U svijetu Formule 1, gdje su vlasničke promjene rijetke i strogo kontrolirane, Aston Martin Lagonda otvorio je vrata jedinstvene prilike: prodaje svoj manjinski udio u Aston Martin Aramco F1 timu. Ulog je velik – i sportski i financijski – jer riječ je o sve ambicioznijoj momčadi koja od 2026. postaje tvornički partner Honde, a već sada ima Adriana Neweya na čelu tehničkog odjela.
Manjinski udio, koji je krajem prošle godine vrijedio 50,9 milijuna funti, sada se nudi tržištu za 74 milijuna – potez kojim Aston Martin nastoji ublažiti financijske pritiske matične kompanije, ali i privući ulagače spremne ući u rijetko otvoren prostor F1 vlasništva. A takvih prostora gotovo da nema.
Unatoč prodaji udjela, Lawrence Stroll i njegov Yew Tree konzorcij i dalje ostaju glavna snaga iza F1 projekta. Ne dolazi do promjene vlasničke kontrole ni prestanka korištenja Aston Martin imena.
Stroll, koji je Aston Martin preoblikovao iz ostatka Racing Pointa u brand tim s najmodernijim F1 kampusom u Silverstoneu, i dalje vuče ključne poteze iz pozadine – pažljivo balansirajući sportske ciljeve i korporativnu strukturu.
Dapače, paralelno s prodajom udjela, njegov konzorcij ulaže dodatnih 52,5 milijuna funti u automobilsku tvrtku, povećavajući vlasnički udio s 27,67% na 33%.
“Predan sam namjeri da Aston Martin – kao brend i kao trkaća institucija – ima platformu za dugoročni rast,” izjavio je Stroll, potvrđujući svoju dugoročnu uključenost u oba segmenta poslovanja.
Dok Aston Martin sanja F1 uspjehe, kod kuće broje gubitke – burza ne oprašta luksuz bez profita.
Sam Aston Martin Lagonda posljednjih mjeseci vodi borbu s padom potražnje na ključnim tržištima, poremećajima u opskrbnom lancu i novim geopolitičkim okolnostima. Povratak Donalda Trumpa u Bijelu kuću dodatno komplicira situaciju: nove carine na europske luksuzne automobile prijete izvoznim maržama, što se brzo reflektiralo – dionice su pale više od 45% u posljednjih šest mjeseci.
Prodaja F1 udjela i nova kapitalna injekcija Strollova konzorcija nisu znak povlačenja – već promišljen manevar za likvidnost i stabilnost. Ne prodaje se kontrola, nego atraktivni udio s rastućom vrijednošću, dok se unutarnji kapital osigurava kroz dodatno ulaganje.
Novi CEO Aston Martin Lagonde, Adrian Hallmark – koji je preuzeo funkciju u rujnu 2024. – vidi ove poteze kao prekretnicu.
“Financiranje od strane konzorcija naglašava njihovo ogromno povjerenje u naš tim i budućnost tvrtke,” izjavio je.
Dodao je kako će priljev sredstava pružiti “dodatni prostor” za podršku inovacijama, poslovnoj transformaciji i postizanje održive profitabilnosti – ključnim stupovima dugoročne strategije.
Ono što je do jučer bio projekt s ambicijom, danas je jako ozbiljna stvar. Aston Martin je već sada infrastrukturno među najnaprednijim timovima u Formuli 1. S Neweyem u garaži, Hondom na horizontu i Strollom koji i dalje vuče konce jasno je da ambicija ne nedostaje. Aston Martin je na pragu ozbiljne transformacije.
Ovo nije samo prodaja – ovo je pozivnica na startnu liniju potencijalne zlatne ere za tim koji više ne sanja velike stvari, već ih planira.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ajde,pozlatile vam se te propagandne price i Alonso mozda dođe do 3 naslova :-)
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
I ja bih htio (mada dok je osvajao naslove nisam navijao za njega)
Međutim čini mi se da je njegova pozicija u Aston Martinu slična kao i nekada
Schumacherova u Mercedesu.
Posao mu je da razvije momčad iz vozačkog kuta i svega ostaloga što je naučio kroz desetljeća.
p.s. Šteta što nije Englez. Onda bi osvojio više naslova.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Tata Strolović ima net worth 3,8 milijarde USD, ali kako kažu uspješni businessman-i – nikad ne ulaži vlastiti novac 😁.
Taj udio koji se prodaje je valjda za nabavu grickalica. Zezam se malo.
Navijam za blesavog španjolca već preko 20 godina i nadam se će dobiti priliku za 3. naslov i nadam se da neće zasr** ovaj mehanizam momčadi koji tata Strolović podmazuje već godinama.
Ali, svašta se još može dogoditi dogodine. Max je jako tražena roba, pogotovo u Mercedesu i Astonu. Dođe li u Aston, neka se Alonso fino spakira u mirovinu, a vjerojatno bi mu to i bilo suđeno s obzirom da tata sve ovo radi za svog dragog sina.
2
0