Pada kiša: Brzo pod dekicu i objavite koji story!

Kontra mraku, kontra G-sili

Ante Vetma

Prije 1 dan 5 min 65 komentara

x3
x3
x1

Na početku teksta ide onaj klasični bljutavi disclaimer koji je tu kao repelent za moralizatore. Znate one koji će samozadovoljno zaključiti da je lako nama filozofirati iz fotelje kad naš život nije u opasnosti? Eto za takve ide ostatak ovog pasusa. Naime, nitko stabilne psihe ne želi vidjeti teške nesreće u Formuli 1. Nitko razuman ne priželjkuje krv i tragediju. Ali budimo iskreni – u osnovi ovog sporta je nešto duboko protivno zdravom razumu: voziti u prosjeku 230-240 km/h u mašineriji koja nije predviđena da bude ukroćena nije nešto normalno. I zato to gledamo. Opasnost i adrenalin, između ostalog, sastavni su dio ovog sporta. U protivnom bismo se preselili na esport verziju koja je beskonačno puta sigurnija i gdje je najveća opasnost da ti utrne noga.

Problem nastaje kad posao približavanja F1 normalnosti povjerimo papirdžijama. Birokratima koji trebaju donijeti jasnu odluku u promjenjivim i delikatnim uvjetima, a oni zavlače li zavlače. Pa umjesto da se krene 20 minuta ranije, napravi tri kruga po kiši i bolidi kao najbolji usisvači na svijetu raznesu višak vode sa staze – mi krenemo u čistim “intermedij uvjetima”, kružimo dva-tri kruga previše po stazi i onda umjesto utrkivanja vidimo procesiju. Full wet gume, još jednom, nisu vidjele stazu, a kamoli utrkivanje.

Treba primijetiti da je sve jače prisustvo vozača koje ja nazivam “poligon vozači”. Poligon vozači danas prečesto zvuče kao specijalizirani operateri koji znaju voziti samo u uskim granicama optimalnih uvjeta. Sve izvan tih okvira ih zbunjuje, a nerijetko i plaši. Jedan priznaje da se nikad u životu nije pravilno parkirao, drugi (često prozivan kao budući šampion) u skoro pa suhim uvjetima vidi opasnost umjesto prilike da dokaže vještinu. Je li stvarno došlo do toga da takozvani najbolji vozači na svijetu povlače kočnicu jednom kad uvjeti postanu iole izazovni? Utrke po kiši su ne tako davno bile prilika da se majstori razlikuju od solidnih vozača, a danas su za dobar dio vozača znak za paniku.

Jasno, suvremeni bolidi sigurno nimalo ne pomažu u cijelom procesu. Zavjesa kiše koja se podiže iza svakog bolida je ogromna, gume rade u sve užem “prozoru” performansi, a aerodinamika na bolidima je toliko ćudljiva da su bolidi strašno nepredvidivi. Ali, budimo realni, Velika nagrada Belgije nije bila nikakva ekstremna vremenska nepogoda. Da nas je u 15 sati dočekao prizor kao iz Malezije 2009. godine – ja bio bio prvi koji bi opravdao odluku pauziranja, pa čak i otkazivanja. Međutim, ovdje se uopće ne priča o takvom slučaju.

U ovim uvjetima uloga trkaćeg direktora postaje ključna. Još jednom se podcrtava nužnost da ta osoba ne smije biti birokrat nego autoritet koji se neće bojati posljedica ako vozače pošalje na mokru stazu da se utrkuju. Može se dogoditi nesreća, istina, ali za tu nesreću je kriv vozač, jednako kao u suhim uvjetima. Sve poruke vozača preko team-radija mogu eventualno poslužiti njihovim vlastitim ekipama da ih povuku u boks ako se boje voziti ili ako smatraju da ne znaju pronaći granicu svojih sposobnosti u promjenjivim uvjetima. Jer, to je njihov posao, zar ne? Kako po suhom tako i po kiši – pronaći granicu svojih sposobnosti i voziti što bliže toj granici.

