Povijest F1

🕒 Razgovori o prošlim vremenima, mjesto za iskusne članove.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18179
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
MSC 82, JPM 79, RAI 75.

Dakle Kimi je na -7 od Šumahera pred utrku u SAD. Pobjeda nosi 10 bodova i samim tim, u slučaju da Šumaher nije osvojio bodove bi bilo -7+10=3 zar ne?
Tačno
I to je u korist stava da je sa tim novim sistemom bodovanja Kimi ostao u igri do zadnje trke.
OK, onda.
Sa starim sistemom bodovanja bi imali situaciju kakvu sam opisao u svom prethodnom postu.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Slavenowsky je napisao/la: 19.07.2020., 20:15 Sada prelaz Hamiltona u Mercedes je bio pun pogodak, jer imati u ekipi Browna (koji je donjeo titulu timu koji je btw. na pocetku sezone vazio za najeceg autsajdera, cak nisu imali para za testiranje hej, pa na kraju profurase sezonu) je bingo. Plus, kada te Mercedes kupi, a Mercedes ima pare, onda ce isti sigurno evoluirati, sto je na kraju i bilo tako.
Eh kad bi zivot bio ovako jednostavan i linearan gdje bi nam kraj bio. Pa jedna Toyota je imala prakticno neogranicen budzet, pa sta su napravili? Jedno veliko nista. A nije valjda da mislis da Ferrari nije imao para devedesetih?

I prelaz se POKAZAO kao pun pogodak, a vrlo lako je mogao to i ne biti. Stvari se uvijek trebaju posmatrati po procesu nastanka, a ne samo po rezultatu.
slika

Post

_bataziv_0809
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 1747
S nama već: 7 god 1 mj
Navija za: McLaren
Pastor je napisao/la: 20.07.2020., 15:35 Vidiš, kad McLaren na startu sezone ima slabiji bolid, a kasnije postane pobjednički, to se predstavlja kao da je Hamilton uspio pobijediti u kanti. A pobijedio je u bolidu koji je bio sposoban za pobjede. Ništa spektakularno. A kada Ferrari ima do pola sezone izjednačen bolid, a od pola kantu (treći najbolji, samo zato što je konkurencija tanka, ali daleko iza najboljeg). Onda je Ferrari imao šampionski bolid, a Hamilton ga je pobijedio u slabijem bolidu... :rofl:

Može se i ovako reći: kad Ferrari na startu sezone ima loš bolid koji se tokom sezone poboljšava tu je Šumaher zaslužan za poboljšanja. Kad se to isto desi McLarenu kojeg vozi Hamilton, onda se konteskt svodi na isključivo to da loš bolid postaje pobjednički da bi se umanjile njegove vožnje :mrgreen:
slika

Post

Dani Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2324
S nama već: 9 god 11 mj
Navija za: Hamilton, Leclerc, Ricci
@slavene nije Brown već Brawn. Isti onaj koji je sudjelovao sa Šumijem u osvajanju svih njegovih naslova. Ali ovo je već prožvakana tema. Do nedavno se najbolji vozač smatrao ( ja nisam toga stava ) onaj sa najvećim brojem pobjeda i naslova. Sada kada će taj rekord biti oboren uzimaju se drugi parametri u odlučivanju. Malo licemjerno zar ne?
slika

Post

Slavenowsky
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2554
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: ŠveCka
_bataziv_0809 je napisao/la: 20.07.2020., 15:58
Slavenowsky je napisao/la: 19.07.2020., 20:15 Sada prelaz Hamiltona u Mercedes je bio pun pogodak, jer imati u ekipi Browna (koji je donjeo titulu timu koji je btw. na pocetku sezone vazio za najeceg autsajdera, cak nisu imali para za testiranje hej, pa na kraju profurase sezonu) je bingo. Plus, kada te Mercedes kupi, a Mercedes ima pare, onda ce isti sigurno evoluirati, sto je na kraju i bilo tako.
Eh kad bi zivot bio ovako jednostavan i linearan gdje bi nam kraj bio. Pa jedna Toyota je imala prakticno neogranicen budzet, pa sta su napravili? Jedno veliko nista. A nije valjda da mislis da Ferrari nije imao para devedesetih?

I prelaz se POKAZAO kao pun pogodak, a vrlo lako je mogao to i ne biti. Stvari se uvijek trebaju posmatrati po procesu nastanka, a ne samo po rezultatu.
Toyota je bila samo instant ekipa, ekipa koja je imala brdo novca, ali jako losu logistiku. Oni su htjeli da kupe pola Ferrarija, slicnim principom kao sto je to Ferrari sa Benneton-om. No Druze, Ferrari je Ferrari, dok Toyota je samo trepat u zaboravu.

