Piastri letećim krugom zauzeo pole za sprint utrku. Hamilton ispao već u prvoj rundi. Izvrsni Haas leti visoko

Izdvojeno

I ovaj put na stazi Spa-Francorchamps vozače i gledatelje dočekalo je sunčano vrijeme u poslovično čudnovatoj mikroklimi tog dijela Ardena. Nije trebalo dugo čekati na velike vijesti. Naime, već u prvoj kvalifikacijskoj rundi ostali smo bez Ferrarijevog Lewisa Hamiltona i njegovog nasljednika u Mercedesu Andree Kimija Antonellija. Bile su ovo definitivno loše vijesti za obje ekipe, za Ferrari u kontekstu velikih i dugoočekivanih nadogradnji, a za Mercedes kroz prizmu priče o Maxu Verstappenu i lošeg Antonellijevog niza koji se dodatno prolongirao i u Belgiji.

Novo razočaranje za Mecedes uslijedilo je u SQ2 kada je i George Russell prerano napustio kvalifikacije. U završnom raspucavanju imali smo priliku vidjeti leteći krug Oscara Piastrija koji je za gotovo pola sekunde bio brži od Maxa Verstappena na drugoj poziciji. Posebno valja pohvaliti i dva vozača Haasa koji su se plasirali prilično visoko u top 10.

Prva kvalifikacijska runda: Loš Hamilton i neuvjerljivi Antonelli

Ono što je privuklo pažnju na samom početku prve kvalifikacijske runde bili su intenzivni radovi na stražnjem desnom dijelu Verstappenova bolida. Dok smo čekali rasplet tih radova na stazu je izašla većina bolida. Prve brze krugove postavili su oba Racing Bullsa, Haasa te Kick Saubera. Druga stvar koja je privukla pažnju bilo je izvrtanje Andree Kimija Antonelija na izlasku iz zavoja Stavelot.

A da je sve konačnici bilo u redu s bolidom Maxa Verstappena pokazalo je njegovo prvo mjereno vrijeme kada je razdvojio dva McLarena i zauzeo P2 s nešto manje od tri desetinke zaostatka za vodećim Piastrijem. U ranim problemima našao se Lewis Hamilton koji je napravio pogrešku na istom mjestu kao i Antonelli te se na tri minute do kraja prve kvalifikacijske runde našao na P16.

Uoči posljednjih krugova u garaži su ostali samo vozači čije je vrijeme u prvom izlasku bilo dovoljno za top 3 – Piastri, Verstappen i Norris. Međutim, uskoro su došle najgore moguće vijesti za navijače Ferrarija nakon što je Lewis Hamilton promašio ulazak u posljednju šikanu i tako okončao kvalifikacije tek na P18 i to u vikendu kada je Ferrari donio velike nadogradnje na svoj SF-25. Druga velika vijest je ispadanje još jednog vozača iz top ekipa, a to je plasman Andree Kimija Antonellija na posljednje mjesto.

Spomenutom dvojcu u ispadanju iz prve runde pridružili su se još Alexander Albon (P16), Nico Hülkenberg (P17) i Franco Colapinto (P19).

Druga kvalifikacijska runda: Raketni pogon Maxa u prvom sektoru i ispadanje još jednog Mercedesa

Pet vozača iz pet različitih ekipa ispalo je u prvoj rundi, a ostalih petnaest krenulo je u daljnje kruženje belgijskom šumom. Deset minuta imali su vozači za postaviti najbrže vrijeme, a na stazu su odmah izašla oba McLarena, dok su ostali odlučili ipak još malo pričekati u svojim garažama. Prvi krugovi dvaju McLarena završili su s prednošću Landa Norrisa, budući da je Piastrijev krug obrisan radi prelaženja granica staze.

Zatim je vanserijski krug odvozio Max Verstappen koji je pokazao luđačku brzinu svog Red Bulla u prvom sektoru gdje je imao čak četiri desetinke prednosti u odnosu na Norrisa. U ostatku kruga nije izgubio gotovo ništa te je zauzeo P1. Dobar krug imao je i Charles Leclerc, jedini preostali Ferrari, te se smjestio iza Maxa na P2 s nešto više od dvije desetinke zaostatka.

