Znamo, reklame su naporne, ali nam omogućuju da ovaj portal održavamo na životu već 11 godina.
Ako niste u mogućnosti pretplatiti se za 3 eur mjesečno (ili 36 eur godišnje) - molimo da isključite AdBlock i tako nam pomognete. Pretplati se
Ovako:
1. to je navodno 20 najboljih vozača u krug na svijetu.
2. poslušajte hrvatski mup, prilagodite brzinu uvjetima na cesti
Uvijek se može voziti samo je pitanje kojom brzinom. Tko kaže da moraju voziti 300 na sat. Neka voze 98 na sat, ali neka voze ili neka neki od njih kao Lauda 1976 imaju muda pa kažu da ne žele voziti u takvim uvjetima. Ali da direkcija utrke odgodi utrku mi je totalno debilno.
Evo još malo argumenata.
Suha staza, kroz La source se ne može s 300 na sat i svi vozači znaju da bi bilo samoubilački to pokušati i nikome ne pada na pamet nekakvo glupiranje sa ograničenjem brzine kako se ne bi našla budala koja će tamo izletiti jer je bila prebrza....
Zašto 20 navodno najboljih vozača utrka na svijetu ne zna procijeniti kojom brzinom smiju voziti po mokroj stazi. Šta rade kad dođu na novu stazu na kojoj nikad nisu bili? Malo po malo ispituju limite svog bolida na toj stazi, počnu od pretjerano niske brzine za koju su sigurni da prolaze, pa pomalo povećavaju. Pa majku mu kaj je to toliko nemoguće raditi s F1?
Po meni F1 utrka može biti odgođena jer helikopter ne može letjeti ili padaju granate ili se dogodila prirodna katastrofa. Prošli vikend u Spa ne bi bio odgođen niti tjelesni u osnovnoj školi da slučajno traje nastava. Puno su gori uvjeti bili na F2 i F3 utrkama koje su uredno održane jer te momčadi vode trkači. a ne burzovni mešetari sa financijskom, a ne sportskom motivacijom.
Realno, nije se ekipa plašila kiše ili vidljivosti, jer baš svi oni znaju i mogu vozit u takvim uvijetima. Plašili su se Gaslya,Ocona,Maxa pa čak i Hamiltona...tj onih za koje znaju da su bolji od njih kad je staza mokra. Jer nedaj bože da ih posrami Alpina i Haas pa budu brži.
Odavno su tu nestali najbolji vozači na svijetu... sad je samo gomila klinaca sa skupim igračkama obljepljenim skupim naljepnicama...
Jedini na tragu old school TRKAČA su Fernando i Max, ma šta ko rekao...
Ajmo mi to sažeti ovako... Čisto prodavanje muda za bubrege... Ako je utrkivanje onda to znači da ja, tko god ja bio, imam za cilj biti brži i biti ispred tebe, tko god ti bio, na bilo koji način i u bilo kojim uvjetima na osnovu svoje vještine, brzine, taktike i kvalitete mašinerije kojom raspolažem i to samo i isključivo zato što se JA želim time baviti i prihvaćam sve opasnosti koje to nosi sa sobom... i to je onaj pošteni pristup nečemu čime se baviš i od čega zgrćeš šušku. I to je onaj pristup zbog kojeg i pratim sve vrste utrkivanja. Tako da Antin stav, kao i stav većine nije filozofiranje iz fotelje, nego traženje od svakog onog koji je odlučio baviti se time da pokaže osobni integritet i da nam, umjesto hipokrizije, ali ovog puta adresirano u pravom smjeru, isporuči ono što nam je obećao... jer na kraju dana mi to, na bilo koji način, plaćamo. Ako nemaš muda, bavi se šahom, curlingom, golfom...
Jer ovo postaje kao da borce u borilačkim vještinama zatvoriš u zračni balon i gdje bi svaki udarac u sektor balona koji bi trebao pokrivati određeni dio tijela zasvijetlio u svojoj boji da označi bod... jer naravno, znate li vi kako je opasno kad te netko baci na pod udarcem... Ali ako se time bavim, JA sam svjesno izabrao i sve moguće posljedice...
Stoga... želimo samo obećano... utrkivanje, flat out...
