Nico Hulkenberg opisao je svoju utrku za Veliku nagradu Japana kao “uglavnom dosadnu” i smatra da je za to odgovorna nova površina staze u Suzuki.
Vozač Saubera je startao i završio na 16. mjestu. Tijekom utrke bilo je vrlo malo značajnih promjena pozicija: prvih šest vozača završilo je točno onako kako su startali.
Velik dio prve trećine staze u Suzuki presvučen je novim asfaltom uoči ovog vikenda. Novi sloj, od prvog do osmog zavoja (uključujući prvi Degner), pokriva većinu zavoja u kojima bolidi voze velikim brzinama kroz duže razdoblje, što je u prošlosti donosilo i veliku potrošnju guma.
Kao rezultat toga, vozačima je bila dovoljna samo jedna promjena guma za završetak utrke, za razliku od prošle godine. Hulkenberg vjeruje da je upravo to razlog zašto je utrka bila procesijska.
“Novi asfalt ima dobar grip, brz je i sve to, ali niska degradacija jednostavno dovodi do vrlo statične utrke”, rekao je za službeni F1 kanal. “Brzine su prevelike, a učinak ‘prljavog zraka’ sve gori i gori, naravno.”
Većinu svoje utrke proveo je iza Jacka Doohana u Alpineu.
“Bilo je teško išta napraviti, vrlo statična utrka. Cijelu sam utrku bio u prometu, što ovdje nije baš zabavno. Bio je to težak dan.”
Hulkenberg nije bio jedini koji je imao nezanimljivu utrku. Charles Leclerc opisao je svoju vožnju kao “vrlo dosadnu”, dok je Alexander Albon, koji je startao i završio kao deveti, rekao:
“Bila je to prilično dosadna utrka, ali volim dosadne utrke kad smo u bodovima.”
George Russell smatra da bi mekše gume donijele zanimljiviju utrku te je poručio kako bi službeni dobavljač guma Pirelli trebao reagirati za nadolazeće utrke.
“Činilo se kao da su svi završili gdje su i startali”, rekao je. “Bilo je jako teško pretjecati.”
“Gume su previše tvrde za ovaj novi, glatki asfalt. Isto je bilo i u Kini – novi asfalt, previše tvrde gume i lagana utrka s jednom promjenom.
“Nadam se da će Pirelli brzo reagirati. Znam da nije lako mijenjati mješavine, ali za sve nadolazeće utrke s glatkim asfaltom mislim da moramo barem jedan korak prema mekšima, kako bi utrke i strategije bile zanimljivije.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Uh imao bih o temi guma cijeli referat, ali neću biti dosadan.
Dovoljno je reći da se slažem s njima, a glede guma bi se trebala napraviti jedna sveobuhvatna promjena.
Bolidi su svako malo noviji teži…. a gume stare 20 godina samo ofrlje prilagođavaju tome.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ova samouvjerenost je fascinantna.
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A prilagodili su ih friškom asfaltu 100%. Zato su prošle godine išli dva puta u boks a ove jednom.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Glatka podloga, prljav zrak …?
To su samo simptomi.
Pravi problem su marginalne razlike između timova koje teško da mogu biti manje. U prošlom podcastu Vetma je to dobro poentirao u poređenju učinka Pereza i Lawsona.
Na Suzuki Verstappen na pol poziciji, a Tsunoda na 15. poziciji, sa sekundom zaostatka.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ispravite me ako griješim, ali mislim da je veći problem od guma ova generacija bolida. Ovi bolidi s ground effectom stvaraju jako puno prljavog zraka i stvarno je teško pratiti bolid ispred sebe pogotovo u brzim zavojima kojih je Suzuka puna. Pronašao sam statistiku iz 2022. godine (uključena je samo jedna godina s trenutnim tehničkim pravilnikom) po kojoj je Suzuka bila peta staza u kalendaru s najviše pretjecanja po utrci (mislim da su uzete u obzir utrke od 2016.), a sada gledamo procesije jer se nitko ne može približiti bolidu ispred sebe dovoljno da ga napadne na startno-ciljnom pravcu.
3
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ako se dobro sjećam Brawnovog obrazloženja kod uvođenja ovog koncepta, ovo je manje prljavog zraka nego downforce samo pomoću prednjeg i zadnjeg krila kako je bila prethodna specifikacija. Čim imaš aerodinamički “uređaj” ispred sebe jasno kao dan je da ćeš imati prljavi zrak, jednostavno je nemoguće da nećeš. Jedino da se vratimo na Formulu 1 iz 50tih gdje su gume bile jedini faktor prijanjanja za stazu. Onda prljavi zrak nema veze.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čini mi se da bi trebalo zahvaliti tehničkim direktivama i pokidanim kralježnicama. Na početku ere 2022. bolidi su u Australiji bez ikakvih problema odrađivali brže zavoje na 0,3s razmaka, to je izgledalo fantastično. Tako da, era ground efekta u svom startu po meni je bila izvrsna. Činjenica da Mercedes (a donekle i Ferrari) nisu znali riješiti problem dupinjanja dovela je do kompromisa da gledamo ovo što gledamo sad.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Da istina. Zaboravio sam to. Tako su se dobro držali jedan iza drugoga na 1/3 sekunde po zavojima. Jedini problem je bio “dupinjanje”.
Zbog njega su išli mijenjati pravila podizati bolid….. i sve je otišlo k vragu.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sjećam se da sam gledao neki podcast u kojem se nije spominjalo podizanje bolida kao uzrok više prljavog zraka nego legalizacija nekih kreativnih rješenja oko prednjeg krila i ratkapa. Na žalost previše sam sklerotičan za sjetiti se detalja.
Iako, sad kad malo razmislim dok ovo pišem…
Podizanje bolida je smanjilo utjecaj poda, a povećalo utjecaj krila i na taj način povećalo učinak prljavog zraka.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kad je Pirelli (navodno po Bernijevim uputama) radio cirkus sa gumama, svi su se bunili i nije im bilo po volji. Čak su krenule i priče da Pirelli ne zna napraviti gume. Sad kad je Pirelli napravio gume koje su postojane i kvalitetne, opet nije dobro jer je predosadno …
2
1