Utrka u Australiji definitivno nije razočarala, a po prvi put nakon testiranja imali smo priliku vidjeti gdje stoje ekipe. Čini se da je McLaren od ostalih ipak još dalje nego što se to možda prvotno mislilo. Red Bull ne posjeduje surovu brzinu u bolidu, no zato je u njemu Max Verstappen koji je do kraja utrke u Melbourneu prijetio uzeti pobjedu. Mercedes je izuzetno stabilan.
Bit će ovo vikend u kojemu će posebice motivirani biti i Doohan i Hadjar i Sainz i Lawson. Ne treba zaboraviti niti Alonsa koji je propisno složio svoj bolid u ogradu pored staze. Međutim, najviše pogleda još jednom je okrenuto prema Ferrariju gdje odjednom svima gori pod nogama i očito nešto nije u redu s bolidom. Pa, krenimo najprije s njima.
Prije sezone internetom je kružio vic kako se u bolidu Aston Martina nalazi skriveni potencijal, ali je problem je u tome što ne znaju kamo su ga sakrili. Čini se da je vic bio usmjeren na pogrešnu ekipu. Nebrojene stranice i kartice teksta ispisane su o Ferrariju u posljednjih godinu dana otkako je najavljen dolazak Lewisa Hamiltona. Nakon što im je prethodne sezone za dlaku izmaknuo taj toliko željeni konstruktorski naslov na kojeg čekaju još od 2008. godine, gotovo sva razmišljanja išla su u jasnom smjeru da je Lewis taj posljednji korak koji nedostaje Ferrariju za povratak na vrh. K tome, u kombinaciji sa Charlesom Leclercom čini sasvim sigurno jednu od najjačih vozačkih postava na gridu, a to postaje još više naglašeno kada znamo koliko jaku sezonu je Leclerc imao u 2024. godini.
Ipak, još od testiranja počela su špekuliranja o potencijalu u bolidu koji samo čeka da ga se otključa. Sva, ili gotovo sva, predviđanja stavljala su ih uz bok McLarenu ili barem malo iza njih, samo da bi u noći s petka na subotu u Australiji nešto pošlo po zlu. Bolid je najednom gubio performanse, a od Q1 do Q3 postajao je sve manje konkurentan svojim glavnim protivnicima u vidu McLarena, Red Bulla, ali i Mercedesa. I dok su prošle godine strateške odluke kroz veći dio sezone bile sasvim dobre, kad padne kiša u Ferrariju kao da zaborave otvoriti kišobrane. Takav slučaj bio je i u Australiji gdje smo dobili povlašteni paket u vidu komičnih odluka s pit walla, nesuvisle dijaloge između vozača i trkaćih inženjera, ali prije svega SF-25 kojeg nije bilo nigdje.
Čitajući vijesti koje dolaze iz Maranella, rezultat iz Australije i manjak bilo čega za što se mogu čvrsto uhvatiti kao da je paralizirao ovu ekipu. I Leclerc i Hamilton, zajedno sa šefom ekipe Vasseurom neprestano ponavljaju kako vjeruju u taj čuveni potencijal bolida. Ukoliko zaista postoji ono nešto u tom bolidu, za Ferrari bi bilo dobro da to isto otkriju što prije, jer McLaren ne pokazuje bilo čime da će postajati sporiji iz utrke u utrku. Vremena još uvijek ima dovoljno, ali na kraju travnja već će petina sezone biti iza nas te ukoliko rezultati ne budu onakvi kakve svi (s pravom) očekuju, ispred Ferrarija su teške odluke i vrlo vjerojatni dugi mjeseci kakvih takvih priprema za 2026. i nadanja da će tada biti sve kako treba.
S druge strane, eventualni dobar rezultat u Kini dovest će do dijametralno suprotnog raspoloženja i odjednom će sve izgledati dobro, kako to obično biva u ovoj ekipi. Da budemo potpuno jasni, taj dobar rezultat jedino može biti postolje ili pobjeda jednog od vozača. U Kini nas, za razliku od kišne Australije i ulične staze, čekaju normalni uvjeti i klasična trkaća staza. Vremena za pripremu, doduše, nema puno jer uoči sprint kvalifikacija slijedi samo jedan slobodni trening. I nadanja da su u Maranellu pronašli izgubljene ključeve potencijala.