Upravo tako. Ljudi su u svojoj prirodi morbidni. Rizik smrti je kao droga, a pogotovo kada nije naš život u pitanju. Zašto su ljudi za vrijeme Rima uživali u gladijatorskim borbama i utrkama kočija, zašto danas ljudi vole UFC i Formulu 1? Više me smeta woke ekipica koja bi me samo zbog mojeg komentara zabranila. Kako mogu biti bešćutan, kako mogu pričati o smrti u bezazlenom sportu, kako mi nije žao jadnih vozača? Jer sam čovjek kao milijuni drugih. I ja bih gledao Rollerball i vikao Jonathan, Jonathan, na kraju zadnje tekme.
Ante to nadrobio da dobije komentara. MOžda je prvi put da se ne slažem sa vašom opservacijom iako je teško sažet sve. Jel je Lauda bio u skladu sa uvjerenjima u Fujiju? Jest možda nakon sjeverne petlje, ali nisam siguran da bi to tako bilo bez toga. Mene zanima jel moguće bilo kritične zavoje(sada u SPA) voziti pod žutim zastavama ?
Rezoniranje na temelju umanjenja rizika i preuzimanja odgvornosti je ok, no što da se Piastri razbio kod pretjecanja Norisa prilikom prolaska kroz Eau Rouge-Radilion s vrlo sličnim uvjetima kao i 2-3 kruga prije (ovo je prvi krug u punoj brzini). Pomičemo li se onda teoriji da je utrka u SPA moguća samo u suhim uvjetima? Jolyon Palmer je već kod prvog kruga procjenio da je vidljivost dobra na tom dijelu, no eto mi ovdje bez ikakavog iskustva moraliziramo, ili racionaliziramo. Istina je uvijek negdje između, u sredini!
dobar članak s race-a svezi interica i fullwet guma objavljen (kakvog li iznenađenja) nakon spa, prije dvije godine. potvrđuje sve što si napiso.
đorđe:
“It’s really, really bad. It’s probably six, seven seconds a lap slower than the intermediate.
“The only reason you’d ever want the extreme wet is because you’re going to aquaplane on an intermediate, so that needs to be substantially improved.
eto ja spadam u koji navodno samozadovoljno zaključuje kako je lako filozofirat iz fotelje kad naš život nije u opasnosti . a bi li se moga umisto samozadovoljnog koristit pojam razborito zaključivanje ? a je li samozadovoljno zaključivanje pa makar i iz fotelje da je neoprostivo šta trka nije počela 20 min ranije , a mogla je ? naravno da nije jer smo željni opasnosti , adrenalina koji se na nas "prenosi" preko ekrana . naravno u interesu toga ako se šta i desi jbe se nas , nismo odgovorni mi nego direktor trke ka u slučaju kad je poginija bianchi . mi će mo posli nemilog događaja (ako se desi ) pi*dit , optuživat ... poncije pilat potez . ispada da su neki i to oni koje se smatra top vozačima zapravo prave pi*kice . jučer sam u komentaru napisa da je valjda prva pi*kica F 1 bija lauda koji je u japanu (zadnjoj trci prvenstva 1976.) u kišnoj trci odusta posli 2 kruga jer je mislija da su uvjeti na stazi bili "surovi" . a btw , prije japana je ima 3 boda više od hunta i vodija u prvenstvu . umisto da je pokaza muda , iša na sve ili ništa da osvoji titulu on je pokaza da je pi*kica i odusta ... samozadovoljno ? a možda mu je tek proradija zdrav razum pa je shvatija da nikakva titula nije vridna riskiranja života jer je 40ak dana prije japana skoro izgubija život u požaru bolida . interesantno da je posli te teške nesriče propustija tek 2 trke i pokaza da je mudan vozeči monzu ( jednu od najbržih staza završivši na P 4 ) , da bi 3 trke posli odusta zbog kišnih uvjeta u fujiu ... pi*ica zar ne ? ili je lauda svoj kukavičluk želija "prodat" pod razbotitost jer autor kolunu završava rečenicom " Bila je to čista glupost – i kukavičluk koji se pokušao prodati pod razboritost."
