po boksu, jer su kvarovi sada bili jako česta stvar. M26 je stigao sredinom sezone i bio je jako brz bolid, ali i nepouzdan. U 12 utrka koliko je Hunt vozio novi bolid te sezone, 6 puta nije završio utrku, a četiri puta je bio na pobjedničkom postolju, od toga tri pobjede.
Baš u to vrijeme Formula 1 se počela kretati u novom smjeru, nastala je era ground effecta, a M26 nije nikako bio bolid koji se mogao suprotstaviti Lotusima 78 i 79, koji su predstavljali revoluciju u sportu. 1978. i 1979. McLaren je ostvario samo jedno postolje, pa se 1980. desila promjena u vrhu momčadi. Na mjesto tehničkog direktora dolazi Ron Dennis, a on sa sobom dovodi talentiranog dizajnera John Barnarda.
Napredak se vidio već sljedeće sezone. Novi MP4/1 je bio prvi bolid u povijesti s karoserijom od karbonskih vlakana, i od tada ona je neizbježna u svijetu motosporta i većem dijelu automobilske industrije. Pošto McLaren nije imao novaca da sam napravi bolid od karbona, morali su se pouzdati u sponzore. Zbog toga se bolid i zvao McLaren MP, a kasnije MP4/1. Naslovni sponzor McLarena tada postaje Marlboro, a MP znači Marlboro Project, jer oni financiraju projekt novog bolida. Kasnije, kada je reklamiranje duhanskih proizvoda u Formuli 1 zabranjeno, McLaren je to MP jednostavno preokrenuo u McLaren Project. John Watson 1981. ostvaruje pobjedu na VN Velike Britanije, i s još tri postolja u sezoni markira povratak McLarena tamo gdje mu je i mjesto.
1982. godine McLaren dovodi novu zvijezdu u svoje redove, Niki Lauda se vraća iz mirovine željan uspjeha i nove titule. John Watson također polako prelazi iz prosječnog vozača u nešto ozbiljnijeg konkurenta, i završava sezonu 5 bodova iza prvaka Rosberga. B specifikacija MP4/1 nije bila najbrži bolid na stazi te sezone, ali su s po dvije pobjede Watson i Lauda bili zadovoljni što se McLaren vratio u vrh. U konstruktorskom poretku, godinu su završili samo pet bodova iz prvaka Ferrarija.
Većinu 1983. McLaren je vozio s C specifikacijom starog bolida, ali Ron Dennis je znao da će konkurenti ubrzo sustići McLaren i kopirati ih s karbonskom šasijom. On vješto sklapa dogovor s TAG-om i za sljedeću sezone osigurava McLarenu novi Porscheov motor s turbopunjačem, i još jednu prinovu u Formulu 1, Boschovu pumpu za direktno ubrizgavanje goriva. Ovaj motor je debitirao krajem 1983. godine, ali nije zabilježio veliki uspjeh jer je bio dizajniran prvenstveno za novi bolid, MP4/2. 1984. McLaren dovodi novu mladu zvijezdu u nastanku, Alaina Prosta. S novim motorom i novim bolidom, započinje i nova era McLarenove dominacije.
Porscheov V6 nije bio pretjerano snažan na visokim podešavanjima u kvalifikacijama, zbog čega su se Lauda i Prost često lošije kvalificirali, ali je bio neprikosnoven u utrkama, i dan danas stoji za jedna od najsnažnijih motora koji je pokretao bolid Formule 1. Potrošnja goriva u odnosu na konkurenciju je bila nešto što je pravilo presudnu razliku pored snage, a kako je FIA sljedeće sezone smanjila zapreminu rezervoara za gorivo, jako mala potrošnja McLarena je postala ključ njihove dominacije.
