Paddock

☕ Sve teme o Formuli 1 koje ne možete smjestiti u gornje podforume.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
LH44 je napisao/la: 12.07.2019., 13:33 Ne pretjerujemo uopšte, ovo je jako dobra rasprava, faktori za dobar rezultat u kišnim uvjetima. Ja idalje stojim iza toga da su postavke bolida glavne, jer one od bolida na kiši mogu da naprave Williams, a mogu da naprave i Mercedes. Postavke za suho i postavke za mokre uvjete nisu nimalo iste, zbog razlike u prijanjanju i brzini kojom možeš prolaziti kroz krivine, pa s time dobro izbalansiran bolid za suho neće raditi u mokrim uvjetima, jer balans krila i ostalih djelova bolida i nagib točkova nisu optimalni za mokre uvjete. Manji nagib tj. camber točkova je bolji, jer zbog manjih brzina će dati bolje prijanjanje i lakše ćeš zagrijavati gume, jer zbog manje brzine, bolid se manje naginje i odmah se manje oslanja na vanjske točkove u krivini, a za veći nagib treba veća brzina da bi ih zagrijao i iskoristio. Bolid sa više podupravljanja je inače bolji po kišnim uvjetima, jer je s njim lakše zagrijati prednje gume koje su bitnije, jer one prve nailaze na stajaću vodu i dižu je u zrak, što ih hladi, a dobar je i iz razloga što imaš stabilniji zadnji kraj, pa na izlazu iz krivine možeš biti agresivniji na gasu jer ti daje bolju vuču/trakciju. Onda tu dolaze i opruge, caster, toe in/out koji se uz to moraju malo korigovati.

I onda kad neko ima po defaultu bolid sa manjim nagibom, više podupravljanja i više krila, on u startu ima prednost u odnosu na ostale. To se može i kod timskih kolega desiti da su na različitim postavkama i jednom bolje radi bolid nego drugom kad padne kiša, mada se rijetko kad to dešava,inače su podešavanja identična.

Tek onda dolaze uvjeti, tajming izlaska na stazu i vozačeve sposobnosti.

A za Njemačku 2012, Lewisu je Kimi bješe probio gumu dok se Lewis probijao naprijed i to mu je uništilo trku zbog čega je odustao, a dok je vozio zbog toga je zaostajao za cijeli krug.

Sent from my ATU-L21 using Tapatalk
Sve si u pravu. Zaista ovo mislim.
Osim ovog dijela za manji nagib. I tu si možda u pravu, ali ako budem imao vremena preko vikenda možda malo pogledam ovo.
Uvijek sam mislio da ekipe sa većim nagibom imaju više mehaničkog gripa koji je puno važniji u kišnim uslovima. Možda sam i u krivu, jer mi nije ovo dio koji mi je najjasniji. Za mehanički grip sam siguran, ali ova veza nagib-podupravljanje malo me buni. Zato ekipe izbjegavaju da nabacuju previše krila, jer ne dobijaju toliko puno koliko mogu izgubiti jednom kad pređu na gume za suho.
I ovaj dio Williams i Mercedes si malo pretjerao :) Mercedes može ofulati skroz pa da bude u rangu sa TR, ali Williams nikako ne može pogoditi setup pa da bude u rangu sa TR. To i jeste jedna od boljki današnje F1.
Dakle IMO mehanički grip bi trebao da bude na prvom mjestu, ukoliko se hoće dokazati da je bolid na prvom mjestu. I jeste jako važan, ali setup je najvažniji, opet IMO. Ali džaba ti sav setup, ako je bolid loš pa nemaš dovoljno mehaničkog gripa.
E sad, na osnovu čega ekipa pravi setup? Pravi ga na osnovu informacija koji im daje vozač. Vozač je taj koji će reći da ima problem sa podupravljanjem u zavoju br.3 pa će poslije reći da mu se javlja problem predupravljanja u zavoju 10. Pa da li se gume troše previše, ili se ne zagrijavanju dovoljno. Štima se prema vozaču. Naravno imaju inžinjeri i svoje dijagrame i izračune koje su sakupili na osnovu prijašnjih utrka, ali svaka sezona nosi nove izazove. Zato je uvijek bio važan taj feedback vozača u razvoju bolida. Kad bih birao dobru ekipu i lošeg vozača ili lošu ekipu i dobrog vozača uvijek bi uzeo prvu opciju, zato što će inžinjeri navesti lošijeg vozača na pravi put na osnovu prijašnjih podataka. Ali ako je u pitanju malo slabija ekipa, uvijek bih izabrao boljeg vozača.