super šta autor kolumne nema "sveca" među vozačima jer eto neke vozače "titulira" ka poligon vozače . moja želja bibila da se autor mudan provoza po mokroj stazi u bolidu dvosjedu sa nekim od tih poligon vozača . možda bi ga posli kruga morali iznjeti iz bolida jer bi mu se možda noge odsjekle od navale "adrenalina" da je kažem straha , panike :) možda bi prominija mišljenje ka i npr hulkenberg o halo - u koji je njemu (hulkenbergu ) ka mudanu bija nepotreban "dodatak" posli par slučajeva je nešto revidira mišljenje . Alain Prost je napisa da pri brzini od 300 km/h bolid pređe 83 m/s pa ako je izračun točan to je otprilike dužina nogometnog igrališta pri kakvoj vidljivosti . neki spominju MS , a valjda je on bija nekakav top vozač po kiši i šta ? je li mu to pomoglo da izbjegne coultharda ? može biti zahvalan šta je sve odlično prošlo jer uz nekakav peh mogla mu je to bit zadnja trka karijer .
moram priznat da je kolumna prilično lukavo napisana , malo se spominju poligon vozači ( je li to omalovažavanje nekih ? ) , malko se napominje kako suvremeni bolidi ne pomažu procesu i kako je kišna zavjesa iza bolid ogromna i zbog aerodinamike bolidi su nepredvidivi . u jednom pasusu opet zanemari ovo prethodno napisano pa oplete po nekim vozačima ka onima koji sigurnost koriste ka štit ka izlaz iz zone vlastite nekompetencije , oportunizma ... nekompetencija , da nije malko "težak" izraz jer to možemo između ostalog "prevest" ka npr nestručnost , nesnalažljivost , neprofesionalnost , pa i neznanje . kolumna je napisana ka lov ribe ... malo potegne , malo popusti , a "ulov" je ka dolivanje ulja na vatru jer gotovo svi ( pa i autor) su pravi mudani koji bi bezkopmpromisno jurili mokrim stazama bez zadrške ... da imaju priliku . i ja bi letija bar 200 m sa skakaonice dok gledam skokove ali kad bi se popeja na vrh da skočim smrzlo bi mi se go*no u dupetu i trebali mi otkačit ruke sa ograde da me odneu na sigurno i toplo ,možda neku udobnu fotelju ? možda bi jedna poslovica bila adekvatna za ovako nešto "lako je tuđim ku*cem kupine mlatit"
naravno da onaj ko je poligon vozač nema pravo na šepurenje , to pravo pripada rijetkim mudanima i mladcima koji su spremni riskirat bez pogovora , svog mišljenja jer F 1 je trkači sport i sami rizikom mogu steči povoljniji ugovor , a z ato se može i treba riskirat i život zar ne ? a direktori trka ne smiju bit birokrati nego autoriteti sa mudima , a ako se nešto kobno i desi neče nas mučit teret pogreške i nečije eventualne teške ozljede ili smrti . mi smo razumni , ne želimo krv i tragediju ali ako se desi ... pa rado bi "bacili oko" onoliko koliko nam kamer prikažu , a mogle bi i više pokazat zar ne ? posli će mo "udrit" po nekompetentnom direktoru trke jer mi bi postupili pametnij e, npr odgodili početak trke ili je čak i prekinuli ako bi uvjeti bili "surovi" .... zajebana je "osobina" hipokrizija zar ne ?
Negdje sam čitao ili slušao komentare da je full wet guma dosta sporija od intera i to na način da je inter i van svog radnog područja (po jačoj kiši nego za koju je napravljen) i dalje brži od wet gume. I to je to, momčadi biraju performanse.
Ali opet, dosta prekinutih kišnih utrka nije zbog guma ili njihovog držanja. Tu se svatko od njih može adaptirati (osim u slučaju aquaplaninga). Problem je u vidljivosti i naletanja na druge bolide.
TIT
Svi ti novci da bi držao Lance Strolla za volanom.
sljedeća godina mu je ključna.
Ma šta ti znaš, lako je tako pisati iz fotelje..da si bio kojim slučajem na stazi u nedjelju možda bi drukčije pisao.
Ovako:
1. to je navodno 20 najboljih vozača u krug na svijetu.
2. poslušajte hrvatski mup, prilagodite brzinu uvjetima na cesti
Uvijek se može voziti samo je pitanje kojom brzinom. Tko kaže da moraju voziti 300 na sat. Neka voze 98 na sat, ali neka voze ili neka neki od njih kao Lauda 1976 imaju muda pa kažu da ne žele voziti u takvim uvjetima. Ali da direkcija utrke odgodi utrku mi je totalno debilno.