Brawn nakon Ferrarija je dokazao zasto je jedan od najboljih u F1. Uspjeh u Benettonu nije bio slucajan, uspjeh u Ferrariju nije bio slucajan, uspjeh malesnog Brawn-a na kraju isto nije bio slucajan, onda slijedi Mercedes, te njegov uspon isto tako nije slucajan, dakle radi se o jednom velikom genijalcu. S toga, ja ne gledam sbbkbb, ja gledam sta se vec desilo! Mercedes od 2010 pa na dalje, isao je uzlaznom putanjom, svaka godina im je bila bolja od prethodne, plus te godine 2013 u kojoj je Hamilton imao debi, Mercedes je druga momcad na gridu! A treba li govoriti sta se desilo 2014?
👤 1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007...
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...

Post

Lotus
Karting
Karting
Postovi: 75
S nama već: 5 god 2 mj
Navija za: Lotus
_bataziv_0809 je napisao/la: 20.07.2020., 16:31
Pastor je napisao/la: 20.07.2020., 15:35 Vidiš, kad McLaren na startu sezone ima slabiji bolid, a kasnije postane pobjednički, to se predstavlja kao da je Hamilton uspio pobijediti u kanti. A pobijedio je u bolidu koji je bio sposoban za pobjede. Ništa spektakularno. A kada Ferrari ima do pola sezone izjednačen bolid, a od pola kantu (treći najbolji, samo zato što je konkurencija tanka, ali daleko iza najboljeg). Onda je Ferrari imao šampionski bolid, a Hamilton ga je pobijedio u slabijem bolidu... :rofl:

Može se i ovako reći: kad Ferrari na startu sezone ima loš bolid koji se tokom sezone poboljšava tu je Šumaher zaslužan za poboljšanja. Kad se to isto desi McLarenu kojeg vozi Hamilton, onda se konteskt svodi na isključivo to da loš bolid postaje pobjednički da bi se umanjile njegove vožnje :mrgreen:
Hohoho jako lijepo, ovaj argument ću češće koristiti

Post

Slavenowsky
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2554
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Ferrari
Lokacija: ŠveCka
Dani je napisao/la: 20.07.2020., 17:40 @slavene nije Brown već Brawn. Isti onaj koji je sudjelovao sa Šumijem u osvajanju svih njegovih naslova. Ali ovo je već prožvakana tema. Do nedavno se najbolji vozač smatrao ( ja nisam toga stava ) onaj sa najvećim brojem pobjeda i naslova. Sada kada će taj rekord biti oboren uzimaju se drugi parametri u odlučivanju. Malo licemjerno zar ne?
Nije ovo prezvakana tema, vec daj mi te svoje parametre koje ce povrgnuti ovo o cemu pricamo. Hajde stavimo na vagu put oba vozaca i vidimo tezinu lanaca pri osvajanju titula. Uporno ignorisete neke od cinjenica.

I btw lapsus calami
👤 1952, 1953, 1956, 1958, 1961, 1964, 1975, 1977, 1979, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007...
🏎 1961, 1964, 1975, 1976, 1977, 1979, 1982, 1983, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2007, 2008...

Post

LH44
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4505
S nama već: 6 god 7 mj
Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
Lokacija: Woking
Frantic je napisao/la:Šta ima posebno interesantno što govorim samo o putu u F1?
Naravno da niko u F1 ne upada bez razloga.
Makar to bili i novci, ali naravno da to nema nikakve veze sa Lewisom.

Po istoj logici je i MS sa bolidima (F310) koji su bili miljama od teoretske šanse za naslov osvajao PP, podijume, pobjede (i to ne samo po kiši).
Puno više nego su to bili MP4-24 i W04 (pomenuti u narednom pasusu).
Ali kontra argument za F310 je taj da je Ferrari završio drugi u poretku konstruktora, pa je taj bolid bio drugi po kvaliteti. :facepalm:
A realno je bio iza Benettona, možda čak i Mclarena, a Williams je bio miljama daleko.
Zatim je sa F310B (2 godine prije planiranog napada na titulu) zamalo osvojio titulu (znam, Williams je griješio, JV nije reprezentativan primjerak, bilo je kazni i DSQ, bla, bla, bla,.....), a realno je takođe bio vidno ispod Williamsovog bolida.
Pa i F300 nije bio materijal za titulu (i to je godinu prije planiranog), a bio je do starta zadnje trke u borbi za naslov.

