Dobitnici i gubitnici iz Japana

Osvrt

Katarina Sudarić

Prije 2 mjeseci 8 min 55 komentara

Velika nagrada Japana 2025. ostavila je nešto tiši dojam u usporedbi s kaotičnim i dinamičnim vikendima u Australiji i Kini. Umjesto spektakularnih okršaja na stazi, Suzuka je dostavila stratešku utrku, a ključne pozicije odlučene su već u kvalifikacijama.

Pobjeda Maxa Verstappena razveselila je Red Bullove navijače i vratila prvaka nadomak vrhu poretka, no sama utrka prošla je bez značajnih uzbuđenja. Mnogi vozači nakon utrke nisu skrivali razočaranje ritmom događanja, a utrku su opisali kao prilično predvidljivu i – dosadnu. U takvom kontekstu, dobitnici i gubitnici ne skrivaju se nužno u brojkama na cilju, već u načinu na koji su timovi i vozači iskoristili (ili propustili) prilike koje im je Suzuka ponudila.

Tko je oduševio?

🔼 Max Verstappen

Aktualni svjetski prvak ovaj je vikend još jednom pokazao zašto trenutačno solira na vrhu. Nakon što je u prve dvije utrke sezone dva puta završio iza McLarena, Verstappen je u Suzuki odvozio gotovo savršenu utrku i odnio pobjedu – ovoga puta to nije bila „samo još jedna pobjeda“. Izvrstan kvalifikacijski krug proslavio je na timskom radiju više nego pobjede nekih utrka prijašnjih sezona, jer mu se ni sam nije nadao.

Izborio je pole position i tijekom same utrke nije napravio nijednu grešku koju bi McLareni, koji su mu se cijelo vrijeme držali vrlo blizu, mogli iskoristiti. Time je prekinuo McLarenov niz i vratio Red Bull na najvišu stepenicu pobjedničkog postolja, te je smanjio zaostatak u prvenstvu na samo jedan bod time poslavši poruku da će iskoristiti svaku priliku da se opet ugura u borbu za titulu.

🔼 Mercedes i Williams

Iako možda nisu u borbi za pobjede, Mercedes se pokazuje kao vrlo čvrsta i organizirana ekipa na startu sezone. U svakoj od prve tri utrke ostvarili su značajne bodove s oba bolida: u Melbourneu je Russell odmah došao do postolja (3. mjesto), a rookie Antonelli do impresivnog četvrtog mjesta. U Kini je Russell ponovno bio na postolju (treći), što je pomoglo da tim ostane pri vrhu konstruktorskog poretka. U Japanu su ostvarili rezultat „najbolji od ostatka“ – peto i šesto mjesto.

Takva konzistentnost tijekom cijelog trkaćeg vikenda svrstava ih među dobitnike: čak i kad nisu najbrži, izvlače maksimum iz paketa. Tim je očito odradio dobar posao u pripremi mladog Antonellija kroz testiranja, jer od samog starta sezone doprinosi bodovima, a oborio je i rekord postavši najmlađim vozačem koji je vodio utrku F1. Mercedesova strategija i taktičke odluke također su bile na visini – pravodobno su reagirali pozivom Russella u boks među prvima, što mu je pomoglo zadržati prednost nad pratnjom. Odlazak Hamiltona nije poljuljao tim – Mercedes je zadržao stabilnost te s relativno manje dramatičnosti od konkurenata (poput Red Bulla ili Ferrarija) gradi solidnu sezonu. Ako nastave nadograđivati bolid, ova dva vozača mogli bi ih zadržati u borbi za vrh ljestvice, gdje se nalaze na drugom mjestu.

Iako daleko od borbe za vrh, Williams se može smatrati jednim od dobitnika ovog vikenda (i rane sezone općenito) zbog vidljivog napretka i osvajanja bodova. U Japanu je Alex Albon nastavio skupljati bodove devetim mjestom, čime je Williams treću utrku zaredom bio prisutan u top 10. Jasno je da se tim poboljšava: novi tehnički koncept pod Vowlesovim vodstvom i dolazak iskusnog Sainza daju rezultate u smislu tempa koji je barem sredina poretka. Iako je Sainzov početak u Williamsu pomalo razočaravajuć jer konstantno zaostaje za timskim kolegom, momčad kolektivno može biti zadovoljna – u Suzuki su opet osvojili bodove i potvrdili da više nisu začelje kao prethodnih godina, te zaslužuju status dobitnika među ekipama koje su napravile najveći iskorak.

🔼 Isack Hadjar i Oliver Bearman

Dvije rookie priče koje zaslužuju isticanje. Hadjar je zasluženo upisao prve bodove u F1 karijeri. Nakon što je u kvalifikacijama izborio sedmu startnu poziciju, tijekom utrke je pokazao zrelost i brzinu, zadržavši konkurentnost protiv iskusnijih vozača. Ovo je značajan napredak nakon teškog debija u Australiji i 11. mjesta u Kini. Njegov uspjeh u Japanu dodatno je impresivan s obzirom na fizičku nelagodu koju je iskusio tijekom kvalifikacija zbog problema s pojasevima.

Britanski rookie Oliver Bearman također je imao zapažen vikend u Japanu. Unatoč izazovima u slobodnim treninzima, Bearman je u kvalifikacijama zauzeo deseto mjesto, koristeći inovativnu taktiku prolaska kroz šikanu, inspiriranu simulacijama iz iRacinga. U utrci je zadržao hladnokrvnost pod pritiskom iskusnih vozača, završivši na desetom mjestu i osvojivši bod za Haas. Ovo je nastavak njegovih solidnih nastupa, nakon osmog mjesta u Kini, što ukazuje na njegov brzi napredak i prilagodbu na F1.

🔼 Van staze – Japanski navijači

Izuzetna razina kreativnosti u izradi navijačkih rekvizita u Japanu standardno je među najboljima na svijetu. Jedan od najupečatljivijih detalja bili su mini Leclerc, Verstappen i Norris – djeca obučena u vozačka odijela – koje su navijači pratili cijeli vikend. Mini Leclerc čak je imao priliku upoznati „pravog“ Leclerca, čime je nastao jedan od najljepših trenutaka vikenda i savršen sadržaj za društvene mreže.


Tko je podbacio?

🔽 Yuki Tsunoda

Dosanjani san vikenda domaće utrke pretvorio se u solidan reality check. Japanski vozač trebao je biti junak domaće publike, no vikend u Suzuki bio je, u najblažem pogledu, razočaravajuć. Nakon što je odličnim nastupima u prve dvije utrke (za volanom sestrinske momčadi) izborio senzacionalno promaknuće u glavni Red Bull i time postavio velika očekivanja, Tsunoda nije uspio kapitalizirati tu priliku na domaćoj stazi.

Cijelog vikenda u novom bolidu mu je nedostajalo brzine; u kvalifikacijama se nije uspio probiti ni blizu vrha, a utrku je završio tek na 12. mjestu, daleko iza momčadskog kolege pobjednika. Iako će vjerojatno dobiti više vremena od Lawsona, ako želi zadržati svoje mjesto, morat će se brzo prilagoditi; ovakav nastup ga zasad svrstava među gubitnike vikenda unatoč ostvarenom osobnom napretku u karijeri.

