Nakon odgođenog starta Piastri svladao Norrisa za novu pobjedu u Belgiji. Leclerc zaokružio top 3

Izdvojeno

Odgođeni start, zatim duga pauza, a onda ponovni početak iza sigurnosnog automobila koji se predugo zadržao na stazi. Iza toga je uslijedila utrka u kojoj na vrhu poslije uvodnih čarki nismo imali priliku vidjeti previše borbe. McLaren je ponovno pokazao da je u drugoj dimenziji, Piastri je povećao prednost, a Norris je propustio idealnu priliku da Piastrijevu prednost učini potpuno minimalnom. Ferrarijev Charles Leclerc zaokružio je top 3 i to napokon izuzetno dobrom vožnjom po kiši.


Prevrtljiva ardenska klima donijela nam je kišni start utrke. Nakon jučerašnjih kvalifikacija, u kojima su top 4 zauzeli dva Mclarena, Leclerc i Verstappen, došlo je do većih izmjena u vidu toga da su čak četiri vozača startala iz pit-lanea. Riječ je o Fernandu Alonsu, Andrei Kimiju Antonelliju, Lewisu Hamiltonu te Carlosu Sainzu. Ferrari je, primjerice, na Hamiltonovu bolidu promijenio kompletnu pogonsku jedinicu i tako zaradio 60 mjesta kazne, a nekih sat vremena uoči utrke iskoristili su puni potencijal starta iz pit-lanea tako što su na britančevu bolidu zamijenili stražnje krilo i stavili ono s puno više downforcea.

Odgoda starta utrke

S obzirom na količinu kiše, krug zagrijavanja održan je iza sigurnosnog automobila, no ubrzo je stigla odluka prema kojoj je proglašena crvena zastava zbog manjka vidljivosti i suviše mokre staze. Staza se na prvi pogled nije činila toliko mokra, a čak su mišljenja vozača u pogledu utrkivanja bila podijeljena. S jedne strane, Lando Norris apelirao je na to da uvjeti nisu prikladni za utrkivanje. S druge strane, Max Verstappen imao je zanimljivu izjavu na timski radio:

„Ma to je malo blesavo, mislim, trebali bi samo odvoziti par krugova, Isuse. Previše su oprezni, sad dolazi jaka kiša, i onda ćemo imati kašnjenje od tri sata.”

Stazi se uskoro približio još veći pljusak nego je to bilo na početku utrke i situacija je neodoljivo podsjećala na onu neslavnu Veliku nagradu Belgije iz 2021. godine. Pojavila se informacija prema kojoj uprava utrke čeka prolazak većeg dijela kišnih oblaka kako bi nastavila s utrkom, nakon čega ne bi trebalo biti daljnjih prekida.

Start u 16:20h

Pljusak je prošao, a plavo nebo se uz opće oduševljenje publike pojavilo iznad staze. Na taj način smo nakon dugotrajnog pljuska i još duže tišine oko nastavka utrke napokon smo dobili informaciju da će se utrka nastaviti u 16:20h po lokalnom vremenu te da će start utrke biti održan iza sigurnosnog automobila.

U zakazano vrijeme svi su izašli na stazu iza sigurnosnog automobila, a iz kruga u krug staza je postajala sve manje mokra, čak do razine u kojoj su pojedini dijelovi staze bili potpuno suhi. Bez obzira na to, direkcija utrke inzistirala je na dugačkom periodu safety cara na stazi od čak četiri kruga. Sve to možda bi i imalo više smisla da je taj period okončan stajaćim startom, no do toga nije došla te smo dobili leteći start.

Piastriju nije dugo trebalo da zauzme vodeću poziciju te je prestigao svog timskog kolegu već u petom zavoju i prilično se brzo odlijepio, dok je Lando imao priličnih problema u prvom krugu. Žalio se Lando u ovim trenucima kako nema snage koja dolazi iz baterije. Daljnja razmjena pozicija odnosila se na obilazak Russella koji je za petu poziciju prešao Albona. U međuvremenu je i Lewis Hamilton prestigao Lancea Strolla za P17. Nekoliko krugova potom, Hamilton je prestigao Sainza, Colapinta i Hülkenberga te se našao na P15.

Lewis Hamilton bio je glavna priča ovog dijela utrke i prvi je od vozača koji je prešao na gume za suho. Iza njega su isto učinili Hülkenberg, Gasly i Alonso. Od ekipe na vrhu na suhe gume otišli su Piastri, Leclerc i Verstappen te je na taj način jedini od vodećih na mokrim gumama ostao Lando Norris. Bilo je to sve u 13. krugu, a upravo u ovo vrijeme je omogućeno korištenje DRS-a.