Zanimljivo je kako se prešućuje činjenica da je 2009. od Mađarske (nakon ljetnje pauze u kojoj je Mclaren upgradeovao bolid, da li su šta riješili oko KERSa, plus standardni upgradei) pa do kraja Lewis osvaja najviše bodova (40). Slično je uradio i Ferrari, Kimi je bio drugi po bodovima od Mađarske pa do kraja (38).
Tako da taj MP4-24 iz drugog dijela 2009. uopšte nije "bio miljama daleko" od najboljih bolida (tj. postao je bolji od Brawna, pa možda i RBa, a recimo da je u egalu sa Ferrarijem). MP4-24 iz prvog dijela 2009. je bio miljama daleko od vodećih i Lewisa nije bilo nigdje.
Šta reći za 2013.? Pa i Rosberg je uhvatio dvije pobjede.
Šta ćemo sa testom guma?
Ok, kombinacija Vettel/RB je bila dominantna, bez sumnje, ali opet W04 bio "bliži" RB9, nego je to F310 bio spram FW18.
I MS je, kad mu se ukazala prilika pokazati znanje i umijeće, godinu ranije sa 43,5 godine na grbači i realno 5. bolidom postavio najbolje vrijeme u Monacu, jel?

Dakle, ja ništa drugo ne poentiram (kao ni Slawen, niti MSC, niti većina normalnih članova foruma) osim činjenica da je čovjek vozio "uprosječeno" najbolje bolide ikad kroz čitavu karijeru, tj. da nijedan vozač nije vozio toliko dobrih i dominantnih bolida (jedino prosjek malo kvare MP4-24 iz prve polovine sezone i W04), te da su se MS (& Co.) morali dobro pomučiti (čitavih 5 godina) ne bi li donijeli titulu u Maranelo, dok je Lewis odradio sezonu (jednu, dakle) prilagođavanja u Benzu, uz test guma, a sa novim pravilima mu je preostalo jedino da bude bolji od timskog kolege (od kojeg je naravno, bolji vozač).

Zbog gore navedenih činjenica Lewis (ne samo kod mene) neće nikad imati respect poput MSa, Senne, Prosta, Fangia....
A to da li je on dobar (qratz dobar, odličan) vozač, to je neupitno.
Ja nikad nisam rekao da nije odličan vozač, a u anketi ovdje na portalu sam ga stavio u grupu jednog od najvećih ikada.

Što se tiče navlakuša za Ferrari, bilo ih je (eto, npr. gume 2003.), ali opet, ni blizu kao za Benz od 2014. pa naovamo.
Ali takođe se previđa činjenica da je i pored tih navlakuša, bilo i pokušaja svrgavanja Ferrarija s trona, npr. sa izmjenom bodovanja 2003. gdje je pobjednik osvajao samo 25% bodova više od drugoplasiranog, umjesto do tada 66,67% više (tako da nije bilo te izmjene, MS bi još na VN SAD osigurao titulu), pa su im konačno dohakali sa gumama pred sezonu 2005.
Ja iskreno, nisam vidio nijedan "pokušaj" FIAe da se zaustavi dominacija Benza. Čak štaviše, imam osjećaj da ih potpomažu u dominaciji.

MS - JPM incident.
Malezija 2002.?
To je onda incident koji je JPM (znamo da nije imao dlake na jeziku) okarakterisao ka racing incident, a MS rekao da je kazna prestroga.
Nešto slično kao kad Lewis kaže da nije želio onakvu pobjedu u Kanadi, ali eto, pravila su pravila, moraju se poštovati.
Ako krenemo da nabrajamo broj navlakuša za Ferrari/MSa i kontra njegovih konkurenata, NA STAZI, vidjećemo vrlo lako da je taj broj manji nego broj navlakuša za Hamdu/Mercedes i kontra njegovih konkurenata.

Na kraju, vidim da se i to potezalo, Lewisov Q3 krug u Austriji, prošli vikend. Ništa što bi me oborilo na guzicu, nikakav poseban master class. Odličan krug, ali imao je on i boljih (i po kiši i po mokrom). Ja sam stekao dojam da je tu bilo još rezerve. A i Bottas bi bio puno bliže da nije imao problema.
Ma Bottas bi uvijek bio bliže da nije nekih problema, hoće li više čiste kvale imati, jel i to britanska mašinerija štima da Britanac postane najuspješniji ikada?

