Ayrton Senna
“Nitko prije njega nije vozio iznad svojih mogućnosti kao on, i nitko više neće voziti iznad ljudskih sposobnosti kao što je on vozio. Nitko prije njega nije pokazao karizmu i surovu strast prema onome što radi, stopostotnu predanost, humanost i hrpu savršeno odmjerenih i hladnih poteza kao što je on umio. Od prvog dana, pa do zadnjega, bio je jedinstven u svom svijetu, u svijetu Formule 1. Bio je ponos nacije, ali i ponos svih koji su bili dovoljno blagodareni da ga gledaju. Priča o anđeoskom osmjehu, vraškim nadljudskim sposobnostima i jedinstvenom karakteru koji živi i dan danas.”
Ayrton Senna da Silva rođen je 21. ožujka 1960. u bogatoj brazilskoj porodici u Sao Paulu. Odrastao je sa sestrom i bratom, a dane je većinom provodio u svome go-kartu, kojeg je dobio od oca kada je imao samo četiri godine. Tada je u Ayrtonovom tijelu počela strast prema utrkivanju, koja je rasla tijekom njegove mlade karijere. S 13 godina se po prvi put utrkivao u go-kartu i od samog početka je bio pobjednik. 8 godina kasnije, Senna se preselio u Britaniju radi nastavka svoje karijere, te pritom odbacio obiteljsku čast i očev posao. U tri godine osvojio je pet prvenstava u jednosjedima, pokazao da se žrtva isplatila i usput se čak rastao od svoje supruge. Ayrton je godinu i pol bio u braku s Lilian de Vasconcelos Souza, djevojkom koju je znao iz djetinjstva, ali kada su se preselili u Britaniju, Lilian nije bila zadovoljna njihovom vezom jer, kako je kasnije otkrila, Ayrton se posvetio samo utrkivanju i ono mu je postala prva strast u životu, dok je ona uvijek bila na drugom mjestu. Zahvaljujući predanosti, Ayrton je brzo pokazao svoje mogućnosti i zaradio pokušaj u Formuli 1.
Senna slavi drugo mjesto u Monaku, 1984.
1984. Senna dobiva mjesto u Tolemanu, manjoj momčadi s financijskim problemima, ali loš bolid ga nije spriječio da po jakoj kiši i natopljenim ulicama Monaka impresionira mnoge i osvojio drugo mjesto, koje je nakon prekida utrke proslavljao kao pobjedu. Nakon još dva postolja do kraja sezone, nije bilo svrhe ostati u Tolemanu, te je Senna raskinuo svoj ugovor i odlučio se za Lotus. Zlatno-crni bolid je bio dovoljno brz da Senna u naredne tri sezone pokaže svoju surovu brzinu, barem u kvalifikacijama, osvojivši 16 pole pozicija. 1987. Senna je parirao dominantnom Williamsovom dvojcu za naslov, ali koliko god se on trudio, njegov Lotus nije bio dovoljno dobar za taj zadatak, te je odlučio da je najbolje mjesto u kojem ima priliku pobijediti Williamse upravo McLaren, za koji će nastupati od 1988. i u mnogobrojnim segmentima obilježiti povijest Formule 1.
Senna u Lotusu 1986.
Čuveni dvoboj s Prostom započeo je odmah, te 1988. Od prvog kontakta između tada vjerojatno, kasnije sigurno dva najbolja vozača u Formuli 1, prskale su iskre i varnice. Bilo je očito da njihova veza, barem van staze, neće funkcionirati. Ali zato su, kao momčad, radili i više nego impresivan posao. Dominantnost McLarena 1988. se teško opisuje riječima. Pobijedili su na 15 od 16 utrka te sezone, i imali isto toliko pole pozicija. Ali Senna je dobio prvu bitku u ratu, njegovih 8 pobjeda je bilo dovoljno da pobijedi Prosta, iako je tijekom cijele sezone Alain skupio čak 11 bodova više, jer se tada bodovalo samo 11 najboljih rezultata tijekom sezone. Sljedeće sezone Prost je preuzeo stvari u svoje ruke, doslovno, i u osobnoj i direktnoj borbi za naslov u Suzuki, izbacio Sennu iz utrke. Ayrton se uspio vratiti na stazu i čudesno pobijediti, ali je diskvalificiran nakon utrke zbog nepoštovanja pravila tijekom povratka na stazu nakon incidenta.
Izdržali su svega dvije sezone, netko je morao popustiti, ali pošto je Ayrton ima veći kredit i bolju vezu s momčadi i Ronom Dennisom, Prost je morao potražiti bolid u kojem će parirati McLarenu i Senni. I samo tako, na gridu su se stvorila dva velika monopola, dva giganta su krenula u okršaj. Iz jedne postave iz snova, dobili smo dvije, Prost i Mansell u Ferrariju, protiv Senne i Bergera u McLarenu. Ali bitka između glavnih aktera ove drame nije jenjavala. Cijela sezona u kojoj su ponovo glavnu riječ vodili Senna i Prost srozala se na posljednji okršaj na Suzuki. Ali ovoga puta je Ayrton uzeo stvari u svoje ruke, i s dovoljnom prednosti nad prostom prije utrke, zabio se u Ferrari u prvom zavoju utrke.
