Jučer je bio buran dan za ekipu Ferrarija budući da se u talijanskim medijima pojavio niz precizno usmjerenih tekstova o vrućoj stolici šefa ekipe Freda Vasseura i mogućoj smjeni usred nezadovoljstva izdanjima ekipe u ovoj sezoni. Ove teze dodatno su podebljane još jednom prilično ozbiljnom špekulacijom, a koja govori o tome da će miljenik Tifosa Charles Leclerc dobro razmisliti o drugim opcijama nakon 2026. godine te da je izgubio vjeru u svoju ekipu. Ako ste pratili platformu X, tada ste mogli pročitati i niz kritika koje su usmjerene na sam vrh Ferrarija, konkretno na Johna Elkanna i Benedetta Vignu koje brojni navijački profili smatraju glavnim i odgovornim ljudima za podbačaj ove sezone.
Budući da živimo u digitalnom svijetu, koji ima veoma kratko pamćenje i bitno je samo ono što je ovdje i sada, dodatni začin ovim medijskim dramama u Ferrariju dao je i lajk koji je Lewis Hamilton dao na jednu objavu koja se negativno odnosila na ekipu iz Maranella. Reklo bi se, običan četvrtak u Ferrariju i ništa neviđeno. Kako su se negativni tekstovi o Vasseuru pojavili dok je on još uvijek bio na putu prema Kanadi nakon svog kratkog posjeta Le Mansu, u iščekivanju njegovog komentara bilo je zanimljivo vidjeti kako će se ekipa, ali i vozači kao neupitne zvijezde F1 grida izjasniti o ovom koordiniranom napadu.
Ferrari je za The Race kratko rekao da je priča toliko besmislena da je ne vrijedi komentirati, dok su vozači komentirali glasine pred novinarima u Montrealu.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Il predestinato je snažno demantirao sva nagađanja o svom odlasku iz Ferrarija pri čemu je izrazio iznenađenje zbog tvrdnji da ima sumnje u smjer razvoja momčadi:
“Jako sam iznenađen. Nemam pojma odakle to dolazi, pa bih to radije jednostavno ignorirao.”
“Nikada nisam rekao ništa slično u posljednjih nekoliko utrka. Naprotiv, neprestano ističem koliko volim ovu momčad i koliko želim vratiti Ferrari na vrh. Zato sam iznenađen.”
Leclerc, koji je u svojoj karijeri pobijedio osam puta za Ferrari, dodatno je podržao šefa ekipe Freda Vasseura te naglasio kako i on i Lewis Hamilton dijele istu viziju:
“Fred, Lewis i ja dijelimo zajedničku viziju kako vratiti pobjede.”
“Radimo na tome da sve posložimo i to je naš plan, kojeg se trebamo držati.”
Leclerc se osvrnuo i na dugogodišnju tradiciju visokih očekivanja od Ferrarija, premda je posljednji konstruktorski naslov osvojen davne 2007. godine, te je priznao da pritisak uvijek postoji:
“Pritisak je velik i sami ga na sebe stavljamo, a onda još dolaze i ovakvi razgovori, što nije nešto što želimo slušati.”
“Kada vozite za Ferrari, drugo mjesto nikada nije dovoljno dobro, i svi smo toga svjesni.”
Konačno, unatoč izazovima Leclerc je ponovio ambiciju momčadi:
“Trenutačno je McLaren jača momčad i na nama je da reagiramo.”
“Ali nisam jedini koji govori da ovo nije dovoljno dobro. Cijela ekipa zna da Ferrari mora pobjeđivati.”
I Lewis Hamilton dao je izjavu sličnu Leclercovoj te je snažno odbacio sva nagađanja prema kojima bi Ferrari mogao zamijeniti šefa ekipe. Takve tvrdnje nazvao je glupostima i uz to istaknuo svoju punu podršku Vasseurovom vodstvu te jasno dao do znanja da vjeruje u njegovu sposobnost da odvede Ferrari na vrh:
“Nije nimalo lijepo čuti da takve priče postoje.”
“Prije svega, obožavam raditi s Fredom. On je glavni razlog zašto sam u ovoj momčadi i dobio priliku biti ovdje, na čemu sam mu zauvijek zahvalan.”
“Zajedno smo u ovome, naporno radimo iza kulisa.”
Sedmerostruki svjetski prvak je priznao da stvari nisu savršene, no još jednom je ponovio svoju predanost Ferrariju i Vasseuru:
“Želim da Fred ostane. Vjerujem da je on osoba koja će nas odvesti na vrh.”
“U konačnici, to su gluposti koje ljudi pišu. Većina njih nema pojma što se događa iza kulisa.”
“Nije sve jednostavno, nije da sve ide glatko. Moramo napraviti promjene i to zahtijeva mnogo truda, a pritisak je velik jer želimo pobjeđivati.”
Naposljetku, Britanac je zaključio kako se tema smjene Freda Vasseura uopće ne razmatra unutar momčadi. Stavio je naglasak i na svoju dugoročnu predanost Ferrariju:
“Za sve koji pišu da razmišljam o odlasku – tek sam počeo, prva mi je godina u Ferrariju i ovdje sam na duže vrijeme.”
