Iako je dosad podupirao Andretti Global kao 11. ekipu, predsjednik FIA-je Mohammed Ben Sulayem sada je poručio američkoj ekipi da bi bilo bolje da uđu u F1 kupnjom postojeće ekipe.
Podsjetimo, FIA je odobrila Andrettijevu prijavu, dok je F1, odnosno Formula One Management, blokirao njihov ulazak kao nova ekipa.
“Ne sumnjam da bi FOM i Liberty Media voljeli vidjeti nove ekipe pod uvjetom da su proizvođači. Savjetovao bih im da kupe neku ekipu, a ne da uđu kao 11. ekipa”, rekao je Ben Sulayem za Reuters.
“Čini mi se da nekim ekipama treba osvježenje. Što je bolje – imati 11 ekipa kao brojku ili 10 ekipa koje su snažne? I dalje vjerujem da bismo trebali imati više ekipa, ali ne bilo kojih ekipa. Pravih ekipa.”
“Ne radi se o broju, već o kvaliteti.”
Andretti sa sobom donosi General Motors s brendom Cadillac, no oni bi proizvodili motore tek od 2028. godine. FOM ih u tome podupire, ali ne i u tome da uđu dvije godine ranije kao kupac nekog od postojećih proizvođača. Priliku za dovođenje GM-a ne želi propustiti ni FIA.
“Bez da spominjem imena, postoje ekipe koje se muče… Muče se s performansama, pa čak i s menadžmentom.”
“Zamislite taj utjecaj. Imamo tri utrke u Americi i tako ogromnu bazu fanova, ali nemamo pravu američku ekipu. Presretan sam jer stiže Ford, ali zamislite da imamo GM i američke vozače.”
FIA i FOM nedavno su objavili kratko priopćenje u kojem su bez ulaska u detalje naveli kako razvijaju novi strateški plan za povećanje potencijala F1 u narednim godinama te se čini da su se tenzije između organizacija smirile. Ben Sulayem je dodao kako podržava ideju o povećanju naknade za nove ekipe s 200 na 600 milijuna dolara i rekao da pregovori o novom Concorde ugovoru koji na snagu stupa 2026. idu u dobrom smjeru.
“Mir je uvijek dobar, ne možete cijelo vrijeme imati nepotrebne probleme.”
“Oboje razumijemo da moramo ići naprijed, a jedini način za to je da između nas bude više jasnoće. Bez obzira na sve, na istom smo brodu i želimo održivost poslovanja.”
“Što se tiče poslovanja, na FOM-ovoj smo strani. Mi smo partneri i moramo zaboraviti na male stvari te pronaći rješenje za te probleme.”
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je Jourek.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“pod uvjetom da su proizvođači” To je kratko i jasno rečeno što se promijenilo i što žele od Formule 1. Struja dolazi. Ameri žele zaštititi proizvodnju auta, a Arapi proizvodnju nafte
1
4
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Onako usput.
Mislim da svi počinjemo shvaćati onu novu Američku “političku i inu korektnost” u F1.
Zakon broj xxx Ne mogu više lijepe djevojke držati suncobrane/kišobrane vozačima.
Zamislite ih po turneji na Bliskom istoku.
Od javnog “zgražanja i kamenovanja” domaćih navijača, do čekanja da se kamere ugase i odu turisti, pa grupnog silovanja.
Gdje će to završiti? Žene više neće moći biti vozačima taktičari…..?
Baš sam gledao jednu utrku (Senna, Prost, mlađahni Schumi…..)
Nema veze s ovim danas.
Bez ikakvih pomagala i zabrana dueli da se naježiš.
Danas samo umjetna pretjecanja.
Prvo su zabranili više od jednog obrambenog poteza, onda još i stavili DRS.
Ok DRS, vratite obrambene poteze pa će sve malo manje izgledati umjetno.
Jer uz svu hrpu pravila, DRS, struje… zapravo ili je ostao isti ili se čak smanjio broj pravih duela. Ono kad ti se naježi koža, automatski podsvjesno se digneš se iz fotelje i stoječki gledaš tko bu “preživio”.