Nakon utrke u Albert Parku prvotni je dojam bio takav da smo dobili nekog novog Norrisa i neki novi McLaren. No, onaj drugi i treći dojam vraća nadu da možda ipak ima nade u to da McLaren neće prerano odmagliti. I dalje su oba vozača završila izvan staze, i dalje je bilo donošenja odluka u posljednji tren i nadanja da se Max neće baciti u zadnji trenutak ispred Norrisa. Kažem, ovo su okolnosti koje samo bude nadu. Neki mlađi Norris bi vjerojatno podlegao pod silnim pritiskom cijelu utrku, a neki drugi McLaren bi možda poslao koju poruku više čime bi zbunio svoje vozače.
Ipak, jedna takva poruka otišla je u eter i prijeti postati kamen spoticanja u nekim budućim utrkama. Vrlo rano imali smo priliku čuti timske naredbe prema Oscaru Piastriju da se ne utrkuje s Norrisom, premda je u tom razdoblju utrke bio brži od Landa. Samo nekoliko minuta poslije Piastri je dobio zeleno svjetlo za trkanje s Norrisom, ali to je bilo već nakon što je napravio pogrešku koja ga je koštala većeg zaostatka za svojim timskim kolegom.
Pitanje glasi: hoće li se takve timske naredbe nastaviti i u nastavku sezone i je li Lando sada službeni broj 1 u McLarenu? Kako će ekipa reagirati kada se sljedeći put Oscar i Lando nađu jedan pored drugoga na stazi, odnosno hoće li krenuti uvijek skliskim putem kompromisa da možda Lando sljedeći put vrati uslugu Oscaru? Ne zaboravimo što se dogodilo u Mađarskoj.
Piastri smatra, i to s pravom, da zaslužuje priliku boriti se za naslov. U Australiji je pokazao da je sve bliže Norrisu po čistoj brzini u utrci, ali još uvijek mu nedostaje nešto u kvalifikacijama u kojima Norris stalno drži desetinku ili dvije u šaci nad Piastrijem. Oscar još uvijek čeka na svoj prvi pole i čini se da ga samo to može spasiti od nezahvalnog tretmana drugog vozača. Odličnu priliku za iskupljenje imat će u Šangaju gdje će osim pobjede tražiti i taj spomenuti prvi pole position. Za to vrijeme njegov timski kolega po prvi put u karijeri tražit će treću uzastopnu pobjedu.
Reklo bi se da McLaren trenutno sasvim mirno plovi i definitivno su favoriti za prve dvije pozicije u Šangaju. Vrlo brzo ćemo vidjeti hoće li tome biti tako.
Treća i četvrta pozicija iz Melbournea donijela je Mercedesu 27 bodova čime su ostvarili jednak broj bodova kao McLaren. Georgea Russella praktički i nismo vidjeli u kadru, dok se debitant Antonelli probio do četvrtog mjesta i time skupio vrijednu količinu samopouzdanja za nastavak sezone. U Mercedesu definitivno pušu neki novi vjetrovi, a bolid je još u Bahreinu odavao dojam da je riječ o prilično dobrom paketu. Koliko je taj paket kompletan vidjet ćemo u Kini, ali ako ostanu na zacrtanom putu definitivno bi mogli konkurirati za plasman na postolje.
Problemi u Ferrariju i činjenica da Red Bull usprkos angažmanu Liama Lawsona ima samo jednog vozača na kojeg može računati u borbi za postolja, Mercedesu daju prostor za stabilne plasmane u top 5, a vjerojatno i na postolje. Ispred Andree Antonellija druga je utrka u karijeri te će s posebnom pozornosti biti potrebno ispratiti njegovo izdanje u kvalifikacijama te može li prenijeti formu iz Melbournea.
U Red Bullu su vjerojatno ostali ugodno iznenađeni performansama Maxa Verstappena kojemu je malo nedostajalo da doda još jednu pobjedu u svoju bogatu prostoriju s trofejima, dok je za isto vrijeme ponovno došao do izražaja ogroman nesrazmjer između njega i njegovih timskih kolega. Nažalost po Liama Lawsona, nastavio je tamo gdje je stao Sergio Perez. U njegovu obranu valja istaknuti da je u Australiji vozio prvi put, no svejedno ga nije bilo nigdje niti u kvalifikacijama, niti u utrci dok se nije razbio. Na taj način se i on upisuje u prilično dugačku listu dužnika koji će s posebnim motivom istrčati na stazu u Šangaju. Red Bull će vjerojatno i ovdje biti zadovoljan plasmanom na postolje iako Verstappenovu kandidaturu za pobjedu bilo kada i bilo gdje nikada ne treba otpisati, a nekakav dohvatljiv zaostatak za Norrisom uoči promjena pravila u Španjolskoj nešto je na što sasvim sigurno računaju u Red Bullu prije nego se ponovno promiješaju karte u tijeku sezone.