🔽 McLaren

Na prvi pogled, drugi i treći u cilju, oba vozača na postolju – reklo bi se „sjajan rezultat“. No, ovo više nije McLaren koji se veseli drugom i trećem mjestu – ovo je tim koji može i mora pucati na vrh. Bolid koji je sposoban za pobjede ne može se zadovoljiti ovakvim vikendom – mora biti bolji od Maxa, a McLaren to u Suzuki nije uspio.

Piastri je tijekom utrke išao u boks prije Verstappena, ali više kao reakcija na Russellovo zaustavljanje nego napad na vozače ispred sebe. S druge strane, Norris je pozvan u istom krugu kad je to učinio i Verstappen. Iako je Lando na izlasku iz boksa agresivno pokušao dobiti poziciju „košenjem trave“, izgubio je ritam, gume i efektivno šansu za napad. Piastri je u drugom stintu bio osjetno brži – imao je svježije gume i zatražio da ga tim pusti da napadne Verstappena, no McLaren nije reagirao. Zadržali su poredak pa je Oscar do kraja ostao treći. U trenutku kada Verstappen nije bio nedodirljiv – to je bila izgubljena šansa. Ovakva pasivna strategija, gdje ne riskiraju koristiti snagu oba vozača, podsjeća na blijede strateške odluke Ferrarija iz prijašnjih sezona.

🔽 Ferrari

Slavni talijanski tim proživljava težak početak 2025. i bez sumnje je jedan od najvećih gubitnika dosadašnjeg dijela sezone. U Japanu su još jednom ostali kratki u borbi za vrh: Leclerc je završio četvrti, čak 16 sekundi iza pobjednika, a Hamilton tek sedmi. Za ekipu koja je prošle godine pobjeđivala i koja je preko zime dovela Hamiltona s ciljem napada na titulu, borba za rub postolja ili sredinu top 10 predstavlja podbačaj.

Diskvalifikacijski debakl Ferrarija u Kini ozbiljno je poljuljao njihovu poziciju. Usto, interni potezi također se dovode u pitanje – razdvajanje uspješnog dvojca Leclerc-Sainz i dovođenje veterana možda nije donijelo sinergiju kojoj su se nadali. Trenutačno Leclerc izvlači solidne plasmane (4. mjesto u Suzuki) koliko mu bolid dopušta, ali Hamiltonova jedina svijetla točka ostaje pobjeda u Sprintu u Kini, a SF-25 očito „fali brzine“, kako je i sam Leclerc komentirao.

U strateškom smislu, Ferrari izgleda kao da kaska – dok se konkurenti brže adaptiraju novim okolnostima, Ferrari tek traži formu i pouzdanost. Sve to ih čini gubitnicima među ekipama: od izazivača za naslov pali su u ulogu onih koji moraju spašavati sezonu. Ako se nešto dramatično ne promijeni u nadolazećim utrkama, 2025. bi mogla postati još jedna godina propuštenih prilika za momčad iz Maranella.

Iako je Suzuka ove godine možda zakazala po pitanju spektakla na stazi, utrka je razotkrila razlike u pripremljenosti i pristupu među ekipama. Verstappen se vratio pobjedama i pokazao da Red Bull nije spreman predati titulu bez borbe, dok su Mercedes i Williams iskoristili priliku za dodatnu stabilnost i pritisak na konkurenciju. S druge strane, McLaren je propustio kapitalizirati na svojoj brzini, a Ferrari i dalje djeluje kao da luta u potrazi za pravim smjerom.

Slijede nam preostale dvije utrke unutar triple-headera na potpuno drugačijim terenima – u Bahrainu i Saudijskoj Arabiji.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

55 komentara

  1. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    Lijep clanak.

    Jedino ne bi rekao da se medu navijacima Ferrarija sada uopce dovodi u pitanje razdvajanja Leclerca i Sainza (barem internacionalno.. a nisam previse zapazio kakvo je misljenje na Balkanu). Lewis je puno bolji vozacki izbor uz Charlesa i donosi sa sobom i dalje vrhunske vozacke visine. Ako Ferrari ikad bude napravio vrhunski bolid, njih dvojica ce to iskoristiti. Trenutne frustracije unutar Ferrarija su iskljucivo zbog ocekivane dvostruke titule, ali oni zapravo i nisu predaleko i potencijal je i dalje tu



    3
    3

    0
  2. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    Aktualni svjetski prvak ovaj je vikend još jednom pokazao zašto trenutačno solira na vrhu.

    Na kojem to vrhu solira Max?

    U Japanu su ostvarili rezultat „najbolji od ostatka“ – peto i šesto mjesto.

    Kako je 5 i 6 mjesto najbolje od ostatka kad 4. i 7. nose jednako bodova, ali budući je 4. mjesto bolje od 5. onda je 4 i 7 bolje od 5 i 6.
    Dakle Mercedes se super sa 5. i 6., a Ferrari razočarenje s 4. i 7. :)
    Ferrari je razočarenje u sezoni jer se od Ferrarija uvijek nešto očekuje, ali u Suzuki nije bio ništa lošiji od Mercedesa u niti jednom aspektu.

    Također ne slažem se da Yuki podbacio. Mislim da je bio izvanredan s obzirom na okolnosti u kojima je vozio, činjenicu da na svojim nejakim leđima nosi pritisak velikog konja pod imenom Helmut Marko, a i da je sve skupa bilo pred njezinim kraljevskim visočanstvom na domaćem terenu. Završio je iza Verstappena i Hadjara, ali daleko ispred Lawsona kraj kojeg je startao utrku. Također kroz utrku u kojoj mnogi nisu napredovali, napredovao je čak 3 mjesta. Kad je ispao u Q2 bio je 500ms sporiji od Maxa što u odnosu na Lawsona i nije tako loše.



    8
    6

    2
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Na kojem to vrhu solira Max?

      S obzirom da je to urednička intervencija, ja ću odgovoriti – na vozačkom vrhu. :)



      10
      9

      1
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Kako znaš da Hadjar ne vozi jednako dobro s obzirom na bolid koji ima?



        1
        0

        1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Pa tražiš razloge da dokažeš suprotno – recimo, razbijanje u Australiji ili izgubljeni sprint od Tsunode. Hadjar je ugodno iznenađenje u zadnja dva vikenda, među boljim debitantima, ali za biti na vozačkom vrhu treba 10 sjajnih vikenda odraditi da bi kompenzirao za grešku ili slab performans iz jednog ili dva vikenda.



          1
          1

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Zašto baš 10 sjajnih vikenda, a ne recimo 11 ili 9?

          Tvoji kriteriji su puni proizvoljnosti, ja volim kad je nešto izmjerivo jer onda je to činjenica inače je dojam. A ako govorimo o dojmu onda moramo imati ponešto poniznosti pa ne smatrati sebe bogom danim da sudimo, nego pomisliti da bi netko mogao imati i drukčije mišljenje, pa onda malo drukčije formulirati rečenicu, da bude malo manje bahata, ali… ja sam možda prestar.