Ekipe dijele informacije između svojih vozača, tako da vozači većinom prepisuju jedan od drugog (svi su oni dobri, ali uvijek neko negdje otkrije malo nešto malo drugačije). Zato u suhim uslovima su razmaci manji, od onih u promjenljivim. Može se i primjetiti kad imamo wet treninge i wet utrke da su razmaci opet manji. Više vremena, a manje promjenljivih. Međutim kod promjenljivih uslova, kada imamo dva dobra vozača, podešavanja ne budu ista, jer vozač više vjeruje sebi. A nema ni puno vremena da se podaci razmijene. Tako se desi da jedan promaši, a onaj drugi pogodi. Zato imamo veće razlike u kvalifikacijama nego u utrci.
Button se uvijek dobro snalazio u promjenljivim uslovima. Od njega je Lewis imao šta naučiti, iako je IMO već tada Lewis bio bolji vozač po kiši od njega.
Sjećam se da LH nije htio dijeliti informacije sa Bottasom kad je ovaj došao tek u Mercedes pa mu je Wolf morao dodatno pojašnjavati da tako ne funkcionišu stvari u Mercedesu. Znao je on kako je napredovao pored Alonsa i Buttona i šta znači kad ti neko gleda u telemetriju.
Tako ja to nekako doživljavam. Ovo se sada može proširiti na svašta nešto.
Što se tiče te utrke 2012. svi vozači griješe. Ljudi su nisu mašine.
Mislim da si i ti iz Sarajeva, možemo se nekada naći i na kafi pa razmijeniti mišljenja.

Post

LH44
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4505
S nama već: 6 god 7 mj
Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
Lokacija: Woking
Pa to je to, i camber je dio mehaničkog gripa I on se štima spram aero postavki. Sve je to povezano, nema u postavkama jedno bitno više od drugog, jer sve mora da bude postavljeno jedno uz drugo da bi štoperica pokazivala minus slika
A podupravljanje samo od sebe ti opterećuje prednje gume više nego preupravljanje, što daje veću temperaturu koja je poželjnija zbog hlađenja na pravcima, a istovremeno imaš stabilniji zadnji kraj, znači možeš bit agresivniji na gasu, zadnji kraj ti ne bježi, a imaš dobru trakciju.
Kontaš, podupravljanje ti je recimo da su krila 25 naprijed, 30 nazad, a preupravljanje je obrnuto. Sa podupravljanjem imaš, jelslika, podupravljanje i stabilan zadnji kraj, jer je veći aero potisak nazad nego naprijed. I to je bolje po mokrom, jer kao što napisa, prednje možeš dovesti na radnu temperaturu, a zadnji kraj ti je po mokrom stabilniji i imaš bolju trakciju, manje proklizavanja i zadnji kraj ti ne bježi, a s time ih i lakše ugriješ po mokrom.

Da ne bude zabune i da ne ispadne da pričam s visoka, nisam ni ja stručnjak, ali vodim se logikom i iskustvom postavljanja bolida na simulatorima, kao rfactor, asseto, automobilista, a pošto su i sami simulatori u F1 tvornicama bazirani na rFactoru i to onom prvom, onda ova priča pije vodu.

