Okrugli stol: Jakosni poredak ekipa uoči 2025.

Okrugli stol

Pulsmedia portal

Prije 3 mjeseci 11 min 16 komentara

Lovro Andraka

Po onome što se može iščitati iz analiza testiranja, na vrhu nas čeka slična situacija kao na kraju prošle sezone. Konsenzus je da je McLaren ostao broj 1, a da ih opet vrlo blisko prate iste tri ekipe. Zaostatak druge ekipe vrti se oko dvije desetinke, no u svakoj analizi to mjesto ima različita ekipa, stoga ću predviđanje njihovog poretka na početku sezone bazirati na čistom nagađanju. Kao polu-educirano nagađanje temeljeno na 2024., reći ću da očekujem zanimljivu sezonu i dinamičan omjer snaga čitave vodeće četvorke timova od vikenda do vikenda, s time da ovog puta nitko ne bi trebao nabiti preveliku prednost na početku kao lani Verstappen.

Alpine i Williams napravili su veliki skok u odnosu na 2024. te su čak bili brži od svojih najboljih vremena s prošlogodišnje VN Bahreina. Smatra se da će upravo oni krenuti u sezonu na vrhu F1.5, dok onda slijedi još jedan nedefinirani poredak Haasa, Racing Bullsa i Aston Martina, koje ću za svoju predikciju ostaviti u tom redu. Sve što se McLarenu pripisuje kao najbolje – kvalifikacijski i trkaći tempo, ponašanje bolida – kod Saubera je najgore i čini se da je ispred njih još jedna sezona u ulozi čvrstog fenjeraša.

Moj poredak za početak 2025.:

  1. McLaren
  2. Ferrari
  3. Red Bull
  4. Mercedes
  5. Alpine
  6. Williams
  7. Haas
  8. Racing Bulls
  9. Aston Martin
  10. Sauber

Luka Gregorić

  1. McLaren
  2. Ferrari
  3. Red Bull
  4. Mercedes
  5. Alpine
  6. Haas
  7. Aston Martin
  8. Williams
  9. RB
  10. Sauber

Kao ekipa koja će u najboljem stanju započeti novu sezonu, najsigurnija i najrealnija je McLaren, za čije dobre duge stintove na testiranju vjerujem da su samo nastavak forme s kraja prošle sezone. Iza njih je zaista teško procijeniti nakon viđenog na minulom testu – dok Ferrari ponekad izgleda težak za voziti, neki kao Verstappen vrlo su zadovoljni upravljivošću svog bolida. Ipak, trendovi su nešto što ne nestane samo tako u pauzi između sezona, pa za mene Ferrari i dalje drži drugo mjesto i priključak McLarenu, dok će se za treće mjesto boriti Red Bull i Mercedes. Bez obzira na najmanju kilometražu na testiranju, blagu prednost dajem Red Bullu jer vjerujem da je njihov pad u formi bio rezultat odabira krivog smjera razvoja prošle sezone što su imali prilike riješiti tijekom pauze.

To je prva skupina ekipa za koju mislim da će međusobno biti dosta blizu te imati određen odmak od ostalih 6 ekipa koje će međusobno biti još bliže. Na peto i šesto najbrže mjesto mislim da će se uspeti Alpine i Haas, ekipe uz koje vežem pozitivan trend napretka, na štetu Aston Martina, koji je uz slabiji završetak prošle sezone imao i neuvjerljivo testiranje. Unatoč najbržem vremenu testiranja, ostajem malo rezerviran po pitanju Williamsa, pa im dajem 8. mjesto po brzini, pa slijedi Racing Bulls s vrlo blijedom slikom na testiranju, a kao najsporiju ekipu na početku nadolazeće sezone biram Sauber.


Josip Jelušić

  1. McLaren

Djeluju da znaju što žele, djeluju sigurno u svoj paket i testiranja su odradili s priličnim vrećama pijeska u svom bolidu. Sve osim postolja i pobjeda u prvih nekoliko utrka za mene bi bilo iznenađenje. Ili ne bi? Ovisno iz koje perspektive pogledamo. Kada je riječ o najboljim ostvarenjima, njihova vozačka, a ni ona strateška, postava definitivno ne ulijeva povjerenje. Ipak, raketa od bolida iz prošle godine i konstruktorski naslov ne daju mi previše prostora da ih barem sada na početku smjestim na bilo koje drugo mjesto.

