Lance Stroll rekao je da su nova pravila Formule 1 za sezonu 2026. “pomalo tužna” te smatra da mnogi njegovi suparnici ne žele javno izraziti isto mišljenje.
Nova pravila za sljedeću godinu uključuju prelazak na pogonske jedinice koje do polovice svoje snage generiraju električno. Uz to su uvedeni i podesivi aerodinamički elementi koji će vozačima omogućiti smanjenje potisne sile na ravninama, ali povećanje u zavojima.
Stroll je već testirao kako Aston Martin interpretira ta pravila u simulatoru momčadi. Nije zadovoljan što će bolidi sljedeće godine imati manju ukupnu razinu downforcea kao rezultat promjena na pogonskim jedinicama.
“Pomalo je šteta što Formula 1 jednostavno ide tim putem električne energije i morali smo se odreći puno potisne sile kako bismo podržali snagu baterije,” rekao je.
“Bilo bi zabavno vidjeti lagane, okretne, brze automobile s puno potisne sile i jednostavnijim pristupom. Manje da to bude energetsko, baterijsko, znanstveno natjecanje, a više prava utrka u Formuli 1.”
FIA je nova pravila opisala kao “koncept okretnih automobila”. Ipak, postoji skepticizam oko toga je li smanjenje minimalne težine automobila uopće ostvarivo i koliko će to zapravo utjecati na performanse.
Stroll tvrdi da neki od njegovih kolega vozača dijele njegove brige, ali da ne žele kritizirati paket pravila za sljedeću godinu.
“Nisam ljubitelj tog smjera, ali ako budemo imali brz bolid, budemo konkurentni i bolji od ostalih – onda nemaš na što prigovarati. Ipak, ne sviđa mi se ideja tih pravila. Mislim da se mnogi vozači slažu s tim. Možda neki od njih ne smiju o tome javno govoriti iz političkih razloga.”
Glavni sponzor Aston Martina je saudijski državni proizvođač nafte Aramco, čiji je izvršni direktor Amin Nasser kritizirao globalni zaokret od fosilnih goriva prema zelenim energetskim tehnologijama.
“Zanimljivo je razmišljati o automobilima koji bi mogli malo glasnije ‘urlati’, biti lakši i ne ovisiti toliko o energiji, pogonskim sklopovima na baterije koji nisu baš trkaći,” dodao je Stroll.
O novim pravilima govorili su i drugi vozači, poput Maxa Verstappena, koji su izrazili zabrinutost da bi regeneracija, upravljanje i raspodjela energije mogli dominirati utrkivanjem.
“Ne znam je li to utrkivanje,” rekao je Stroll.
“No, za sve će sljedeće godine biti isto i sve će se svesti na to tko će to najbolje izvesti. Siguran sam da će oni koji to budu radili najbolje obožavati nova pravila.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 32 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je zd1400rt.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nadam se kako je ovo prvi i posljednji put da se slažem sa Strollom…
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mnogo cudan osjecaj
7
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Samo vratiti pravila iz 2004.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I drs im stavit i zakljucat pravila na 20 god bar
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
On bi od F1 napravio F2.
F1 je uvijek bila i natjecanje konstruktora jer je ideja bila razvijati nove stvari, a ne voziti svi isti auto. U ovakvom konceptu nije prvak uvijek najbolji vozač nego najbolja kombinacija momčadi i vozača.
Činjenica je da kod ICE došlo do zida, nema se više kaj izmišljati i zato sad spika o novim gorivima, struji…. upravljanju strujom – tu se ima svašta za raditi….
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Koliko god bi mi htjeli neke starije bolide i danas gledati – meni je to Renault R25 – ne smijemo zaboraviti da je Formula 1 vrhunac tehnologije u autosportu, a to nosi svoje.
S jedne strane, kada bismo vratili nama najdraže bolide s početka stoljeća, bilo bi nam ludilo godinu dvije. Što onda? Dok se se svi ne izjednače i onda dobijemo F2.
S druge strane, opet ta tehnologija i elektromotori. Imamo Formulu E i iskreno ne znam tko to gleda, ja znam da ja ne gledam. Jednom sam probao i bilo mi je užasno. Kao neki loši futuristički film iz 80ih.
Tako da ne znam kuda sve ovo ide. Vrati li se F1 na V10 kako se nedavno šuškalo i pričalo, to bi zapravo bio korak unazad i to prvi put u povijesti sporta, a ne sviđa mi se niti ovo što dolazi. Jedno je sigurno, naviknuli smo se na sve pa ćemo i na ovo. Puno puta smo se bunili zbog promjena pravilnika, a eto sve se to brzo zaboravljalo čim bi prvi vikend počeo. Sjetite se samo “limp dickova” 😂
Cijeli život sam bio ljubitelj znanstvene fantastike, futurizma i tehnologije i kao dijete/mladić uvijek sam iščekivao električne automobile. Dan danas maštam o EV pogotovo jer imam svoje dvorište i potencijal za nastrešnicu sa solarima i sl. samo nešto mi cijene ne pašu 😂. A u Formuli 1 to mi je eto nezamislivo da se jednog dana skroz pređe na to. Formula će morati jedan dan jednostavno povući crtu i reći dalje od ovog ne idemo.
U filmu Matrix jednom su mudro rekli – Sve što ima svoj početak ima i svoj kraj – pa će tako i F1 jednog dana odvoziti svoj posljednji krug. A štaš
0
0