Ako smo za prve četiri ekipe ustvrdili da je svaka, osim možda Mercedesa, na neki način ostala dužnik u Australiji, što tek reći za ostatak poretka? Aston Martin, iako je uložio sve karte za sljedeću godinu, definitivno ima više za reći kroz prizmu Fernanda Alonsa koji je u Melbourneu za njega posve netipično završio u ogradi. Utjeha im sasvim sigurno ostaje više nego kvalitetan plasman Lancea Strolla na šestoj poziciji, premda je njegov plasman ispred Alonsa prizor na koji definitivno nismo naviknuli.
Kada je riječ o Racing Bullsima, treba reći da je ovo nova prilika za debi Isacka Hadjara. Odustajanje na najgori mogući način, u prvom zavoju kruga zagrijavanja, ne donosi bog zna što za reputaciju nekog vozača, ali srećom po njega utrka je bila prepuna događaja, a poslije su odustali i iskusni vozači poput Sainza i gore spomenutog Alonsa pa su Hadjarove suze već za vrijeme utrke pale u zaborav. Ili nisu? S druge strane garaže, Yuki Tsunoda pokazao je zavidnu brzinu u bolidu Racing Bullsa te ga je bolja reakcija ekipe koštala plasmana u top 5 u za što je sasvim sigurno pretendirao u Australiji. Bolid je dobar, bolid je brz, a i vozači su se pokazali pouzdanima u kvalifikacijama. Srećom po njih, jer duple kvalifikacije dolaze upravo u Kini.
U ekipi Alpine se najglasnije priča o Jacku Doohanu koji nije najbolje startao i slupao se već u prvom krugu. Zasjenilo je to njegov inače kvalitetan vikend i u slobodnim treninzima i u kvalifikacijama. Dojam je da nema Colapinta u cijeloj priči, o ovome vjerojatno nitko ne bi ni pričao. Sauber si je kupio mir za naše doba zahvaljujući sedmom mjestu Nice Hülkenberga, što ujedno znači da su nadmašili sveukupni bodovni učinak od prošle godine. I Bortoleto je bio dobar, premda nije završio utrku, a osim toga imat će veliku motivaciju još jednom pokazati Helmutu Marku da je bolji od Hadjara kad god se za to ukaže prilika.
Veliki dužnik ostao je i Carlos Sainz. Pomalo nespretno odustajanje na početku utrke, za vrijeme safety cara nije nešto što bismo očekivali od vozača takvog iskustva. Vjerojatno mu je pedigre s kojim je došao u Williams i dobra brzina prije utrke olakotna okolnost u tome što njegov gaf nije oštrije dočekan. A motivaciju mu daje i Alex Albon koji je visoko podignuo ljestvicu s petim mjestom u Albert Parku.
Međutim, najveći dužnici nalaze se u Haasu. Katastrofalnim izdanjem u Melbourneu, što u vidu Bearmanovih avantura na stazi, a što kroz prizmu loših strateških odluka kada niti sami nisu znali koje bi gume uzeli, podsjetili su na ne tako davna izdanja od prije nekoliko godina kada su bili klasični backmarker. Kina pruža savršenu priliku da saznamo odgovor na to pitanje te se bojim da odgovor koji bismo mogli dobiti neće biti najugodniji za ovu američku ekipu.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Izvrsno. Slažem se sa svime.
Jedno bih možda mogao pojasniti Alonsovo izlijetanje jer komentatori nisu ništa pratili osim Hamiltona i Norisa.
Ja sam baš u tim trenucima gledao vremena.
U jednom trenutku je Antonelli pojačao tempo i stisnuo Alonsa sa 2,5 na 1,6s, a Alonso je bio udaljen od Gaslya skoro 1,9s.
Vidjelo se kako je Alonso naglo digao tempo i u jednom krugu smanjio razmak prema Galyu za cijelu sekundu i ušao mu u DRS da se može braniti.
Vidjelo se to i po Antonelliju kojem se Alonso udaljio na na 2 sekunde.
Jednostavno je na onoj pasici bio brži, nije pazio i prerano je dao gas za povećanu brzinu.
Išao je riskirati malo prejako. Njegova greška.
Tu se vidjelo kako zapravo svi voze na rubu.
Bila je usporena snimka
Vidjelo se da su i Gasly i Alonso i Antonelli potpuno istom putanjom prošli preko pasice.
Bilo je dovoljno samo malo taknuti gas prije (ili s pojačanom postavkom) i zadnji kraj ode papa.
Tako da se ne bojim Alonsovih godina osteroporoze, križobolje….
Nije ga pomazila sreća
0
0