Alain Prost, Ayrton Senna, VN Japana 1989.
Senna je bio takav, u jednom trenutku bi pričao o Bogu, humanosti i iskakao iz svog bolida tijekom utrke, trčao preko staze pune bolida da bi izvukao vozača iz olupine, a u sljedećem trenutku bi ugrozio svoj i još nekoliko života da bi osigurao titulu. Upravo zbog takvog karaktera mnogi vozači su ga smatrali ludim i nesigurnim za utrkivanje. Ayrton nije krio svoju religioznost, duboko je vjerovao u Boga i smatrao je da je načinjen da pobjeđuje, i sve što je radio, radio je s tolikom dozom posvećenosti i konkurentnosti. Dokaz njegove nadljudske sposobnosti i doze ludosti bio je njegov krug za pole poziciju u Monaku 1988., kada je u identičnom bolidu vozio 2 sekunde brže od Prosta. Sam Ayrton je kasnije rekao da toga dana nije bio svjestan onoga što je radio, vozio je u drugoj dimenziji i odjednom shvatio da vozi brže nego što je mislio da je moguće.
Ayrton je bio jedan od ljudi koji se nisu plašili da idu do svoje granice, već su rado napadali svoje slabosti i uživali u istraživanju svojih mogućnosti. Jedan takav trenutak se desio 1991. kada je bio najbliže prvoj pobjedi pred domaćim navijačima u karijeri. 20-ak krugova prije kraja, dok je bio u sigurnom vodstvu, izgubio je četvrtu brzinu, a malo kasnije i treću i petu. Mansell, koji ga je sustizao velikom brzinom, 10 krugova prije kraja je završio utrku s istim kvarom, ali Ayrton nije odustajao. Liniju cilja je prešao u velikim bolovima i čak nije mogao doći sam do boksa, ali je skupio snagu i proslavio pobjedu sa svojim narodom. Te je sezone Ayrton dominantno osvojio svoju treću titulu, ali moć McLarena je počela da slabi.
Senna na postolju, VN Brazila 1991.
Nakon razočaravajuće 1992., Senna je skupio svo svoje znanje i mogućnosti u pokušaju da porazi Prosta u dominantnom Williamsu, koji je tehnološki bio godinama ispred McLarena i ostalih momčadi. Ali Alain i Williams su bili premoćni. Ayrton je i prije 1993. sezone izrazio želju da prijeđe u Williams, koji je na svome bolidu po prvi put ima kontrolu proklizavanja, hidraulički kontroliran aktivni ovjes, anti-lock sustav kočenja i mnoštvo elektronskih novotarija kojim ostatak Formule 1 nije bio dorastao. Senni se želja ispunila 1994., kada je prešao u Williams nakon Prostovog odlaska u mirovinu. Ali baš te godine, FIA je odlučila zabraniti mnogobrojne igračke koje je Williams posjedovao unutar bolida, te je Ayrton zapeo u jako lošem bolidu. Ali ni njegova sezona nije ništa bolje počela, Senna se trudio da poboljša bolid, momčad i sebe, ali prve dvije utrke sezone nije završio, iako je vodio utrku u Brazilu. Treća utrka te sezone, na Imoli, bila je najcrnji vikend u povijesti Formule 1.
Ayrton je iza sebe ostavio materijalno 3 titule, ali duhovno puno, puno više. Zauvijek će ostati majstor kvalifikacija, vjerojatno najbrži vozač ikada tijekom samo jednog kruga, knez ulica Monaka, veliki humanitarac, koji se maksimalno posvetio svemu što je radio, pomjerio granice mogućeg i izumio izraz „ići preko svoga limita“.
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je graho.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Razocaranje, blago receno. Nisam niti citao tekst.
Svatko ima pravo na svoj sud i misljenje, pa stoga, poredak je mogao biti bilo kakav kod prvih pet.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Dobro kažete, među prvih pet je poredak mogao biti bilo kakav.
Ali mislim da nije u redu ne pročitati tekst samo zato jer nečiji najdraži vozač nije na vrhu. Moj omiljeni i za mene najbolji je Fangio koji je tu stavljen na 3. mjesto. A svejedno sam pročitao tekst.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Slažem se – uostalom serijal je itekako kvalitetan i dobar je materijal svim mlađim čitateljima da nešto nauče o iskonskim legendama ovog sporta, a nama ostalima da se podsjetimo…
Svatko od nas ima svoj poredak i uvijek bi netko bio zakinut ili povrijeđen – o tome nema smisla raspravljati..
Davide – odlično kao i svaki put :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@1883
promašio si ceo fudbal!
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Hvala na komplimentu.