Za ovo boldano Williams-Mercedes sam pretjerao, jer to se može desiti samo amaterima da toliko zeznu postavke slika

Inače iz Zavidovića sam, ako kad naletim u Sarajevo, javim ti pa se možemo nać i otići na pivo/kafuslikaslika[ link do slike ]

Sent from my ATU-L21 using Tapatalk


slikaslika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
Dani je napisao/la: 12.07.2019., 10:59 Ante je naravno zaboravio spomenuti da je Bottas u Njemačkoj imao potpuno nove gume, a Hamilton stare barem desetak. Čudno kako je to smetnuo s uma s obzirom da u takvim uvjetima svježa guma znači jako puno. Iako je kasnije Lewis odmaglio na neke 4 sekunde. Nadalje kako Ante objašnjavaš Šumijevu pobjedu u Španjolskoj po kiši sa onim kršem od ferrarija, pa recimo Senna 93. Donnington. Šumi u benettonu u Spa po kiši odrao hilla u williamsu. Ima brdo primjera. Samo lakše je sve svaliti na bolid zbog toga jer ne preferiraš određenog vozača.
Mislim da Vetma to nije zaboravio.
Vidi zadnju rečenicu u njegovom postu ispod.
avetma je napisao/la: 12.07.2019., 08:13
Har Kl je napisao/la: 12.07.2019., 00:10 Da je Kimmi osvojio PP na ovoj utrci i da Vettel nije napravio greške u Singapuru i Njemačkoj i pobijedio (a u obje je bio u vodstvu prije DNF-a), da li bi to značilo da Ferrari ipak zna napraviti bolid za kišu? Jer sudeći po izjavi KR i viđenoj predstavi SV meni izgleda da je ljudski faktor, a ne bolid, izbio dvije pobjede i jedan PP Ferrariju u dvije zadnje kišne utrke koje smo imali.
Ili bi tada bila maestralna vožnja 4x WDC u inferiornom bolidu?
Problem ti leži u tome što ja nisam rekao da Ferrari ne zna napraviti kišni bolid 10 godina. To proizlazi iz toga što u raspravu krećeš tako da uzmeš neki pretpostavku, primijeniš je na sve s kojima raspravljaš (kao da iz nekog razloga svi imamo identična stajališta oko svakog pitanja) i onda tako gledajući u niskoj rezoluciji pokušavaš mentalnim vratolomijama logički opravdati nešto što ne stoji. Ali, možemo istjerati mak na konac, malo po malo. Doduše, ovo je u takvim raspravama prvi znak udaranja po kočnici i triježnjenja:
Mislim da bi dosta bilo sa ovom raspravom, koja očito ne vodi nigdje. Ovo je vjerovatno spada u domenu kako ko doživljava ovaj sport.
Ne mislim da ne vodi nigdje, upravo suprotno, što više raspravljamo - očiglednije je što stoji, a što je navučeno. Idemo dalje:

Na čemu temeljiš pretpostavku da je Singapur mjerilo brzine bolida Ferrarija po kiši? Na temelju prvih 28 metara nakon starta?

U Njemačkoj je Ferrari bio dobar bolid po kiši, ali se Vettel razbio nakon što je 12 krugova trošio gume iza Raikkonena. Gle čuda - na potrošenim gumama se lakše napravi pogreška. Koliko je Mercedes bio dobar po kiši dovoljno govori kako je Bottas (kojeg malo tko zove rain master) bio brz cijelo vrijeme, a u prilog mojoj teoriji da je vozačeva uloga manje bitna od bolida govori to da je bio očigledno bolji od Lewisa u završnom stadiju kad su ga iz boksa molili da ne pretječe.