Evo još malo argumenata.
Suha staza, kroz La source se ne može s 300 na sat i svi vozači znaju da bi bilo samoubilački to pokušati i nikome ne pada na pamet nekakvo glupiranje sa ograničenjem brzine kako se ne bi našla budala koja će tamo izletiti jer je bila prebrza....
Zašto 20 navodno najboljih vozača utrka na svijetu ne zna procijeniti kojom brzinom smiju voziti po mokroj stazi. Šta rade kad dođu na novu stazu na kojoj nikad nisu bili? Malo po malo ispituju limite svog bolida na toj stazi, počnu od pretjerano niske brzine za koju su sigurni da prolaze, pa pomalo povećavaju. Pa majku mu kaj je to toliko nemoguće raditi s F1?
Po meni F1 utrka može biti odgođena jer helikopter ne može letjeti ili padaju granate ili se dogodila prirodna katastrofa. Prošli vikend u Spa ne bi bio odgođen niti tjelesni u osnovnoj školi da slučajno traje nastava. Puno su gori uvjeti bili na F2 i F3 utrkama koje su uredno održane jer te momčadi vode trkači. a ne burzovni mešetari sa financijskom, a ne sportskom motivacijom.
Takve planove ima i Trotter Independent Trading Co. - u ovo doba iduće godine....
Lako je pisati velike planove po powerpointu treba ih realizirati. Top vozač? Možda za 2-3 godine, a realistično za 5-6.
Realno, nije se ekipa plašila kiše ili vidljivosti, jer baš svi oni znaju i mogu vozit u takvim uvijetima. Plašili su se Gaslya,Ocona,Maxa pa čak i Hamiltona...tj onih za koje znaju da su bolji od njih kad je staza mokra. Jer nedaj bože da ih posrami Alpina i Haas pa budu brži.
Doduše, kenjo je kak bolid je neupravljiv al je vozio
Odavno su tu nestali najbolji vozači na svijetu... sad je samo gomila klinaca sa skupim igračkama obljepljenim skupim naljepnicama...
Jedini na tragu old school TRKAČA su Fernando i Max, ma šta ko rekao...
Ajmo mi to sažeti ovako... Čisto prodavanje muda za bubrege... Ako je utrkivanje onda to znači da ja, tko god ja bio, imam za cilj biti brži i biti ispred tebe, tko god ti bio, na bilo koji način i u bilo kojim uvjetima na osnovu svoje vještine, brzine, taktike i kvalitete mašinerije kojom raspolažem i to samo i isključivo zato što se JA želim time baviti i prihvaćam sve opasnosti koje to nosi sa sobom... i to je onaj pošteni pristup nečemu čime se baviš i od čega zgrćeš šušku. I to je onaj pristup zbog kojeg i pratim sve vrste utrkivanja. Tako da Antin stav, kao i stav većine nije filozofiranje iz fotelje, nego traženje od svakog onog koji je odlučio baviti se time da pokaže osobni integritet i da nam, umjesto hipokrizije, ali ovog puta adresirano u pravom smjeru, isporuči ono što nam je obećao... jer na kraju dana mi to, na bilo koji način, plaćamo. Ako nemaš muda, bavi se šahom, curlingom, golfom...
Jer ovo postaje kao da borce u borilačkim vještinama zatvoriš u zračni balon i gdje bi svaki udarac u sektor balona koji bi trebao pokrivati određeni dio tijela zasvijetlio u svojoj boji da označi bod... jer naravno, znate li vi kako je opasno kad te netko baci na pod udarcem... Ali ako se time bavim, JA sam svjesno izabrao i sve moguće posljedice...
Stoga... želimo samo obećano... utrkivanje, flat out...
Upravo tako. Ljudi su u svojoj prirodi morbidni. Rizik smrti je kao droga, a pogotovo kada nije naš život u pitanju. Zašto su ljudi za vrijeme Rima uživali u gladijatorskim borbama i utrkama kočija, zašto danas ljudi vole UFC i Formulu 1? Više me smeta woke ekipica koja bi me samo zbog mojeg komentara zabranila. Kako mogu biti bešćutan, kako mogu pričati o smrti u bezazlenom sportu, kako mi nije žao jadnih vozača? Jer sam čovjek kao milijuni drugih. I ja bih gledao Rollerball i vikao Jonathan, Jonathan, na kraju zadnje tekme.