Što se tiče kolega koje sam prozvao zbog pojedinih komentara, to nije bilo zbog komentara kako je Lewis od početka karijere imao odlične bolide, pa to nisam ni poricao, jedino za slučaj 2009 i 2013 se ne slažem u potpunosti, mada ni ta dva bolida nisu bila katastrofalni po performansama tipa Marussia, to uopšte nije bio razlog zašto sam se sprdao, nego su to one teorije zavjere, illuminati, masoni, britanska mašinerija kroz politiku i uticaj koji imaju guraju Lewisa kao Britanca da postane najuspješniji F1 vozač svih vremena, a oni su jedina dva forumaša koja pišu takve komentare, otkad sam se vratio na forum. Nemam problem, samo je stvar da su to već postali copy-paste komentari, samo se malo doda spram aktuelnih dešavanja, evo sad je #BLM. Uglavnom ne vjerujem da toliki uticaj imaju na FIA i Formulu 1 kao sport, do te mjere da mogu prekrojiti pravila i kastrirati konkurenciju samo da bi njihov pobjeđivao i ostvario cilj - GOAT.

Što se tiče drugih komentara, ništa posebno protiv nemam, mada moram ih malo zezat za ono naslađivanje kad Lewis ima loš vikendslika

Za ove navlakuše oko sudaca bi se dalo pozabavit, mada opet dosta puta kada se neki incident Hamiltona i Mercedesa nije kaznio ili je kazna bila manja nego inače, digla bi se priča na forumu, a kolega @Har Kl je nebrojeno pita puta pronašao pouzdane izvore zašto nisu kažnjeni u tom slučaju. Onda problem oko kažnjavanja ispadne da nije svaki slučaj isti, zavisi od staze i okolnosti, pa neki na prvu slični incidenti na kraju ispadnu skroz različiti, jer za taj vikend je za ti stazu određeno drugo pravilo ili nešto što je na drugim stazama jasno po pravilima, na nekoj stazi nije jer je po konfiguraciji drugačija. Vjerujem da bi kod MSC/Ferrari bila ista stvar.

Za ovo oko štimanja/otežavanja konkurenciji i navlakuša Ferrariju/Mercedesu se ne bih baš složio, jer samo zato što su direktivama usporili sve sem Mercedesa, ne znači da su ciljano išli kastrirat konkurenciju, koliko god može izazvati opravdane sumnje, isto tako smo svi svjesni da je Ferrari očito nešto ilegalno radio pa je išao na nagodbu, elem nisu konkretno ni kažnjeni za ilegalnu PU koja ih je pogonila ko zna koliko vremena, već im je samo rečeno da pogase sve mimo pravila i stvar riješena. Već sam pisao, možda je Ferrari napravio nešto toliko dobro, da su se radije tajno nagodili da zavrnu, pa kad koriguju dizajn PU, onda će odvrnuti i opet imamo Hamiltonove izjave "Ferrari je brz na pravcima" :zubo:
Ne sporim da je bilo nekih slučajeva gdje djeluje kao navlakuša, kao onaj test ili ona komponenta guma 2018 za određene staze, ali opet je jedino test ispadne 100% navlakuša, jer nisu ništa konkretno bili kažnjeni.

I za kraj JPM i MSC u Maleziji 2002, incident je identičan onom incidentu Vettel i Rosberga 2016, samo onaj što je udario nije u oba slučaja dobio kaznu :chill:

Sent from my ATU-L21 using Tapatalk

slikaslika

Post

LH44
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4505
S nama već: 6 god 7 mj
Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
Lokacija: Woking
_bataziv_0809 je napisao/la:
Pastor je napisao/la: 20.07.2020., 15:35 Vidiš, kad McLaren na startu sezone ima slabiji bolid, a kasnije postane pobjednički, to se predstavlja kao da je Hamilton uspio pobijediti u kanti. A pobijedio je u bolidu koji je bio sposoban za pobjede. Ništa spektakularno. A kada Ferrari ima do pola sezone izjednačen bolid, a od pola kantu (treći najbolji, samo zato što je konkurencija tanka, ali daleko iza najboljeg). Onda je Ferrari imao šampionski bolid, a Hamilton ga je pobijedio u slabijem bolidu... :rofl:

Može se i ovako reći: kad Ferrari na startu sezone ima loš bolid koji se tokom sezone poboljšava tu je Šumaher zaslužan za poboljšanja. Kad se to isto desi McLarenu kojeg vozi Hamilton, onda se konteskt svodi na isključivo to da loš bolid postaje pobjednički da bi se umanjile njegove vožnje :mrgreen:
Hehe prejak odgovorslika

Ja bi samo dodao da je jako neozbiljno porediti McLaren iz 2009 i Ferrari iz 2018. Neuporedivo, pogotovo ovo treći najbolji i daleko iza najboljeg, hau jes nouu

