Esteban Ocon smatra da bi stroga i kontrolirana aerodinamička pravila za 2026. mogla poboljšati utrkivanje, a kao primjer naveo je neke druge serije poput Formule 3, DTM-a i Formule E.
Francuski vozač nada se da će FIA nastaviti s predloženim pravilnikom za 2026. kako bi se osiguralo da više timova može ući u igru za pobjede. Nova pravila propisati će uvođenje aktivne aerodinamike na prednjim i stražnjim krilima, zajedno s plićim podom kako bi se ograničila učinkovitost Venturijevih tunela. Bolidi će također biti uži i kraći u nastojanju da se poboljša njihova ukupna agilnost.
Otkrivena uoči VN Kanade, pravila su izazvala kritike nekolicine timova – smatrana su previše restriktivnim, uz glasno protivljenje nekim prijedlozima koje je postavila FIA.
Međutim, Ocon, koji će se od 2025. pridružiti Haasu s višegodišnjim ugovorom, želi da pravila ostanu restriktivna kako bi se osiguralo da su timovi ravnomjerno usklađeni na početku ciklusa pravila – umjesto da divergiraju zbog različitih razvojnih ideja.
„Ne slažem s tvrdnjom da trenutno viđamo različite pobjednike. Da, McLaren, Red Bull, Mercedes, Ferrari, ali oni su još uvijek isti oni koji su to bili prije. McLaren im se pridružio, tako da je u biti jedna momčad uspjela napredovati u toj promjeni pravila.“
„Postoji prvenstvo konstruktora i još uvijek je ‘koja je momčad najbolja?’ ono što se računa. Ali svi bolidi trebaju biti unutar tri ili četiri desetinke.“
„Vidim da su [nova pravila] vrlo restriktivna u mnogo različitih stvari što se tiče aerodinamike, i vidim da timovi žele da se to više otvori. Stoga se nadam da će FIA biti vrlo stroga po pitanju toga i reći, ‘ne, ne želimo ih olabaviti’.“
„Jer ako je to slučaj, onda će [stvari] ovisiti o tome tko će najbolje obaviti posao tijekom samog vikenda, više nego o cjelokupnom razvoju bolida.“
„Što volimo kao navijači? Volimo utrke, volimo blisku borbu kotač do kotača, volimo puno borbi za vodstvo, do kraja utrke.“
„Puno manje brinemo o tome tko ima najbolji razvoj kroz sezonu, to nije baš nešto što je kul nedjeljom gledati na TV-u.“
Ocon je dodao da je idealan scenarij imati razlike sličnije onima koje je iskusio tijekom utrkivanja u Formuli 3 i DTM-u, čak sugerirajući da je trenutna bliskost performansi timova Formule E idealan scenarij.
Iako bi ovo pogonske jedinice – također redefinirane za 2026. – učinilo većim čimbenikom u performansama, Ocon smatra da bi to ipak predstavljalo mnogo manji faktor razlike u odnosu na neograničeni aerodinamički razvoj.
„Kao ljubitelj sporta i kao vozač, ono što želim vidjeti je deset bolida koji mogu osvojiti Grand Prix. Kao što smo imali u Formuli 3, kao što smo imali u DTM-u ponekad.“
„Nadam se da će u 2026. postojati neke razlike [između performansi bolida] zbog malih razlika između pogonskih jedinica. Ali što se tiče aerodinamike, to će biti prilično fiksno. Ne kao Formula E, ali slično, to je ono što želim.“
„[Pogonska jedinica ima] puno manji utjecaj nego što mislite. To je čimbenik performansi, u velikoj mjeri, ali ništa u usporedbi s razvojem aerodinamike i svim ostalim.“
„To je 10% cijelog paketa. Dakle, to je ono što govorim: pogonska jedinica je u redu, ali neka sve ostalo bude ograničeno!“
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa momcadi kao sto je Haas to bi sigurno pasalo kao i Oconu. I naravno da je iritantno kada u samo par sjedala u f1 se moze boriti za pobjede.
I ja sam za to da imamo puno momcadi koje se mogu natjecati za pobjedu. Po meni ovo sto gledamo sad u 2024 je realno neki maksimum koliko ekipa se moze natjecati za pobjedu..bar u ovom modernom dobu. i sto je realno dovoljno zabavno. Jedino gdje se slazem sto bi bilo dobro da se tu i tamo neki drugi tim ubaci u sam vrh kao Aston Martin prosle godine.
Jer ako pravila postanu prestriktna onda i sama f1 gubi svoju draž. Onda ce bit kao niže kategorije. I nauštrub svih bliskih borbi koje bi imali izgubili bi ono nešto o čemu bi se pričalo za 20, 30 godina kao što su Williams bolidi iz 90ih, Mclarenova dodatna kocnica, mass damper od Renaulta pa i nedavni DAS sustav od Mercedesa.
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ajmo biti realni , Sainz je nasljedio p1 nakon kvara Maxa. Landu je isključivo sc dao priliku da uopće pobjedi jer bez toga McLaren nebi tu utrku pobijedio. Rosberg je nasljedio pobjedu nakon odustajanja odnosno sudara Landa i Maxa. Jedini koji su po čistoj brzini poremetili planove RB u Maxu su Ham i Piastri u dvije utrke. Leclerc je u Monacu bio brz u kvalama i zbog krša na startu je mogao promjeniti gume i drzanjem laganog tempa doci do cilja bez bokseva tokom utrke. Ovako nakon malo vise od pola sezone čovjek bi pomislio woow pobjeduju 4 ekipe, a realno Ferrari je ubo dva krumpira i Mercedes jedan. Jedini tko je zbilja bio dobar dio ove sezone konkurentan je McLaren sa Landom koji je nakon uvodnih par utrka konstantno disao za vrat Maxu .
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Rosberg? :aww:
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
??? zadnjih dana mi ne ide onaj dio – ispeci pa reci! Rusel mi je bio u mislima a ispao Rosberg!
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mrtvi retard.
0
4