F1puls dio troškova podmiruje prikazom reklama. One nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da na ovoj stranici onemogućite AdBlock. Hvala.

Haas F1 plaća cijenu neiskustva

Luka Maloić

Korisnički panel

Obavijest

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali F1puls je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Hvala.

Najnovije s foruma

Forum portala je otvoren samo za članove. Molimo, registrirajte se.

Haas

Kada su odabrani setovi guma za VN Kanade, jedna momčad napravila je “ekstravagantan” odabir. Ekipa Haas izostavila je super mekanu komponentu guma, uzela samo 3 seta mekanih te čak 10 setova ultra mekanih. Renault je, također, napravio sličan, ali ipak bolje balansiran odabir – 5 setova mekih i 8 setova ultra mekanih.

Haas je vrhunski ušao u sezonu, a postali su i prva ekipa koja je osvojila bodove na debiju nakon mega-skupe Toyote u 2002. godini. Nakon dvije prvenstvene utrke, Haas je bio peti u konstruktorskom poretku s 18 bodova, a Grosjean je ulazio u Q3.

Lomovi, ili bolje rečeno greške na prednjim krilima, koje su se zbile u Barceloni i Bahreinu, više su proizvođačka greška nego greška u samom dizajnu – kojeg potpisuje Dallara. Sama proizvodnja krila je Haasova odgovornost i to pokazuje kako ekipa još nije uhvatila sve finese Formule 1 – u kojem kvaliteta izrade mora biti daleko bolja nego u NASCAR-u.

Greška na krilu ponovno je pogodila ekipu u Montrealu, a novi problem je i stalna vibracija stražnjeg krila, koja je bila evidentna u brzim zavojima. Uz to, ova “hrabra” odluka o setovima guma u Montralu mora zabrnuti Romaina Grosjeana.

“Pogledajte samo Mercedes, koliko dugo su se oni mučili. U kvalifikacijama su bili poprilično dobri, a u utrkama ih nije bilo nigdje 2011., 2012. i 2013. Trebalo im je oko 3 godine da shvate zašto su dobri u kvalifikacijama, ali ne i u utrci”, rekao je Grosjean.

Bolid Haasa je funkcionirao dobro na vrućinama Bahreina, ali u hladnijim uvjetima podosta se muče sa strategijom i izmjenom guma. Ekipa jednostavno ne može shvatiti koje komponente guma će najbolje funkcionirati u kojem dijelu utrke – odnosno kojim vremenskim uvjetima. Ali, Kanada je poznata po nepouzdanom vremenu i izmjenu par godišnjih doba u samo jednom danu. Dakle, zašto bi se ekipa tako dominantno odlučila za samo jednu komponentu guma kada bi pravu odluku mogli donijeti tek kada se uvjere o vremenu na sam dan utrke? Činjenica da ni jedna od velikih ekipa nije napravila takav odabir govori o tome da su u Haasu potpuno pogriješili ili su mislili da znaju nešto što ostali ne znaju?
Možda je ovo samo dokaz neiskustva u menadžmentu ekipe koji se opasno kockao i uložio sve na loše karte.

Romain Grosjean priznaje da je ekipa u “mraku” što se rješenja problema tiče.

“Ne znamo što točno činiti sada, ali znamo kamo pogledati, to je pozitivno. Moramo se nadati da ćemo kroz ljeto naći alate pomoću kojih ćemo bolje razumjeti gume.”

Podrži nas

Naš zadnji Donator je: AlkY.

Najveći donatori: Jester, CrashOverride, wapi

Zajedno smo od veljače 2015. godine. Donirajte i vi iznos po volji na PayPal.

Luka Maloić
Pulsmedia autor
348 članaka Više o autoru

Primijetili smo da koristite AdBlock. Razumijemo, ali Pulsmedia portal je toliko posjećen da su mjesečni troškovi servera jako visoki.

Dio tih troškova podmirujemo samim prikazom reklama, a one nisu napadne i ne morate klikati ako vas ne zanimaju. Stoga molimo, razmislite da ga na ovoj stranici onemogućite. Ako želite u potpunosti ukloniti reklame, možete postati donator portala. Hvala.

Komentiraj