Sent from my ATU-L21 using Tapatalk

slikaslika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18179
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
@bato
Na ovo tvoje
Može se i ovako reći: kad Ferrari na startu sezone ima loš bolid koji se tokom sezone poboljšava tu je Šumaher zaslužan za poboljšanja.
Slawen (a i ja) možemo odgovoriti slijedeće, tj. Slawen je već napisao
Taj bolid kako kazu bio prava glavobolja za voziti, jer Schumacher je vise volio v12 motore jer dosta znao kociti istim, pa je morao mijenjati stil voznje. Kada smo kod stila voznje, i zbog cega je znao obuzdati taj bolid, jeste sto je znao kako da smiri zadnji kraj bolida, njegov fokus je bio takav da je gledao kako da brze prodje kroz zavoje, a s tim da kasnije smiruje bolid koji je znao da plese. Takav stil voznje danas ne postoji. Sada imamo more aerodinamickih pomagala, koje doslovno zalijepe bolid na zemlju. Opet je uzeo 3 pobjede na tom bolidu, a dokaz napretka je upravo druga polovina sezone, dakle zasluga i inzenjerima, kao i njemu.
Prema tome, @Lotus, taj argument možeš koristiti za neke fanbojiće MS (samo, ne znam koliko ima više fanbojića MSa, jer smo svi u lijepim, srednjim godinama), ustvari više za fanbojiće nekih drugih vozača, a koji su možda Hamiltonovi "hejteri" (ružna riječ, ali neka bude tako).

Dalje, kaže čovjek ovo
Hajde stavimo na vagu put oba vozaca i vidimo tezinu lanaca pri osvajanju titula. Uporno ignorisete neke od cinjenica.
Što i ja trubim, svakodnevno.
Uporno se neke stvari ignorišu i uporno se pokušava izjednačiti dominacija `99 (2000.) - 2004. sa dominacijom 2014.-202x.
A iole objektivnoj osobi, koja se razumije u sport je jasno, da nisu za iste rečenice.
Jer su bolidi generalno Benza generalno dominatniji od Ferrarijevih onomad, jer više stvari oko tehničkog pravilnika ide na mlin Benza, nego što je išlo u korist Ferrarija i jer je puno više odluka u vezi dešavanja na stazi išlo u korist Benza, nego tada Ferrarija.
Uporno se to pokušava izjednačiti.
Znam da se ne može izmjeriti, ali jednostavno nije jednako.

Za druga @Danija, već sam ovdje prije cca. 3 godine napisao jedan komentar, u kojem sam baš njega quotao, a na istu temu (tj. na isti komentar kakv je ovaj njegov iznad). Pa da ga ponovim (i malo proširim).
Meni MS nije najveći i najbolji zbog statistike. Već zbog nekih drugih stvari.
Ako ćemo samo o statistici onda je MS postao veći od Senne u Suzuki 2000. (3. titula i 43. pobjeda), a najveći svih vremena u Magny Coursu 2002. (5. titula i 60 i neka pobjeda po redu).
A Hamilton će postati najveći kada (ako) ove sezone ostvari još 6 pobjeda i na nekoj stazi na kojoj osigura 7. titulu prvaka.
Naravno, ako ćemo samo o statistici. ;)
Zato možemo govoriti o statistički najuspješnijem vozaču (jbga, to se godinama govori za MSa, jel tako? ;) )
Ako bi samo tako gledali, tj. ako bi samo statistika bila jedino i isključivo mjerilo veličine nekog vozača, Jim Clark je onda jedva na granici TOP 10 (i po titulama - dijeli 11. mjesto; i po pobjedama - dijeli 9. mjesto).

Dakle, ne, meni MS nije najveći i najbolji zbog statistike. Već mi je najveći i najbolji zbog NEKIH DRUGIH stvari u kojima ga ja smatram boljim od npr. Senne, kao i u nekim TREĆIM stvarima u kojima ga smatram boljim od npr. Hamiltona (naravno da ima i stvari u kojima su i Senna i Hamilton bolji od MSa). Naravno, MOJE mišljenje.

