Pod novim vodstvom i s obnovljenim entuzijazmom, Haas je nakon turbulentnih godina tiho prešao iz statusa začelja u ozbiljnog igrača sredine poretka. Iako su 2023. zaključili kao posljednji, već 2024. stvari su se počele mijenjati, a u 2025. sezoni to poprima jasniju formu: Haas je trenutačno šesti u konstruktorskom poretku.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
U Montrealu su obilježili svoj 200. Grand Prix, a šef momčadi Ayao Komatsu tom je prilikom otvoreno govorio o putu koji je ekipa prošla:
“Sjećam se svega kao da je bilo jučer – kako smo krenuli, kako smo gradili prvi bolid, prvi testovi, put prema Melbourneu. Bilo je uspona i padova, ali nakon 200 utrka možemo reći da se vraćamo u sredinu borbe. Svi u timu mogu biti ponosni.”
Prve sezone pamtit će se po eksplozivnom debiju – šesto mjesto u Australiji i peto u Bahreinu, oba puta s Romainom Grosjeanom. No, tamnija strana došla je 2019., kad su krenuli u krivom smjeru s razvojem bolida. Sezona je bila nepopravljiva, pandemija ih je dodatno zakočila, a najgore od svega gubili su tempo dok su rivali rasli.
Iako je napredak vidljiv, forma je i dalje neujednačena. U Bahreinu i Kini su uzimali bodove, ali Imola i Španjolska pokazale su drugu stranu medalje. Najveći izazov ostaje balans u zavojima. Sredina poretka je ove godine nevjerojatno zgusnuta i svaka pogreška pada teže no ikad.
U deset utrka Ocon i rookie Bearman sedam su puta završili u bodovima. Ocon, nakon epizode u Alpineu, ponovno je na radaru, a Bearman pokazuje da ima brzine, iako još lovi konzistenciju.
“Ponekad izgubim četiri-pet mjesta zbog jedne desetinke”, kaže Ocon. “Za mene je najveći problem podupravljanje. Radimo na tome i tražimo stabilnost. I vjerujem da je možemo dostići.”
Kad je početkom 2024. naslijedio Guenthera Steinera, Komatsu nije preuzeo samo ključeve već i potrebu da redefinira radnu kulturu. Haas i dalje ima najmanje ljudi u paddocku, no Komatsu gradi nešto dugoročno: transparentnost, podrška i racionalan pristup su temelj nove filozofije.
“Dobar motorhome? Dobre plaće? Bolji letovi? Sve to igra ulogu”, kaže Komatsu. “U Formuli 1 konkurencija nije samo na stazi – ona je i u zapošljavanju.”
Nova konkurencija u vidu Cadillaca već kuca na vrata, s bazom u Engleskoj i visokim ambicijama. Haas pak razmatra modernizaciju vlastite tvornice u Banburyju, koja surađuje s Ferrarijevim kampusom u Maranellu. No Komatsu ne gradi na betonu već na ljudima:
“Tvornica je kutija. Može biti moderna ili ne, ali ako ljudi u toj kutiji ne surađuju sve pada u vodu. Naš kapital su ljudi. I način na koji radimo.”
U pozadini, Haas igra istu stratešku igru kao svi u sredini poretka: koliko ulagati u sadašnjost, a koliko gledati prema potpuno novim pravilima 2026.? Ocon upozorava da ne treba prerano dići ruke od 2025., pogotovo kad i Sauber i Aston Martin pokazuju znakove oporavka, a Alpine ima potencijala za više.
“Teška je to odluka”, priznaje Ocon. “Ali borba je bliska i imamo se za što boriti.”
Zasad je plan jasan – razvijati aktualni bolid dok god ima smisla, a svaku priliku koja se otvori, iskoristiti do kraja.
“Kad smo imali brzinu, uzeli smo bodove. No svi se razvijaju – Racing Bullsi su brzi, Sauber više nije spor. Bodove sad može uzeti bilo tko. Ako ne budemo na visini, brzo ćemo se vratiti dolje.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Budi prvi koji će napisati komentar!