Kao da u ovom izvještaju isključivo pratimo jednog vozača, ali svakako valja istaknuti Hamiltonov strelovit uspon do sedme pozicije već nakon 15 odvoženih krugova. Nadalje, dva McLarena su se očekivano odvojili naprijed, Leclerc je izdržao Maxovu ofenzivu i zadržao se na P3, dok se iza Maxa nakon sporije izmjene guma pojavio George Russell koji mu je bio u DRS-u.

Svakako valja istaknuti kako su u ovom dijelu utrke s dobrim strateškim odlukama ponovno profitirali u Kick Sauberu s obzirom na to da su se njihova dva vozača nalazila na devetoj i desetoj poziciji. Onaj tko nije bio te sreće jest Yuki Tsunoda koji je nakon prekasne izmjene guma pao na dvanaestu poziciju.

Na polovici utrke stvari na vrhu su se primirile. Dva McLarena i Leclerc držali su prve tri pozicije, a njegova prednost nad Maxom iznosila je nešto preko dvije sekunde. Nešto niže, Hamilton je usporio svoj uspon prema vrhu i zadržao se iza Albona na šestoj poziciji, dok su dva Kick Saubera zamijenili pozicije kako bi Bortoleto, koji je bio brži u tim trenucima, pokušao uhvatiti Lawsona na osmoj poziciji. Još niže, imali smo svojevrsnu bitku za jedanaestu poziciju između Gaslyja, Tsunode, Bearmana, Alonsa i Antonellija koji su se našli u DRS vlaku.

Utrka je nakon toga ušla u mirniju fazu koju je tek uzburkao Andrea Kimi Antonelli kada je obišao Alonsa za četrnaestu poziciju. Hamilton se u slično vrijeme počeo približavati Albonu iza kojeg se vozio sve otkako je zamijenio gume. Tsunoda je posve izgubio brzinu, a to se ponajviše očitovalo u tome što se dobar dio utrke vozio iza Gaslyja, kome je bio u DRS-u, ali nije uspio doći do bilo kakve prilike za iole ozbiljan napad.

Zato je svoj napad uspio pripremiti Lewis Hamilton u 33. krugu. Albon, koji je bio ispred njega, žalio se na stanje guma, no u svom prvom naletu Hamilton nije uspio proći ispred. Dok se čekao novi Hamiltonov napad imali smo priliku gledati Antonellijeve pokušaje obilaska Ocona iza kojega je zapeo nakon izmjene guma. Ocon je, naime, imao 24 kruga starije gume. Antonelli ga do kraja utrke nije uspio obići.

Zatim se Norris počeo približavati Piastriju te je dva kruga do kraja utrke njegov zaostatak iznosio manje od četiri sekunde. U sličnom periodu je Charles Leclerc napravio grešku tako što se preračunao na ulasku u posljednju šikanu te izgubio gotovo sekundu prednosti u odnosu na Verstappena. Srećom po Leclerca, Ferrarijeva brzina u prvom i trećem sektoru bila je dovoljna da Maxa održi na prihvatljivom zaostatku, čak i u slučaju ulaska u DRS.

Pred kraj utrke se ponovno zamračilo iznad staze. Vozači su dobivali obavijesti kako je sasvim izvjesno da na ulasku u prvi zavoj padne nekoliko kapi kiše. Norris nije uspio prestići svog timskog kolegu. Nade ionako nisu bile velike, ali i one preostale su pale u vodu nakon veoma lošeg izlaska iz prvog zavoja u pretposljednjem krugu nakon čega je Piastrijeva prednost ponovno otišla na iznad pet sekundi.

Piastri je mirno priveo utrku kraju i pobjedom povećao svoju prednost na 16 bodova. Norris se morao zadovoljiti drugom pozicijom, dok je Leclerc uspio zadržati Maxa iza sebe te uzeo peti podij sezone. Svakako valja istaknuti odličan oporavak Hamiltona, ali sedmo mjesto koje je osvojio ipak nije nešto za što se došao boriti u Ferrari. Pohvaliti treba i Lawsona, Bortoleta i Gaslyja s obzirom na to da su sva trojica završili među osvajačima bodova.