1984. je ostala upamćena i po nevjerojatnoj borbi Laude i Prosta. Zajedno su te sezone pobijedili na 12 utrka, i rivalima su ostavili samo 4 ostale pobjede u sezoni. Lauda je osvojio vozaču titulu te godine, tako što je na kraju sezone imao nevjerojatnih pola boda prednosti nad Prostom. Iako je Alain imao 2 pobjede više, i odustajanje manje, Niki je 9 od 10 utrka koje je završio, završio na prvoj ili drugoj poziciji, i karijeru zaključio trećom titulom.
Ostao je i 1985. u McLarenu, ali s jednom pobjedom nije mogao ništa uraditi naprema Prostovih pet. Doduše, nitko te godine nije mogao zaustaviti Prosta da dođe do titule. McLaren-TAG je osvojio i drugu uzastopnu konstruktorsku i vozaču titulu, i izgledalo je kao da im nema kraja. 1986. McLaren počinje da slabi, ali samo zbog velikog skoka Williamsa. U žaru ogromne unutar-momčadske borbe između Piqueta i Mansella, dominantni Williams je izgubio vozačku titulu zbog nesuglasica i koškanja njihova dva vozača. Većim dijelom sezone Piquet i Mansell su dominirali, a kada je red došao na podjelu titule, Prost se u McLarenu šutljivo i tiho približio vodećem dvojcu i titulu osvojio pobjedom u zadnjoj utrci sezone. Točnije, titulu ukrao Williamsovim vozačima, ali potpuno zasluženo.
Porsche-TAG je ostao s McLarenom još jednu sezonu. 1987. Prost je pobijedio na samo tri utrke te sezone u novom MP4/3 i Porscheu se to nije svidjelo. Željeli su se natjecati samo dok se pobjeđuje, a pošto McLaren s novim bolidom nije imao šansu protiv nove specifikacije Williamsovog FW11 iz 1986. Prost je sezonu završio na četvrtom mjestu, a Stefan Johansson na šestom. McLaren je raskinuo suradnju s Porsche-TAGom, te se odlučio okrenuti drugim opcijama za 1988. sezonu.
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Bok, internet se promijenio. Sadržaj, vrijeme, znanje i rad uložen u portal koštaju i bez vaše pomoći - ove zajednice više ne bi bilo.
Ako cijeniš što radimo svaki dan već 8 godina, podrži nas tako da postaneš pretplatnik ili doniraš iznos po volji.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovaj deoti i nije toliko dobar.Prvo bitna stvar kad spominjes Porsche da ne Porsche bio samo tu kao fabrika koja je pravila motor po specifikaciji Bernarda covek je konstruisao a Porsche samo napravio ono sto je on trazio.Zato se i zvao TAG Porsche.Tako da o nekom nezadovoljstvu Porschea je glupo pricati.
Jos jedna stvar Rona Denisa je Marlboro i doveo u Mclaren ili je doveden na insistiranje Marlbora.
Moglo je ovo malo detaljnije i bolje ipak je to jedan McLaren bas me interesuje sledeci deo
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije ga Marlboro doveo u McLaren, ali je točno da je prije dolaska, dobro surađivao sa Marlborom
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
’86. još nisam prežalio.
trebalo je i pojam mp4 objasnit.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Eh da, Project 4 nisam spomenuo. Pihh… :facepalm:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@zeko
1986 = 2007, jedino što je Mclaren (Prost) ukrao titulu 1986. (ili je Williamsi prosuli), a 2007. Kimi ukrao titulu nekom od Mclarenovih vozača, tj. oni je prosuli.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A nemoj mi 2007. spominjati. Još nosim zavoje, rane nikako da zacijele.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Proći će, no sikiriki. :mrgreen:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To se ne zaboravlja i ne zacjeljuje. Dvostruki Mcexit. Izgubiti oba naslova zbog gluposti…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
1984. godine, kao što je David i napisao, TAG Porsche motor nije bio najjači, ali je bio tijekom utrka zbog niske potrošnje goriva nevjerojatno dominantan u utrkama. Prostovo i Laudino probijanje kroz grid tijekom turka je bilo fascinantno za gledati. Preporučam pogledati koju od utrka iz te sezone!
0
0