To Ante! U sridu! 💪
ne 8-9 , nego 98 puta !
Ante to nadrobio da dobije komentara. MOžda je prvi put da se ne slažem sa vašom opservacijom iako je teško sažet sve. Jel je Lauda bio u skladu sa uvjerenjima u Fujiju? Jest možda nakon sjeverne petlje, ali nisam siguran da bi to tako bilo bez toga. Mene zanima jel moguće bilo kritične zavoje(sada u SPA) voziti pod žutim zastavama ?
opa. sad bi trebao i top vozač
Rezoniranje na temelju umanjenja rizika i preuzimanja odgvornosti je ok, no što da se Piastri razbio kod pretjecanja Norisa prilikom prolaska kroz Eau Rouge-Radilion s vrlo sličnim uvjetima kao i 2-3 kruga prije (ovo je prvi krug u punoj brzini). Pomičemo li se onda teoriji da je utrka u SPA moguća samo u suhim uvjetima? Jolyon Palmer je već kod prvog kruga procjenio da je vidljivost dobra na tom dijelu, no eto mi ovdje bez ikakavog iskustva moraliziramo, ili racionaliziramo. Istina je uvijek negdje između, u sredini!
Taj video sam komentirao niže. :)
https://youtu.be/ehQeRDLb740?si=X8FDXJfr7fgB9c9D
Gdje ima više spreja ovdje ili na SPA? XD
U nedjelju poslije ručka slobodno prošećite s obitelji, nađite se s curom/ljubavnicom na kavi jer kako stvari stoje kiša će otkazati iduću utrku.
dobar članak s race-a svezi interica i fullwet guma objavljen (kakvog li iznenađenja) nakon spa, prije dvije godine. potvrđuje sve što si napiso.
đorđe:
“It’s really, really bad. It’s probably six, seven seconds a lap slower than the intermediate.
“The only reason you’d ever want the extreme wet is because you’re going to aquaplane on an intermediate, so that needs to be substantially improved.
https://www.the-race.com/formula-1/f1-drivers-desperate-for-improvements-to-pointless-wet-tyre/
Nadam se, ovaj put kiša bez dekice.
Zanesemo se.......😎
eto ja spadam u koji navodno samozadovoljno zaključuje kako je lako filozofirat iz fotelje kad naš život nije u opasnosti . a bi li se moga umisto samozadovoljnog koristit pojam razborito zaključivanje ? a je li samozadovoljno zaključivanje pa makar i iz fotelje da je neoprostivo šta trka nije počela 20 min ranije , a mogla je ? naravno da nije jer smo željni opasnosti , adrenalina koji se na nas "prenosi" preko ekrana . naravno u interesu toga ako se šta i desi jbe se nas , nismo odgovorni mi nego direktor trke ka u slučaju kad je poginija bianchi . mi će mo posli nemilog događaja (ako se desi ) pi*dit , optuživat ... poncije pilat potez . ispada da su neki i to oni koje se smatra top vozačima zapravo prave pi*kice . jučer sam u komentaru napisa da je valjda prva pi*kica F 1 bija lauda koji je u japanu (zadnjoj trci prvenstva 1976.) u kišnoj trci odusta posli 2 kruga jer je mislija da su uvjeti na stazi bili "surovi" . a btw , prije japana je ima 3 boda više od hunta i vodija u prvenstvu . umisto da je pokaza muda , iša na sve ili ništa da osvoji titulu on je pokaza da je pi*kica i odusta ... samozadovoljno ? a možda mu je tek proradija zdrav razum pa je shvatija da nikakva titula nije vridna riskiranja života jer je 40ak dana prije japana skoro izgubija život u požaru bolida . interesantno da je posli te teške nesriče propustija tek 2 trke i pokaza da je mudan vozeči monzu ( jednu od najbržih staza završivši na P 4 ) , da bi 3 trke posli odusta zbog kišnih uvjeta u fujiu ... pi*ica zar ne ? ili je lauda svoj kukavičluk želija "prodat" pod razbotitost jer autor kolunu završava rečenicom " Bila je to čista glupost – i kukavičluk koji se pokušao prodati pod razboritost."