Međutim, malo po malo, vozači su se pretvorili u stručnjake za simulaciju. Upoznati su sa svakim podatkom, analizom i strategijom, ali čim uvjeti postanu nepredvidivi, mnogi od njih izgledaju izgubljeno. Da se razumijemo, tu ne pričam o vozačkim greškama jer su one sastavni dio utrkivanja i ljudske prirode, uostalom. Greške će se događati svakom tko bilo što radi. Pričam o stavu. Neki od njih, što je najtužnije, koriste “sigurnost” kao štit, kao izlaz iz zone vlastite nekompetencije ili oportunizma. I da se razumijemo – tu se ne radi o marginalcima, backmarkerima ili mlađim vozačima, već mnogi od njih imaju reputaciju i važne uloge u vozačkoj udruzi (GPDA).

U konačnici, netko bi ih morao podsjetiti da je Formula 1 i dalje trkaći sport, da ih navijači prate zbog te opasno oštre granice po kojoj plešu kao najbolji vozači na svijetu u najimpresivnijim mašinerijama koje je ljudski um uspio osmisliti. Prije nego se sve ovo pretvori u paradu pijanstva i kiča tijekom kojeg se dogodi i nešto malo utrkivanja – zaista bi ih netko trebao podsjetiti da ih ne volimo zbog promocija brendova koje odrađuju, stavova koje promoviraju, memova koji nas zabavljaju, njihove mode ili frizure koju nose. Volimo ih i religiozno se uključujemo svakog vikenda zato da bi nam pokazali svoju vještinu, i to ne samo u savršenim uvjetima. Tko ne može – sve u redu, ne mora. Međutim, onda gubi pravo šepurenja. Ovo nije influencer liga i ovdje nismo da se prilagođavamo slabijima nego da se izdvoje najbolji. Ludost treba znati prepoznati i izbjeći, ali ono što smo gledali ove nedjelje nije bila ludost. Bila je to čista glupost – i kukavičluk koji se pokušao prodati pod razboritost.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

65 komentara

  1. Mika03 Prikaži

    Bravo Vetma, svaka čast na kolumni.
    Baš sam se pitao bi li se danas održala utrka po ovakvom vremenu? A kako bi tek bili uskračeni za majstoriju Schumachera
    https://youtu.be/ehQeRDLb740?si=vGqe4llmqb5K6cDm



    10
    10

    0
  2. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Nevjerovatno…… toliko novaca u igri ( sportu ), a F1 u silaznoj putanj!? Pogledati samo bolide iz 1960.-tih…… za primjer……
    Nekima od sadašnjih F1 vozača treba zabraniti sudjelovanje u F1. A sama F1 neka nešto smisli, da nema tolikog vodenog spreja, i da kišne gume budu upotrebljive za kišu!!!!!!

    Ante, hvala. Dok nas ima, biti će i F1. Ali ne ovakve, sa dekicom. Na svetoj Spa.



    7
    7

    0
  3. Kimi Raikkonen
    Zeus69 Prikaži

    Svaka čast!



    4
    4

    0
  4. Stefan Bellof
    denisg Prikaži

    👏👏👏



    1
    1

    0
  5. Blue Flag
    Tow Pie Pie Prikaži

    Slažem se sa većinom, ali ako se vozi dok je vidljivost nula to mi nema smisla i onda je više stvar sreće a ne umjeća, a kada se dogodi nešto kao ’98 u Spa onda je to totalna debilana.



    1
    -2

    3
  6. Francois Cevert
    Kimikoj Prikaži

    Amin. Konačno neko da jezgrovito napiše stav. Vozači su sve više i više samo vozači a sve manje trkači.



    7
    5

    2
  7. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Pridružujem se čestitkama autoru teksta .



    2
    2

    0
  8. Alain Prost
    Alain Prost Prikaži

    300 km/h je 83 m/s pa ako se ne vidi ništa… teško da njima nedostaje hrabrosti.
    Pa ovdje se odavo piše da su ovo sada najbolji vozači na svijetu, puno bolji od onih nekadašnjih, pa kako sada ovo?



    7
    7

    0
    • Eddie Irvine
      Alphonse Lemerde Prikaži

      Odavno su tu nestali najbolji vozači na svijetu… sad je samo gomila klinaca sa skupim igračkama obljepljenim skupim naljepnicama…
      Jedini na tragu old school TRKAČA su Fernando i Max, ma šta ko rekao…


      0
      0

      0
  9. Pedalino Prikaži

    To su vozači koji imaju vozačku dozvolu samo za suho vrijeme.
    Na cestama ih je previše.