Rezultati:

PozicijaVozačEkipa
1Oscar PiastriMcLaren
2Lando Norris McLaren
3Charles LeclercFerrari
4Max VerstappenRed Bull
5George RussellMercedes
6Alex AlbonWilliams
7Lewis HamiltonFerrari
8Liam LawsonRacing Bulls
9Gabriel BortoletoKick Sauber
10Pierre GaslyAlpine
11Oliver BearmanHaas
12Nico HülkenbergKick Sauber
13Yuki TsunodaRed Bull
14Lance StrollAston Martin
15Esteban OconHaas
16Andrea Kimi AntonelliMercedes
17Fernando AlonsoAston Martin
18Carlos Sainz Jr. Williams
19Franco ColapintoAlpine
20Isack HadjarRacing Bulls

10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

37 komentara

  1. Fia
    Realista Prikaži

    Lando prokockao pobjedu svojim greskama.
    Bravo Leclerc. Ajde i Hamdo se oporavio malo.
    Tsunoda razocarao s obzirom na dobre kvalifikacije.



    5
    5

    0
    • Gogiii97 Prikaži

      Malo se previse akcenta stavlja na navodne Landove greske. Izgubio je na pocetku, ali mnogi su na Kemel pravcu gubili zbog zavjetrine, pa i Oscar juce..Kasnije ostao krug duze na suvoj stazi sa kisnim gumama i umjesto da izadje 3-4 sekunde iza on je uz gresku mehanicara izasao 9. Neko ko nije gledao rekao bi da mu je bilo sve na dlanu pruzeno i da nije pobijedio iskljucivo zbog svojih gresaka, a realno nije ni priblizno tako..



      10
      6

      4
      • Niki Lauda
        Vordas Prikaži

        Priča se o greškama u utrci koje je on napravio i izgubio 2,5 do 3 sekunde. čak su i u prijenosu stavili naglasak na kraju da ga je to koštalo pobjede. Zna se da je Lando sklon greškama kada mora forsirati.



        9
        8

        1
        • Gogiii97 Prikaži

          Pa da su obavili duplo stajanje i da nije bila greska ne bi mu ni trebalo… Samo vi k***te jer je eto Lando. Da je Lecler ne bi spominjali greske nego Ferari pit kako je nesposoban..



          3
          -2

          5
        • Niki Lauda
          Vordas Prikaži

          I McLarenov pit je bio šlampav kod izmjene guma to stoji i nitko ne kaže da mi tu nisu ukrali sekundu ali je svojim greškama u vožnji izgubio dodatnih 2 do 3 sekunde. Nema tu opravdanja za box ali kad se Leclerc zakuca u zid u Monacu i Bakuu i onda je on kriv a ne box.


          0
          0

          0
        • Max Verstappen 1
          Kuko11 Prikaži

          Vordas ” ,čak su i u prijenosu spomenuli da su greške Norrisa koštale pobjede”- to sigurno misliš na onog nesretnika Croftya koji je zadnji 15 krugova uporno neuspješno pokušavao izračunati koliko će Norris skidati po krugu da stigne do pobjede.


          0
          -1

          1
        • Niki Lauda
          Vordas Prikaži

          Ne samo na njega i na ostale


          0
          0

          0
        • Jordan Forever Prikaži

          Ne znam zašto se sad vrijeđa Leclerca. Mislim da najmanje zadnjih 46 utrka nije odustao zbog svoje greške, tj.izletanja/izazivanja sudara (Nizozemska 2023). U zadnjih 70 utrka ne znam da li je možda dvije utrke odustao zbog izazivanja sudara/izlijetanja.


          0
          0

          0
      • Stefan Bellof
        denisg Prikaži

        Navodne, napravi je tri greške i to očite, nije mu pomogla ni pogreška mehaničara, ali ako je imao šansu sam ju je izgubio.



        3
        2

        1
      • Fia
        Realista Prikaži

        Nisam ni mislio na “gresku” kad ga je Piastri obisao na restartu. Tu se ne moze nista, rekao sam da ovdje nije bas zahvalno imati PP, bolje biti drugi na startu/restartu.
        Da, mehanicari su mu pogrijesili, ali ja pricam o njegove 2 greske kad je izletio i prekocio se, izgubio 2.5-3 sekunde sto znaci da bi bez njih predzadnji krug bio u DRS-u, mozda i ranije.
        Trecu gresku necu ni brojati kad se prekocio i izgubio 1.2 sekunde jer je tad vec bilo ocito da ne moze stic pa je iskusavao granice.



