Posljednja utrka prije ljetne stanke donosi spoj povijesti, tehničkog izazova i sve napetije borbe za naslov. VN Mađarske 2025. obilježava 40 godina otkako je Formula 1 prvi put stigla iza Željezne zavjese, a Hungaroring ostaje jedan od najzahtjevnijih i najsporijih krugova na kalendaru, ali s velikim naglaskom na ritam, preciznost i strategiju.
McLaren ponovno dolazi kao favorit, ali sve oči bit će uprte u nedjeljnu prognozu koja sugerira moguće kišne uvjete i otvara vrata neizvjesnim strategijama ako će se ovaj vikend dozvoliti voziti po kišnim uvjetima.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Petak, 1. kolovoza
FP1: 28°C // FP2: 28°C
Petak bi trebao proći bez ometanja, s najvišom temperaturom oko 31°C i niskom vjerojatnosti za kišu (ispod 10%). Stabilni uvjeti omogućit će timovima rad na setupu i analizu guma bez većih komplikacija.
Subota, 2. kolovoza
FP3: 27°C // Kvalifikacije: 28°C
Subota nosi nešto više neizvjesnosti. Sunčano prijepodne, ali s rastućom naoblakom i šansom za pljuskove do 30% upravo oko kvalifikacija. Temperature do 32°C uz lagani zapadni vjetar.
Nedjelja, 3. kolovoza
Start: 27°C
Nedjelja je pod upitnikom. Moguća kiša ujutro, s temperaturama od 22°C do 27°C. Kiša bi mogla poremetiti strategije, jer se vjerojatnost oborina procjenjuje na oko 60%, osobito u prvom dijelu dana. Utrka bi mogla startati na vlažnoj stazi, iako se uvjeti mogu brzo mijenjati.
Pirelli je i ove godine za Hungaroring odabrao najmekšu dostupnu trojku iz redovnog raspona – C3 (Hard), C4 (Medium) i C5 (Soft), identičnu onoj korištenoj 2024. godine. Iako se od 2025. koristi i nova C6 komponenta, ona je za ovu stazu procijenjena kao previše ekstremna zbog razine naprezanja koju svaka dionica kruga donosi. Hungaroring ima jedan od najkraćih krugova u kalendaru, ali s vrlo velikom gustoćom zavoja, što rezultira kumulativnim trošenjem guma tijekom utrke.
Poseban faktor ostaje temperatura, tamni asfalt i ljetni uvjeti redovito rezultiraju ekstremno vrućim stazama, a prošle godine upravo je u Mađarskoj zabilježena najviša temperatura površine: 58.6 °C. Očekuje se da će većina vozača startati na Mediumu (C4), a moguće su raznolike kombinacije sva tri slick spoja. U slučaju kišnih uvjeta, što prognoze ne isključuju, na scenu bi mogle stupiti i Intermediate te Wet gume i s njima strategijska neizvjesnost.
Duljina kruga: 4,381 km
Broj krugova: 70
Ukupna duljina utrke: 306.63 km
⏱️Najbrži krug staze: 1:13.447 (Lewis Hamilton, 2020.)
⏱️Rekord kruga u utrci: 1:16.627 (Lewis Hamilton, 2020.)
Hungaroring ostaje vjeran svojoj reputaciji, a to je tehnički zahtjevna staza u prirodnoj udolini pokraj Budimpešte, gdje ritam i preciznost znače više od sirove brzine. Iako mjeri samo 4.381 km, krug s 14 zavoja i tek jednim pravim pravcem stvara uvjete u kojima dominiraju aerodinamička prijanjanja i vozačka koncentracija. Ovdje se vozi sa skoro maksimalnim downforceom, stilom sličnim Monte Carlu jer je svaki metar zavoja važniji od top speeda.
Za VN Mađarske 2025. posebno je bitno istaknuti radove na stazi: ravnanje podloge u boksu i startno-ciljnom pravcu korištenjem specijalnog asfalta s povišenom točkom omekšavanja osigurava ujednačeniju razinu prianjanja. No, ova nova površina još traži svoju optimalnu “gumenu podlogu”, GT utrke početkom srpnja dale su prve naznake, ali prava slika pojavit će se tek tijekom F1 vikenda.
Track evolution je ovdje među najizraženijima u sezoni, a fenomen graininga često prati vozače u petak, pogotovo na hladnijem asfaltu, prije nego se staza dovoljno “zacementira” gumom. K tome, termička degradacija ostaje stalna prijetnja čak i tijekom kvalifikacija – Soft komponenta lako izgubi optimalan grip u posljednjim zavojima ako se tretira pregrubo.