Druže @Heat, meni stvarno, ali stvarno, nema ništa extra odrinary, master uber class, niti "za svršavanja", u onom krugu Q3 za VN Štajerske. Eto, jebeš Bottasa (nebitno što je završio kvale iza npr. Sainza), ali meni je ono bilo sa takvom lakoćom i smatram (ne mogu znati) da je i u Benzu, ali i u Hamiltonu, bilo još rezerve. Kao što rekoh, ono jeste odličan krug, ali imao je on i boljih Q krugova, i po kiši, i po onako malo mokrom/promjenjivom, i po suhom, naravno. Nikakvo negiranje i nipodaštavanje Lewisovog umijeća po kiši. Časna pionirska.
Što se tiče HarKl-ja, pa i njemu su razni forumaši isto tako podastirali linkove u vezi mnogih stvari. I uglavnom, jedni drugima trubimo i trubimo, i bla, bla, bla, te se rasprave završe sa agreee to disagree.
I za kraj JPM i MSC u Maleziji 2002, incident je identičan onom incidentu Vettel i Rosberga 2016, samo onaj što je udario nije u oba slučaja dobio kaznu
Kao prvo, nije baš identičan (2016, bio djelić sekunde prije i Red Bull između), a i Nico je imao prostor za relativno širu putanju od JPMa
Zavisi kako gledaš na to "ko je koga udario" i u jednom i u drugom incidentu? ;)
Kao što sam rekao, pretjerana je kazna Montoyu.

De nađi još šta za paralelu iz 2000-2004 sa 2014-2019. :kokice:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7159
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18179
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Hehe, znao sam da će ovo neko izvući, jučer smo to malo prokomentarisali. :mrgreen:
Ako ćemo pričati o "All the time you have to leave the space nepisanom pravilu", isto je "uvedeno" nekad poslije.
Po meni je Rubens ovdje bio prilično korektan.
Prilično opravdanija kazna za JPMa, nego ona u Maleziji 2002. IMHO
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

LH44
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4505
S nama već: 6 god 7 mj
Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
Lokacija: Woking
Pa za oba incidenta JPM nije trebao dobiti kaznu, ni za ovo sa Rubensom, a ni u Maleziji 2002 na startu.

Aaa za Maleziju 2016 je jasno, Vettel came in like a torpedo

Sent from my ATU-L21 using Tapatalk

slikaslika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18179
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Za ovo u SAD je mogao dobiti (i dobio je), Rubens je bio prilično korektan i kontakt ide više JPMu na dušu.
Možda da se Rubens nije izvrtio, al ŠBBKBB
Malezija 2002. definitivno nije za kazne.

A za obje Malezije su barem konstantni - oba puta je kaznu dobio onaj što je bio s vanjske strane. :mrgreen:
Dobro, šalu na stranu.
Za Rosberga je bilo objašnjenje da je prouzrokovao "avoidable incident". :neznam:
Jbga, neke stvari kod ovakvih kontakata su se počele gledati malo drugačije između 2002. i 2016.
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
LH44 je napisao/la: 21.07.2020., 01:02
_bataziv_0809 je napisao/la:
Pastor je napisao/la: 20.07.2020., 15:35 Vidiš, kad McLaren na startu sezone ima slabiji bolid, a kasnije postane pobjednički, to se predstavlja kao da je Hamilton uspio pobijediti u kanti. A pobijedio je u bolidu koji je bio sposoban za pobjede. Ništa spektakularno. A kada Ferrari ima do pola sezone izjednačen bolid, a od pola kantu (treći najbolji, samo zato što je konkurencija tanka, ali daleko iza najboljeg). Onda je Ferrari imao šampionski bolid, a Hamilton ga je pobijedio u slabijem bolidu... :rofl:

Može se i ovako reći: kad Ferrari na startu sezone ima loš bolid koji se tokom sezone poboljšava tu je Šumaher zaslužan za poboljšanja. Kad se to isto desi McLarenu kojeg vozi Hamilton, onda se konteskt svodi na isključivo to da loš bolid postaje pobjednički da bi se umanjile njegove vožnje :mrgreen:
Hehe prejak odgovorslika

Ja bi samo dodao da je jako neozbiljno porediti McLaren iz 2009 i Ferrari iz 2018. Neuporedivo, pogotovo ovo treći najbolji i daleko iza najboljeg, hau jes nouu

Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
Odgovor me uopšte ne dira, jer je promašio poentu. Prvo, moj komentar se nije ni odnosio na ovog batu, ni na bilo koji njegov komentar. Drugo, nije bila poenta da se umanje Hamiltonove vožnje. Pričao sam o bolidu. Kao ni o poređenju McLarena iz 2009 i Ferrarija iz 2018, u kontekstu u kojem ti misliš.
Komentar se odnosio na nekog gore, ko je veličao pobjedu Hamiltona u kanti iz 2009. A bolid definitivno nije bio kanta čitavu sezonu. Postao je pobjednički bolid, i tada je i ostvarena pobjeda sa njim. A to omalovažavanje McLarena iz 2009, je pretpostavljam bio odgovor na ono kako je Hamilton uvijek imao pobjednički bolid. E pa time ga definitivno nije pobio...
A analogija na Ferrari iz 2018 je samo kako dotični ima totalno različit pogled na taj Ferrari, koji je bio u egalu prvi dio sezone (dovoljno je pogledati razmake između Ferarrija i Mercedesa), a kasnije pao na treće mjesto. I po njemu je to bio šampionski bolid. :facepalm:

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Slobodno Pastore reci ko je dotični, nema potrebe da tračaš :zubo:
Imao sam lijepu raspravu sa Franticom na tu temu. Baš smo se i fokusirali na 1/4, 1/2, folovi golovi ... slobodno pročitaj.
Svaki bolid koji je pobijedio na nekoj utrci je pobjednički. Ne možeše da ga yebeš pobiejditi sa njim drugačije.