    LP



    4
    4

    0
  10. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Problem nastaje kad posao približavanja F1 normalnosti povjerimo papirdžijama. Birokratima koji trebaju donijeti jasnu odluku u promjenjivim i delikatnim uvjetima, a oni zavlače li zavlače. Pa umjesto da se krene 20 minuta ranije, napravi tri kruga po kiši i bolidi kao najbolji usisvači na svijetu raznesu višak vode sa staze

    Barem 20 minuta
    To je to, nema covjeka koji ce sam, bez uplitanja (momcadi, vozaca) reci ajmo momci, utrkivanje.. Tko nece, garaza mu prazna, nek parkira..



    5
    5

    0
  11. Max Verstappen 33
    2CV6 Prikaži

    U ovoj trci je postojao još jedan elemenat – koji nije spomenut ni u kolumni a ni u komentarima.
    To je setup za suho vrijeme i setup za kišu, neki su imali jedan a neki drugi i tu je počela politika i lobiranje jer ako si na onom za suho vrijeme naravno da češ govoriti da su uvjeti za vožnju nepovoljni sve dok staza nije bila skoro suha.
    Maks je htio trku i po kiši a Leclerc nije iz razumljivih razloga.



    7
    7

    0
    • Pirelli Intermedium
      crofessional Prikaži

      Zašto onda Max tjedan dana ranije nije lobirao da se zaustavi utrka u Sliverstoneu.? Rekao je samo da će teško biti zadržati Mclarene po kiši, slegnuo ramenima i počeo voziti po kiši sa “Monza” setupom.



      6
      6

      0
    • Max Verstappen 1
      Kuko11 Prikaži

      Tko šta ima lobirati , pada kiša – vozi se , kraj priče .
      Dobro je napisano u tekstu tko ne može ili ne zna, ili u ovom slučaju ima krivi setup neka se povuče iz utrke.



      4
      4

      0
  12. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Pitanje za autora teksta. Koje je tvoje mjerilo za uvjete pod kojima se može voziti? S obzirom da si spomenuo Maleziju kao nešto što ni ti ne bi dozvolio za voziti možeo zaključiti da imaš limit. Pa pitanje, imaš li ti neku insajderaku informaciju o količini kiše, neki portal, neku obavijest ili to zaključuješ iz fotelje odokativno gledajući prijenos?

    Ja bih da voze, ali isto tako ja nemam informaciju da znam kad je previše vode i je li to bio slučaj u Spa.



    1
    1

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Bio sam tamo. Moglo se voziti od 15h nadalje



      15
      15

      0
    • Ferrari
      Mrgud Prikaži

      Ne znam postoji li egzaktan podatak kao odgovor na tvoje pitanje, ali nije mi prihvatljivo da u sportu u kojem te diskvalificiraju jer si potrošio podnicu 0,1mm vise od dopuštenog oni u 2025. godini čekaju da se staza (pr)osuši da bi eventualno vozili na interima te nisu u stanju riješiti problem s full wet gumama.



      14
      14

      0
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Ako nitko, ali baš nitko od vozača, ekipa, trkačih inženjera i to pazi sad apsolutno nitko ne montira full wet gume niti to ikome pada na pamet onda se itekako može voziti.
      kojom suludom logikom su uvjeti na stazi nemogući za vožnju, a na start kreneš sa gumama koje su predviđene za cmoljavo vrijeme, ne za mokru stazu i kišu nego eto tek polu mokru stazu…

      Drugo ako baš nitko, ali nitko ne izleti sa staze u formacijskom krugu, niti zapleše, niti prokliže na samom startu onda su uvjeti itekako mogući…
      Mislim kvragu pojedinci su letili van staze za suhog vremena na SPA taj isti vikent, hoćemo li onda i to proglasit nemogućim uvjetima jer eto zasmetalo mu sunce, previsoka temperatura pa mu je kapljica znoja upala u oko ili kaj ti ja znam kaj…



      11
      11

      0
  13. Michael Schumacher
    Slavenowsky Prikaži

    Kako je nekada F1 stvarala te neugono-ugodne leptirice u stomaku, pored adrenalina na stazi, i mi smo ga imali full na sofi. Danas gledam dvoboje tako hladnokrvno, da mi muha koja se uporno zabija u prozor uzme fokus, a prije ni slon u tangama me ne bi poremetio.