super šta autor kolumne nema "sveca" među vozačima jer eto neke vozače "titulira" ka poligon vozače . moja želja bibila da se autor mudan provoza po mokroj stazi u bolidu dvosjedu sa nekim od tih poligon vozača . možda bi ga posli kruga morali iznjeti iz bolida jer bi mu se možda noge odsjekle od navale "adrenalina" da je kažem straha , panike :) možda bi prominija mišljenje ka i npr hulkenberg o halo - u koji je njemu (hulkenbergu ) ka mudanu bija nepotreban "dodatak" posli par slučajeva je nešto revidira mišljenje . Alain Prost je napisa da pri brzini od 300 km/h bolid pređe 83 m/s pa ako je izračun točan to je otprilike dužina nogometnog igrališta pri kakvoj vidljivosti . neki spominju MS , a valjda je on bija nekakav top vozač po kiši i šta ? je li mu to pomoglo da izbjegne coultharda ? može biti zahvalan šta je sve odlično prošlo jer uz nekakav peh mogla mu je to bit zadnja trka karijer .
moram priznat da je kolumna prilično lukavo napisana , malo se spominju poligon vozači ( je li to omalovažavanje nekih ? ) , malko se napominje kako suvremeni bolidi ne pomažu procesu i kako je kišna zavjesa iza bolid ogromna i zbog aerodinamike bolidi su nepredvidivi . u jednom pasusu opet zanemari ovo prethodno napisano pa oplete po nekim vozačima ka onima koji sigurnost koriste ka štit ka izlaz iz zone vlastite nekompetencije , oportunizma ... nekompetencija , da nije malko "težak" izraz jer to možemo između ostalog "prevest" ka npr nestručnost , nesnalažljivost , neprofesionalnost , pa i neznanje . kolumna je napisana ka lov ribe ... malo potegne , malo popusti , a "ulov" je ka dolivanje ulja na vatru jer gotovo svi ( pa i autor) su pravi mudani koji bi bezkopmpromisno jurili mokrim stazama bez zadrške ... da imaju priliku . i ja bi letija bar 200 m sa skakaonice dok gledam skokove ali kad bi se popeja na vrh da skočim smrzlo bi mi se go*no u dupetu i trebali mi otkačit ruke sa ograde da me odneu na sigurno i toplo ,možda neku udobnu fotelju ? možda bi jedna poslovica bila adekvatna za ovako nešto "lako je tuđim ku*cem kupine mlatit"
naravno da onaj ko je poligon vozač nema pravo na šepurenje , to pravo pripada rijetkim mudanima i mladcima koji su spremni riskirat bez pogovora , svog mišljenja jer F 1 je trkači sport i sami rizikom mogu steči povoljniji ugovor , a z ato se može i treba riskirat i život zar ne ? a direktori trka ne smiju bit birokrati nego autoriteti sa mudima , a ako se nešto kobno i desi neče nas mučit teret pogreške i nečije eventualne teške ozljede ili smrti . mi smo razumni , ne želimo krv i tragediju ali ako se desi ... pa rado bi "bacili oko" onoliko koliko nam kamer prikažu , a mogle bi i više pokazat zar ne ? posli će mo "udrit" po nekompetentnom direktoru trke jer mi bi postupili pametnij e, npr odgodili početak trke ili je čak i prekinuli ako bi uvjeti bili "surovi" .... zajebana je "osobina" hipokrizija zar ne ?
Evo primjer Q Turska 2020. Stroll na poleu
Interi
https://www.formula1.com/en/latest/article/stroll-takes-scintillating-turkish-gp-pole-in-chaotic-rain-hit-qualifying.5WR4u0y0D9oMU3vYxmtFyj
Vrh F1 Donington 1993.
Wet
https://www.youtube.com/watch?v=3GOEorrE4mY
Gdje je više kiše?
Negdje sam čitao ili slušao komentare da je full wet guma dosta sporija od intera i to na način da je inter i van svog radnog područja (po jačoj kiši nego za koju je napravljen) i dalje brži od wet gume. I to je to, momčadi biraju performanse.
Ali opet, dosta prekinutih kišnih utrka nije zbog guma ili njihovog držanja. Tu se svatko od njih može adaptirati (osim u slučaju aquaplaninga). Problem je u vidljivosti i naletanja na druge bolide.