          0
          -4

          4
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Da su svi kriteriji mjerljivi i činjenični onda bismo mogli umjesto portala otvoriti samo par tablica sa statistikama i ne bismo imali o čemu razgovarati. Za bahatost mi se čini suvišno komentirati jer garantiram da tu nitko ne nastupa s te pozicije, jednostavno zato jer je glupo. Svatko prenosi svoj dojam i svoje zaključke, a pričati o bahatosti na web portalu koji je amaterskog karaktera je suvišno. Ljudi poput Rosberga, Hilla, Villeneuvea i sl. ponekad prosipaju gluposti, a oni su bivši šampioni i unutar su sporta. Kakve su onda nama šanse da imamo pravo na bahatost? Zato kažem, u komentarima i kolumnama prenosimo svoja mišljenja i dojmove, ništa više od toga.



          8
          8

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Recimo članak Dore Kuhtić (trenutno zadnji na portalu) je u odnosu na ovo jedno 2 reda veličine bolji članak. Da to tako kažem kad je ok razbacivati se dojmom kao činjenicom.

          Uglavnom vrijeme je da se odlijepim malo od komentiranja.


          0
          -5

          5
      • Mika Hakkinen
        Cakko Prikaži

        Na vrhu skale ti najvise k****sh



        1
        1

        0
    • Bernie Ecclestone
      Dani Pretplatnik Prikaži

      Kod Yukija je bila greška tima poslati ga samo jednom van. Kaj on ima čuvati set softa za q3?



      4
      4

      0
    • Sebastian Vettel
      The Best F1 Driver Prikaži

      Velika je razlika Wapi, ne samo u očekivanjima…realno čak ni Russell nije baš materijal za borbu za naslov, a kamo li mali Kimi…s obzirom da je Ferrari ušao u sezonu sa Hamiltonom (a sedmerostruki prvak što god itko trkeljao o ičemu mora biti ozbiljno pojačanje…) i Leclercom, te da su se u zadnjoj utrci 2024 borili za konstruktorski naslov dok je Mercedes bio četvrta ekipa na kraju 2024 i to debelo iza prve tri, onda je da ovo uspjeh Mercedesa i veliki pad Ferraria…stvar je još i daleko gora kad se pogleda konstruktorski poredak u kojem Mercedes ima preko duplo više bodova od Ferraria (75 vs 35), a Ferrari je eto oteo njihovog sedmerostrukog prvaka dok Mercedes vozi rookie…



      1
      1

      0
  3. Kimi Raikkonen 7
    Pitstop Prikaži

    Za Uskrs u Saudijskoj Arabiji…svašta. Mogli su biti tamo sad kad je bio Ramazan



    5
    5

    0
  4. Racing Point
    BatteryVolttas Prikaži

    ¸Najveći gubitnici su gledatelji iz Europe koji su nakon subote ustajali rano ujutro da bi gledali nažalost sve češće ovako dosadne utrke…
    I nije da sam ja sada neki antiprotivan,ali ovaj Pirelli i DRS i ogromni bolidi mi sve više ide na živce…

    I da,definitivno Yuki najveći gubitnik.. pa nemoš mi doma u bolidu koji je pobjedio završit izvan bodova .. loše Yuki,loše… ili je to prokletstvo drugog RB bolida ?



    1
    1

    0
  5. Mclaren
    raca Prikaži

    Zašto je McLaren podbacio? Ostvarili su mjesta koja su imali na pp. Nije bolid McLarena superioran toliko da su p2 i p3 loši kao što su svojedobno bili RB, Mercedes, Williams i McLaren iz nekih davnih dana. Još manje je RB kanta, kak mnogi fantaziraju. Ne kažem da nije nešto bolji bolid od RB, ali samo nešto bolji, a kad imaš vozača kao što je Max, ništa nije zagarantirano. Ja ne znam ljudi koji je vama klinac pa ste se okomili na McLaren kao da je toliko bolji od drugih da mora stalno bit p1 i p2, a sve ostalo neuspjeh. I prije su vrhunski vozači u slabijim bolidima osvajali utrke i pored inferiornosti njihovih bolida. Sad odjednom ništa ne valja ako bar jedan vozač ne ostvari pobjedu a drugi bar treći. Toliko se nije sralo ni po Mercedesu kad su objektivno bi trostruko superiorniji ni po RB. Kao da vas smeta(većinu, ne sve) što je McLaren nakon dugotrajnog i mukotrpnog rada, postao konkurent za oba naslova. Tek negdje blizu polovice prošlog prvenstva, McLaren je pogodio sa postavkama i odma je trebao, po mnogima osigurati oba naslova 3-4 utrke prije kraja, a nije i već su počela podjebavanja. Ne valja Lando, ne valja Oscar, a voze zvijer, da je Maxu taj bolid, odavno bi osigurao naslov, Perez bi sa tim bolidom bio u vrhu(karikiram) i slične gadosti. Pa kave se situacije događaju u drugim sportovima. U nogometu, ne kaže se zabadava:’lopta je okrugla’. Isto tako: ovo je f1. Da se vratim. Ovo je bila staza koja Maxu i te kako odgovara. Napravljen je na dijelu staze novi asfalt, gdje se pomalo gubi prednost, RB je za nijansu lošiji od McLarena i kad imaš vozača klase Max Verstappen, a koji ima i pp, pobjeda je izgledna. Zar treba pljuvat po Norrisu, Piastriju i Verstappenu, ako u Monte Carlu Russell slučajno osvoji pp a, obzirom na stazu, takva kakva je, i pobijedi? Postaje mi pomalo mučno čitati pljuvanja po MCL od strane dosta članova, a sad su počeli i novinari. Pa dajte se malo skulirajte i probajte shvatit da najbolji bolid ne mora uvijek pobijediti. Bar je to dokazano masu puta.



    5
    3

    2
    • Dietrich Mateschitz
      Ante Vetma glavni urednik Prikaži

      Prokockas pole position s očigledno bržim bolidom, a onda u utrci ne napraviš baš ništa da bi pokušao pobijediti – uđeš u boks u istom krugu kao glavni konkurent, i ni ne pokušaš ih zamijeniti na kraju da brži vozač u tom momentu ne napadne; i to nećemo okarakterizirati kao podbačaj? 🤔 Ajmo u startu pojasniti polazne pozicije – je li McLaren ekipa koja cilja na naslov ove godine ili će skupljati bodove i biti sretni s postoljima?