    Kakvi slabići, princeze i nehljebovići su F1, za sramiti se…



    16
    16

    0
  14. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Onda ja jesam poremećen. Ne želim smrt ikoga, ali želim da postoji ta vibra na svakoj utrci. Želim da postoji opipljiva opasnost jer to odmiče F1 od tamo nekog običnog sporta. Inače meni je bilo cool gledati utrku Charltona Hestona u Ben Huru. Sjetite se koliko je ljudi bilo na utrkama F1 kada se ginulo svako malo. Ljudi su sjedili na krošnjama drveća, skoro su stajali na samoj stazi. Tu je ta opipljiva opasnost koja je kao droga za raju. Kao Grupa B u reliju.



    9
    9

    0
    • Stefan Bellof
      pigmalion Prikaži

      Svi smo zbog toga na neki način poremećeni. Ili “poremećeni”. Pomaknuti. To je u ljudskoj prirodi, nešto te vuče kada je ( tuđa) smrt u zraku.
      Vjerovatno se i Ayrton Senna na neki način bojao, kada je krenuo sa starta na utrci u Imoli.
      Mislim da je bila 1990., kada je Martin Donelly skoro fatalno stradao. Mislim da je bila utrka u Estorilu, Portugal. Ayrton otišao do mjesta nesreće, poslije je pričao da ga je bilo strah. Ali kada je sjeo u bolid, odvezao je PP za tu utrku. Ima nešto u tom strahu, i što se tiče prisutnosti smrti. Ponoviti ću se, to je tako prirodno. A izazivati samu smrt je na neki način,….. nadrealno?



      2
      2

      0
      • Flavio Briatore
        Unwoken European Prikaži

        Upravo tako. Ljudi su u svojoj prirodi morbidni. Rizik smrti je kao droga, a pogotovo kada nije naš život u pitanju. Zašto su ljudi za vrijeme Rima uživali u gladijatorskim borbama i utrkama kočija, zašto danas ljudi vole UFC i Formulu 1? Više me smeta woke ekipica koja bi me samo zbog mojeg komentara zabranila. Kako mogu biti bešćutan, kako mogu pričati o smrti u bezazlenom sportu, kako mi nije žao jadnih vozača? Jer sam čovjek kao milijuni drugih. I ja bih gledao Rollerball i vikao Jonathan, Jonathan, na kraju zadnje tekme.


        0
        0

        0
  15. Michael Schumacher
    senna66 Pretplatnik Prikaži

    Kišne utrke su bile lude i u onim najdosadnijim sezonama gdje bezobrazno dominira jedna momčad.

    Super reklama za nove fanove. Uzbudljivije je u igricama i na Netflixu nego u stvarnosti. U tom smjeru ide sport, a to će sigurno imati posljedice.



    6
    6

    0
  16. Kimi Raikkonen
    drstrain Prikaži

    Već 15. članak o kiši na stazi… Vozači navijaju za odluku s obzirom na setup kojeg su postavili, fanovi lobiraju za svoje vozače a već godinama nema prave kišne utrke i svi znaju kako to ide s kišom i čekanjem da se staza osuši… Ne razumijem što je točno toliko sporno sad na ovoj utrci za razliku od prijašnjih



    1
    1

    0
    • Ferrari
      sisavac Pretplatnik Prikaži

      Po meni je ovdje kisa u drugom planu. Kisa je samo alibi za nesposobnost i neodlucnost FIAe.
      Imamo sport gdje se razmaci mjere u milisekundama, i kako je netko napisao – odstupanja i diskvalifikacije u desetinkama milimetra, a s druge strane imamo full wet gume vec par sezona iskljucivo za ukras i “A je to” upravu koja donosi odluke i pravila na stetu utrkivanja.
      Kisa je samo iznijela na vidjelo svu tu nesposobnost i neodlucnost.

      Primjer ground efekta – svakome s malo boljim poznavanjem fizike je jasno kako ground efekt “drzi” bolid na stazi i da bi isti taj efekt mogao na mokroj stazi uzrokovati podizanje kisne zavjese iza bolida. Ali ne, donese se novi pravilnik i onda se cude kao pura dreku – kako to?
      Isto i s full wet gumama koje izgledaju kao za reli. Odjednom izbacuju puno vode u zrak, opet – kako to?
      Oprostite, ali vi (FIA) ste debili.