3
8
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne znam za koje tocno godine govoris, ali kako bez ikakvih pomagala ako su ti bolidi imali traction control u 90tim godinama? (ne znam kako se kaze kod nas.. kontrola proklizivanja?). Bila je i od 2001. god do 2008., kad je napokon zabranjeno to pomagalo da bi se stavio veci naglasak na vjestinu vozaca (da bi se otežala kontrola bolida).
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bojim se da je @perodeformero kao ‘Broj 1’ iz Alana Forda i da priča o 80-tima i 70-tima, a možda je gledao formulu i tijekom 60-tih i 50-tih.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Napisao sam da je u utrci bio Senna, Prost, Schumaher……
Nije teško pogoditi u sezonu dvije kada je to bilo.
Uostalom to sam sinoć pogledao.
I nije još bilo kontrole proklizavanja.
Ali kako je rekao Schumi. S kontrolom ili ne, ako pretjeraš u zavoju izletjet ćeš.
Kontrola je davala samo malo lakši start svima i brži prolaz kroz zavoje.
Maknuta je zbog financijskih troškova.
Olakšavanje kontrole bolida. Hahahahaha
0
7
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa sad sam istrazio tocne godine i zabranjena je od 1994. godine, a do tad je bila prisutna. 1994. je bila kontroverza oko toga sa Benettonom i Schumacherom, jer su oni imali nekakav oblik traction controle, dok je drugi od tad nisu vise imali ( https://speedcafe.com/how-schumacher-and-benetton-beat-the-rules-to-win-the-f1-title/ )
S obzirom da je Senna umro 1994. a Prost se umirovio na kraju 1993., znaci da si gledao F1 utrku s njima koja je imala TC kao aktivno i legalno pomagalo… i ne, nije maknuta zbog financijskih troskova, jer to uopce nije skupo “pomagalo”. A tad su do 1994. bolidi imali i launch control, i mnostvo druge elektronike (Williams sa uvođenjem ABS-a i aktivne suspenzije i sl. npr) – sve sto je danas u pravilu zabranjeno
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Fiorano99
Gubiš vrijeme.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Fiorano, kao sto kaze wapi, nemoj se truditi jel, što bi se reklo reklo, “pišaš uz vjetar”, a znaš što se tad dogodi. Imam osjećaj da dotični gospodin namjerno piše gluposti samo da se zakačimo. Jer tolika količina besmislica svakodnevno mi je neshvatljiva (npr. s današnjeg članka; DRS i samo jedna dozvoljena promjena smjera na kočenju su uvedeni kako bi se spriječili momčadski dvoboji).
5
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ja sam također odusto. kad bi imo opciju blokiranja, spasio bi se.
4
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Fiorano99
Bravo za tebe što si se potrudio.
Potrudi se još napisati kada je stavljena i kada je ispravno profunkcionirala.
0
3
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mrgude
Ako se nečega ne sjećaš, bolje je da ne pišeš o tome. To se odnosi i na provjere podataka.
Jedno su podaci a drugo je stvarna utrka.
To ti je isto kao statistika neke nogometne momčadi koja je imala udaraca 50/1 i izgubila 1:0
Doneseno je pravilo o samo jednom obrambenom potezu jer je bilo žalbi na premalo pretjecanja.
Onda je uveden DRS pa kada je zaživio kako treba pretjecanja su se počela raditi sa žmigavcem.
Prije je slabiji bolid mogao dobrom vožnjom pokušati zadržati svoje mjesto.
Senna je bio u mlađim danima poznat po tome.
Danas bi ga trolali i govorili da za njega nema mjesta u F1. I to je velika istina.
Ali kada se zbroji jedan obrambeni potez i DRS pretjecanja su postala većinom umjetna.
Jedine duele koje danas možemo gledati su dueli dvije momčadi iste snage/kvalitete bolida.
Mrgude ne pišem gluposti nego pišem onako kako ja to vidim.
Odjednom vam se to strašno ne dopada.
To je vaš problem a ne moj.
Ne moj me čitati.
0
2
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nema problema, volim procitati potpunu glupost i onda ispraviti osobu koja je uvjerena da je u pravu.. unatoc upozorenjima drugih komentatora da je bolje da pustim.