      12
      12

      0
    • Pirelli Wet
      r2d2 Prikaži

      Tako je to kada je danas (a i ne samo danas) sve senzacija. Ako će sutra padati kiša u novinama vrište naslovi poput ‘Pripremite se dolazi ogromna promjena vremena’ kao da dolazi sunji dan. Tako je i vozač mrvicu vještiji od drugih odjednom ‘vanzemaljac’, a bolid koji je koju desetinku sekunde po krugu u dužim stintovima sporiji je traktor.
      Zašto je McLaren podbacio, prvo vozači u kvalifikacijama nisu spojili najbrže sektore u jedan krug čime bi osvojili pole. Ništa neobično, događa se. I drugo, nisu u utrci pokušali razdvojiti strategije. Mislim da je to zato jer ne žele (ne smiju Landu davati prednost ako je istina za Oscarov ugovor) favorizirati niti jednog od svojih vozača, što je hendikep u borbi za vozački naslov. Konačno te greške su ih koštale (nisu pobijedili) pa se to vidi. Zamisli da je greška zaustavljanja koštala Maxa. Da je trajalo par desetinki duže pa da je izgubio poziciju od Landa i kad već maštamo da je Oscar, koji se potrudio ostaviti dojam da ima bolji tempo, poslije prešao Maxa evo ti McLaren 1-2 samo kao posljedice nekoliko desetinki dužeg stajanja u pitu.



      2
      2

      0
    • Ferrari
      Fiorano99 Prikaži

      Ovaj portal sve vise u zadnje vrijeme izgleda subjektivno naklonjen prema Red Bullu, nesto kao Sky Sports UK prema Englezima, tako da treba i to uzeti u obzir. Kad su u pitanju spustanja Mclaren organizacije i vozaca ili uzdizanje Red Bulla (iako se cesto presuti da su imali bolid s kojim je Perez bio u borbi s Leclercom za P2 i s kojim je Perez bio bolji od Hamiltona za P2 unatoc svim ispadanjima i sudarima 2023… a sad najednom Max vozi spor bolid i cudo je da zavrsava u bodovima, a realnost je da vozaci broj 2 nisu ni blizu razine top vozaca).

      Mclaren radi jako dobar posao i kao navijac Ferrarija zavidim njihovoj trenutnoj organizaciji, a mislim da si i u pravu sa svojom poantom.



      2
      1

      1
      • Dietrich Mateschitz
        Ante Vetma glavni urednik Prikaži

        Ovaj portal sve vise u zadnje vrijeme izgleda subjektivno naklonjen prema Red Bullu, nesto kao Sky Sports UK prema Englezima, tako da treba i to uzeti u obzir.

        Možeš ovo malo pojasniti?


        0
        0

        0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Evo mogu i ja uletiti jer sam htio nešto slično napisati drugdje…

          Ne znam ne leži mi ova nova generacija novinara na portalu, pa malo burno reagiram na rečenice koje nemaju činjenice u pozadini, a napisane su kao fakt, a ne kao mišljenje. Malo su mi članci prebahati, mišljenje novinara je predstavljeno kao neupitna činjenica, a nigdje argumenta ili brojke koja to govori. A onda ovo što govori Fiorano me toliko ne smeta, ali je dio istog problema nametanja mišljenja kao činjenice.

          Možda zvučim čangrizavi deda, ali eto poteglo me za jezik.



          2
          1

          1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Ironično je to da si izvukao dvije stvari, a jedna od tih je moja rečenica, a ne od nove generacije novinara. 🤔


          0
          0

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Ma puno puta sam komentirao razne stvari u člancima ovih dana. Nemam vremena po tome kopati, ako te zanima obrati pažnju, ako misliš da je sve ok – onda je sve ok. Ja ću imati svoje mišljenje o tome, ali ću se, ubuduće, probati suzdržati da polemiziram s autorom članka i komentiram rečenice u članku.


          0
          0

          0
        • Pirelli Wet
          r2d2 Prikaži

          Kao prvo istaknuti da ja ne vidim subjektivnu naklonjenostst Red Bullu, ali mogu prihvatiti da netko drugi vidi. Činjenica je da Max-Red Bull kombinacija malo griješi. Bilo kad je pod pritiskom (u Suzuki su npr. izgubili sekundu u pitu, a ostalo su odradili bezgrešno), bilo kad nisu pod pritiskom (niz pobjeda 2023). Za usporedbu bi predložio nastup jedne druge ekipe u specijalnim livrejama i kako je to prošlo. Tako da: premalo se cijeni Hannah Schmitz.
          Drugo McLaren, oni imaju (po mom mišljenju) problem koji bi nazvao igrač više problem više. Imaju dva prva vozača kojima moraju davati jednak tretman. Vjerojatno je netko u ekipi napisao ili će napisati set pravila kojeg se drže što ih ako ništa drugo usporava u donošenju odluka i rezultira situacijama poput Mađarske (ako se ne varam) prošle godine. Inače mislim da im strateški odio nije bio sjajan, ali su im greške prolazile ispod radara jer nisu bili u borbi za vrh. Sve to nudi vrlo zanimljivu dinamiku u nastavku sezone ako odnosi snaga ostanu isti.
          Treće i najvažnije jadna majka onome tko napisano u novinama i na portalima shvaća kao nepobitne i istinite činjenice. Uvijek, ali uvijek je stvar prikazana kroz neku prizmu. Moje mišljenje što s tim sam napisao na forumu .



          2
          2

          0
        • Ferrari
          Fiorano99 Prikaži

          Žao mi je ako sam pokrenuo svu ovu negativnu diskusiju ili manje napade na objektivnost portala jer mi to nije bila namjera u startu, no pitanje naklonjenosti prema Red Bullu (ili Maxu pa posljedicno Red Bullu) je moje osobno viđenje i nekakav dojam kojeg sam skupio u vremenu dok sam ovdje. Kada bi stavili nekog neutralnog promatrača koji nikada nije bio na portalu, mišljenja sam da bi zasigurno došao do zaključka da je vodstvo ili tim portala priklonjeniji njima nego npr Hamiltonu i Mercedesu. Ponavljam opet to je samo osobno misljenje i nije bio nikakav napad na portal pa se nadam da je jasna pozicija iz koje sam razmisljao prilikom komentara. I nemam nikakav problem sa novim clanovima tima, iako se i sam ponekad uhvatim za neku rečenicu u tekstu (koju opet prokomentiram iz druge perspektive a ne kao isticanje nečijih grešaka).



          3
          3

          0
        • Pirelli Wet
          r2d2 Prikaži

          Rasprava o objektivnosti novinara na portalu se pokrene sama od sebe periodički na portalau.
          @Ante Vetma Što sam pogriješio s linkom?