      Nemoj ovo shvatiti ko napad. Krenulo kao komentar pa se malo oduzilo. 😄



      8
      8

      0
      • Kimi Raikkonen
        drstrain Prikaži

        Ground efekt je uveden da se bolidi približe i da se maknu komplicirana prednja krila koja su proizvodila prljav zrak u kojem se nitko nije mogao pratiti. Sumnjam da nisu znali kako će to utjecati na kišne utrke ali bi dao ruku u vatru da su unaprijed računali na to da kad dođe do kišne utrke donosit će odluke ala ove u Spa, dakle moglo se pretpostaviti da će ovako završiti jer su se već dešavale slične situacije.

        A o tome koliko wet gume imaju ili nemaju smisla ne bi jer meni puno toga osim wet guma u F1 nema smisla.

        FIA treba odlučiti žele li da F1 ide u smijeru showa i business sa puno politike ili u smijeru sporta. Ako idu u smijeru sporta puno toga osim wet guma treba promijeniti. Po meni već dugo vremena F1 je show i business jer ja tu puno sporta ne vidim.



        5
        5

        0
  17. Michael Schumacher
    MSC Prikaži

    Nije stil pisanja kakav preferiram ali bit pogođena da preciznije ne može.



    4
    4

    0
  18. Sebastian Vettel
    battery992 Pretplatnik Prikaži

    Došlo je do toga da me strah kiše, a nekad sam je čekao kao da je suša, najbolje utrke su redovito kišne… A sada se kad je kiša brinem hoće li se utrka uopće održati…



    7
    7

    0
  19. Max Verstappen 1
    vlado Pretplatnik Prikaži

    Ante, svaka cast sto si se ovako izrazio. Svi mi ovo mislimo.

    Martinu je bio pun racku ovih gluposti, kao profesionalac se sudrzao u prenosu. Max je bio jasan. Ona mala supcina od Russela je igrala igrice…

    Na kraju dana sponzori ne zele izvlaciti leseve u u kombinezonima sa svojim logovima. I to je u principu jedni razlog sto mi ne mozemo gledati utrkivanje pod takvim uvjetima.



    6
    6

    0
    • Stefan Bellof
      pigmalion Prikaži

      Ma nema tu leševa. Ako je Zhou preživio onaj let na startu u Silverstoneu, 2022. godine ili koje već godine…… F1 je sigurica….. skoro na levelu IndyCara.

      Stvar je u glavama vozača. ( ili u njihovim srcima – da ne zaružim, evo popijem još jednu kafu…. ). George Russell je curica 90 i nešto posto. A nije daleko niti Lando Norris…… pa onda i Charles, Oscar….. što im je? Dajte nam više vozača kao što su Isack Hadjar i Oliver Bearman.



      3
      2

      1
    • Ferrari
      Fiorano99 Prikaži

      Nitko ne zeli izvlaciti leseve iz kombinezona. Otisli ste malo predaleko…



      1
      1

      0
  20. Pirelli Intermedium
    crofessional Prikaži

    U cijeloj mi je priči najnevjerojatnija izjava i ponašanje Landa Norrisa. Bojim se da je dečko potpuno odlutao u neku njegovu stvarnost.

    Ono pasivno lobiranje da se utrka što dulje odgodi i komična izjava da je sprej od safety cara stvarno velik. Lando pa ti sa P1 imaš nabolju vidljivost i uvjerljivo najbolje uvjete od svih na stazi i umjesto da urgiraš da što prije počne da te OP ne može zaobić po mokrom dijelu kad koliko toliko pratiš racing line ??? . Maknut će se taj safety car i doslovno jedino što moraš paziti je da dovedeš gume u stanje da obraniš poziciju. Imaš pri tom sve pod kontrolom, konntroliraš tajming i mjesto kad ćeš krenuti.

    A za ne komentirati je izjava ” da radio sam pogreške, ali radio ih je i Oscar” . Jbga Lando, nije.
    Šokantne izjave!



    6
    6

    0
  21. Michael Schumacher
    senna66 Pretplatnik Prikaži

    FIA nam je zabrinuta oko sigurnosti sve do onog trenutka kada ne osjete miris para, onda može i ulična utrka bez izletne zone.



    6
    6

    0
  22. Max Verstappen 1
    Kuko11 Prikaži

    Hungaroring nedjelja kiša , opet dekica


    0
    0

    0
  23. Renault
    zd1400rt Pretplatnik Prikaži

    Ja i dalje ne mogu vjerovati da se spominje vodeni sprej koji u određenoj mjeri stvara uvjete u kojoj vozač ne vidi voziti, a onda opet se to ignorira i ispiše se tona teksta kako su vozači i uprava ovakvi i onakvi samo ne onakvi kakvi bi trebali biti. To mogu objasniti jedino nerazumijevanjem problematike ili selektivnog razmišljanja.

