Sve si u pravu. Zaista ovo mislim.LH44 je napisao/la: 12.07.2019., 13:33 Ne pretjerujemo uopšte, ovo je jako dobra rasprava, faktori za dobar rezultat u kišnim uvjetima. Ja idalje stojim iza toga da su postavke bolida glavne, jer one od bolida na kiši mogu da naprave Williams, a mogu da naprave i Mercedes. Postavke za suho i postavke za mokre uvjete nisu nimalo iste, zbog razlike u prijanjanju i brzini kojom možeš prolaziti kroz krivine, pa s time dobro izbalansiran bolid za suho neće raditi u mokrim uvjetima, jer balans krila i ostalih djelova bolida i nagib točkova nisu optimalni za mokre uvjete. Manji nagib tj. camber točkova je bolji, jer zbog manjih brzina će dati bolje prijanjanje i lakše ćeš zagrijavati gume, jer zbog manje brzine, bolid se manje naginje i odmah se manje oslanja na vanjske točkove u krivini, a za veći nagib treba veća brzina da bi ih zagrijao i iskoristio. Bolid sa više podupravljanja je inače bolji po kišnim uvjetima, jer je s njim lakše zagrijati prednje gume koje su bitnije, jer one prve nailaze na stajaću vodu i dižu je u zrak, što ih hladi, a dobar je i iz razloga što imaš stabilniji zadnji kraj, pa na izlazu iz krivine možeš biti agresivniji na gasu jer ti daje bolju vuču/trakciju. Onda tu dolaze i opruge, caster, toe in/out koji se uz to moraju malo korigovati.
I onda kad neko ima po defaultu bolid sa manjim nagibom, više podupravljanja i više krila, on u startu ima prednost u odnosu na ostale. To se može i kod timskih kolega desiti da su na različitim postavkama i jednom bolje radi bolid nego drugom kad padne kiša, mada se rijetko kad to dešava,inače su podešavanja identična.
Tek onda dolaze uvjeti, tajming izlaska na stazu i vozačeve sposobnosti.
A za Njemačku 2012, Lewisu je Kimi bješe probio gumu dok se Lewis probijao naprijed i to mu je uništilo trku zbog čega je odustao, a dok je vozio zbog toga je zaostajao za cijeli krug.
Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
Osim ovog dijela za manji nagib. I tu si možda u pravu, ali ako budem imao vremena preko vikenda možda malo pogledam ovo.
Uvijek sam mislio da ekipe sa većim nagibom imaju više mehaničkog gripa koji je puno važniji u kišnim uslovima. Možda sam i u krivu, jer mi nije ovo dio koji mi je najjasniji. Za mehanički grip sam siguran, ali ova veza nagib-podupravljanje malo me buni. Zato ekipe izbjegavaju da nabacuju previše krila, jer ne dobijaju toliko puno koliko mogu izgubiti jednom kad pređu na gume za suho.
I ovaj dio Williams i Mercedes si malo pretjerao

Dakle IMO mehanički grip bi trebao da bude na prvom mjestu, ukoliko se hoće dokazati da je bolid na prvom mjestu. I jeste jako važan, ali setup je najvažniji, opet IMO. Ali džaba ti sav setup, ako je bolid loš pa nemaš dovoljno mehaničkog gripa.
E sad, na osnovu čega ekipa pravi setup? Pravi ga na osnovu informacija koji im daje vozač. Vozač je taj koji će reći da ima problem sa podupravljanjem u zavoju br.3 pa će poslije reći da mu se javlja problem predupravljanja u zavoju 10. Pa da li se gume troše previše, ili se ne zagrijavanju dovoljno. Štima se prema vozaču. Naravno imaju inžinjeri i svoje dijagrame i izračune koje su sakupili na osnovu prijašnjih utrka, ali svaka sezona nosi nove izazove. Zato je uvijek bio važan taj feedback vozača u razvoju bolida. Kad bih birao dobru ekipu i lošeg vozača ili lošu ekipu i dobrog vozača uvijek bi uzeo prvu opciju, zato što će inžinjeri navesti lošijeg vozača na pravi put na osnovu prijašnjih podataka. Ali ako je u pitanju malo slabija ekipa, uvijek bih izabrao boljeg vozača.
Ekipe dijele informacije između svojih vozača, tako da vozači većinom prepisuju jedan od drugog (svi su oni dobri, ali uvijek neko negdje otkrije malo nešto malo drugačije). Zato u suhim uslovima su razmaci manji, od onih u promjenljivim. Može se i primjetiti kad imamo wet treninge i wet utrke da su razmaci opet manji. Više vremena, a manje promjenljivih. Međutim kod promjenljivih uslova, kada imamo dva dobra vozača, podešavanja ne budu ista, jer vozač više vjeruje sebi. A nema ni puno vremena da se podaci razmijene. Tako se desi da jedan promaši, a onaj drugi pogodi. Zato imamo veće razlike u kvalifikacijama nego u utrci.
Button se uvijek dobro snalazio u promjenljivim uslovima. Od njega je Lewis imao šta naučiti, iako je IMO već tada Lewis bio bolji vozač po kiši od njega.
Sjećam se da LH nije htio dijeliti informacije sa Bottasom kad je ovaj došao tek u Mercedes pa mu je Wolf morao dodatno pojašnjavati da tako ne funkcionišu stvari u Mercedesu. Znao je on kako je napredovao pored Alonsa i Buttona i šta znači kad ti neko gleda u telemetriju.
Tako ja to nekako doživljavam. Ovo se sada može proširiti na svašta nešto.
Što se tiče te utrke 2012. svi vozači griješe. Ljudi su nisu mašine.
Mislim da si i ti iz Sarajeva, možemo se nekada naći i na kafi pa razmijeniti mišljenja.