          0
          0

          0
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Wapi ne umišljaš si ništa i nemaš krivi dojam. Ante je fan Maxa a Red Bulla još od Vettelovih dana. I slažem se da često napiše nešto kao da je to tako i nema drugačije od toga a po tome se vidi pristranost ( na što imaju pravo – portal je njihov ). Npr evo Maxov krug u kvalama protiv ovih McLarena je možda bio u odnosu na njihove bolide i vozače +0,300-0,400sec od realnog i očito je da su njih dvoje podbacili i Max odvezao odlican krug. Mene smeta ta senzacija, a nije je ni bilo kada je Leclerc na spa 2019 ostavio iza sebe Vettela 0,7 desetinki , Hama 0,75 i botasa 0.9 desetinki u kvalama. Taj krug je bio senzacija naspram u ono vrijeme dva najbolja vozača protiv dominantnog Mercedesa i domaceg dečka u garaži sa četiri titule. Da se razumijemo ni onda nije trebalo pisati, Leclerc odvezao krug karijere isl. Članci su napisani tako da Alonso ne valja jer je Anti trn u oku zbog njegovog ega i izjava još od 2010 na dalje. Ham ne valja jer je eto Englez, bahat, jedno priča drugo radi, drži rekorde isl. Leclerc ne valja jer je ugasio do ondasnju njegovu ljubav u sportu ( Vettela ). Nitko ne spori da Max nije najbolji a RB godinama najboolje organizirana momčad. Smeta taj naglasak, jeste vidjeli, jel svima sad jasno, krug života, utrka života. Čak malo podsjeća na Alonsa prije koju godinu. Max je zvjer no taj senazacionalizam i nekakva ekstaza kad odradi nešto tako je pretjerana. Alonso je imao 2010 i 2012 hrpu takvih utrka pa na gp1 nisam nikad pročitao ništa slično. I tu se ništa promjeniti neće jer medij sa nametanjem svojeg mišljenja i stava i mantranjem tog jednog te istog postiže to da se većina prikloni takvom načinu mišljena i stava. Ante jako dobra zna šta radi . A ja na to sve kažem Max je zvjer i bolji od cijelog grida ( volio bi Leclerca vidjeti protiv njega u istim uvijetima , sličnim bolidima tokom cijele godine kako bi to izgledalo ) . Max je lani osvojio naslov sa nešto losijim bolidom . Isto tako Lando nije bio zrel i dostojna konkurencija i podbacio je i on i McLaren sa nekim odlukama . No izgleda da se zaboravlja ona rupa od destak utrka bez pobjede . Max je tu kontrolirao štetu i to radi odlično i za njega je sretno to što se na p1 izmjenjivao svatko od Sainza LecLerca Norisa Piastrija Hamiltona do Russela, jer u protivnom bi teško došao do naslova da McLaren nije imao konkurenciju u gore navedenim vozačima koji su i njima otimali bodove. Aposlutno je Max zvjerski odradio 2021 i 2024. To nitko ne može osporiti i nitko ne može reći da nije neke utrke odvezao maestralno. No to nametanje nekog stava kao da je to tako kako autor navodi je malo za reći pretjerano.



        1
        0

        1
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Lijepo da si mi posvetio cijeli komentar, kao da je na portalu deset mojih alter ega koji pišu sve materijale. :) Naravno, problem leži u ovom:

          Članci su napisani tako da Alonso ne valja

          Iako je Alonso irelevantan u borbi za naslove već više od desetljeća, tako da je dosadno uopće pisati bilo što o njemu. Ali, daj mi iz kurioziteta, koji je članak napisan tako da Alonso ne valja?


          0
          0

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Njega sam se samo dotako da stvorim širu sliku, no ako ćemo o njemu bilo je tu često texta u kojem se o Alonsu pisalo negativno makar je prije 13-15 godina bio svoja klasa kao i Max danas. Nisam ja ništa ovim komentarom loše mislio reći, no da postoji doza pretjerivanja bez nekog čistog dokaza to stoji. Wapi je u par komentara to bolje objasnio nego ja. I kao što sam naveo gore, imate potpuno pravo na to. Ali da bi viša doza realnosti i objektivnosti doprinjela kvaliteti sadržaja , sigirno bi. 😉


          0
          0

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          I da, što se tiče navijanja za Red Bull – to je glupost. Navijam isključivo ili za vozače ili ni za koga. Navijati za ekipu mi je kao da navijam za boju bolida. Još da postoji neka linija koja povezuje ekipu danas s onom prije 10 ili 20 godina (ili više), razumio bih. Ali, Ferrari danas nema ama baš nikakve veze s Ferrarijem s početka milenija. Upravo suprotno, šlepaju se na njegovoj reputaciji iz tog perioda. Isto vrijedi za Red Bull – imam respekt prema onome što je gradio i kako je radio Dietrich Mateschitz, ali to danas više nema veze s time, pa mi ni Red Bull više nije simpatičan.

          Što je to što nekog natjera da navija za ekipu ako se promijeni cijela garnitura koja upravlja filozofijom te ekipe? Navika? Strah od promjene i gubitak navijačkog identiteta?

          Daleko smo se odmaknuli od članka, ali evo da ne prođe komentar bez ikakvog odgovora. Iako, solidno si me pokušao diskreditirati u prvom dijelu komentara, samo da bi na kraju rekao da je:
          a) Max osvoji lani naslov s lošijim bolidom
          b) Lando nije dostojna konkurencija i podbacio je, kao i McLaren
          c) Max je zvijer i bolji je od cijelog grida

          I u tome se slažemo. U čemu je onda točno problem? Kako ja namećem ikome svoj stav?



          1
          1

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Njega sam se samo dotako da stvorim širu sliku, no ako ćemo o njemu bilo je tu često texta u kojem se o Alonsu pisalo negativno makar je prije 13-15 godina bio svoja klasa kao i Max danas. Nisam ja ništa ovim komentarom loše mislio reći, no da postoji doza pretjerivanja bez nekog čistog dokaza to stoji. Wapi je u par komentara to bolje objasnio nego ja. I kao što sam naveo gore, imate potpuno pravo na to. Ali da bi viša doza realnosti i objektivnosti doprinjela kvaliteti sadržaja , sigirno bi. 😉

          Idemo to onda raščlaniti, pa da pričamo konkretno. Zanemarit ću duhovitost ovog “prije 13-15 godina”, i zamoliti da navedeš gdje se i što o Alonsu pisalo negativno. Misliš na članke o skandalima u koje je bio upleten? Ne vjerujem da je tajna da je pobijedio na namještenoj utrci; da je na to odgovorio da se do pobjede može doći “na različite načine”; da ne smatra da ima razloga sramiti se te pobjede; da je sudjelovao u špijunskoj aferi u McLarenu; da se dopisivao s De La Rosom o tome što Ferrari radi na svom setupu dok je bio u McLarenu i kako to trebaju što bolje iskoristiti, i tako dalje. Je li to zamjerka? Prozvati muljatora muljatorom? 🤔 Iako, stvarno mi je totalno bezveze uvoditi Alonsa u ovu priču jer me uopće ne interesira.

          I drugo – što je nerealno u kolumni? Neobjektivno je baš sve osim citiranja izjava aktera, jer je priroda kolumni i komentara da budu neobjektivni. Koja je to doza pretjerivanja, ako može konkretno?


          0
          0

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Ante , smeta stav da kad nešto napiseš kao da je to tako 1/1 jer ne znamo koliko je zapravo određen bolid na određenoj stazi bolji od kojeg kao ni kako kojem vozaču leži koja staza. A text ponekad djeluje tako je kako ja kažem i nema druge. Evo npr ovaj vikend McLaren je u gubitnicima sa dvostrukim podijem što meni nije rezultat gubitnika jer McLaren bez obzira na sve nije RB iz 23 ili Mercedes 14-16. Uz to Oscar je još zelen dok Lando jos nema kontinuitet kakvog su imali Alonso Ham ili sada Max. Npr za Sainzov kriminalni početak u Australiji je pisalo da će što prije htjeti zaboraviti vikend i vratiti se jači i bolji. Njegov početak u Williamsu je kriminalno loš. Nije priča samo oko Maxa i RB a. Razilazimo se u stavovima oko drugih stvari i nikad neće svi reći da 100% si u pravu. Mene osobno smeta taj stav da kad nešto onako odlučno napiseš , to je rečeno i napisano tako kao da je to to i tko što god drugi tvrdio nije u pravu. Naravno da nije na portalu 10 tvojih alter ega, no ponekad se kolege na poslu obično naklone onom dominatnijem pa da nebi bilo proturiječja , pa sute i klimnu glavom 🤣🤣.