    Donington park 1993. (na spomen, odmah rastu dlake od viška uzavrelog testosterona, crvenog Marlbora. Senna po mokrome gazi sve pred sobom. Kako su oni mogli, a danas ne mogu? Evo snimke pa procijenite vidljivost: https://youtu.be/pktF3wJKfxo?si=4es_w5R6X2E42Vbm , a potom pogledajte scene npr. na Kemmelu i kolika je to količina spreja u zraku. S onboard kamere se vidi da je vidljivost na nuli. Može li itko zamisliti kako je voziti npr 250 km/h u tim uvjetima i naletiti na bolid koji stoji na stazi. Ne znam imaš li vremena uopće shvatiti što te snašlo, kamoli reagirati, a za napravit nešto što bi to spriječilo šanse su 0%.

    Ići to argumentirati s rečenicom da je to sport koji nosi rizik jer se vozi 300 km/h pa ono, može se i dalje riskirati i voziti na slijepo… mi je ono.. neću direktno reći.

    Ima i ona snimka sa Spa kad Kimi proleti kroz gusti dim pokvarenog bolida. I svi ono počnu šetati raširenih nogu u stilu raskalašenih i prekaljenih muškarčina iz Tarantinovih filmova. To Kimi care. I komentatori su bili šokirani što nije usporio.
    To nije hrabrost, to je manjak inteligencije, jer je mogao s druge strane dima bit taj bolid točno na putanji i mogao je ubiti sebe ili tog drugog vozača – nepotrebno. Apsolutno nepotrebno.

    Mogu li se ružne stvari dogoditi na suhom? Mogu. I to je ono s čim ti ljudi žive i to su prihvatili i tako je taj sport opstao i gledamo ga dan danas. Da li je ok staviti ih da se trkaju s povezom preko očiju (toliko gusti sprej da se ne vidi)? Meni nije. Ako vama je, OK, to je vaša stvar, želja i fetiš. Žao mi je da se niste rodili u vrijeme rimskih gladijatora pa da između borbi možete vidjeti kako lavovi jedu naživo osuđene obitelji. Spektakl i adrenalin zajamčeni, čak i po jakoj kiši. Jer ako nemaš empatije i nije te briga da će se netko spucati na slijepo i stradati onda je jasno što tražiš od ovog sporta.



    2
    2

    0
    • Toto Wolff
      KaTomoF1 Prikaži

      Je sve je manjak inteligencije što je protivno opstanku? a sto su onda transhjumani+ oni će biti u oblaku ili izumrijeti? Ova kisa u spa je bila kamilica, i trebalo je krenuti pod SCom i vozit 5 krugova i idemo. Pa nije bio potop, do tada bi taj famozni oj ruž bio kao i 90min poslije. Radi se o debaklu FIAe. i lobiranju ( progresivno uzvišeno zapadno rečeno, inače mi imamo drugi naziv za to) .. naravno.



      1
      1

      0
      • Renault
        zd1400rt Pretplatnik Prikaži

        Neću reći da tu nema umiješanosti i lobiranja. Nema sporta koji nije manipuliran, neki više, neki manje.
        Moje pisanje je više usmjereno na komentare koji nisu promišljeni, gdje se ne vide ili se ignoriraju određene i bitne činjenice (i dalje vjerujem da 99% ljudi nikome ne želi loše.) I čak nisam direktno usmjeren na ovu utrku, već na masu komentara iza svake kišne utrke gdje se interveniralo s ciljem sigurnosti.

        I znam da će se većini zgaditi moj tekst, ali kao i svi izražavam mišljenje.

        Netko kaže da se prije nisu bunili. Prije se ni nisi smo buniti jer bi te odmah prozvali slabićem uz kišu uvrjedljivih naziva, pa su ljudi radje šutjeli.