Je li to zato jer je Valtteri pronašao neki maestralan vozački stil po tim promjenjivim uvjetima? Ne, nego zato jer je imao bolje gume u tom trenutku.
Inače, ja sam lično stava da vozač može napraviti razliku na kiši.
Čak sam imao žestoku raspravu sa nekim likom početkom prošle godine, od čega me "zabolila" glava, pa nisam par dana pisao niti na forumu niti na portalu.
Ja sam tvrdio da je kiša anulirala prednost Williamsa u odnosu na Mclaren u Donningtonu `93, dok je Senna bio taj koji je napravio dodatnu razliku (dok je on tvrdio da je Senna samo anulirao prednost Williamsa, što se opet u princpu svede skoro pa na isto :bonk: , samo ovo moje je ljepše i logičnije za reći , ali nema veze.... :mrgreen: ).
Isto važi i za odnos Williams - Ferrari 1996., i za ono što je Michael napravio u Catalunyi.
Međutim, na kraju balade, bez obzira na moj stav da vozač može napraviti razliku na kiši, on ipak mora imati koliko-toliko solidan "alat" da bi mogao to uraditi. Ne bi sa ovogodišnjim Williamsom ni Michael ni Ayrton mogli napraviti toliko dobar rezultat, da ne govorim o pobjedi (čak i da na gridu nema ni Hamiltona, Verstappena, Vettela....), ....., jer je to ipak, ovogodišnji Williams. Možda u nekoj totalno haotičnoj trci, sličnu onoj u Monacu 1996. kada je Panis uzeo pobjedu, ali sa samo 3 vozača u jednom krugu i 4 vozača koji su vidjeli kocakstu zastavu.
Ali bi možda mogli sa ovogdišnjim Mclarenom,....

BTW, pročitah par smiješnih rečenica/stavova (malo je reći smiješnih, da ne kažem da su bile nebuloze) u toj raspravi oko kiše i vožnje po istoj, u toj raspravi na temi za VN VB. :chill:
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

LH44
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4505
S nama već: 6 god 7 mj
Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
Lokacija: Woking
Frantic je napisao/la: 13.07.2019., 14:07 BTW, pročitah par smiješnih rečenica/stavova (malo je reći smiješnih, da ne kažem da su bile nebuloze) u toj raspravi oko kiše i vožnje po istoj, u toj raspravi na temi za VN VB. :chill:
Naprimjer? :mrgreen: :kokice:
slikaslika

Post

Frantic
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 18172
S nama već: 10 god
Navija za: Ferrari
Lokacija: Tuzla
LH44 je napisao/la: 13.07.2019., 19:37
Frantic je napisao/la: 13.07.2019., 14:07 BTW, pročitah par smiješnih rečenica/stavova (malo je reći smiješnih, da ne kažem da su bile nebuloze) u toj raspravi oko kiše i vožnje po istoj, u toj raspravi na temi za VN VB. :chill:
Naprimjer? :mrgreen: :kokice:
Ijhhhh, da ti je znat... ;)
Yeah, it's on purpose!

Jedan je Leclerc!! :gandalf:
► Prikaži “Spoiler”

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: jordan
Frantic je napisao/la: 13.07.2019., 14:07 on ipak mora imati koliko-toliko solidan "alat"
:shock:

Post

fjaka
Avatar
Formula 4
Formula 4
Postovi: 417
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: jordan
@frantiče

je nekad je bilo takvih kaosa da su i mali ćopili ne samo bodove nego i pobjede ka panis '96 ali to vrime je baš bila prekretnica, uzlazna putanja panisa i ligiera/prosta, nažalost sljedeće jako obećavajuće sezone se skrljio i podeblja listu onih koji posli sudara više nisu bili isti.

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7155
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
kako ja na njih nikad ne naletim... :bang:
slika
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

Har Kl
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4105
S nama već: 7 god 11 mj
Navija za: Mercedes
zekohonda je napisao/la: 16.08.2019., 23:10 kako ja na njih nikad ne naletim... :bang:
slika
Ma stare su one za tebe @zeko. :zubo:

Post

f1zd
Avatar
F1puls konstruktorski prvak
F1puls konstruktorski prvak
Postovi: 4872
S nama već: 9 god 5 mj
Navija za: Vettel,Ferrari
Lokacija: Zadar
zekohonda je napisao/la: 16.08.2019., 23:10 kako ja na njih nikad ne naletim... :bang:
slika
umri bernie!