        6
        6

        0
  2. Lewis Hamilton 44
    LH1985 Prikaži

    Vrhunska vožnja Hama šteta za qvale bio bi na podiu.
    Slavlje kod Piastria sa ekipom iz boxa kao da je P10. Čudno.



    2
    0

    2
    • Gogiii97 Prikaži

      Pa momak je takav. Nece mehanicar skakati od srece ako Oscar kulira..



      2
      2

      0
    • Rene Arnoux
      jozha Prikaži

      Ispred koga?



      1
      1

      0
    • Stefan Bellof
      denisg Prikaži

      E da je baba muško zvala be se Duško, ili Lulu u ovom slučaju.



      1
      0

      1
    • James Hunt
      Jozuka Prikaži

      Umjesto koga bi on bio na podiju, ‘čuješ’ li ti sebe?
      30+krugova zapeo iza jebenog Williamsa, Leclerca i Maxa ni u najmokrijim snovima ne bi prestigao. Kakva glupost.
      Niti bi se kvalificirao ispred njih dvojice.



      10
      9

      1
      • Lewis Hamilton 44
        LH1985 Prikaži

        Jozuka jel tebe Ham povrijedio kada si bio mali ili ti se nije htio potpisati na poster pa imaš neke traume, opusti se stari to je samo sport.


        0
        -10

        10
      • David Croft
        Frantic Prikaži

        Ispao u Q1, garant mu prčkali po set-upu, na full kišni, trebao, sa još trojicom startat iz boxa, pa zbog odgode i startne procedure startao u koloni (startali su oni iz boxa, ali su se brzo priključili koloni, u trku krenou sa 9,5s zaostatka za vodećim), pretekao sa tako podešenim bolidom sve ove koje je i trebao preteći, na kraju 30 krugova zaglavio iza Williamsa. Nakon gungule oko promjena guma bio je iza timskog kolege 4s, završio je 20s iza.
        Vrlo dobar (rekao bih, i očekivan) proboj, solidni bodovi za start sa 18. mjesta, ali daleko od vrhunske vožnje.
        Sa prolaskom u Q3, vjerujem da bi se motao, tu negdje, oko bivšeg timskog kolege, poprilično iza Charlesa i Maxa.
        Kakav podij, kakvi bakrači.



        11
        10

        1
      • Bernie Ecclestone
        Dani Pretplatnik Prikaži

        Zapravo je u kišnim uvjetima bio brži od Leclerca makar se probijao kroz grid. Pojedini krugovi su bili brži i sekundu i pol. Leclerc je vrhunski vozač i nakon Hamiltona mi je najdraži, ali da je utrka startala kada je trebala , po mokroj stazi, Leclerc bi pao u poretku. Imao je sreće da se staza dovoljno osušila da pređe na slick jer je potpuno uništio stražnje gume.


        0
        -2

        2
  3. Michael Schumacher
    VRSV546 Prikaži

    Noris mnogo gresaka
    Ferrari dibar, na suhome je Leclerc izgubio oko 5 6 sekundi u odnosu na Piastria (Noris je bio na brzoj strategiji)
    Tsonuda slab Bearman ga prosao kad ovi nemoze Alpinu
    Kimi i Hajdar razocarali ovaj vikend



    1
    1

    0
  4. Mclaren
    raca Prikaži

    Mislim da bi nakon GP Italije, mogli slavit konstruktorski naslov. Malo će se čekat ko će osvojit pojedinačni, iako je Oscarova prednost velika, ne mislim pri tom na bodove. Nema veze, glavno da su 1 i 2 na kraju


    0
    0

    0
  5. Mclaren
    BNL_McLaren Prikaži

    Lando opet greska na gresku.. Mogao je imat pobjedu. Oscar bez greške, pa tako mora i konkurencija ako misli napadat.
    Opet mi nije jasno zašto se ne vozi po kiši. Utrka nije bila nešto pretjerano zanimljiva ovako, a da smo krenuli na vrijeme sigurno bi gledali show program. Ne razumijem otkad je taj sprej toliki problem. Pa nije se to nedavno pojavilo u F1. Normalno se vozilo u takvim uvjetima. Prilagodi se i vozi. Problem su bile lokve na stazi i to razumijem, al zbog spreja zaustavljat svaku utrku je po meni suludo. Max i Lewis govore na radiu da smo mogli počet vozit već odavno, a SC vani još 4 kruga nakon toga. Čemu onda wet gume uopće…



    9
    8

    1
  6. Marlboro
    balkanacf1 Prikaži

    Kao fanovi čekamo mokru utrku da negledamo procesije i čuvanje guma. Padne kiša, FIA odluči da se vozajua iza SC dok se ne osuši staza potpuno. Koliko se vozilo 6 krugova na zelenim gumama? Toliko je bilo i zanimljivo, 6 krugova.