        1
        1

        0
    • Pirelli Intermedium
      crofessional Prikaži

      Rezoniranje na temelju umanjenja rizika i preuzimanja odgvornosti je ok, no što da se Piastri razbio kod pretjecanja Norisa prilikom prolaska kroz Eau Rouge-Radilion s vrlo sličnim uvjetima kao i 2-3 kruga prije (ovo je prvi krug u punoj brzini). Pomičemo li se onda teoriji da je utrka u SPA moguća samo u suhim uvjetima? Jolyon Palmer je već kod prvog kruga procjenio da je vidljivost dobra na tom dijelu, no eto mi ovdje bez ikakavog iskustva moraliziramo, ili racionaliziramo. Istina je uvijek negdje između, u sredini!


      0
      0

      0
  24. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    Mislim da svi zaboravljate jednu važnu činjenicu. Gume su znatno napredovale u posljednjih 20 do 25 godina. Danas se intermediate koriste u mnogim situacijama u kojima bi se ranije koristila kišna guma. Sama činjenica da su sada na interima ne znači da je prije, kad su bili na wet gumama, padala jača kiša.



    1
    1

    0
  25. avalon Prikaži
    x1

    eto ja spadam u koji navodno samozadovoljno zaključuje kako je lako filozofirat iz fotelje kad naš život nije u opasnosti . a bi li se moga umisto samozadovoljnog koristit pojam razborito zaključivanje ? a je li samozadovoljno zaključivanje pa makar i iz fotelje da je neoprostivo šta trka nije počela 20 min ranije , a mogla je ? naravno da nije jer smo željni opasnosti , adrenalina koji se na nas “prenosi” preko ekrana . naravno u interesu toga ako se šta i desi jbe se nas , nismo odgovorni mi nego direktor trke ka u slučaju kad je poginija bianchi . mi će mo posli nemilog događaja (ako se desi ) pi*dit , optuživat … poncije pilat potez . ispada da su neki i to oni koje se smatra top vozačima zapravo prave pi*kice . jučer sam u komentaru napisa da je valjda prva pi*kica F 1 bija lauda koji je u japanu (zadnjoj trci prvenstva 1976.) u kišnoj trci odusta posli 2 kruga jer je mislija da su uvjeti na stazi bili “surovi” . a btw , prije japana je ima 3 boda više od hunta i vodija u prvenstvu . umisto da je pokaza muda , iša na sve ili ništa da osvoji titulu on je pokaza da je pi*kica i odusta … samozadovoljno ? a možda mu je tek proradija zdrav razum pa je shvatija da nikakva titula nije vridna riskiranja života jer je 40ak dana prije japana skoro izgubija život u požaru bolida . interesantno da je posli te teške nesriče propustija tek 2 trke i pokaza da je mudan vozeči monzu ( jednu od najbržih staza završivši na P 4 ) , da bi 3 trke posli odusta zbog kišnih uvjeta u fujiu … pi*ica zar ne ? ili je lauda svoj kukavičluk želija “prodat” pod razbotitost jer autor kolunu završava rečenicom ” Bila je to čista glupost – i kukavičluk koji se pokušao prodati pod razboritost.”
    super šta autor kolumne nema “sveca” među vozačima jer eto neke vozače “titulira” ka poligon vozače . moja želja bibila da se autor mudan provoza po mokroj stazi u bolidu dvosjedu sa nekim od tih poligon vozača . možda bi ga posli kruga morali iznjeti iz bolida jer bi mu se možda noge odsjekle od navale “adrenalina” da je kažem straha , panike :) možda bi prominija mišljenje ka i npr hulkenberg o halo – u koji je njemu (hulkenbergu ) ka mudanu bija nepotreban “dodatak” posli par slučajeva je nešto revidira mišljenje . Alain Prost je napisa da pri brzini od 300 km/h bolid pređe 83 m/s pa ako je izračun točan to je otprilike dužina nogometnog igrališta pri kakvoj vidljivosti . neki spominju MS , a valjda je on bija nekakav top vozač po kiši i šta ? je li mu to pomoglo da izbjegne coultharda ? može biti zahvalan šta je sve odlično prošlo jer uz nekakav peh mogla mu je to bit zadnja trka karijer .
    moram priznat da je kolumna prilično lukavo napisana , malo se spominju poligon vozači ( je li to omalovažavanje nekih ? ) , malko se napominje kako suvremeni bolidi ne pomažu procesu i kako je kišna zavjesa iza bolid ogromna i zbog aerodinamike bolidi su nepredvidivi . u jednom pasusu opet zanemari ovo prethodno napisano pa oplete po nekim vozačima ka onima koji sigurnost koriste ka štit ka izlaz iz zone vlastite nekompetencije , oportunizma … nekompetencija , da nije malko “težak” izraz jer to možemo između ostalog “prevest” ka npr nestručnost , nesnalažljivost , neprofesionalnost , pa i neznanje . kolumna je napisana ka lov ribe … malo potegne , malo popusti , a “ulov” je ka dolivanje ulja na vatru jer gotovo svi ( pa i autor) su pravi mudani koji bi bezkopmpromisno jurili mokrim stazama bez zadrške … da imaju priliku . i ja bi letija bar 200 m sa skakaonice dok gledam skokove ali kad bi se popeja na vrh da skočim smrzlo bi mi se go*no u dupetu i trebali mi otkačit ruke sa ograde da me odneu na sigurno i toplo ,možda neku udobnu fotelju ? možda bi jedna poslovica bila adekvatna za ovako nešto “lako je tuđim ku*cem kupine mlatit”
    naravno da onaj ko je poligon vozač nema pravo na šepurenje , to pravo pripada rijetkim mudanima i mladcima koji su spremni riskirat bez pogovora , svog mišljenja jer F 1 je trkači sport i sami rizikom mogu steči povoljniji ugovor , a z ato se može i treba riskirat i život zar ne ? a direktori trka ne smiju bit birokrati nego autoriteti sa mudima , a ako se nešto kobno i desi neče nas mučit teret pogreške i nečije eventualne teške ozljede ili smrti . mi smo razumni , ne želimo krv i tragediju ali ako se desi … pa rado bi “bacili oko” onoliko koliko nam kamer prikažu , a mogle bi i više pokazat zar ne ? posli će mo “udrit” po nekompetentnom direktoru trke jer mi bi postupili pametnij e, npr odgodili početak trke ili je čak i prekinuli ako bi uvjeti bili “surovi” …. zajebana je “osobina” hipokrizija zar ne ?