          0
          0

          0
        • Dietrich Mateschitz
          Ante Vetma glavni urednik Prikaži

          Evo uskoro stiže kolumna koja će Lewisov pole iz Singapura bolje ocijeniti nego ovaj Maxov iz Suzuke, tako da ne vjerujem da se itko brine previše da se prikloni mojim stavovima u redakciji.

          A ako smatraš da McLaren nije gubitnik nakon P2 i P3 ovog vikenda – onda se fundamentalno razlikujemo u tome što McLaren treba očekivati od vikenda i u kakvoj su trenutno formi. O tome možemo raspravljati, a i ne moramo. Ako raspravljamo – pokušat ću pokazati zašto mislim da sam u pravu, a u protivnom – sve pet, bilo bi dosadno da svatko misli isto.



          2
          2

          0
        • Audi
          Alonso1983 Prikaži

          Ante ne smatram da su gubitnici zbog toga što nisu pobjedili. I Merc i RB su godinama domiancija gubili po nekoliko utrka godišnje od realno lošije konkurencije i to je potpuno normalno. No nebi dodavao toliku dozu senzacije tome svemu . Ako ćemo realno Oscar je bio u prvom sektoru sporiji od Landa 0,300 dok je u ostala dva to skoro anulirao. Stoga moj zaključak je da je Oscar odvezao loš prvi sektor a Lando osrednji drugi i treći sketor. Max je možda izvukao desetinku , dvije vise nego je realno a ovo dvoje prokockali nor 0,3. Pa bi rekao da su oni više podbacili nego Max odvezao krug života. Pogotovo to ne znam jer ne znam koliko je ovdje stvarno McLaren bio brži , a nešto brži je bio sigurno jer nebi bili iz Maxa cijelu utrku. Možda su Australiju i Kinu izdominirali no nemora biti tako da je i ovdje McLaren trebao biti dominantan. Možda nisu pogodili setup do kraja. A kako su RB i Ferrari znali Mečki oteti 4,5,6,7 utrka u sezoni ne smatram da je ovo išta čudno da je McLarnu uzeo pobjedu Max u RB u koji bez obzira na sve ipak u prve tri utrke djeluje kao njabliža pratnja McLarenu. Kad bolid nevalja nema ni Maxa a to smo vidjeli lani u onoj rupi bez pobjeda. Mislim da su ovaj vikend bile razlike puno manje pa čak ni Ferrari i Merc nisu bili tako daleko.



          2
          2

          0
        • David Croft
          Frantic Prikaži

          I ja sam na istoj talsnoj dužini u vezi ovoga o čemu piše @Alonso1983
          Niko ne spori da je Max zvijer i da je najjači na gridu.
          Niti iko spori da je prošle godine u “uprosječeno” lošijem bolidu od Mclarena uzeo titulu (ŠBBKBB da je Mcl od Miamija pa do kraja konstantno imao formu a`la Zandvoort/Singapur….).
          Za mene je Max i 2021, osvojio titulu u “uprosječeno” lošijem bolidu (pa makar to bila i minimalna razlika u korist bolida Mercedesa)
          Niti iko spori da je Max bio odličan proteklog vikenda.

          Također, kao što niko ne spori, tj. ne bi trebao sporiti, gore navedene tvrdnje, isto tako ne bi trebao sporiti da trenutni bolid Mclarena ipak NIJE (kao što @Alonso1983 napisa) RB iz 2023, ili Mercedesi iz prošlog desetljeća (ajde, ja neću reći 2014.-2016., ali ću reći 2019.-2020.), a imam osjećaj da se pokušava stvoriti takva slika.

          I trubiti da je Max protekli vikend odradio na nekom dosad rijetko viđenom levelu je smiješno, da je odradio krug karijere (a zapravo su kiksali vozači Mclarena), itd…., je presmiješno.
          Kao i zagovarati da čovjek vozi “traktora”, a bolid mu (protekli vikend) nijansu iza Mclarenovog, što se najbolje može vidjeti po klipu uporednog kruga (Heat postavio na forumu).

          Sad kada bi zarovili po internetu mogli bi naći nebrojeno “ovako jako” odrađenih vikenda od strane nekog vozača, a i još jačih, naravno. Nevezano da li neko svojom vožnjom drugi bolid po brzini dovede do pobjede ili neko svojom vožnjom četvrti bolid po brzini dovede na podij (mada se to malo manje “primijeti” nego pobjeda).
          Dakle, počevši od samog Maxa, Hamiltona, (nekada ranije) Alonsa (kao jedinih koji imaju titulu na gridu), zatim uvjek “osporavanog i pljuvanog” Leclerca, pa i preko Russella, Sainza (koji su takođe imali sjajnih vikenda), pa unazad preko Vettela, Riccija, Kimija, Buttona, Risberga, da ne govorim o MSu, Hakkinenu, Hillu, još ranije o Senni, Prostu, Mansellu, Piquetu… Smio bi dati novce da je jebeni Felipe Massa vjerovatno u karijeri imao makar 1 ovakav vikend. Dakle, “100x” viđeno (a 100x viđeno i JOŠ BOLJE odrađenih vikenda, opet, kako od strane samog Maxa, pa dalje….) i ne razumijem čemu toliko onanisanje. Eto, možda taj Lando još uvijek nije u karijeri odradio “ovakav” vikend (što ne znači da neće).



          7
          7

          0
        • Niki Lauda
          wapi Pretplatnik Prikaži

          Čitam @Frantica i slažem se. Dakle, druže Polanski stari smo za ove moderne generacije kojima je sve nikad viđena senzacija jer njihova povijest počinje “prošli vikend”.



          2
          2

          0
        • David Croft
          Frantic Prikaži

          Plus za Polanskog 👍
          Mada su meni na umu bili Hetfield, Ulrich, Hammett & Trujillo tj. Rock (on je snimao) 🤘


          0
          0

          0
    • Honda
      zekohonda Pretplatnik Prikaži

      ‘najbolji bolid ne mora pobijediti’ – slažem se. ali ako u jednoj običnoj utrci (i gp vikendu) bez ikakvih problema i nepredviđenih situacija najbolji bolid ne pobijedi onda je to podbačaj. mclareni su u japanu pali bez ispaljenog metka.
      ne mogu nać bolji link, ali odnosi na kladionici prije početka gp vikenda u suzuki. nisu koeficijenti, ali poslužit će.
      https://nxtbets.com/best-bets-f1-japanese-grand-prix-pre-event-odds-analysis-2/



      2
      2

      0
      • Racing Point
        BatteryVolttas Prikaži

        Inače pogledam koeficijente u petak tko je favorit,ali sad iz nekog razloga nisam..
        Baš mi je žao, na Maxa je za pobjedu bilo barem 8..
        Norris negdje 1,35, Piastri oko 2,50…Sigurno tako nekako su išle kvote


        0
        0

        0
    • Nelson Piquet
      graho Pretplatnik Prikaži

      Ja ne znam šta ti konzumiraš prijatelju, ali vidim da je jako. Ubjedljivo najbolji paket imate, i pored toga ste toliko nesposobni da to konvertujete u 1-2. Čuj malo bolji bolid od RBR-a. Au, šta sve nećete napisati da bi se opravdalo koliko su zid, a i vozači nesposobni. Za kraj treba samo pogledati Maxove momčadske kolege za ovu izjavu da je RBR malo sporiji.



