Australac vodi u prvenstvu ispred Landa Norrisa, a McLaren ulazi u drugi dio sezone kao najjača momčad na gridu.
U samo tri sezone Oscar Piastri pretvorio se iz rookieja kojeg je svijet Formule 1 nestrpljivo čekao u kandidata za naslov svjetskog prvaka. Australac se nalazi na vrhu poretka s devet bodova prednosti ispred svog timskog kolege Landa Norrisa, dok McLaren u konstruktorskom prvenstvu već ima golemu prednost nad konkurencijom. U trenutku kada do kraja ostaje još deset utrka, bitka za titulu svodi se na dvoboj unutar jedne garaže.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Piastri je 2023. debitirao u Formuli 1 i odmah pokazao potencijal. Te sezone osvojio je dva podija, jednu Sprint pobjedu i ukupno 97 bodova. Sljedeće godine, u snažnijem McLarenu, stigle su i prve Grand Prix pobjede. Sezonu je završio s osam podija i impresivnih 292 boda.
Ove sezone već ima šest pobjeda, 12 podija i samo mu nekoliko bodova nedostaje da nadmaši prošlogodišnji učinak, iako je ispred njega još deset utrka. Njegov uspon najbolje potvrđuje trenutni poredak: Piastri vodi, a Norris ga prati kao jedini pravi konkurent.
“Posebno zadnjih šest mjeseci bilo je nevjerojatno, nema drugog načina da to opišem,” rekao je Australac uoči ljetne pauze.
Andrea Stella, šef McLarena, istaknuo je da ga najviše fascinira Piastrijeva sposobnost da uči i napreduje:
“Nema buke u Oscarevoj glavi. To mu omogućava da brzo procesuira informacije i raste kao vozač.”
Piastri ima snažan oslonac u ekipi, ali i u svom menadžeru Marku Webberu, čovjeku koji je 2010. bio u borbi za naslov, ali ga je izgubio od Sebastiana Vettela. Upravo zato zna koliko je važno ostati smiren kada pritisak raste.
“Jako je korisno imati Marka uz sebe. On zna kako izgleda borba za naslov. Njegovi savjeti su vrijedni, ne samo sada nego od prvog dana otkako radimo zajedno.”
Sam Piastri svjestan je da nije savršen vozač, ali u tome i vidi snagu.
“Nitko nije bez slabosti, pa ni prvaci poput Schumachera i Alonsa,” rekao je.
Dodajući da mu takva saznanja pomažu da ostane prizemljen u borbi za titulu.
McLaren je već sada gotovo osigurao konstruktorsku titulu, ali unutar momčadi vodi se najvažnija bitka. Norris je na početku izgledao uvjerljivije, no Piastri je zatim preuzeo vodstvo i stvorio prednost od 23 boda. Tri pobjede u četiri zadnje utrke vratile su Norrisa u igru i razliku svele na devet bodova.
Australac i Britanac dosad su se držali momčadskih pravila koja nalažu da nema “riskantne” borbe i da uvijek stave McLaren ispred vlastitih ambicija. No jasno je da je atmosfera sve napetija jer samo jedan od njih može postati prvak.
“Mislim da nema nikakve tenzije. Dobro se slažemo i izvan staze. Gradimo Waffle Towers u četvrtak, a onda u petak počinje ozbiljan posao,” kaže Piastri.
Drugi dio sezone trebao bi pokazati tko je spremniji za titulu. Norris ima iskustvo iz prošle godine kada je lovio Verstappena, dok Piastri po prvi put osjeća težinu borbe za svjetsko prvenstvo. Unatoč tome i dalje zrači smirenošću.
“Nisam uopće zabrinut. Tempo je bio jako dobar, vozio sam snažne utrke i očekujem isto nakon povratka.”
McLaren dominira i pitanje konstruktorskog prvaka više se ne postavlja. No pitanje vozačkog naslova ostaje otvoreno. Hoće li 2025. biti godina Oscara Piastrija ili trenutak kada Lando Norris uzima ono što lani nije uspio?
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je zd1400rt.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nema veze s clankom, ali zasto se u f1 ne uvede LLP(long lap penalty) kao u MotoGp-u?
Razumin da daju sekunde radi zaustavljanja u boksu, ali mislim da bi LLP bio zanimljiv jako..problem bi bile jedino ulicne staze, tu bi se trebalo smislit nesto..
0
0