“Nemam nikakve sumnje u ono što želim postići s ovom momčadi.”
Prema izvještajima talijanskih medija, Antonello Coletta trenutačno kotira kao glavni kandidat za nasljednika Freda Vasseura u Ferrariju. Naime, riječ je o osobi koja trenutačno vodi Ferrarijev World Endurance program, a najveću težinu dobio je pobjedama na 24 sata Le Mansa u prethodne dvije godine. Osim toga, Coletti nesumnjivo ide u prilog činjenica prema kojoj je Ferrari trenutačno prvi u poretku konstruktora nakon tri utrke s pobjedama u Kataru, Imoli i Belgiji.
Međutim, čini se da Coletta nije bio prvi izbor Johna Elkanna budući da smo prethodnih desetak dana mogli čitati o neskrivenom interesu za Christiana Hornera koji već dugi niz godina obnaša dužnost šefa ekipe Red Bulla. No, Horner je odbacio tu mogućnost te je decidirano izjavio kako je “100% posvećen Red Bullu”.
Službeno, Ferrari odbacuje glasine o bilo kakvim razgovorima o smjeni Vasseura. Istovremeno, neupitno je kako je njegova pozicija pod pritiskom zbog zaista slabog početka sezone usprkos činjenici što se Ferrari trenutačno nalazi na drugom mjestu u poziciji konstruktora, što je plasman na kojem su okončali prethodnu sezonu. Ipak, čini se da je više riječ o spletu okolnosti i činjenici da u Red Bullu samo Max Verstappen konstantno osvaja bodove, dok Mercedes već nekoliko utrka ima problem s pouzdanošću.
Ferrari i dalje traži svoju prvu glavnu pobjedu ove sezone. Charles Leclerc je s tri postolja pomogao momčadi da se popne na drugo mjesto u poretku konstruktora, no zaostaje 197 bodova za vodećim McLarenom. Leclerc je bio blizu trijumfa u Monaku, dok je jedina pobjeda Ferrarija ove godine došla u Šangaju, gdje je Lewis Hamilton slavio u sprint utrci.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vozači su definitivno uz njega iako im je bolid uništio ovu sezonu. Lewis ne bi možda niti došao da nije njega, a Charles ga voli još od Saubera, a i Elkannu je nakon 2022. sezone govorio da ce razmisliti o odlasku ako Binotta ne maknu u korist Vasseura, tako da njihove izjave nisu lažne i prikrivene.
Ne razumijem kako netko može pogledati u Ferrari i misliti i da je trenutni TP problem ekipe. Možda ako se gleda “birtijaški” pa je razmišljanje opet ne pobjeđuju pa ajmo micati šefa ili po modelima bivšeg SSSR-a i slično, gdje se šefa baca “pod bus”. Operativno je ovaj Ferrari u kratkom vremenu postao svemirski brod za Binottove (a i neke ranije) godine.
Strategija se općenito značajno poboljšala i čim je došao to je i promijenio. Zaustavljanja u boksu su postala savršena i možda su i najbolji na gridu po tom pitanju, a Charlesov inženjer utrke je zamijenjen na inzistiranje Vasseura, pa je i komunikacija znatno poboljšana između njih. Rade se sitnije greške naravno još uvijek, ali je to u rangu ostalih ekipa. Nema više klaunskih trenutaka kao prije.
Problemi su sada uglavnom vezani uz njihov tehnički odjel, uz također duboko ukorijenjeni problem unutar Ferrarija svima poznat, koji je očito i razlog pritiska. A tehnički dio je nešto što se u današnjoj F1 može složiti tek nakon minimalno 18-24 mjeseca (zbog svih onih pravila o zabranama prelaska odmah iliti “vrtlarenju”). Dokaz za to je da Loic Serra o kojemu se pričalo da je gotov i potpisan već godinu dana a možda i više, nije ni sudjelovao na razvoju ovog bolida jer nije stigao na vrijeme. Druga stvar je to da je šef aerodinamike Enrico Cardille neočekivano napustio ekipu na ljeto 2024. nakon izuzetno visoke ponude Lawrenca Strolla u Aston Martin. Rekao bi da je to prije svega oštetilo uspjeh ovog bolida za 2025., jer je ekipa ušla u sezonu neusklađena aerodinamički sa novim mehaničkim dijelovima.
Nadalje, Jeanu Todtu je trebalo više godina u Ferrariju (ako sam u pravu, 5 ili 6) da osvoji konstruktorsko i još jedna godina da osvoji vozačko prvenstvo s Ferrarijem. Vasseur definitivno nije trenutni problem Ferrarija sada, kao niti vozači. To je valjda svakom jasno tko to zeli analizirati i pogledati malo dublje u problematiku.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Todtu možda jeste trebalo 6 godina za WCC i 7 za WDC, ali Todt je preuzeo Ferrari kad su bili u možda i najvećoj dubiozi, još od sezone 1980. Ekipa je nakon toga, pod Todtovom palicom išla samo uzlaznom putanjom.