      1
      1

      0
  6. Max Verstappen
    MV33rbr Prikaži

    Nisam dugo komentirao, ali vidim da se povela polemika o činjenicama i pristranosti urednika i novinara. Prije svega, nisam ničiji odvjetnik ili branitelj pa tako niti urednikov. Htio sam replicirati nekim komentatorima prije, ali ne znam gdje bih se točno ubacio pa ću ostaviti ovaj komentar pa tko želi, može slobodno ostaviti svoje mišljenje.

    Prvo što mi je zapelo za oko je da je nekima sporna rečenica da je Max sam na vozačkom vrhu. Da ukratko rezimiramo samo najvažnije podatke:

    1. Max je četverostruki prvak svijeta. Dva od četiri naslova je osvojio u prosječno sporijem bolidu od konkuretnih tih sezona (2021. i 2024.).
    2. Osvojio je 41 pole poziciju i 64 pobjeda. Ima najveći postotak konverzije pole-a u pobjedu.
    3. Ima najduži niz pobjeda (10) i najduže je držao poziciju broj 1 u prvenstvu

    Dakle pričamo ne samo o trenutno najboljem na gridu nego o jednom od najboljih u cijeloj povijesti ovog sporta. Jedini ljudi s kojima se on može usporediti su Ayrton Senna, Michael Schumacher, Lewis Hamilton, Alain Prost, Nikki Lauda i Juan Manuel Fangio. Usporedbe s vozačima koji imaju jednoznamenkasti broj pobjeda (Norris, Piastri, Leclerc…) su deplasirane. Nisu li ovo činjenice? Da bi išao u isti koš s nekim, da bi bio isti kalibar, moraš imati vitrinu s trofejima iza sebe koja potkrepljuje brzinu, kvalitetu i veličinu pojedinog vozača.

    Hoćemo malo samo o ovoj godini? Max ima 61 bod, njegovi timski kolege ukupno 0. Za P1 zaostaje 1 bod. Najbolji rezultat timskog kolege je, napamet govorim, Tsunoda P12 u Suzuki? Sad uvijek ide kontra argument: taj bolid se radi po njemu. Bez obzira što su mnogi demantirali tako nešto (Albon). Ako je čak i istina da se radi po njemu, prema kome bi se uopće trebao raditi? Ako jedan Alonso nakon kvalifikacija kaže: Only he can do it. Only he can put the car so high or higher than it deserves. It was a magical moment., tko smo mi da sporimo vozačku veličinu Maxa Verstappena? Nekima ovdje čak treba telemetrija da bi ustvrdili kako taj bolid zapravo i nije toliko loš, a cijeli paddock se slaže da je treći ili četvrti po brzini. Jeste pogledali uopće on board krug? Pogledajte ulazak u Dergen 1 i zadnju šikanu, koliko je to bilo na samom limitu i s kojom brzinom je ušao u ta dva zavoja. Rizik koji je tu uzeo, pokazuje kakvim umijećem i talentom raspolaže.

    Kad se sve ovo uzme u obzir, a vjerujem da ovo jesu činjenice, kako ne reći da je Max sam na vozačkom vrhu?

    McLaren? Nije li činjenica da je taj bolid najbrži, najbolji prema gumama i općenito najjači paket unazad godinu dana? To je bolid za 1-2 na svakoj utrci. Nije li onda činjenica da je podbačaj izgubiti pole poziciju i cijelu utrku ne izvršiti niti jedan napad na P1? Kad je Max imao takav bolid, nanizao je 19 pobjeda u sezoni. Mogu li to Norris i Piastri? Po meni teško.

    Uzimajući u obzir sve ovo što sam napisao, ja zaista ne vidim niti jedan pristran ili navijački komentar od strane autora članka i samog urednika tako da mislim da je prozivanje istih za tako nešto potpuno pogrešno. Ispričavam se na dužem komentaru, nadam se da je barem netko izdvojio koju minutu i pročitao do kraja.



    9
    9

    0
    • David Croft
      Frantic Prikaži

      Za ovo da je Max najbolji vozač trenutno se apsolutno slažem.
      Ono u čemu se ne slažem je tvrdnja da je RB treći ili četvrti bolid po brzini (niti nešto vidim takvih “priča po paddocku”).
      Čisto drugi bolid, a to što nemaju čestitog drugog vozača, to je već Kikijev i Doktorov problem.
      Također se ne slažem se stavljanjem u istu ravan ovogodišnjeg Mclarena sa RBom iz 2023.
      Ipak je RB19 >> MCL39.



      3
      2

      1
    • Ferrari
      Fiorano99 Prikaži

      Brzina ulaska u neki zavoj ili stabilnost prilikom kocenja je nesto sto je cesto ograniceno mogucnostima i limitom bolida. Vjerujem da nitko ne spori da je Maxov krug nesto vrhunski i neocekivano, jer je on dosao na pole zbog veceg rizika u datom trenutku, a pritom su Mclarenovci pogrijesili i nisu maksimizirali krug, ali opet isticanje brzine prolaska kroz neki duzi zavoj i sl. ovisi i o bolidima, a prezentira se da to nije tako i da je bolid los (a da je bolid zaista los ne bi sve to mogao raditi niti slusati vozacke inpute – sjetimo se Ferrarija na pocetku turbo hybrid ere ili na pocetku 2023.). Npr u zadnjoj sikani Barcelone 2023. ili u Belgiji je RB bolid mogao bez kocenja ili pustanja gasa (ne znam tocno napamet detalje i ovisi o zavojima) proci kroz zavoje, dok su drugi morali popustati i/ili kociti. Tako je bilo i sa W11 na brojnim stazama. Sjecam se i kad je Norris govorio na pocetku 2023. u Bahreinu kako mu se cini da odradi savrsen krug, ali u zadnjem zavoju bolid ne moze proci kroz zavoj i mora popustati vise nego svi ostali. Kad se spominje znacajna razlika brzine prolazaka kroz neke zavoje, to u pravilu nije razlika u klasi vozaca, nego koristenje limita bolida i limita postavki (iako kod kocenja za zadnji zavoj u Suzuki ne mogu reci nista za Mclaren bolid jer mozda vozaci nisu toliko riskirali, ali je svakako RB bolid to mogao sa vrhunskom stabilnosti odraditi).

