Od 1981. do 2016. McLaren je napravio 36 bolida koji su u svom imenu imali MP4, a mnogi od njih bili su strah i trepet za konkurenciju. Na pamet prvo pada Sennin crveno bijeli McLaren, najdominantniji bolid svih vremena i po mnogima najljepši uradak koji je stvoren u Formuli 1. Pogledajmo bolide koji su obilježili McLaren zadnja tri i pole desetljeća.
McLaren MP4-1
Prvi MP4 McLaren nije bio posebno brz, no bio je revolucija po pitanju korištenja materijala za izgradnju bolida. Naime, McLaren MP4-1 bio je prvi bolid u povijesti Formule 1 za čiju je izgradnju monokoka korišten karbon. Kroz tri sezone momčad iz Wokinga vukla je ovaj bolid u različitim izvedbama. U tom periodu John Watson i Niki Lauda zabilježili su šest pobjeda.
McLaren MP4-2
Jedan od najboljih bolida ikada, bio je pogonjen sjajnim Porsche TAG turbo motorom, koji je u svoje vrijeme bio bolji od konkurencije, dok je McLaren usavršio šasiju, pa su Prost i Lauda pokupili 12 pobjeda u 16 utrka. Na ovoj šasiji McLaren se održao sve do 1987. Osvojena su tri vozačka te dva konstruktorska naslova.
McLaren MP4-4
Vjerojatno najbolji bolid svih vremena. Ayrton Senna i Alain Prost pokosili su konkurenciju te godine, posebno u kvalifikacijama, gdje je bila rijetkost da netko dođe unutar sekunde. 15 pole positiona i pobjeda u 16 prvenstvenih utrka učinak je ovog McLarena.
McLaren MP4-5
Dizajnom veoma sličan MP4-4, no s atmosferskim motorom, kojeg je Honda odlično pripremila za novu eru pogonskih strojeva. Godina je ponovno prošla u znaku borbe Prosta i Senne, budući da nisu imali konkurencije. Dvostruka titula ponovno je osvojena. Još dvije godine uzastopno se McLaren okitio vozačkom i konstruktorskom titulom.
McLaren MP4-13
Nakon godina glavinjanja s Fordom i Peugeotom, McLaren je udružio snage s Mercedesom, doveo Neweya te za 1998. pripremio najbolji bolid. Hakkinen i Coulthard uglavnom su bili najbrži, ali probleme im je konstantno radio Michael Schumacher u Ferrariju, koji je Miki za malo uzeo naslov. Bila je ovo zadnja godina u kojoj je McLaren osvojio konstruktorsku titulu.
McLaren MP4-18
Raikkonenov prvi bolid s kojim se borio za naslov, te ga izgubio u zadnjoj utrci sezone koja se održala na Suzuki. Bila je to Finčeva ulaznica i potvrda da je sposoban za osvajanje naslova. Te godine je gotovo ponizio Coultharda.
McLaren MP4-20
Popularni rogonja bio je najbrži bolid sezone 2005., no nepouzdan, što je Raikkonena koštalo prave borbe za naslov. On i Montoya uzeli su 10 pobjeda, što nije bilo dovoljno za konstruktorsku titulu.
McLaren MP4-22
Nakon godine u kojoj nisu uspjeli osvojiti pobjedu, McLaren ponovno u sezonu ulazi s najbržim bolidom. Kasnije u sezoni Ferrari dolazi do bolje forme, a momčad iz Wokinga biva kažnjena sa 100 milijuna dolara zbog prisluškavanja svojih najvećih rivala. U konstruktorskom poretku su diskvalificirani, a vozačku titulu im je pred nosom uzeo Raikkonen.
McLaren MP4-27
Ukupno gledajući McLaren MP4-27 bio je najbolji bolid sezone 2012. Imao je svojih mušica, no ni ostali nisu bili imuni na probleme. Ovaj model bio je zadnji konkurentni iz Wokinga te zadnji MP4 koji je donio pobjedu McLarenu.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 31 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je zd1400rt.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Uh, koliko je MP4/4 “mršaviji” od MP4/2 !!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Mp4/20.
Ne prezaljen bolid koji je mogao donijeti 2 krune.
0
0