    3
    0

    3
    • Toto Wolff
      KaTomoF1 Prikaži

      Ante to nadrobio da dobije komentara. MOžda je prvi put da se ne slažem sa vašom opservacijom iako je teško sažet sve. Jel je Lauda bio u skladu sa uvjerenjima u Fujiju? Jest možda nakon sjeverne petlje, ali nisam siguran da bi to tako bilo bez toga. Mene zanima jel moguće bilo kritične zavoje(sada u SPA) voziti pod žutim zastavama ?


      0
      0

      0
    • Eddie Irvine
      Alphonse Lemerde Prikaži

      Ajmo mi to sažeti ovako… Čisto prodavanje muda za bubrege… Ako je utrkivanje onda to znači da ja, tko god ja bio, imam za cilj biti brži i biti ispred tebe, tko god ti bio, na bilo koji način i u bilo kojim uvjetima na osnovu svoje vještine, brzine, taktike i kvalitete mašinerije kojom raspolažem i to samo i isključivo zato što se JA želim time baviti i prihvaćam sve opasnosti koje to nosi sa sobom… i to je onaj pošteni pristup nečemu čime se baviš i od čega zgrćeš šušku. I to je onaj pristup zbog kojeg i pratim sve vrste utrkivanja. Tako da Antin stav, kao i stav većine nije filozofiranje iz fotelje, nego traženje od svakog onog koji je odlučio baviti se time da pokaže osobni integritet i da nam, umjesto hipokrizije, ali ovog puta adresirano u pravom smjeru, isporuči ono što nam je obećao… jer na kraju dana mi to, na bilo koji način, plaćamo. Ako nemaš muda, bavi se šahom, curlingom, golfom…
      Jer ovo postaje kao da borce u borilačkim vještinama zatvoriš u zračni balon i gdje bi svaki udarac u sektor balona koji bi trebao pokrivati određeni dio tijela zasvijetlio u svojoj boji da označi bod… jer naravno, znate li vi kako je opasno kad te netko baci na pod udarcem… Ali ako se time bavim, JA sam svjesno izabrao i sve moguće posljedice…
      Stoga… želimo samo obećano… utrkivanje, flat out…


      0
      0

      0
  26. Marlboro
    MrDoomroom Prikaži

    U nedjelju poslije ručka slobodno prošećite s obitelji, nađite se s curom/ljubavnicom na kavi jer kako stvari stoje kiša će otkazati iduću utrku.



    2
    2

    0
  27. Ayrton Senna
    maurich Prikaži

    To Ante! U sridu! 💪



    2
    2

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.