VN Velike Britanije 2025 – raspored, gume i prognoza za Silverstone

Izdvojeno

Nakon dominantnog McLaren showa u Alpama, Formula 1 stiže kući, barem za četiri vozača na gridu i tisuće navijača na tribinama. Silverstone, kolijevka prvog F1 prvenstva 1950., ponovno otvara vrata jednom od najbržih i najzahtjevnijih izazova u kalendaru. Ulog? Borba za naslov ulazi u drugu polovicu sezone.

Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!

📅 Raspored vikenda i prognoza

Petak, 4. srpnja

  • Prvi slobodni trening: 12:30 – 13:30 lokalno vrijeme (13:30 – 14:30 naše vrijeme)
  • Drugi slobodni trening: 16:00 – 17:00 lokalno vrijeme (17:00 – 18:00 naše vrijeme)

FP1: 24°C // FP2: 25°C

☀️🌤️🌥️ Sunčano jutro, postupno naoblačenje, ali bez kiše. Vjetar blag. Vjerojatnost kiše – <20%.

Subota, 5. srpnja

  • Treći slobodni trening: 11:30 – 12:30 lokalno vrijeme (12:30 – 13:30 naše vrijeme)
  • Kvalifikacije: 15:00 – 16:00 lokalno vrijeme (16:00 – 17:00 naše vrijeme)

FP3: 19°C // Kvalifikacije: 20°C

🌥️🌧️💨 Oblačno uz kišu u drugom dijelu dana. Vjerojatnost kiše – 60%

Nedjelja, 6. srpnja

  • Velika nagrada: 15:00 lokalno vrijeme (16:00 naše vrijeme)

Start: 19°C

🌦️🌬️⛅ Nestabilno s povremenim kišom, pogotovo u popodnevnim satima. Vjetrovito. Vjerojatnost kiše – 60%.

Englesko ljeto može djelovati varljivo, od mirnog sunca do kaotičnog pljuska u roku od 10 minuta. Prošlogodišnje promjene vremena mijenjale su stanje u utrci i ne bi čudilo da ista priča bude i ove nedjelje. Da kiša i zaobiđe utrku predviđene temperature su sličnije onima u Kanadi nego što su bile prošli vikend u Austriji.

🛞 Gume, degradacija i moguće taktike

Za razliku od prošle godine, Pirelli u Silverstone donosi mekši izbor: C2 (Hard), C3 (Medium) i C4 (Soft). Ideja je otvoriti prostor za raznovrsnije strategije i više nepredvidivosti.

📍Tehnički profil staze Silverstone

Duljina kruga: 5,361 km
Broj krugova: 52
Ukupna duljina utrke: 306.198 km
⏱️Najbrži krug staze: 1:24.303 (Lewis Hamilton, 2020.)
⏱️Rekord kruga u utrci: 1:27.097 (Max Verstappen, 2020.)

Silverstone je definicija “vozačke staze” – brza, protočna, ali izuzetno zahtjevna. Sektor 1 nudi balans između snage i preciznosti, dok srednji sektor (s poznatim Maggotts–Becketts kompleksom) odvaja dobre od odličnih. Posljednji dio staze, sa Stoweo i Club zavojima, često odlučuje kvalifikacijske duele, ali i donosi prilike za kasna pretjecanja.

Grip je dobar zahvaljujući stalnoj upotrebi, ali bočni vjetrovi i visoka brzina stvaraju ozbiljan izazov za aerodinamički balans. S obzirom na dužinu (peta najduža u kalendaru), i karakter zavoja, Silverstone je veliki test za balans i stabilnost bolida.

Timski momentum i stanje borbe za naslov

Nakon Austrije, momentum je ponovno na strani McLarena, Ferrari se s nadogradnjama za Austriju našao u nekom svom svijetu, uvjerljivi 3. i 4. sa McLarenima daleko ispred sebe. Mercedes se može nadati da slični vremenski uvjeti kao u Kanadi ih mogu opet pogurati prema boljim rezultatima. Dok će Red Bull nadati se puno uspješnijem i “sretnijem” vikendu, a isto to će se nadati i Williams nakon dvostrukog odustajanja. Sauber će pokušati zadržati formu koju su pokazali dok im prijete Racing Bulls i Haas, koji osciliraju od vikenda do vikenda ovisno o stazi i uvjetima. Što može Aston Martin pokazati svaki vikend je veliki upitnik. Alpine je ekipa u najozbiljnijim problemima, ako nešto i pokažu u kvalifikacijama to brzo nestane u nedjelju.

Poredak vozačaBodoviPoredak konstruktoraBodovi
Oscar Piastri216McLaren417
Lando Norris201Ferrari210
Max Verstappen155Mercedes209
George Russell146Red Bull162
Charles Leclerc119Williams55
Lewis Hamilton91Racing Bulls36
Kimi Antonelli63Haas29
Alexander Albon42Aston Martin28
Esteban Ocon23Sauber26
Nico Hülkenberg22Alpine11
Isack Hadjar21
Lance Stroll14
Fernando Alonso14
Carlos Sainz13
Liam Lawson12
Pierre Gasly11
Yuki Tsunoda10
Oliver Bearman6
Gabriel Bortoleto4
Franco Colapinto0

10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

20 komentara

  1. Lance Stroll 18
    lance_troll Pretplatnik Prikaži

    Pero, reci nam nešto o gumama i potencijalnim strategijama.
    Hvala unaprijed :)



    1
    1

    0
  2. Niki Lauda
    zelot Prikaži

    Velicanstvena staza!

    Jedna od najbioljih ikada!