McLarenov bolid iz 2009. je bio pobjednički u nekim utrkama, samo zato što ga je vozio Lewis Hamilton.
Isto tako, Ferrarijev bolid 2018. nije bio šampionski samo iz razloga što ga je vozio Vettel.
Kakve veze ima to što je bio treći na kraju sezone kad nije pobjeđivao kad je bio prvi? Bio je i McLaren 2008-. nekad treći bolid pa ko te pita za to na kraju.

Evo italijanski članak, kad več ne vjerujete Englizima, Britancima, Njemcima, Špancima, više ne znam ni sam s koje sam strane lijepo ove linkove.
Ovaj znam da nikad nisam lijepio, jer Gazzeta i nije neka novina, ali autor je Ferrarijevac je od glave od pete.
https://www.gazzetta.it/Formula-1/28-10 ... 7267.shtml


Te godine je Hamilton bio taj koji je napravio razliku, bar tako kaže još jedan Ferrarijevac od glave do pete.
“This year Hamilton made the difference in his best season since his debut,” the Italian said.
Izvor:
https://www.gpfans.com/en/articles/3628 ... i-in-2018/

Inače ovaj gospodin je puno mjerodavniji od onog gore navedenog novinara, a od fan boysa da ne pričam ;)

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
Isto je tako pravio razliku od 2009 do 2013, u negativnom smislu...

Nemam potrebe da se raspravljam sa toliko subjektivnom osobom. Pa tebi je izgovor za 2012 McLaren da nije bio šampionski zato jer je imao 2, 3 kvara u sezoni. A da uopšte ne pogledaš koliko je kvarova konkurencija imala. Meni padaju na pamet barem dva crknuta alternatora za Vettela, i to dok je bio u konfornom vodstvu...

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
Pastor je napisao/la: 21.07.2020., 16:14 Isto je tako pravio razliku od 2009 do 2013, u negativnom smislu...

Nemam potrebe da se raspravljam sa toliko subjektivnom osobom. Pa tebi je izgovor za 2012 McLaren da nije bio šampionski zato jer je imao 2, 3 kvara u sezoni. A da uopšte ne pogledaš koliko je kvarova konkurencija imala. Meni padaju na pamet barem dva crknuta alternatora za Vettela, i to dok je bio u konfornom vodstvu...
Hehehe, i ja subjektivan :D
Poprilično si usamljen u tom mišljenju, bar na globalnom nivou.
Baš sam neki dan u temi Hamilton, zalijepio jedan italijanski osvrt na vožnje Hamiltona do 2013.
I Italiju je preuzela Britanska mašinerija :D :chill:

Post

LH44
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4505
S nama već: 6 god 7 mj
Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
Lokacija: Woking
Pastor je napisao/la:Isto je tako pravio razliku od 2009 do 2013, u negativnom smislu...

Nemam potrebe da se raspravljam sa toliko subjektivnom osobom. Pa tebi je izgovor za 2012 McLaren da nije bio šampionski zato jer je imao 2, 3 kvara u sezoni. A da uopšte ne pogledaš koliko je kvarova konkurencija imala. Meni padaju na pamet barem dva crknuta alternatora za Vettela, i to dok je bio u konfornom vodstvu...
Ja mislim da smo već brojali u ovoj temi koliko je ko bodova izgubio 2012. Ne mislim da iko poriče da je McLaren MP4-27 bio pobjednički, 7 pobjeda su imali + potencijalne barem 3. Samo kažem da nije bio pouzdan za titulu ili ti nije bio šampionski i ekipa nije bila najbolja (taktike, pit wall, nadogradnje, jer nepouzdan bolid zbog kog izgubiš 50-60 sigurnih bodova i ekipa zbog koje izgubiš još 50-60 nije šampionska.

