Koji k****: Sulayem ne isključuje mogućnost isključivanja radio komunikacija

Izdvojeno

Ante Vetma

Prije 4 mjeseci 3 min 15 komentara

Predsjednik FIA-e, Mohammed Ben Sulayem, nije isključio mogućnost „isključivanja” radio komunikacija u slučajevima kada vozači Formule 1 koriste psovke.

FIA je uvela ažuriranje Međunarodnog sportskog kodeksa prije nadolazeće sezone, a to bi moglo rezultirati visokim kaznama za vozače u slučaju neprimjerenog ponašanja, uključujući moguće suspenzije i oduzimanje bodova za ponovljene prekršaje.

Povezan članak Vozači, jezik za zube: FIA uvela rigorozne kazne za psovke i nedolično ponašanje

Pitanje psovanja vozača u službenim okruženjima došlo je u središte pozornosti prošle sezone kada je Max Verstappen dobio nalog za obavljanje rada u javnom interesu zbog psovanja na FIA-inoj tiskovnoj konferenciji, dok je Charles Leclerc kažnjen s 10.000 eura – od čega je polovica uvjetno suspendirana – zbog sličnog prekršaja.

Upravno tijelo sporta dodatno je pooštrilo mjere protiv neprimjerenog ponašanja vozača uvođenjem izmjena u Međunarodni sportski kodeks, čime su dobili ovlasti kažnjavati vozače za ‘bilo kakvo neprimjereno ponašanje’, javno poticanje na nasilje ili mržnju, izjave koje nanose ‘moralnu štetu’ FIA-i ili njenim službenicima te za političke, osobne ili religijske izjave koje krše načelo neutralnosti FIA-e.

Ove smjernice uvedene su kako bi sucima pružile konkretne oblike kazni kada je to potrebno, iako ih nisu obvezni koristiti.

Ben Sulayem je na tiskovnoj konferenciji u Jaramu u Madridu upitan o mjerama koje razmatra kako bi suzbio nepristojan jezik preko timskih radija. U isječku koji je na društvenim mrežama objavila španjolska publikacija SoyMotor, odgovorio je otvoreno, ne isključujući nijednu mogućnost.

“Hoćemo li nastaviti i onda isključiti radio prijenose uživo? Možda. Hoćemo li ih odgoditi? Možda”, rekao je predsjednik FIA-e.

“Postoji mnogo stvari na kojima ćemo raditi zajedno s našim promotorima. Još uvijek smo vlasnici prvenstva.”

Nije bilo sasvim jasno je li Ben Sulayem govorio o mogućem „isključivanju” prijenosa radio poruka u eteru ili same komunikacije između vozača i pit-walla – iako bi, s obzirom na sigurnosne implikacije situacije u kojoj vozač ne može u stvarnom vremenu komunicirati sa svojim trkaćim inženjerom, vjerojatnija opcija bila ograničavanje emitiranja.

Trenutno, kada se timske radio poruke prikazuju u ‘globalnom prijenosu’, odnosno glavnoj verziji utrke koja se emitira diljem svijeta, isječci se reproduciraju s malim odmakom, a psovke se cenzuriraju.

Osim toga, uživo prenesene radio poruke dostupne su putem premium TV paketa za gledatelje koji odaberu pratiti kameru s kokpita određenog vozača tijekom utrke, što znači da bi ova opcija, ako se uvede, mogla utjecati upravo na takve prijenose.


10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku

Odgovor

15 komentara

  1. Chequered Flag
    AnteF1 Prikaži

    “vjerojatnija opcija bila ograničavanje emitiranja.” , a nego što.


    0
    0

    0
  2. Carlos Sainz 55
    Tudum Prikaži

    Vozači i šefovi ekipa bi mogli ustati protiv diktature ove budale. Nije da su bespomoćni.
    Zašto šute?



    8
    7

    1
  3. Michael Schumacher
    DDR Prikaži

    Jel stigla već kazna za naslov?



    8
    7

    1
  4. Pastor Maldonado
    perodeformero Pretplatnik Prikaži

    Iznogud tjera vodu na svoj mlin.
    Odlučan je u tome da uvede totalnu cenzuru u F1.
    Razlog. Želi da F1 bude samo još jedna reklama u funkciji ozelenjivanja svoje naftne industrije.
    Uostalom to su običaji iz njegovog dijela svijeta (iz svakog dijela svijeta ali na drugi način)

    Krajnje je vrijeme da mu novinari podmetnu bubu u džep pa da se svi osvjedočimo o njegovom kulturnim izričaju kada je siguran da je u dijelu svoje rezidencije u kojoj nema kamera i mikrofona.

    Formula1 ako nije najstresniji sport po aktere, onda je bar jedan od najstresnijih sportova.
    Dovoljno je vidjeti kako se ponašamo u saobraćaju. Koji rječnik koristimo ako nam netko oduzme prednost ili napravi neku drugu glupost.
    Gotovo podsvjesno počnemo psovati zbog razine stresa.
    Nije isto ako se sudarimo npr: dok šećemo. Onda se ispričamo jedan drugome ine tražimo krivca, znakove oko sebe koji nam daju za pravo….



    5
    4

    1
  5. Michael Schumacher
    darkool Prikaži

    Zar su najveći problem formule 1 psovke?



    6
    6

    0
  6. Michael Schumacher
    senna66 Pretplatnik Prikaži

    I što fali zakašnjelim cenzuriranim psovkama kao do sada?

    Nevjerojatno da se ovo provlači kao problem broj 1 u sportu.



    4
    4

    0
  7. Felipe Massa
    Braziliscanec Masa novinar Prikaži

    Dam se kladiti da je ovo zbog para. U nekim zemljama televizijska prava ne mogu prodati jer ne mogu garantirati da neće biti psovke tokom live prijenosa.



    3
    3

    0
    • Niki Lauda
      wapi Pretplatnik Prikaži

      Mogu garantirati da neće biti psovki, sav team radio u glavnom prijenosu ide s delayom u kojem ubace beeeep… F1TV može uvijek staviti warning da on-board snimke nisu za mlađe od 18 ili osobe osjetljive na foul language.



      6
      6

      0
  8. Charles Leclerc 16
    Disorder Prikaži

    Radio veze su dio utrka i daje uvid u strategije , ovi ko da su tete u vrticu , ugasimo strast vozaca i sve , psovke su problem a pare od arapa nikakav problem



    1
    0

    1
  9. Flavio Briatore
    Unwoken European Prikaži

    Slažem se s ovim. Komunikacija treba biti interna.


    0
    -1

    1
  10. Fernando Alonso
    junior Prikaži

    Naslov bombona
    A iskreno neam vise sta da kazem na temu ovog klauna…nek se pobune vise ljudi. Jedan covjek nije veci od njih


    0
    -1

    1
  11. Sebastian Vettel
    The Best F1 Driver Prikaži

    Sjeća li se netko ko su Pit Babes ?



    2
    2

    0

Pročitajte više o idućim temama:

Novo na forumu Otvori

F1 - 75 godina, Puls - 10 godina

Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.

Kontaktiraj nas

Medijska prava

Sve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.

© Pulsmedia, guramo od 2015.