Marko: Newey nam fali. I možda smo pogriješili s Lawsonom

Izdvojeno

U još jednoj epizodi sapunice zvane Red Bull 2025., Helmut Marko – bespoštedni general Red Bullovog trkaćeg pohoda i surovi kirurg vozačke selekcije – odlučio je otvoreno prokomentirati dvije neugodne teme: Adrian Newey je otišao, a Liam Lawson je “greškom promoviran”.

U intervjuu za OE24, Marko je priznao ono što se već tjednima šuška u paddocku: RB21 je divlja zvijer, nepouzdana u rukama i nepredvidiva u tempu. A Lawson – nova žrtva “Red Bull škole preživljavanja” – nije uspio zauzdati tu beštiju kroz samo dva Grand Prix vikenda.

“Naravno da nam fali čovjek kao što je Newey,” rekao je Marko. “Newey je Newey.”

Da, genijalni Britanac koji je godinama crtao pobjedničke bolide Red Bulla sada je – u Aston Martinu. I to od 3. ožujka. A RB21? Pa, djeluje kao da ga je dizajnirao tim koji zna što radi – ali bez Neweyevog šestog čula za aerodinamičku eleganciju.

Lawson: Promocija, pad, povratna karta

Liam Lawson je dobio u Red Bullu priliku (možda i “preko reda”) – i izgubio je jako brzo tu poziciju, dvama izlascima u Q1 i posljednjim vremenom u kvalifikacijama sprinta. Da stvar bude gora, Marko je rekao naglas ono što inače šapuće po hodnicima:

“Pogriješili smo. Nije izdržao pritisak.”

Oštro? Da. Tipično za Red Bull? Apsolutno.

Lawson se sada vraća u Racing Bulls, dok Yuki Tsunoda – koji je, usput rečeno, ove godine pronašao zen – seli u “glavni tim” i to baš pred domaću utrku u Suzuki. Ako vam to sve djeluje kao reality show s bolidima, niste daleko od istine.

RB21 vs RB: “Brži, ali opasniji”

Marko je otvoreno priznao i nešto što se ne viđa često u F1: satelit je lakši za voziti od matične rakete.

“RB21 je težak za vožnju. Racing Bull je lakši, i jako brz u kvalifikacijama. Ali u utrci značajno zaostaje za Red Bullom.”

Drugim riječima – Lawson sada vozi bolid koji mu više leži, i koji mu neće uništiti karijeru u 14 dana. Ironično? Da. Kasno? Možda.

Red Bull bez Neweya – kao torpedo bez navođenja

Marko i dalje pokušava uvjeriti javnost da “tisuću ljudi stoji iza bolida”. Možda. Ali RB21 izgleda i ponaša se kao bolid koji ima moć, ali nema dušu – onu što ju je Newey znao upuhati u svaki projekt.

A Lawson? On je samo još jedan podsjetnik da Red Bull akademija ne oprašta slab dan. Ili dva. Ili izlazak u Q1.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

4 komentara

  1. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    A možda je bio kriv kut pada sunčevih zraka.
    Daj….



    4
    4

    0
  2. Renault
    zd1400rt Prikaži

    A brate i te spike oko Neweya. Zašto je onda McLaren brz ako nemaju Neweya, zašto je Mercedes osvojio 8 titula za redom, a nemaju Neweya? Ne kažem da nije najbolji kako svi govore, ali i drugi su poprilično snalažljivi i pametni ili kako bi rekli – nije u Neweyu sve.

    Možda je RB-ov bolid već prošle sezone iskoristio sav potencijal svog dizajna i dalje se nije dao razvijati, a možda s plakanjem za Neweyem pokušavaju još jednom gurnuti pod tepih “tajnu” priču oko T ventila za kočnice koji je prema glasinama ukinut u prvoj polovici prošle sezone. Ako je to istina bila i ako je T ventil davao bolidu dominaciju, onda to ni nema direktne veze s aero dizajnom… Zvuči slično kao i mass damper 2006. u Renaultu.



    11
    11

    0
  3. Nelson Piquet
    gudenjacica Prikaži

    “A Lawson? On je samo još jedan podsjetnik da Red Bull akademija ne oprašta slab dan. Ili dva. Ili izlazak u Q1.”

    Pa ne bih se baš složio sa ovime, kad se sjetim Pereza prošle godine…



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.