Honda gura razvoj motora do samog kraja: Počeli smo kasno, ali nećemo stati

Izdvojeno

Honda je potvrdila da će razvoj svog V6 turbo-hibridnog motora za 2026. nastaviti do posljednjeg mogućeg trenutka, kako bi Aston Martinu isporučila što konkurentniji paket. Japanski proizvođač time jasno daje do znanja da ne namjerava igrati na sigurno, već će iskoristiti svaki dostupan dan prije homologacije.

Povratak Honde kao punopravnog F1 proizvođača dolazi nakon nekoliko turbulentnih godina – unatoč najavi povlačenja iz sporta 2021., nastavili su podržavati Red Bull Powertrains u tranziciji prema vlastitom motoru. No, kada su konačno donijeli odluku o povratku, Red Bull je već zaključio dogovor s Fordom, ostavljajući Hondu bez opcije suradnje s tada vodećom momčadi.

Kasni start, ali puna predanost

Tetushi Kakuda, čelni čovjek Hondinog F1 programa, objasnio je odluku da se razvoj protegne sve do homologacijskog roka u veljači 2026.

“Počeli smo malo kasnije od drugih, ali želimo raditi do samog kraja. Teško je reći u kojem smo točno postotku razvoja, ali vjerujem da smo postigli značajan napredak.”

Honda ne skriva da su se susreli s izazovima pri prilagodbi novim pravilima, koja u 2026. donose veću ravnotežu između unutarnjeg izgaranja i električne snage – čak 450 KS od ukupnih 1000 KS dolazit će iz električnog motora.

Kakuda je naglasio ključne aspekte na kojima rade:

“Način na koji postižemo brzo izgaranje sada ovisi i o gorivu. Okruženje se drastično mijenja i stvari više ne funkcioniraju kao prije. Ipak, za benzinski motor, vječni cilj je sagorijevati gorivo što brže i učinkovitije – trenutno gradimo sustav koji će nam to omogućiti.”

Honda prebacuje operacije u Veliku Britaniju

Dok se razvoj odvija u Hondinim centrima u Sakuri i Kaliforniji, održavanje i operativne zadatke od 2026. preuzet će Honda Racing UK u Milton Keynesu.

“Postoje ključni trenutci kada obje strane moraju finalizirati komponente za homologaciju. Usko surađujemo s Aston Martinom na planiranju tih odluka.”

Adrian Newey – novo poznato lice u suradnji s Hondom

Honda će u Aston Martinu imati poznato ime s kojim može surađivati – Adrian Newey, jedan od najcjenjenijih inženjera u povijesti Formule 1, sada je Managing Technical Partner momčadi iz Silverstonea. Nakon odlaska iz Red Bulla i završetka gardening leavea, Newey započinje rad na novom projektu koji bi mogao ponovno lansirati Aston Martin u borbu za vrh.

Može li Honda, u kombinaciji s Neweyjem i ambicioznim Aston Martinom, izazvati Mercedes, Ferrari i Red Bull u novoj eri Formule 1? Početak 2026. donijet će odgovore, a jasno je da Japanci ne namjeravaju igrati na sigurno.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

7 komentara

  1. Honda
    zekohonda Pretplatnik Prikaži

    miriše, pardon, smdi malo na 2015. :)



    2
    1

    1
  2. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    …..opet kasnite!? ……opet karma?

    :facepalm:



    1
    1

    0
  3. Vw
    Crni molo Prikaži

    Pokidati će vas RB sve



    1
    0

    1
  4. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Molimo Alonsa da ignorira ovu objavu za njegovo dobro.

    Mislim, a opet samo nagađam, da nece biti ni blizu tolike razlike među motorima kao 2014



    2
    2

    0
  5. Enio Prikaži

    Sve 5, samo Aston Martin je ime koje bi trebalo imati svoj motor.



    6
    6

    0
  6. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa novinar Prikaži

    Tisuće i tisuće sati rada, vrhunski inzinjering, stoljetno iskustvo, cutting-edge know-how, modeliranje, iteriranje, usavršavanje, testiranje u stvarnom svijetu, opet usavršavanje, prekovremeni, radni vikendi, dostizanje rokova, opet testiranje na stazi…
    …sve to kako bi Hondin F1 motor Lance Stroll mogao zapeljati u šoder tokom formacijskog kruga



    8
    8

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.