Proizvođači motora očekivano odbacili bilo kakve promjene za 2026.

Izdvojeno

Lovro Andraka

Prije 2 mjeseci 3 min 3 komentara

Osim slobodnih treninga, danas je u Bahreinu održan sastanak na kojem se raspravljalo o budućnosti pogonskih jedinica Formule 1, a na njemu je, sasvim očekivano, potvrđeno da neće biti izmjena u vezi odavno isplaniranog novog koncepta motora za narednu sezonu.

Raspravu je vodio začetnik ideje o zaokretu filozofije budućih pravila za motore, predsjednik FIA-je Mohammed Ben Sulayem, a od članova regulatornog tijela F1 prisutan je bio i direktor za jednosjede, Nikolas Tombazis. F1 je zastupao izvršni direktor FOM-a Stefano Domenicali, a uz njih su sudjelovali predstavnici svih proizvođača koji se namjeravaju uključiti u F1 u narednom ciklusu pravila – to su Red Bull i Ford koji imaju zajednički projekt, Honda, Mercedes, Ferrari, Audi te General Motors koji planira ući u kasnijim sezonama.

U službenom priopćenju vezanom uz sastanak FIA navodi kako je predsjednik na početku naglasio da je svrha okupljanja traženje troškovno efikasnih rješenja kako bi se očuvala dugoročna stabilnost F1, a zatim potvrđuje da stoje iza zacrtanog pravilnika.

“FIA je čvrsto predana F1 pravilima za 2026. Naš tehnički odjel i niz ostalih dionika uložili su puno vremena u sastavljanje pravilnika za 2026. s hibridnim pogonskim jedinicama sa 100% održivim gorivom.”

“Pravila za 2026. privukla su nove proizvođače u sport, što potvrđuje da je za ciklus od 2026. odabran pravi put.”

Ključne točke rasprave bile su smanjenje troškova istraživanja i razvoja F1 motora, stvaranje otpornosti na fluktuacije globalne ekonomije, smanjenje složenosti pogonskih jedinica te ideje vezane uz održivost, smanjenje mase u kontekstu sigurnosti, performanse, cestovnu relevantnost, zvuk i privlačnost publici.

Priča o skorim promjenama ipak nije gotova

U istom priopćenju FIA dodaje da će biti daljnjih rasprava o manjim prilagodbama novih pravila i da se na današnjem sastanku govorilo o nizu opcija, među kojima je povratak na atmosferske motore s održivim gorivom. Bude li dovoljne podrške, eventualne rane promjene mogle bi se dogoditi 2029., dvije godine prije kraja planiranog ciklusa.

Zaključeno je da su svi uključeni predani pravilniku za 2026., ali da će se nastaviti raspravljati o budućem tehničkom smjeru sporta. Ono što je zanimljivo je da je naglašeno da će elektrifikacija biti uključena u sve buduće ideje – prvotna ideja bila je povratak na klasične V10 motore s održivim gorivom, čije je korištenje navedeno kao imperativ.

Za kraj je najavljeno razmatranje prilagodbe financijskih pravila za pogonske jedinice u kontekstu općenitog smanjenja troškova, uz nadzor provedbe tih pravila kao prioritetom.

Horner: Ne želimo reprizu 2014.

Kako ističe šef Red Bulla, jednog od novih proizvođača, glavne promjene pravila koje interesiraju proizvođače su potencijalne promjene koje bi omogućile lakše smanjenje zaostatka onih koji krenu loše.

“Kad dođe do velike promjene pravila, dolazi do povećanja razlika u performansama i to će se gotovo sigurno dogoditi iduće godine. Jutros je jedna od tema na dnevnom redu bilo pitanje koliko će brzo doći do zbližavanja u performansama”, rekao je Christian Horner za Sky.

“Imamo ograničenje budžeta. Možda motore ne treba homologirati, već ih možete nadograditi pod tim ograničenjem kako bi se zbližavanje što više ubrzalo.”

“Mislim da svi želimo vrlo blisko utrkivanje, a ne reprizu onog što smo imali 2014 godine. Poanta je u tome da treba postojati mogućnost sustizanja – posebice za novajlije.”


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

3 komentara

  1. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    2019. se spominje samo zato da ne bi bio totalni debakl za Sulju.


    0
    0

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.