    4
    4

    0
  7. Imola Prikaži

    Zanimljivo da Hama nema u naslovu, protekla dva dana je bio .



    1
    -1

    2
  8. Marlboro
    McKruno Prikaži

    Oscar s brojem 81 ima 81 bod više od najbližeg nemclarenovog vozača. 😀



    4
    4

    0
  9. Michael Schumacher
    ZJ11 v2 Prikaži

    Oscar zasluzeno i bez greske do pobjede.

    Lando opet nekoliko sitnih gresaka i uz malo sporiji box taman dovoljno da se nista ne dogodi.

    Leclerc grcevito branio po kisi poziciju i na suhom iskontrolirao ostatak utrke pred Maxom.

    Hamilton opet po suhom ne moze nikog obic.

    Steta za Yukija i Hulka.

    Nakon prelaza na slickove potpuno sterilna utrka.



    2
    -1

    3
    • Msc3005 Prikaži

      Covjeku koji se probio naprijed 11 pozicija ti dajes komentar na cjelokupnu voznju „ hamilton na suhom nikog ne moze proci „, to i o tebi dovoljno govori kakav si profil posmatraca i navijaca.



      2
      2

      0
      • Michael Schumacher
        ZJ11 v2 Prikaži

        I jel uspio po suhom obic ikoga osim lawsona koji je tek bio izasao iz boxa. Nakon toga je bio na 1.5 sekundu iza Albona 30 krugova i nije ga nijednom uspio ni napasti.

        Taj dio nije ni komentar na cjelokupnu voznju. Sam je kriv sto je morao obic toliko ljudi, ipak se sam stavio u tu poziciju. Da je startao po brzini bolida, startao bi peti ili sesti i tu zavrsio jer tada nebi imao ove spore ispred sebe.

        Dobio je 11 pozicija, 6 ili 7 po mokrom i 4 ili 5 na prijelazu na suho najranijim odlaskom u box, i to nema nikakvog utjecaja na moju recenicu da po suhom ne moze nikog preteci, jer ovo nije prvi put ove godine da je zapeo iza nekoga i da ne moze nista napravit.

        Kakav sam ja ko prosmatrac i navijac nema nikakve veze sa tezom da po suhom ne moze nikog obic jer ne moze i to je to.



        8
        8

        0
  10. David Croft
    Frantic Prikaži

    Oscar hirurški precizan, medium izdržao, odlična trka.
    Lando previše grešaka i greškica.
    Charles, izuzev jednog lockanja, takođe odličan, čitavu trku držao Maxa iza sebe, a dobar dio i na sigurnom odstojanju, od cca 2s. I nakon tok locka odbio “ulazak” Maxa u DRS.

    Vodstvo trke opet se osramotilo, mislim da se previše čekalo, puno ranije se moglo voziti.
    Pa čak ni u 15:00 nije bilo ništa gore nego kako je bilo mladićima koji su vozili F2.

    Zanimljivo, svih 20 vozača završilo trku.



    11
    10

    1
  11. Ferrari
    sisavac Pretplatnik Prikaži

    solidna utrka koja je trebala barem pola sata prije krenuti.
    Oscar hladnokrvno do kraja, a Landover opet šeprtljavo. nekoliko manjih grešaka ga koštalo moguće pobjede.
    Ferrari bolje danas. Leclerc obranio podij a Hamilton se lijepo probijao dok je imao benefit kišnog setupa. kasnije kad se osušilo nije više išlo tako lako. nakon jučerašnjeg “pakiranja”, danas je dobro odvozio. mislim da konačno može biti zadovoljan i on.
    Max mi je danas bio nekako mlak. imao par pokušaja na Leclerca ali ništa na kraju. kasnije nije ni mogao blizu. Valjda se jučer ispucao. :)



    2
    2

    0
  12. Max Verstappen
    Kenzo Pretplatnik Prikaži

    Jedna od TOP 3 utrka, ali na dnu… toliko.


    0
    0

    0
  13. Vw
    F1fan001 Prikaži

    Utrka je trebala krenuti cca 20 min ranije..pa bi bilo vise akcije…ovako ok trka…


    0
    0

    0
  14. ZX10R Prikaži

    Svaka čast Oskaru ,bravo bravo !!!
    Tako se to radi !!!


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.