  1. Red Bull

Slično McLarenu, i oni djeluju prilično sigurno u ono što imaju. Za razliku od McLarena, ne mogu ih svrstati stepenicu više u poretku upravo zbog njihovog trećeg mjesta prethodne godine. Također, imaju ono što nitko nema, a to je sitnica zvana Max Verstappen. Jedini vozač kojem neće smetati njegov timski kolega i jedini vozač kojemu timski kolega neće uzimati bodove.

Nemaju više Neweyja, ali hej, nemaju više ni Pereza. Sve što njegova zamjena, Liam Lawson, mora napraviti jest da za početak ne ispada prije Q3 u kvalifikacijama, a konstantni plasmani u top 5 uvelike će olakšati posao za Maxa. Horner i Marko izjavljuju da su zadovoljni razvojem bolida za koji tvrde kako više nema fundamentalne pogreške od prošle sezone. To je u redu i upravo je ono što ti treba ako želiš zadržati Maxa i dalje u svojim bojama.

  1. Ferrari

Ne vjeruj Danajcima ni kad darove nose, popularna je izreka iz Stare Grčke. Preneseno u svijet Formule 1 dovoljno je da Danajce zamijenimo imenom Ferrarija i to je sve što otprilike trebamo znati. Nakon početnog oduševljenja Lewisom Hamiltonom i poslovičnih hvaljenja novog bolida, uslijedio je niz opreznih izjava nakon priličnog kašljucanja bolida u testiranju.

Svemir u kojemu ludi fanovi zaključuju nastavak sezone na temelju Leclecrova osmijeha i već toliko puta viđene pompozne najave sezone samo da bi ubrzo ostali kratkih rukava uvijek su tu negdje u primisli. Čini se da ponovno nisu riješili problem ponašanja bolida u hladnijim uvjetima. A takvih će utrka biti i to im predstavlja izazov. Ako uđu u sezonu furiozno i uzmu Australiju (koja im povijesno odgovara) uz još nekoliko dobrih plasmana, rado ću se posuti pepelom. Sreća po njih je što McLaren nema adekvatno osoblje u svom bolidu. Ferrari to ima. Ali, mogu li u Maranellu pripremiti konačno taj bolid?

  1. Mercedes
  2. Aston Martin
  3. Williams
  4. Alpine
  5. Racing Bulls
  1. Haas

Prošle sezone su bili odlični. Na P9 ih stavljam zato jer imaju dva nova vozača. Jedan od njih je Esteban Ocon. Drugi je debitant Oliver Bearman. Obojica imaju neupitne kvalitete, ali i samo takve upitnike iznad glave. Ne bi me niti malo iznenadilo kad bi završili na P7 ili P6 jer su prošle sezone pokazali da imaju kvalitetu za to. Gunther Steiner već neko vrijeme ne vodi ovu ekipu i to im je donijelo samo pozitivne stvari od kojih je možda najvažnije to da ih se više ne percipira kao najveće šarlatane na gridu. Neka tako i ostane.

  1. Kick Sauber

Čini mi se da je ovo ekipa koja jedina ne zna što će biti s njima. Dojma sam da se danas gridu pridruži Cadillac da bi i oni bili ispred njih. Perspektiva im je usmjerena na 2026., ali niti ta perspektiva nije dobra. Nemaju ime, nemaju motor i imaju Binotta kao šefa ekipe. Obraz će donekle pokušati osvijetliti Nico Hulkenberg, a Gabriel Bortoleto će, vjerojatno s ljubomorom, gledati prema ostalim debitantima kako su u ruke dobili kud i kamo bolje karte od njega.


Dora Kuhtić

  1. McLaren

McLaren se profilira kao vodeći tim, s potencijalno značajnim skokom u bodovima u odnosu na konkurente u prvih osam utrka sezone. Ključ uspjeha leži u iskusnom i talentiranom vozačkom dvojcu koji je već dobro upoznat s bolidom, kao i u inovativnoj primjeni mini DRS sustava, koji su zasad najefikasnije iskoristili. Tijekom testiranja, njihova brzina bila je impresivna, osobito gledajući performanse Landa Norrisa. Iako nisu bili prvi samom vrhu, ponekad treba uzeti s rezervom mjesta na kojima su se vozači našli na kraju testiranja, pogotovo kada bolid izgleda ovako impresivno brzo, konzistentno i stabilno.

