Wolff: Treba dati priliku novim motorima, za kasniji ciklus smo otvorenog uma

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci 3 min 4 komentara

Radikalne promjene “u 5 do 12” po pitanju pravilnika za motore od iduće sezone jasno su odbačene na prošlotjednom sastanku predstavnika FIA-je, FOM-a i proizvođača, no FIA još uvijek jednim okom gleda prema sljedećem ciklusu.

Glavni potencijalni problemi s novim pravilima koji se ističu su moguće velike razlike u performansama između proizvođača i općenito lošije utrkivanje zbog štednje energije. Međutim, svi uključeni složni su da prvo treba vidjeti nova pravila na djelu pa tek onda ozbiljnije raspraviti o eventualnoj potrebi za promjenama i skraćivanjem trajanja pravilnika.

“Upravo to moramo napraviti. Stati na loptu i vidjeti kako će iduća godina proći. Motori su sofisticirani i s 50% električne snage super-izazovni”, rekao je Wolff za The Race na pitanje o aktualnostima po toj temi.

“Istovremeno, ako to prođe dobro i zaživi, bit ćemo pioniri autoindustrije.”

“Pogledajmo idući ciklus pravila – prvo, kakve motore smatramo cestovno relevantnima i drugo, koji su motori najbolji za šou.”

“To će uvijek biti prevladavajući faktor. Suprotno onom što mislite, cestovna relevantnost je glavna stvar za proizvođače automobila, ali šou ima jednaku težinu kod naše odluke. Mi smo zato otvorenog uma po tom pitanju.”

Najnovije ideje uključuju V8 s minimalnim značajem baterije

Kako prenosi The Race, FIA ima jasne ideje za nova pravila koja bi se najranije mogla uvesti 2029. godine.

Primarni cilj je smanjenje troškova, a njihova ideja trebala bi ih srezati za 60-65% u odnosu na pravila koja stupaju na snagu dogodine. Manja složenost motora, više standardnih dijelova i propisivanje jeftinijih materijala neki su od načina na koje bi se to postiglo.

Omjer isporuke snage između motora s unutarnjim izgaranjem i baterije bio bi pomaknut s 50:50 na samo 90:10, što bi osim troškova smanjilo i masu, po projekcijama za oko 80 kg. Zbog mase bi V8 ipak bio poželjnija opcija u odnosu na V10 koji se ranije spominjao.

Audi, koji je upravo zbog pravilnika za 2026. odlučio ući u F1, odlučno je odbacio bilo kakve promjene čim su takve ideje počele kružiti, no ako se može suditi po izjavi novog šefa njihove F1 ekipe, Jonathana Wheatleyja, nisu u potpunosti zatvoreni:

“Audi ima jasan stav. Uključili su se u sport zbog entuzijazma u vidu triju najvažnijih stavki: prvo je motor visoke efikasnosti. drugo napredan hibridni sustav i naravno, održiva goriva kao temelj svega.”


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

4 komentara

  1. Carlos Sainz 55
    Tudum Prikaži

    Znači biti će par godina patnje sa usisivačima prije nego se pređe na v8.

    Novi motori su očito smeće čim se već sad priča o novoj generaciji.



    1
    1

    0
    • Renault
      zd1400rt Prikaži

      Ako se vrate ne V8, to neće napraviti jer bi novi motori mogli biti smeće, već radi većeg profita jer znaju što publika želi, a današnji vlasnici žele što više para u što kraćem vremenu. Povratak legendarnog zvuka bi privukao veliku pozornost fanova i svega ostalog što ide uz sport, samo moraju fino zapakirati priču da to bude radi spašavanja planeta.



      1
      1

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Pod uvjetom da im Audi i Cadilac ne pokupe 10 godišnji profit tužbom za naknadu štete i prevaru.
        Nije to trivijalno kako si to Suljo zamišlja u svojoj viziji umiljavanja javnosti ne bi li ostvario još jedan mandat.

        Osim toga koji proizvođač automobila će ti ikad u budućnosti vjerovati… Iako osobno ne mislim da su korporacije dobre za F1, kad su već krenuli tim putem ovo bi bila amputacija obje noge…

        Ali ne uzdam se u Sulju i Domenicalija, tu treba netko pametniji…



        1
        1

        0
  2. Ferrari
    renato2107 Prikaži

    Čemu kompliciranje….Drži se ovog V6 motora, koji je razvijen, diži okretaje (tj protok goriva na višim okretajima), te smanji MGU-H (ili čak standardiziraj elekment s manjom snagom), povećaj doprinos MGU-K


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.