Još je i Miha zamalo “prije vremena” obezbijedio WDC.
I kada su stigli na vrh, tamo su se zadržali 5 (6) godina, a na tom istom valu su nakon kratke suše osvojena još 2 WCC i 1 WDC.
Tako da ja ne bi pominjao kako je ekipi pod Todtom trebalo toliko i toliko godina za osvajanje WDC i/ili WCC.
Ferrari je prošlu sezonu završio sa drugim najboljim bolidom, koji je bio puno bliže onom najboljem, za razliku od početka i dosadašnjeg dijela ove sezone, kada ih od Mclarena dijeli puno više. Čak su u jednom momentu (Miami) bili 5. bolid po brzini.
Takođe, prošle sezone, jedno odustajanje Mclarena ili jedno preticanje Mclarena od strane Ferrarija za 1. mjesto bi donijelo WCC Ferrariju.
I onda likovi skontaju da promijene kompletnu koncepciju bolida (push rod >> pull rod, kao najbitnija promjena, itd….) u ZADNJOJ godini postojećeg tehničkog pravilnika. I desi im se to što im se desi.
Možda je to ideja “tehnike”, ali na kraju balade, šef je taj koji je odgovoran.
Uz to, još uvijek su mi malo kilavi oko swapanja pozicija vozača u toku trke i oko strategija.
Da ne bude sve kritika Freda, slažem se da su operativno bolji, da su zaustavljanja odlična i da, sveukupno, izgledaju bolje nego pod Matekom (što i nije baš nešto čime se treba dičiti).
Ostaje taj detalj oko bolida, što može njemu (kao šefu) ići na dušu. Pored toga, smatram da Carlos nije trebao biti mijenjan, ali to nije do njega. To je već do Elkanna, pošto je njemu Lewis bio mokri san.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nije bio nikakav napad ni direktna usporedba sa Todtom, nego samo kao kontekst u pogledu pružanja vremena nekome da posloži tim i odradi ciklus, a tek onda odrediti da li je to to ili ne. Ovdje se to ne bi dogodilo ako bi Vasseur dobio otkaz. Vasseur je preuzeo ekipu u raspadu nakon fijaska novih regulacija i tad je dobio naslijeđeni užas od bolida 2023., kojeg su uspjeli donekle popraviti s velikim paketom u Španjolskoj 2023., a godinu nakon su napravili relativno odličan bolid 2024. Sredinom 2024. se desilo to da su neočekivano ostali bez Enrico Cardillea, a možda je tu napravljena pogreška dok su pokušali u brzini posložiti novi aerodinamički tim i dok su nasljeđivali njegov smjer za 2025. A bile su i česte glasine da je Vasseur bio izrazito uporan u pokušajima da dovede Pierre Wachea iz Red Bulla u Ferrari, tako da je vjerojatno i sam svjestan da mu fali nešto u tom području aerodinamike, ali tu želju nije dobio. Ako gledamo baš iz njegove pozicije, ne znam što je tu operativno ili strateški mogao drugačije posložiti. Ima pametnijih ljudi od mene pa neka analiziraju, ali s kartama koje je dobio, napravio je dosta dobar rezultat.
Ove godine je podbačaj vezan uz taj ovjes koji previše struže podnicu bolida, ali što ti tu možeš poduzeti kao šef ako ti prisilno ode šef aerodinamike u Aston Martin a tvoj novi tehnički direktor i šef šasije nije niti počeo raditi na bolidu. Možeš samo reći postojećem timu da slijede ono što su pronašli u simulacijama i zračnom tunelu, jer nisi stručan u tom području. Operativno je sve odlično iz tog pogleda, ali postoje razlozi problema.
Frustracije su očite kod svih ove sezone baš zbog svega toga što je 2024. pokazala potencijal, ali bi bila ogromna greška mijenjati šefa sada, prije nego je uopće postavio cijeli tehnički odjel u potpunosti. 2026. godine ga treba analizirati sa punim timom i čistom novom stranicom novih regulacija, a tek onda donositi odluke oko budućnosti ako se dogodi podbačaj. U slučaju otkaza ove sezone, novi šef svakako neće moći ništa riješiti da do 2026. napravi nešto novo ili dovede nekog drugog, jer će opet trebati čekati minimalno 2 godine na efekte novih promjena.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vječno prokletstvo Ferrarija.
Od Tifosa (navijača) zapravo cijele Talijanske javnosti, preko medija pa do ili zbog svega toga toga, vječne unutar momčadske borbe za vlast.
U Italiji od Ferraria se očekuju samo pobjede.
Na sve ostalo se gleda kao na poraz.
Zato je Ferrariju teško sastaviti dugoročnu ekipu.
Od šefa, konstruktora…… do vozača.
Konstantno su pod enormnim pritiskom i zahtjevom za neka instant rješenja.
A to nikada ne prolazi.
A ovo je vjerojatno kao i uvijek krenulo od članka iz nekih žutih novina (portala) u želji za boljom prodajom / čitanosti.
0
0