  1. Ferrari

Na drugom mjestu očekivala bih Ferrari. Iako testiranja nisu donijela razloge za zabrinutost, nisu ni pokazala znakove koji bi sugerirali da su Talijani dizajnirali izrazito i neupitno brži bolid u odnosu na prošlu godinu. Očekivanju su da će tim svakao zadržati, čak i poboljšati razinu performansi prije početka europskog dijela sezone. Posebice nakon dolaska u Španjolsku, vjerujem da bi Ferrari mogao zasjati. Također, prednost Scuderije leži u iskusnom i brzom vozačkom dvojcu, što bi moglo biti ključno u borbi za vrh.

  1. Red Bull
  2. Mercedes
  3. Alpine
  4. Williams
  5. Aston Martin
  6. RB
  7. Haas
  8. Sauber

Teško je precizno prognozirati poredak među momčadima Aston Martina, RB-a i Haasa. Fernando Alonso i dalje posjeduje sposobnost da izvuče maksimum iz bolida, no čak ni on nije izgledao previše optimistično nakon testiranja. Unatoč tome, Aston Martin bi mogao biti na vrhu ovog trojca.

RB trenutno djeluje konzistentnije od Haasa, osobito u pogledu pouzdanosti i kontrole bolida. Haas se izgleda suočava s (većim) problemima, posebice s understeerom i izdržljivošću bolida, što bi moglo otežati njihovu borbu za bodove.

Na samom začelju ponovno se nalazi Sauber, momčad koja već prošle godine nije pokazivala ambiciju za napredak. Štoviše djelovali su kao da su u potpunosti odustali od natjecanja. Ni predsezonska testiranja nisu donijela znakove poboljšanja – bolid djeluje spor, nestabilan i nesiguran, što sugerira reprizu prošlogodišnjih rezultata.


Katarina Sudarić

Predsezonsko testiranje u Bahreinu donijelo je određene naznake o tome kako bi poredak timova mogao izgledati na početku sezone. McLaren je ponovno pokazao brzinu, dobro upravljanje gumama i impresivan tempo dužih stintova. Ferrari je bio najdosljedniji konkurent s izvrsnom konzistentnošću, dok je Mercedes izgledao kompetitivno, ali još uvijek traži optimalne postavke.

Red Bull, iako nije briljirao tijekom testiranja i svakako nije pokazao svoju uobičajenu dominaciju, ima kapacitet za poboljšanja i nije isključeno da će tijekom sezone pronaći rješenja. Najpozitivnije
iznenađenje bio je Williams, koji je pokazao velik napredak i mogućnost borbe za postolja. Aston Martin ostaje stabilan, ali nije impresionirao.

Alpine i Racing Bulls nisu pokazali ništa značajno i čine donji dio sredine poretka, dok Haas i Kick
Sauber ostaju među najslabijim ekipama i zasigurno ih očekuje teška sezona.
Rang lista timova prema prikazanim performansama

  1. McLaren
  2. Ferrari
  3. Mercedes
  4. Red Bull
  5. Williams
  6. Aston Martin
  7. Alpine
  8. Racing Bulls
  9. Haas
  10. Kick Sauber

McLaren i Ferrari izgledaju kao vodeće ekipe uoči prve utrke sezone, ali Mercedes i Red Bull ne treba otpisati unatoč problemima s postavkama – očekuje se da će tijekom sezone konkurirati u borbama za pobjede. Williams bi mogao biti najveće iznenađenje ove sezone, ali ostaje pitanje mogu li dugoročno održati formu. Sredina poretka mogla bi biti vrlo izjednačena, dok Haas i Kick Sauber djeluju kao glavni kandidati za borbu na dnu ljestvice. Kako stvari stoje, saznat ćemo u ranu zoru, za samo dva tjedna.