Taj bolid isto kao ni MP4-24 nisu za poređenje sa SF71H, koji je bio pouzdan i jednako brz kao i glavni rival W08, za ekipu bih se složio da je diskutabilno je li bila sposobna za titulu ili ne, ali sam idalje mišljenja da je bila sposobna i da nije bilo greški Vettela, koje su realno najviše koštale Ferrari te sezone, da bi čak i sa one 3 trke sa pogrešnom nadogradnjom bili u mogućnosti da odvedu borbu za naslov do zastave u Abu Dhabiju jer i Mercedes nije bio baš najbolji zadnjih par utrka. To da su bili lošiji od Red Bulla, ne slažem se, iako jeste bilo utrka, mada ako tako gledamo zbog par utrka, onda tek ovi McLareni nisu bili sposobni za titule, još pit-wall, nadogradnje i pištolji/spori boxevi, onda po toj priči dođemo do toga da je Lewis u razdoblju 2009-2013 vozio kolica od bolida koji su znali na pojedinim utrkama biti 4-5 bolid po brzini, a u nekim čak nesposobni za bodove, i to u sistemu bodovanja prvih 10slika

Sent from my ATU-L21 using Tapatalk

slikaslika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18179
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Jbga, kad LDM, Flavio i slični (Lauda, Bernie....., njih navodim zbog naredne rečenice, iako možda nisu nikad ništa ni izjavili po pitanju 2018., ne znam) pričaju za Hamiltonovu 2018. to bi trebalo biti tako.
Kad se ti isti brbljivci izlaprdaju kako se Benz spremao za formulu hibridnih motora (apsolutno nebitno koje konfiguracije, R4, V4, R6, V6, V8; plus hibridne komponente.....) još od 2007., onda su to teorije zavjere.

James Allison je za vrijeme ljetne pauze 2018. je fino komentarisao da su bolidi al pari, negdje Ferkan jači, negdje Benz jači.
Nakon ljetne pauze (još 9 trka) Benz odmagli sa razvojem i nadogradnjama i postane jasno bolji bolid.
Ako su na prvih 12 trka bolidi bili egal, a na preostalih 9 Benz jasno bolji bolid, jbga onda koji je bolid bio bolji, gledajući sveukupno čitavu sezonu?

Što se tiče LDMa, ja, koji sam niko i ništa (dakle, najobičniji dugogodišnji ljubitelj F1), bi mu u hladno u facu rekao da nema tog Hamiltona, tog Alonsa, tog Schumachera, Prosta, Senne....., koji bi sa onakvim Ferrarijevim nadogradnjama (ne moramo ni uzimati u računicu onakav pit wall i smušenost ekipe), uzeo titulu vozaču Hamiltonovog kalibra i kvalitete u onakvom Benzu (takođe da ne uzimam onakvu ekipu i pit wall u zaleđini). slika
Uz opasku da je posenilio i da trebao malo bolje da izanalizira događaje te sezone, prije nego iznese takve stavove.
Čak i da su uloge zamijenjene (Ham u Ferkanu, Vettel u Benzu), Vettel bi se okitio titulom.

Ali zanimljivo, Markiz ne spominje koji je bolid bio bolji te sezone. ;)
I vidi vraga, u samom članku piše i ovo (ne znam da li ovo izjavio LDM, ali pretpostvljam da nije, jer nije quotano)
...but after the summer break Ferrari suffered from a downturn in form which allowed the Brit, and Mercedes, to go on and claim their respective titles.
Nesumnjivo je da je Hamilton odvozio izvrsnu sezonu.
Ako ga posmatramo u odnosu na Bottasa, onda jeste napravio razliku. Al jebeš Bottasa (kao što rekoh par postova iznad).
Mogu ljudi smatrati da je napravio razliku.
Ali u drugom dijelu sezone, sa boljim bolidom.
I da nije bilo Njemačke (po stoti put), sa onakvim razvojem sezone, opet bi Hamdija osvojio titulu.

Da se razumijemo, ne slažem se ja 100% ni sa Allisonovom analizom (i dalje mislim da je i u tom prvom dijelu sezone Benz bio za dlaku bolja mašina), ali ću se opet prije složiti sa aktuelnim tehničkim direktorom suparničke ekipe, nego sa 71-godišnjim penzionisanim bivšim direktorom Ferrarija, bez obzira koliko god on godina bio "u i oko" F1.
Ne radi toga što mi to "trenutno" odgovara u raspravi, već zato što mi to nekako razum nalaže.

Edit
Eh da, @Ferrari neki dan pomenu da su se počeli pojavljivati neki tekstovi kako je ipak Ferrari dobro zaribao 2018. i kako Vettela ipak ne treba kriviti za neosvajanje titule.
Nisam ništa vidio, niti tražio, ali možda se pojavi nešto....
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