Kyalami je preživio. I više od toga – Kyalami je dobio priliku. Nakon što je desetljećima sjedio kao zaboravljeni artefakt u kolektivnoj memoriji Formule 1, legendarna staza nadomak Johannesburga službeno je dobila FIA-inu suglasnost za nadogradnju na Grade 1 što znači da ima pravo sanjati o ponovnom ulasku u elitno društvo.
No prije nego se svi razmašemo hashtagovima i editiranim trailerima „F1 returns to Africa“, vrijedi podsjetiti: ovo je tek prva etapa.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
FIA je odobrila trogodišnji vremenski okvir za provedbu infrastrukturnih nadogradnji koje ne uključuju promjenu same konfiguracije staze. Layout koji je posljednji put ugostio F1 davne 1993. ostaje netaknut čime se čuva duh stare škole, ali bit će modernizirane zone izlijetanja, zaštitne ograde, odvodnja i sve ono što čini stazu sigurnom za bolide koji se danas voze.
Clive Bowen iz Apex Circuit Designa opisuje pristup kao „light touch“, jer se radovi planiraju tako da ne poremete postojeći kalendar događanja. Drugim riječima – obnova bez drame.
Toby Venter, vlasnik staze, bio je jasan:
“Ovo je ključni trenutak za južnoafrički motorsport. Kyalami nije samo staza, to je simbol kontinenta koji želi svoj dio globalne pozornice.”
Formula 1 već godinama javno izjavljuje želju za povratkom u Afriku – kontinent koji trenutno nema niti jednu utrku na kalendaru. No „želja“ i „ugovor“ nisu isto. Kyalami nije jedina karta na stolu: spominju se i projekti u Cape Townu i čak u Rwandi.
Unatoč pozitivnim signalima, nijedan od tih prijedloga još nije dobio službeni status domaćina. Jer za F1 utrku ne trebate samo stazu s certifikatom. Trebate političku volju, financijsku potporu, logističku infrastrukturu, TV prava, lokalne organizatore i naravno pristanak samog Liberty Media.
Za sada, Kyalami ima ono što nitko drugi na kontinentu nema: potvrdu od FIA-e i konkretnu šansu. Ali u igri gdje se utrke mogu izgubiti zbog parkirnih mjesta ili poreznog režima, povratak Formule 1 u Afriku i dalje ostaje neizvjestan.
Kyalami nije samo još jedna staza. Ovdje su vozili Senna, Prost, Lauda. Ovdje se F1 utrkivala kroz složene političke periode, uključujući i apartheid. Povratak F1 na ovo mjesto ne bi bio samo marketinški bingo nego bio bi povijesna korekcija.
No, dok gledamo u budućnost, realnost ostaje hladna: povratak F1 u Afriku traži više od volje – traži sustav.
Za sad, Kyalami ima zeleno svjetlo – sad treba startat, preživjeti kvalifikacije političke volje i komercijalnog interesa, i možda, samo možda – ponovno zaslužiti crno-bijelu zastavu na svom asfaltu.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
To bi bila velika greška.
Trenutno tamo nemaju niti stalnu opskrbu strujom. Nekoliko sati na dan.
Političke borbe preko raznih kriminalnih skupina koje stoje po cestama i “naplaćuju” prolaz ili ga brane ako dobiju takav “signal” da bi gušili neki grad nestašicama hrane….
Napadi na bjelačke farme su standard. U samim gradovima tko ne živi u slamu, okužuje se se čeličnim ogradama prekrivenim žilet žicom i unajmljenim čuvarima.
Kako tko može.
Država se trenutno guši i umire u korupciji i svakodnevnom nasilju.
Stvarno F1 “apolitično pravilo” ne komentiranja i miješanja u politiku neke države treba služiti samo kao umivaonik propalim režimima, autokratskim vođama…. ?
Bilo je pitanje održavanja utrke Mislim staza u Đedi (štrajk vozača) zbog raketiranja između Saudijske Arabije i Jemena.
U JAR-u imamo unutrašnje borbe i par bogatijih gradova na obali okruženih žilet žicom i vojnicima.
Ne kužim.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne znam koga treba više pošamarati, čelnike FIAe ili FIFAe.
0
0