Fernando Alonso nije uvjeren da bi povratak na V10 motore bio dobar smjer za Formulu 1.
Podsjetimo, F1 će sljedeće godine uvesti nova pravila za pogonske jedinice. Planovi za zamjenu trenutnih V6 hibrida novim verzijama s većom iskoristivošću kinetičke energije dogovoreni su prije tri godine.
Međutim, prošlog mjeseca predsjednik FIA-e Mohammed Ben Sulayem spomenuo je mogućnost potpunog ukidanja hibrida i ponovnog uvođenja klasičnih motora. Upravno tijelo sporta sada razmatra mogućnost prelaska na V10 motore već 2028. godine.
Fernando Alonso, posljednji vozač koji je osvojio svjetsko prvenstvo s V10 motorom prije 20 godina, kaže da povratak glasnijim i lakšim motorima ima određenu privlačnost:
“Naravno da volim V10 eru, kao i V8, i zvuk tih bolida koji nam svima nedostaje,” rekao je.
Međutim, ne vjeruje da bi se F1 trebala vraćati unatrag u pogledu tehnologije korištene u bolidima.
“Sada smo u drugačijem svijetu,” rekao je. “Tehnologija je evoluirala i sada imamo nevjerojatno učinkovite motore koji troše otprilike trećinu goriva koje smo nekad koristili.”
“Ne možemo ići protiv svog vremena i protiv hibridne ere,” dodao je. “Ne smijemo zaboraviti koliko su sadašnji bolidi učinkovitiji u usporedbi s prošlošću. To je nešto vrlo pozitivno što imamo.”
“To je kao da kažemo da bismo mogli voziti bez Halo sustava i učiniti bolide opasnijima kako bismo stvorili više adrenalina za navijače. To nema smisla.”
“Određene stvari ostavljamo iza sebe, a ono što sada imamo je vrlo dobra Formula 1 i sjajan trenutak za sport. Teško je izmisliti nešto novo; mogli bismo krenuti u nepoznato. Teško je reći.”
Povezan članak:Wolff kritizira ideju ranog prelaska na V10: F1 mora biti stabilan partner, jasno je od koga dolaze ove priče
Budući format motora u F1 “je odluka koju će donijeti vrh uprave – FOM, FIA i proizvođači,” zaključio je Alonso.
“Mi vozači samo želimo voziti najbrže moguće bolide, bez obzira na motor. Možda i navijači imaju nešto za reći o tome.”
Bivši predsjednik FIA-e Jean Todt, koji je prije 13 godina uveo trenutne propise o pogonskim jedinicama, već je 2017. odbacio ideju povratka V10 motorima, predviđajući da “mnogi proizvođači ne bi podržali takav potez.”
Honda i Audi pridružit će se Formuli 1 kao proizvođači motora sljedeće godine. Ford također dolazi u partnerstvu s Red Bullovim novim odjelom za pogonske jedinice, dok Cadillac planira ulazak kasnije. Renault, međutim, prestaje s proizvodnjom F1 motora na kraju godine.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Napokon jedna hladna glava i zdravo razumsko razmišljanje.
Ionako je to sa V10 motorima samo bačen mamac od strane Iznoguda za popravak svoje narušene popularnosti.
Zamislite. Momčadi ulažu godinama u razvoj novih motora i bolida da bi onda sve to bacili u smeće za dvije godine.
Iskreno nije jasno ni meni kako smjeraju smanjiti težinu bolida (sa sitno)a u isto vrijeme povećati električni dio da daje pola / pola snage sa benzinskim djelom motora.
Ali razvoj ide dalje. Što ja znam čemu su sve uspjeli unaprijediti olakšati, povećati snagu….
U svakom slučaju razvoj F1 mora pratiti razvoj tehnologije u svijetu (ako već ne žele biti predvodnici)
Uostalom, najveći ulagači su auto kompanije koje žele “novotarije” smisliti, razvijati, testirati, pa koristiti u cestovnim automobilima.
4
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo ce malo rastuziti ili razbezumiti one klisej anti woke ratnike koji su u Alonsu vidjeli pravo klasicno tvrdo musko u borbi protiv modernih ideja 😂
10
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sve 5, ali bolidi trebaju biti manji i lakši, a kako će to moći ove baterije?
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Aj odi vise u penziju poceo si se gubiti.
4
11
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mislim logicno…ko vjeruje u ove price o v10..
Zar ce mercedes, ferrari, ford ili netko razvijati v10 motore koji nazalost ne mogu primjeniti u cestovnim vozilima.
Pošto ne vidim rjesenje problema necu ni previse prigovarat
2
0