Buenos Aires vraća MotoGP: Plan ima dvije faze – druga je Formula 1

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 16 sati 3 min 0 komentara

Nekadašnji domaćin F1 utrke za Veliku nagrade Argentine, staza Autodromo Oscar y Juan Galvez u glavnom gradu Buenos Airesu, kreće u veliku renovaciju uoči povratka MotoGP-a, a u planu je i povratak u kalendar F1.

Danas je objavljeno kako će Buenos Aires od 2027. preuzeti domaćinstvo MotoGP utrke za VN Argentine koja se u posljednjih 11 godina uz prekide održavala na stazi Autodromo Termas de Rio Hondo u istoimenom gradu. Za redizajn stare staze pobrinuo se Nijemac s godinama iskustva u takvim pothvatima, Hermann Tilke, a upravo je on izjavio kako je povratak F1 dugoročni cilj.

“Imamo plan u dvije faze. Prva faza se odnosi na MotoGP 2027., a druga faza se odnosi na Formulu 1”, prenosi Tilkeove riječi s prezentacije projekta španjolski SoyMotor.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

Većina konfiguracije bit će izmijenjena, a od starih zavoja poput Vivorite, Cajona, Ombua, Tobogana i S de Senne ostat će samo imena koja će biti dodijeljena novim zavojima. Početak radova zakazan je za studeni ove godine, a sve bi trebalo biti dovršeno do veljače 2027. godine. Renovaciju zajednički financiraju grad i privatne kompanije poput OSD Groupa.

“Redizajn ne radimo samo zbog vozača, već i zbog gledatelja, a to je vrlo važno. Na sredini staze imamo brdo s kojeg će se moći gledati. Zatim imamo rutu po stazi po kojoj će se gledatelji moći kretati između zavoja i posvuda imati potpuni pregled staze. Također imamo koncertni dio koji je vrlo važan za cjelokupni događaj.”

“U konačnici želimo učiniti sve ponosnima i stvoriti vrhunsku stazu najvišeg standarda”, zaključio je Tilke.

Konfiguracije za MotoGP i F1 razlikovat će se u samo dva zavoja, što će učiniti F1 verziju oko 500 metara dužom, a ovako bi trebala izgledati MotoGP verzija:

Sve F1 utrke u Argentini vozile su se upravo na različitim verzijama ove staze – prva je bila još davne 1953. godine, u danima dok je svjetskim stazama žario i palio njihov najveći vozač, peterostruki prvak Juan Manuel Fangio, a posljednje putovanje oktanskog cirkusa do Buenos Airesa bilo je 1998. godine, kada je slavio Michael Schumacher.

Interes za povratkom trenutno potpaljuje Franco Colapinto koji uživa ogromnu podršku svojih domaćih navijača i sponzora, no unatoč tome je upitno koliko će se dugo uspjeti zadržati u sportu s obzirom na performanse. Ipak, općenit rast popularnosti F1 povećao je interes mnogih zemalja za održavanjem utrke, stoga bi Argentina i bez Colapinta mogla tražiti mjesto u sve gušćem kalendaru – u tom kontekstu vrijedi spomenuti da su F1 i MotoGP odnedavno službeno pod istim vlasnikom, Liberty Medijom.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

Trenutno nema komentara.
Budi prvi koji će napisati komentar!

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.