    8
    8

    0
  3. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Lance trolu, pojma nemam.
    Usred Atlanskog oceana su.
    Staza je MCL “frendly” 100%
    Dani jesu vrući, ali Englesko vrijeme.
    Jedan dan je + 30c drugi dan + 18-20c i kišni oblaci se redaju kao valovi.
    Volio bih da ne bude vruće, a i malo kiše ne bi bilo na odmet, kada je već staza McL bezecirana.

    Nego, gledao sam neki video kako je McL na prošloj utrci poslagao dijelove prednje šasije (kutove štangi za amortizere i krutost koje idu na sve strane) na način da gotovo nemaju utjecaja na pomicanje prednjih amortizera.
    t.j. kada koče/naglo koče, prednji dio bolida / prednje krilo nimalo ne “zaroni” u stazu.
    Kočili ne kočili bolid im je bio stalno paralelan sa stazom.
    Time imaju konstantan downfoece koji se linearno smanjuje ovisno o padu brzine i koji se ne “seli” (pojačava, slabi. ide lijevo desno, dere gume) ovisno o kočenju i zavoju.
    Jako interesantno.
    p.s. Baš me zanima Max.
    U prošloj utrci iz niz nesretnih slučajeva nismo mogli vidjeti da li se može držati kako tako McL-a i tući se sa Ferrarijima.
    Nadam se da ćemo u ovoj utrci to moći vidjeti.


    0
    0

    0
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      Ferrariji su bili uvjerljivo drugi jer je Max ispao a Merc imao svoje probleme sa gumama. Ne vjerujem da je nestala brzina Mercedesa iz Kanade kao što ne vjerujem da je RB znatno pao. Realniju sliku ćemo imati ovaj vikend ako svi budu na nivou.



      3
      3

      0
      • Pastor Maldonado
        perodeformero Pretplatnik Prikaži

        Slažem se. Vrućina skupa sa grubim asfaltom je Mercedesu uništila bilo kakvu mogućnost borbe, a Max je imao dvostruku nesreću.
        U kvalama koju je mogao sanirati, ali na utrci u prvome krugu je na žalost bio biljarska kugla koju je strefio Antoneli. Svakome se dogodi.
        Pa mali je skoro Hamiltona pogodio. Razlika je bila u djeliću sekunde Hamilton lli Max out.
        R.B. ima manjih problema sa pregrijavanjem i race pace po vrućini od Mercedesa.
        Kako god. Usred su Atlanskog oceana.
        Bilo sunčano ili ne temperatura će biti bliža Kanadi nego Austriji. Tako piše i u članku i slažem se.
        Nekako priželjkujem zbog tih mogućih pljuskova da staza ako i neće pasti kiša na utrci da bar rashladi stazu.
        Ispod ili oko 40c kao na kvalama u Kanadi.
        Na kvalama bila temp. asfalta 40c, na utrci 50c.
        Da ne spominjem glatki asfalt, za razliku od Austrije koja je bila i puno I toplija i grublja.

        Tako i ako neće biti kiše gledat ćemo prvo Maxov pokušaj držanja iza McL a onda borbu sa Ferrarijima. Još ako staza ne bude vruća, Ferrari će biti opak i pokušat će se boriti sa Maxom ( i McL) (nadam se toj borbi)
        Ima velike šanse, osim što je super staza, da ćemo gledati i super utrku.
        Na ovoj utrci moraš imati velikoga vozačkog iskustva i znanja da ne završiš u šljunku, livadi…. pogotovo na kvalama.
        Još da ti race pace bude na maksimalnoj razini tvoje momčadi i bolida…..
        Bojim se da će Rookijima biti teško.
        Nadam se da će se brzo naviknuti i igrati svoje uloge.


        0
        0

        0
        • Kimi Raikkonen 7
          Pitstop Prikaži

          Bože dragi…



          2
          2

          0
        • Lance Stroll 18
          lance_troll Pretplatnik Prikaži

          Vidiš da imaš pojma.
          Nego, kako kažu, bio jedan Pero, radio ko zapisničar u administarciji i volio popit. Zvali ga Nalivpero. Da nisi ti taj?



          2
          2

          0
        • Renault
          Renault_F1_team Prikaži

          @Pero, nemoj se ljutiti, ali brate dosadniji si od @Lando-vih minusa.
          Živiš od toga da nabiješ što više komentara, a većina tih komentara je umjetno napucana i većinu tih komentara uopće ne pročitam ko kraja.

          Vetma će mi vjerojatno izbrisati komentar, jer komentiram člana, ali brate smiri malo. Nemoj biti toliko naporan. Nemam loše mišljenje o tebi i želim ti sve najbolje 🙃

          Edit:
          Tek sam sada vidio da mu je i Vetma sugerirao da skulira malo, pa možda i ne bude ovaj komentar obrisan 😂


          0
          0

          0
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Ah taj prvi zavoj nakon starta. Sram me je reći što mi se dogodi kada se počnu gasiti crvena svjetla.


    0
    0

    0
  5. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Po meni su ovih nekoliko utrka od Kanade do SPA vrhunac sezone.
    Jedno što su na SPA baš morali staviti prokleti sprint balet.
    Najduža staza sezone. Koliko će krugova raditi? 10?
    Mogli su ga slobodno preseliti u Mađarsku.


    0
    0

    0
  6. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    Lewisovo dječje igralište :) 9 pobjeda…



    2
    2

    0
  7. Dietrich Mateschitz
    Ante Vetma glavni urednik Prikaži

    Pero, skoro pola komentara u zadnjih par dana su tvoji. Prikoči malo.



    2
    2

    0

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.