Oscar Piastri vodi s 16 bodova prednosti ispred Landa Norrisa i ponovno dolazi na mjesto svoje prve F1 pobjede iz 2024. godine koju su obilježile timske poruke i odluke. McLaren je u sjajnoj formi, s deset pobjeda u zadnjih trinaest utrka, ali svaka greška sada može otvoriti vrata povratka za Norrisa.
Ferrari se nada nastavku uzlazne forme, Leclerc je bio na postolju u Belgiji, a Hamilton se iz boksa probio do sedmog mjesta. Ako nove nadogradnje pokažu kontinuitet, Hungaroring bi im mogao odgovarati.
U sredini poretka, Williams i dalje drži petu poziciju, ali samo 23 boda dijeli čak pet momčadi – Sauber, VCARB, Aston Martin, Haas i Alpine, što znači da svaka pozicija ovaj vikend može značiti puno u poretku konstruktora.
Kod Alpinea, sve oči su na Franco Colapintu, koji još nije osvojio bod. Njegova omiljena staza u juniorskim serijama mogla bi mu ponuditi posljednju šansu prije ljetne stanke.
Kimi Antonelli nastavlja tražiti formu koja mu je nedostajala u posljednjim vikendima. Na Spa-Francorchampsu nije pronašao pravi balans. Kvalifikacije su bile razočaravajuće, a u utrci je ostao bez bodova. Mladi Mercedesov vozač otvoreno priznaje da mu nedostaje samopouzdanja, osobito u subotnjem dijelu vikenda. No, Hungaroring nudi drugačiju strukturu u odnosu na Spa, uz tri puna slobodna treninga i poznat teren, Antonelli vidi ovu utrku kao priliku za resetiranje ritma.
Ima razloga za optimizam. Lani je na ovoj stazi, u tadašnjoj F2 kategoriji, upravo on briljirao. Startao je sedmi u glavnoj utrci, a zatim spektakularnim finišem na soft komponenti nakon Safety Cara prošao do pobjede.
Poredak vozača | Bodovi | Poredak konstruktora | Bodovi |
Oscar Piastri | 266 | McLaren | 516 |
Lando Norris | 250 | Ferrari | 248 |
Max Verstappen | 185 | Mercedes | 220 |
George Russell | 157 | Red Bull | 192 |
Charles Leclerc | 139 | Williams | 70 |
Lewis Hamilton | 109 | Sauber | 43 |
Kimi Antonelli | 63 | Racing Bulls | 41 |
Alexander Albon | 54 | Aston Martin | 36 |
Nico Hülkenberg | 37 | Haas | 35 |
Esteban Ocon | 27 | Alpine | 20 |
Isack Hadjar | 22 | ||
Pierre Gasly | 20 | ||
Lance Stroll | 20 | ||
Liam Lawson | 16 | ||
Fernando Alonso | 16 | ||
Carlos Sainz | 16 | ||
Yuki Tsunoda | 10 | ||
Oliver Bearman | 8 | ||
Gabriel Bortoleto | 6 | ||
Franco Colapinto | 0 |
Nakon što se spusti karbonska zavjesa nad VN Mađarske, staza u Mogyoródu ostaje aktivna i to za vrlo važnu svrhu. U utorak i srijedu, 5. i 6. kolovoza, Pirelli će provoditi razvojni test guma za sezonu 2026., u sklopu kojeg će se ispitivati nove konstrukcije i prototip smjesa koje još nisu homologirane. U testu će sudjelovati Ferrari, Racing Bulls i McLaren, svaki tim po jedan dan dok će Alpine voziti oba dana.
Cilj je dvostruki: konstrukcija guma za iduću sezonu mora biti službeno potvrđena do 1. rujna, dok prototip smjese imaju dodatni rok do 15. prosinca. Hungaroring je tako prvi u nizu testova koji će uslijediti. Nakon Mađarske, planirani su još po dva dana na Monzi, Mugellu i u Mexico Cityju.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 31 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je zd1400rt.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mclaren je favorit u svim uslovima na ovoj stazi. Ferrari kao i obično nakon jedne dobre utrke slijedeću se osramoti. Max će pokušati nešto sa zadnjim krilima, i ništa više. Mercedes ako dođe na utrku niko ih neće niti primjetiti. Ostali će samo popuniti grid.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Wet gume sigurno neće stupiti na scenu 😁😁
8
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Teško je reći koji tim će biti drugi. Mclaren 1-2, ali nisam siguran tko će ovdje biti treći, četvrti, peti.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ajde onda ćemo posebno držat fige Colapintu da uspije nekako biti solidan ovaj vikend pa da ostane u momčadi…
0
0