Jel to ono bilo za njega :mrgreen: :misli:

Post

Pastor
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3812
S nama već: 7 god 2 mj
Navija za: Seb
https://www.formula1.com/en/latest/arti ... 1Nzek.html
:rofl: :rofl: :rofl:
Kakvi miniji. 0 su za ovo. "You mean like forever?" je u ovom kontekstu ispala još smješnije. Bottasova poruka na početku. :mrgreen: Vrh. Ovo sa Hamiltonovim rukavicama, i onda ona Maxova poruka. I još dosta toga. Ovo F-1000 je čini mi se scena iz starog Robocopa.

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6036
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Dobar marketing organizatora VN Vijetnama :mrgreen: https://twitter.com/LandoNorris/status/1168918151326773251 Btw, pazite ovo :D

slika

Na koji forum se ja trebam uključiti da upoznam neku lokalnu Alonsovku? :zubo:

Post

zekohonda Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 7155
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: sve powered by honda
Lokacija: dubrovnik
sretno mladenci! :party: :klanjam:
kimi-connecting people. :mrgreen:
The FIA will take all necessary action to protect the sport and its role and reputation as regulator of the FIA Formula One World Championship.

Post

LH44
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4505
S nama već: 6 god 7 mj
Navija za: McLaren, HAM, RIC, NOR
Lokacija: Woking
:zubo: https://twitter.com/leo_shane/status/1168928338968272896
slikaslika

Post

QFlash82
Karting
Karting
Postovi: 36
S nama već: 8 god 9 mj
Navija za: Mercedes
Majke ti..Dakle vanka je toliki broj žena koje prate Formulu 1 da ima poseban fan klub za Kimia...
Najbliže navijanju šta je neka moja cura iskazala je 'čekaj...pa zar nije i jučer bila Formula, kako opet danas?' - Bunilo ju je šta se kvalifikacije voze subotom a utrka nedjeljom, u biti je na diplomatski način žugala šta 'opet' gledam Formulu.

Di mi živimo..

Post

AlkY
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 3820
S nama već: 8 god 1 mj
Navija za: McLaren
Lokacija: Gorski kotar
QFlash82 je napisao/la: 03.09.2019., 20:19 Majke ti..Dakle vanka je toliki broj žena koje prate Formulu 1 da ima poseban fan klub za Kimia...
Najbliže navijanju šta je neka moja cura iskazala je 'čekaj...pa zar nije i jučer bila Formula, kako opet danas?' - Bunilo ju je šta se kvalifikacije voze subotom a utrka nedjeljom, u biti je na diplomatski način žugala šta 'opet' gledam Formulu.

Di mi živimo..
Moja je mozda malko bolja. U nedjelju joj kazem kraj utrke , odg je bio " Sta je Leclerc sada u Ferraiju" , sta ce reci da je bar cula za Leclerca ako nista drugo :D
slikaslika slika

Post

Mr.Spaceguy Verified
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 4543
S nama već: 10 god 2 mj
Navija za: Fernando Alonso
Potaknut Maxovim i Hamiltonovim kritikama, Rosberg odlučio promijeniti pristup.

Post

avetma
Avatar
Administrator
Administrator
Postovi: 5730
S nama već: 10 god 4 mj
Lokacija: Zagreb
Kontakt:
CHAOS :facepalm: Kakav attention whore :rofl:

Post

Iceman
Avatar
Formula 1
Formula 1
Postovi: 2458
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: Ferrari, KR7
Koja je to pičkica... I ja navijao za njega kontra Hamiltona (a i taj ne zaostaje po pussy ponasanju i djelovanju) :facepalm:

Post

croatic f1
Avatar
F1puls suradnik
F1puls suradnik
Postovi: 6036
S nama već: 10 god 3 mj
Navija za: najstarijeg i najmlađeg
Lokacija: Zaprešić
Prikladan post WTF1 ekipe :rofl:
Odgovori
👀 Registriraj se Prijavi se ⚡