Tea Valenta

  1. McLaren
  2. Ferrari
  3. Red Bull
  4. Mercedes
  5. Williams
  6. Haas
  7. RB
  8. Kick Sauber
  9. Alpine
  10. Aston Martin

Mislim da će McLaren, Ferrari, Red Bull i Mercedes biti izdvojeni na vrhu. A posebna mini bitka između McLarena i Ferrarija. Djelomično jer djeluje da imaju bolji bolid, djelomično jer imaju oba vozača vrhunske klase. Red Bull i Mercedes imaju u svojim ekipama dva nedokazana vozača koja bi ih na početku sezone mogla koštati manjkom opcija u strategiji.

Samo začelje će zauzeti Aston Martin koji su se sigurno već okrenuli 2026. godini kada stiže novi tehnički pravilnik. Teško da će Adrian Newey imat ikakvog inputa u ovogodišnji bolid, već će fokus biti na sljedećoj godinu. Osim njih za pokoji bod će se boriti Alpine i Kick Sauber koji su ipak malo optimističnije završili prošlu sezonu i nadaju se nastaviti biti nadohvat top 10 plasmanu.


Grgo Ljubo Živaljić

  1. McLaren
  2. Ferrari
  3. Mercedes
  4. Red Bull
  5. Alpine
  6. Williams
  7. Haas
  8. Aston Martin
  9. Racing Bulls
  10. Sauber

McLaren je izgledao uvjerljivo najbrži na dužim dionicama – razlika od 0,3 sekunde po krugu u odnosu na konkurenciju sugerira da je MCL39 vrlo ozbiljan paket. No, nije ovo dominacija kakvu je Red Bull imao 2023., pa će Ferrari i Mercedes imati šanse uz dobru strategiju i razvoj tijekom sezone. S Norrisom i Piastrijem u formi, McLaren izgleda kao tim koji kreće u sezonu s najviše samopouzdanja.

Na drugom kraju poretka, Sauber izgleda kao uvjerljivo najslabija momčad. Ne samo da su bili najsporiji po krugovima, već su i duži stintovi otkrili zaostatak od 1,6 sekundi po krugu. Da stvar bude gora, njihova sezona već izgleda kao “žrtvovanje” za Audi 2026., pa su u Hinwilu već spremni na još jednu godinu patnje. Blizu su im Racing Bulls, koji su solidno odradili testiranja, ali ni po čemu nisu odskakali od dna poretka. Tsunoda će morati izvući čuda iz bolida ako žele ozbiljnije bodove.



10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

16 komentara

  1. Stefan Bellof
    pigmalion Prikaži

    Nije vezano za prognoze, već za Josipa Jelušića – odličan i veliki plus za F1puls.
    Ne namjeravam zanemariti niti ostale nove članove F1pulsa – trebaju nam, ne samo što na mladima svijet ostaje, već ste svi dobri.



    10
    10

    0
  2. Williams
    Montoya Prikaži

    Nekako mi se čini da većina Alpine gura dosta visoko. Presezonska testiranja i nisu najčešće neko mjerilo, a lanjski plasman u poretku konstruktora je ionako plod skoro pa samo jedne, i to kaotične utrke.



    1
    1

    0
  3. Niki Lauda
    wapi Pretplatnik Prikaži

    NIsu ovakvi tekstovi za mene, nasekiram se bezveze. Svi pišu na osnovi potpuno nepouzdanih informacija. Apsolutno nitko ne zna gdje je tko. Ono što znalci mogu primjetiti je kako se koji auto ponašao u smislu stabilnosti, ali brzina je potpuna misterija.

    Svatko nezadovoljan općim dojmom koji se provlači mainstreamom F1 članaka ovih dana (McL, Fer, RB, Merc), će naći primjere u prošlosti koji su ovakav opći dojam potpuno demantirali iznenađenjima na prvoj utrci i ostatku sezone i u dobrom i u lošem smislu.

    A zapravo samo što nismo tu – na kraju idućeg tjedna ide legendarni početak sezone u Australiji, još kad bi sve skupa otvorio Blažičko s legendarnom emocijom i nenadmašnim glasom “Iiiiiiiiiiiiiiiiiii gase se crvena svjetla i počinje 76. sezona formule jedan….”