Staza je postajala sve brža i brža, što se ponajprije očitovalo u raspodjeli pozicija od 3 do 6 gdje su se smjestili dva Haasa, Bortoleto i Gasly, što je dovelo do toga da još jedan Mercedes ispadne ranije nego li je to bilo planirano. Riječ je o Georgeu Russellu koji je zauzeo tek P13. Nisu lagodno živjeli niti McLareni budući da je Norris prije posljednjeg kruga pao sve do P10 te je morao dobro potegnuti, što je i učinio te zauzeo P1. Drugi McLaren, onaj Oscara Piastrija, provukao se za četiri stotinke sekunde na P10.

Osim Russella, u drugoj kvalifikacijskoj rundi napustili su nas Lawson (P11), Tsunoda (P12), Alonso (P14) i Stroll (P15).

Treća kvalifikacijska runda: Piastri, Norris i Max između njih

Posljednjih deset vozača imalo je na raspolaganju samo osam minuta na najdužoj stazi u kalendaru da zauzmu svoje startne pozicije za sutrašnju sprint utrku. Start posljednje runde bio je nešto prolongiran, a kada je konačno označeno zeleno svijetlo, svi su odlučili pričekati sam kraj i tako odvoziti samo jedan brzi krug. Također, za razliku od prethodne dvije runde kada su svi vozili na mediumu, ovaj put su svi bolidi izašli na soft gumama.

Na stazu su svi izašli u isto vrijeme, a predvodili su ih Norris, Verstappen i Piastri. Prvi je ciljem prošao Norris, a desetak sekundi nakon njega i Max koji je bio brži za nešto preko desetinke. No, još je brži bio Piastri koji je fantastičnim krugom zauzeo pole poziciju za sutrašnji sprint s gotovo pola sekunde prednosti ispred drugoplasiranog Maxa Verstappena.

Charles Leclerc plasirao se na četvrtu poziciju s nešto više od sedam i pol desetinki zaostatka. No, posebno treba pohvaliti odlične vozače Haasa koji su svoje bolide dovezli do P5 (Ocon) i P7 (Bearman).

Rezultati:

PoredakVozačEkipaVrijeme
1Oscar Piastri McLaren1:40.510
2Max VerstappenRed Bull1:41.987
3Lando NorrisMcLaren1:41.128
4Charles LeclercFerrari1:41.278
5Esteban OconHaas1:41.565
6Carlos SainzWilliams1:41.761
7Oliver BearmanHaas1:41.857
8Pierre GaslyAlpine1:41.959
9Isack HadjarRacing Bulls1:41.971
10Gabriel BortoletoKick Sauber1:42.176
11Liam LawsonRacing Bulls1:42.169
12Yuki TsunodaRed Bull1:42.184
13George RussellMercedes1:42.330
14Fernando AlonsoAston Martin1:42.453
15Lance StrollAston Martin1:42.832
16Alexander AlbonWilliams1:43.212
17Nico HülkenbergKick Sauber1:43.217
18Lewis HamiltonFerrari1:43.408
19Franco ColapintoAlpine1:43.587
20Andrea Kimi Antonelli Mercedes1:45.394


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

14 komentara

  1. Felipe Massa 19
    mrgud88 Prikaži

    Svaka čast za Haas koji je osim McLarena jedina momčad sa dva bolida u Q3.

    Ferrari očajna nadogradnja… Ništa se nije promijenilo u odnosu na ranije.



    1
    1

    0
  2. Sebastian Vettel
    battery992 Pretplatnik Prikaži

    Haas je ono best value for money u Formuli 1! Piastri poderao, a i Max… Ferrari upgrejd… Great! Much faster than before…



    1
    1

    0
  3. Formula1
    f1zd Prikaži

    Kakav dan za britansku mašineriju



    1
    1

    0
  4. Dan Gurney
    Crash Pretplatnik Prikaži

    Zanimljivo. Nadam se da ce Piastri ostat na nivou cijeli vikend.
    Moj nekakav subjektivni dojam je da ima premalu prednost u odnosu na Norrisa za do sad vidjeno u sezoni, nadam se da ga nece kostati do kraja ako se Norris skubicira.

