Mercedes otkrio koliko je oštećenje podnice usporilo Antonellija

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 3 mjeseci 6 min 1 komentara

Mercedes je objasnio koliko je ozbiljno oštećenje podnice, koje je Andrea Kimi Antonelli zadobio tijekom Velike nagrade Kine, utjecalo na njegov tempo.

Oštećenje je zadobio već u prvom krugu nakon što su se vozači Ferrarija međusobno sudarili.

“Ono što se dogodilo jest da je Leclerc udario u stražnju gumu Lewisa [Hamiltona] i pritom mu je otpao kraj prednjeg krila,” objasnio je Mercedesov direktor inženjeringa na stazi, Andrew Shovlin.

“Kimi je to vidio, ali nije mogao izbjeći krhotine jer su oko njega bili drugi bolidi.”

“Tako je prešao preko tog dijela, koji je zatim završio ispod njegovog bolida i oštetio podnicu. To je značajno utjecalo na performanse.”

Antonellijeva vremena po krugu tijekom utrke bila su stalno nekoliko desetinki sporija od onih njegovog momčadskog kolege Georgea Russella. Shovlin je rekao da je teško točno procijeniti koliko je tog zaostatka uzrokovalo oštećenje.

“To bi bilo puno lakše procijeniti da je prošlo nekoliko krugova prije nego što se dogodilo, pa bi se moglo usporediti gubitak. Ali kad se dogodi već u prvom krugu, morate malo procjenjivati gdje bi on bio bez toga.”

“Kako bismo došli do te procjene, gledali smo podatke aerodinamike i vidjeli da smo izgubili oko dvije do tri desetinke sekunde zbog gubitka downforcea. No, dodatni problem bio je što gubitak nije bio ravnomjerno raspoređen po bolidu.”

“Kimi se prilično rano javio na radio i rekao Bonu [trkaćem inženjeru Peteru Bonningtonu]: ‘Nemam grip na stražnjem dijelu, prijatelju.’ Time je mislio da je veći dio potisne sile nestao s osovine stražnjih kotača.”

“To uzrokuje proklizavanje stražnjih guma, one se zagrijavaju i gube grip. Tijekom većeg dijela utrke borio se s tim problemom. Može se malo korigirati prilikom zaustavljanja u boksu, podešavanjem prednjeg krila, ali problem je što oštećenje može uzrokovati prilično nepredvidive efekte na bolidu.”

“Nije to samo kao da je izgubio dvije desetinke po krugu, jer u nekim zavojima ili pri određenim uvjetima vjetra može biti više ili manje. Balans se može stalno mijenjati. Unatoč tome, odradio je dobar posao.”

Antonelli je završio utrku na osmom mjestu, ali je nakon diskvalifikacije vozača Ferrarija promoviran na šesto. Shovlin vjeruje da ga je oštećenje spriječilo da se bori s njima i Maxom Verstappenom za četvrto mjesto.

“Bilo je frustrirajuće, jer prema tempu koji smo vidjeli kod Kimija ovaj vikend, trebao se boriti s Ferrarijima i Maxom. Bilo bi sjajno vidjeti ga u toj borbi.”

“Također bi bilo odlično za njegovo učenje kao vozača Formule 1 da se natječe pri vrhu. Tako da je ovo bio peh za Kimija, ali on ostaje pozitivan i raduje se nastavku sezone.”

Napomena: Na grafu zbog preglednosti nisu vidljivi krugovi zaustavljanja u boksu.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

1 komentar

  1. Renault
    zd1400rt Prikaži

    U svakom slučaju, svaka čast Kimiju na dosadašnjim vožnjama. Ovo je godina upoznavanja s F1 i skupljanja iskustva. 💪
    Za sada super iako poneka greška ne mora značiti nešto loše, već testiranje granica. Mora se i to proći.



    1
    1

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.