Nasao sam i to u godinu.. Prvi F1 bolid sa pravim funkcionalnim traction control sistemom je Ferrari 641 iz 1990. Godine (2 godine prije poznatog i popularno nakrcanog elektronikom i aktivnom suspenzijom – Williamsa FW14B). Schumacher je debitirao sredinom 1991., tako da mozemo ponoviti jos jednom da si zasigurno gledao utrku sa bolidima koji imaju ta pomagala. Launch control je uveden jos 1980tih godina tako da to ne treba ni spominjati..
Evo i par recenica iz clanaka ako znas engleski. (https://www.motorsportmagazine.com/archive/article/june-1993/26/traction-control-and-abs/ ):
“first appeared in F1 back in 1990. Ferrari’s technicians sat down on the Tuesday after the Italian GP on September 11, and came up with a traction control system that it had working on the cars in Portugal less than a fortnight later.”
“That system was relatively simple, just software and a wheel speed sensor.”
“That original Ferrari system came about after one test and a week’s worth of design, but couldn’t be used for the full lap. Later that year, when the team went two seconds faster than anyone else during a wet test in Estoril,”
“Mansell never did like traction control. His first reaction when such a system was perfected by Patrick Head for 1992 was to accuse the Williams team of trying to even out his starting advantage over Riccardo Patrese. He saw it as just another erosion of a driver’s influence over his machinery, and he has a point. The whole idea is to let the car decide how much power to apply, taking away a vital driver function. Says Damon Hill: “You put your foot down and the engine minimises wheelspin and maximises usable horsepower. That’s it. It’s obviously a big help, especially in the wet,”
“Later in 1992, at Magny Cours, Jean Alesi drove heroically in his Ferrari to lap at similar speed on slicks in the wet to Mansell, who had just changed to wets. I congratulated him later on what I still believe to have been a great performance, but he just shrugged. “With traction control, it is nothing.”
“From a technical point of view, an engineer friend said recently, “traction control is very nice. It’s an interesting solution and makes a car quicker. Of course, the driver usually wants to believe that he’s the difference. With good traction control and anti-lock brakes he’ll just have to jam on the brakes and then mash the throttle to get through the corner. The need for a driver’s sensitivity to how late to brake and how early to get back on the gas has gone, and he just has to sense how fast he can actually corner.”
6
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
1. Ako pišeš kako vidiš, ne znači da je glupost isključena.
2. Nije da nam se odjednom strašno ne dopada, nikad mi se nije dopadalo.
3. Tebe/Tvoje komentare je nemoguće ne čitati jer su – posvuda. I to ne bi bio problem, samo da tu kvantitetu prati i kvaliteta.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@zekohonda: imaš opciju blokiranja. Ikonica čovječuljka gore desno, kontrolna ploča i onda ignore lista.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Ante Vetma hvala za savjet. Bilo bi super kada ne bi bilo opcije “prikazi”. Npr. blokirani upis je vidljiv (i eventualno stablo ostalih, vidljivih komentara ukoliko se razvila neka rasprava), ali sami sadrzaj blokiranog upisa je “trajno sakriven” bez mogucnosti da ga jednim klikom vidimo. Znam da ti ovo nece biti na listi prioriteta, ali eto cisto da stavis na to-do listu za iduci update. Unaprijed hvala.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Fiorano99 svaka čast za komentar o TCu, pogotovo za input vozača vezano za isti. Lijepo opisano što je općenito TC i kako radi, pogotovo meni kao totalnom laiku. Živio!
1
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Long story short nitko ne želi ostati bez malog dijela kolača ulaskom 11. momčadi. Te na sve načine blokiraju ulazak Adretija u sport.
Ima ovdje dosta materijala i za sud …
4
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
E moj Suljo, razočarao si me. Jedino me američka politika može spasiti. Očito da kao i u politici i u F1 preuzimaju tipovi s posebnim potrebama. Što bi rekao jedan meni drag pjesnik, de provjerite da neka ludara nije ostala otključana.
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ali koju? Haas? Možda TR?
0
0