    Haas 💪🏻



    2
    2

    0
  5. Jordan Forever Prikaži

    I Colapinto očajan. U sprintu bi dakle čak 4 nestandardna vozača mogla do bodova s obzirom da su Lewis i Meecedesi u banani. Brižan Tsunoda, ni ovako će teško do boda.



    2
    2

    0
  6. Pastor Maldonado
    Josip Jelušić novinar Prikaži

    Dodatna napomena o tome koliko je bio brz krug Oscara Piastrija.
    Krugom od 1:40.510 popravio je rekord staze za više od sedam desetinki. Dosadašnji rekord staze Spa-Francorchamps držao je Lewis Hamilton u Mercedesu W11 s vremenom od 1:41.252 koji je postavio 2020. godine.



    9
    9

    0
    • ZX10R Prikaži

      Ma Oskar je stvarno vrh vozač ,sjetimo se šta je Max radio na početku ali nikada mu nisam nešto puno zamjerio jer sam znao i vidio da ima cojones i da po svaku cijenu želi proći vozača i ako je to puno puta bilo na granici ludila i nemogućeg ali samo tako se postaje prvak a Oskar ne radi takve gluposti ,istina ima najbolji bolid ali ima ga i Lando
      Oskar će biti Prvak f1 !!!
      Svaka čast Mclarenu svima je bacio rukavicu u lice i pokazao da se može
      Naravno svi koji vole f1 i auto-moto trke siguran sam da bi još više uživali kada bi bilo 4-5 ekipa koje su podjenaki ,mislim bilo bi zanimljivije sigurno ali ponoviti ću Mclarenu svaka čast ,a ja kao navijač ferrarija jednostavno ne očekujem odavno više ništa ,iskreno jedino mi je žao Leclerca jer dečko zna voziti ali dobro je njemu,pun je ko brod i uživa
      Sa ferrarijem nikada ne će osvojiti prvenstvo ,nažalost ali tako je
      Možda sljedeća sezona malo ispromješa karte ali Mclaren će biti u vrhu sigurno a hoće li mu se netko približiti tko zna



      3
      3

      0
    • Formula 1
      gosuasus Prikaži

      Spa je 2020. vožena posljednji vikend kolovoza na disproporcionalno nižim temperaturama od 10 do 14 stupnjeva.

      Ne bih se usudio tako cross-sezonski mjeriti izvedbu vozača, jer ulazimo u teritorij koji ne samo da ne ide u prilog našem argumentu, već je i proturječiv.


      0
      0

      0
    • Toto Wolff
      KaTomoF1 Prikaži

      Sjajan krug, ali dominacija MCL. NOrrisu je ovo loša staza, PIastri ju voli.. i ima nekakav setup sa više gripa . Pa je malo veća razlika, a i duža je staza. Porazno je to da imaju veliku prednost naspram drugih.


      0
      0

      0
    • Kimi Raikkonen 7
      Pitstop Prikaži

      Ne samo Oscar, nego i sva prva trojica. Umalo i Leclerc


      0
      0

      0
  7. ZX10R Prikaži

    Oskar je zaslužio biti prvak to je valda svima jasno ,svaka čast !
    Oskar je bolji vozač od Landa ,naravno Oskar mora pobijediti ne samo Landa nego i sve ostale ,jer svi vidimo koga englezići forsiraju



    10
    10

    0
  8. Renault
    zd1400rt Pretplatnik Prikaži

    Ne bi otpisivao Ferrarijeve nadogradnje tek tako. Za neke nadogradnje je potrebno dobiti prave povratne informacije sa staze i isto tako neke nadogradnje treba podesiti i uskladiti s ostalim dijelovima. Ovjes je komplicirana stvar i vidi se iz aviona da će tu trebati prilagodbi, a imali su samo jedan slobodni trening za istraživanje. Cijeli ovaj vikend će im biti zapravo testiranje i podešavanje tih nadogradnji. Ne bi se iznenadio da u pravim kvalifikacijama i utrci pokažu bolju formu.

    Oscar je stvarno oderao zadnji krug. Svaka čast, iako mislim da je još malo, mrvicu slabiji od Landa u uvjetima trke, čuvanju guma… U zadnjoj trećini utrke pogotovo. Biti će tu još neizvjesnosti između njih dvojice.



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.