    Ja ću reći predviđanje kvalifikacija:
    Lec, Nor, Ham, Ver, Pia, Alo



    4
    4

    0
    • Red Bull
      BrozaRBR Prikaži

      Stvarno mislis da tifosi mogu poceti tako jako?


      0
      0

      0
      • Niki Lauda
        wapi Pretplatnik Prikaži

        Nemam na osnovu čega misliti. Mogu se nadati i pogađati i birati podatke koji idu u korist mojoj teoriji.



        8
        8

        0
      • Audi
        Alonso1983 Prikaži

        Realno do lanjske sezone Ferrari je bio miljama ispred McLarena skoro svake godine nakon zadnjih njihovih naslova 2007 i 2008, točnije počevši od 2010. Bilo je sezona lila i gdje je McLaren debelo podbacio i na kraju ekipa koja nije mogla skupiti dva poštena sponzora je lani uspjela a tko bi se okladio na to? Isto tako , jednom će doći dan kada će to uspjeti Ferrari. Kad smo kod kretanja u sezonu jako, pa krenuli au jako nekoliko puta sa Alonsom, Vettelom i Leclercom ali razvoj kroz sezonu je bio veći problem nego krenuti od starta jako.


        0
        -1

        1
  4. Michael Schumacher
    Lovac Prikaži

    Jako nezahvalno, no dojma sam da Max gotovo sigurno neće obraniti naslov. Išli su na širi raspon uvjeta u kojima bolid radi i da je lakši postavit za određenu stazu no po brzini (kristalna kugla jel) čini mi se da su jedva 3., a vjerojatno i 4. Isto tako Ferrari izgleda može zapapriti, barem na početku no ako sami sebe ne zeznu, McL mora uzeti i vozački. Drogirani optimist u meni se nada će Sainz to uzeti čisto jer je dobio pedalu :P



    3
    3

    0
  5. Ferrari
    Kimaliki95 Prikaži

    Lando neće bit u top 3 u sezoni a Oscar će biti u 10 bodova ili ispred :) i s time svime McLaren ne može i neće osvojiti konstruktorski naslov opet

    Čujemo se na kraju sezone – kad krene pritisak i očekivanja Lando puca



    1
    0

    1
    • Audi
      Alonso1983 Prikaži

      S obziom na kraj prošle sezone i da su pravila ostala ista , nekako mi je to nerealno očekivanje. Ako McLaren uđe sa slicnom formom u ovo prvenstvo i zadrži sličnu formu neko vrijeme bilo bi čudo da ne budu u igri za naslove do kraja. Lando je pucao pod pritiskom i radio gresaka. No kad je bolid bio par desetinki brži od ostalih to je on redovito iskoristio a u takvoj sitaciji može imati samo pritisak od Oscara jer niti jedan Leclerc Max Lewis ili Alonso neće moći nadoknaditi takav zaostatak u razlici bolida.


      0
      0

      0
  6. Jean Alesi
    BandoBoris Prikaži

    Jos se sjecam 2019. sezone kada je Ferrari na testiranjima pokazao najbolju pouzdanost i napravio najbolje vrijeme, i svi su prognozirali da ce napokon doci oba naslova u vitrinu, i onda je prvih 5 utrka Mercedes napravio 1-2 i na kraju uzeo konstruktorski naslov sa 240 bodova prednosti ?

    Toliko o predsezonskim testiranjima



    7
    7

    0
  7. Ferrari
    Fiorano99 Prikaži

    Moje misljenje je:
    Mclaren
    RedBull/Ferrari
    Mercedes
    Alpine
    Williams
    Haas/Racing Bulls/Aston
    Sauber

    Ali bitna stvar ove sezone je to sto se nakon otprilike prve trecine uvodi tehnicka direktiva i zna se kad nastupa, tako da se nakon 9 ili koliko utrka sve moze naglo promijeniti zbog flexi krila. Ocekujem da ce Red Bull biti pogođen, ali i Mercedes (po svoj logici bi trebao biti i Mclaren, ali su oni navodno bili i zadovoljni sa zabranom)


    0
    0

    0
  8. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Moje mišljenje je da sam ostario, a Ferrari još nije na staroj razini MS-Todt- Brawn ere.



    5
    5

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.