      Rekao bi da je u Maxovom slucaju u Suzuki pole iskljucivo njegov i da je realno mjesto bilo P3 (ali ne P8 ili P10 ili P15 jer su RB suvozaci nisu na razini i toliko su neiskusni da ne znaju upravljati osjetljivim top bolidom, pa ne trebaju biti predmet usporedbe). Osobno mi se ne svidja argument vidi gdje su kolege a gdje je on, a ne analiziraju se kvalitete kolega u odnosu na druge vozace drugih top ekipa. Pa ti decki nisu nikad bili u rangu top vozaca niti ce ikad biti. Volim Maxa kao vozaca i vjerujem da ga i drugi postuju ako ga bar ne vole, ali nekad zasmeta senzacionalizam i stvaranje kontinuiranih bajki gdje ih nema. Vecim dijelom 2024. se vidjelo koliko se ne postuje Mclaren, tj. pretjeralo se. Pritom se i okupila ekipa koja je to odobravala i sve je ok. Razumijem i da je to navijacki, ali nekad zamara nedostatak analize i postavljanje svih argumenata, jer se pokusava stvoriti narativ. Da, Max je dobio 2024. godinu a zavrsio je godinu s losijim bolidom, to nitko ne spori, ali se dugo tokom te godine prikazivala usporedba s momcadskim kolegom i tu se prikazivalo kao da vozi traktora koji ne zasluzuje biti u vrhu. Ja u 2024. bez Monaca brojim 6-7 utrka u kojoj Max ima brzi bolid od Norrisa (a prilikom toga Pereza izbacujem iz usporedbi s drugim vozacem Mclarena jer je Perez sramotno los i zasluzeno je dobio otkaz), 6 u kojoj su podjednaki, i 10-11 u kojima je Norris brzi bolid (a podbacio je na dosta staza ili on ili Mclaren, a ima brzog momcadskog kolegu). Dakle Norris je imao brzi bolid, no imao je i konkurente koji su pri kraju bili blizi i otimali bodove u odnosu na period gdje je Max stvorio najvecu razliku dok konkurenti nisu bili ni blizu. Svakako je Norris i sam priznao da je zelen i da je radio glupe i naivne poteze te godine. Opet, Max je maestralno odradio kontrolu stete i izvukao maksimum iz situacija koje je morao. Kapa do poda na tome. No reci da je uvjerljivo sam na vozackom vrhu je isto senzacionalizam, jer u novoj eri nismo vidjeli druge u podjednakim bolidima kontinuirano kroz cijelu sezonu (Hamiltona, Leclerca, Russella). U 2022. od TD-a nitko nije bio blizu tom bolidu, 2023. nitko nije bio blizu tom bolidu, 2024. su ljudi blizu tom bolidu, ali i Mclaren bolidu. 2024. Mclaren je imao izuzetno dominantan vikend u Mađarskoj, Singapuru i Zaandvoortu (ovdje cak i ne znam koliko je a koliko je Piastri bio los, jer je Leclerc uspio zadrzati Piastrija iza sebe). To su bili jedini trenutci kad je taj bolid izgledao kao RB19 ili RB18 drugog dijela 2022. sezone (ono kada konkurenti, kako god da se zovu, ne mogu ni primirisati brzini tih bolida). Ostale utrke su drugi konkurenti bili u borbi, a to nije bilo isključivo zbog nedostatka klase Mclarenovih vozača. Tako da se ne slazem da je to bolid za 1-2 u svakoj utrci u zadnjih godinu dana. Taj Mclaren bolid Perez (niti Lawson, niti Tsunoda) ne bi dovodili u vrh protiv ovakve F1 konkurencije, a RB18 i RB19 je Perez dovodio do 1-2 vrha (cak i RB20 u prvih nekoliko). Kao sto je Hamilton rekao u Mexicu 2021. (iako je i on znao pretjerivati), kad vidis da je Checo brzi od mene, onda znas da imaju raketu. Tako da bi se donekle slozio s Norrisom da “dominacija” nije ni priblizno tolika i da se stvara prica kao da ti vozaci Mclarena nemaju pojma i da su valjda i Norris i Piastri razina Tsunode ili Strolla i slicnih? Norris ima u posljednje vrijeme iritantne izjave i udara tamo gdje ne bi trebao, ali je donekle i u pravu da Mclareni nisu dominatni RB niti dominantni Mercedes (a to nije zbog vozaca, jer da je bolid dominatan na toj razini, svaki vikend bi bio Mađarska ili Singapur)



      2
      2

      0
    • Jean Alesi
      BandoBoris Prikaži
      x1

      Sto se tice usporedba vozaca, smjesno je ne spomenuti Jima Clarka, covjeka koji je vjerojatno najbolji vozac u povijesti sporta i da nije poginuo u Njemačkoj 1968 sigurno bi po brojkama bio egal najvecima (u sezonama s puno manje utrka i losijoj pouzdanosti).

      Sto se tice Maxa, od njegovih 4 naslova dva je osvojio u bolidu koji nije bio najbolji te sezone sto je ogroman podvig. Jedino kome je to jos uspjelo je Nelson Piquet u sezonama 81 i 83 kad je sam vukao Brabham do vozackih naslova.



      6
      6

      0
  7. Mclaren
    raca Prikaži

    Podbačaj bi bio da nisu obranili pp2 i pp3. Izgubili su pp1 za stotinku treptaja oka dok se Max bacio na glavu i odradio savršen krug i šta sad?. Jel prvi put nekome u povijesti? Iznositi činjenice da je McLaren bio najbolji bolid prošle godine, nemaju smisla. Prisjetite se od kada je tek bolid bio posložen. Do tada je Max skupio ogromnu prednost, a i Newey nije ostavio RB-u prazan stol bez ikakvih mogućnosti nadogradnje. Da je bilo malo više razmišljanja i na vrijeme odrediti prvog vozača bez obzira na dogovor o ravnopravnosti na stazi, moglo bi se učiniti i više, bar neizvjesnost do zadnje utrke. Nije i jbg. Ne može se reći da Lando ne zna sustizati zaostatak, a to što je Piastri rekao da ima brzine, možda ju je imao samo za sustić Norrisa, ne i Maxa. Kažem možda jer to nikad nećemo saznat. Međutim, trebalo je i to probat, pa ak ne ide, vratit poziciju. Staza u Japanu ima samo jednu drs zonu, a ostatak staze slabijem bolidu, koji ima čisti zrak, daje šansu da to i održi. Po meni najveća greška je što nisu napravili undercut, iako i za to ne možemo bit sigurni, jer bi Max, vjerojatno već u slijedećem krugu ušao u box. Baš kak i Frantic spominje izraz ŠBBKBB. Bilo kako bilo, Max je odvezao odličnu utrku i zasluženo pobijedio. Pitao bih samo još jednom one koji minimaliziraju učinak McLarena u Japanu, da li će i dalje biti podbačaj u McLarenu ako ne osvoje svaki put do kraja sezone prvo mjesto, obzirom da su stvorili rijetko viđen monstrum od bolida?



    1
    -1

    2

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.