Nitko nije savrsen.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@zeko, iako ponovljeno, svejedno sam riknuo od smijeha
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@raca
ybg, ponestaje mi inspriacije.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
nema veze, pali ko i prvi put.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Gledam Formulu 1 takoreći od kako znam za sebe, ali ako mi je žao što sam nešto propustio u povijesti tog sporta, onda je to definitivno doba kada je vozio Senna.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
ima isječak jedan u dokumentarcu o senni : beyond the speed of sound, gdje je prost( a nisam njegov fan), izrekao jednu vrlo zanimljivu rečenicu: “senna me nije želio pobjediti, želio me poniziti”….da, naravno da prost tjera vodu na svoj mlin, ali gledajući neke situacije nije daleko od istine ( monaco 88, adelaide 1990, )…to mi ostavlja mrlju na njega kao sportaša…..ali kao vozač….nema greške
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pratim ovaj portal od početka njegovog rada.
Danas sam se registrirao, kako bih vam da prvi minus od mene, u Vašoj novinarskoj karijeri.
I to veliki minus.
Znači Michael Schumacher je na 1. mjestu? S kojim pravom?
Ayrton Senna na 2. mjestu?
Ovo je teški fail,……. promašaj,…. :facepalm:
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ovo je dobro, znači da su do sada imali sve +++++od tebe. ali taj mentalitet, samo kritika.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Svatko daje minuse za ono što misli da ne valja. Na to ne možemo utjecati, niti bi želio da možemo.
I ja vama mogu postaviti pitanje. S kojim pravom bi Senna trebao biti na 1. mjestu?
Dakle, isto “oružje”. Nema smisla raspravljati o takvim stvarima, svatko ima svoj poredak, a jedino što se ne može imati svoje je statistika.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
A statistika je ko mini suknja…. puno toga otkriva, a ono najbitnije ne…. ;)
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako za koga.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nema tu kako za koga….. to ti je čista istina…. ;)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Za početak.
Ono, što je napisano kao prolog ovoga teksta, u kurzivu govori sve samo za sebe.
Ayrton Senna je bio puno više od običnog čovjeka, i običnog F1 vozača, išao je iznad svojih mogućnosti, tj. pomicao je granice, i vozio sve bolje i bolje.
Michael Schumacher je veliki radnik i veliki F1 vozač, ali nema te mističnosti, nema te karizme, aure koja bi digla iznad Ayrtona Senne. Michael Schumacher je običan smrtnik. Baš kao ti. Baš kao i ja,…….
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kad priznaš sam sebi da si običan smrtnik, već si sebe u startu zakopao i zakinuo za nešto što bi možda u životu mogao postići.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Jbga @pigmalion
Ode ti u neke apstrakcije – aura, karizma, mističnost, besmrtnost….,
Pa imao je i Montoya nekako veću karizmu od Schumachera.
Slažem se ja da nije sve u statitistici, ali popusti(te) malo sa tom “mistikom”.
Kao što sam rekao na prethodnom članku o top vozačima (Fangio)
Nekom je Senna no. 1 (tebi, Lady, Daniju,….), nekom je to MSC (Murrayu Walkeru, meni, dodiju,….), nekom je to Fangio (za MSCa, diesela,….), za Jackie Stewarta je Jimmy Clark najbolji svih vremena. A nekom je i Prost, jbga
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pigmalion,
Ne trebaš se oko toga uzrujavat…. svatko ima svoje mišljenje. Jbga…. oni koji su gledali Sennu za života znaju da je bio najbolji i nikad više tako nešto nismo vidijeli….ostalo su samo trenuci koji su samo prolazni….. ;)
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Upravo to. Gledao ga, utrku za utrkom, godinu za godinom,…..
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Lady
Ja sam ga gledao.
I neke prije njega.
I sve ove poslije njega.
A mogu ti reći ono što i Marko
Kako za koga ;-)
A i ti si sama rekla da svako ima svoje mišljenje ;-)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Frantic,
Ja sam samo odgovorila Marku da je statistika kao mini suknja, otkriva mnogo ali ne i ono najbitnije…… to je čista istina…..
Mogla bi dat mnoge primjere, pa recimo moj ljubimac Vettel ima 4 naslova prvaka, a nije Senni (3 naslova) ni do koljena…… ;)
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako mi pljušte minusi jer sam napisala kako Vettel nije Senni ni do koljena….. hahahaha…….
Ja stvarno volim Vettela, ali jbga….. stvarno nije Senni ni do koljena….. ;)
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pljušte ovdje i minusi i plusevi :-D
Jbga, takva je tema :-D
Mislim da nikom nisam opalio minus.
Al` stvarno.
I pluseva sam dao vrlo malo.
Imo sam preča posla ;-)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ne slazem se sa tobom da se Shumi nasao u pravom timu i pravom trenutku,on je taj koji slozio kockice u Ferrariju I doveo ih do savrsenstva.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@SV5 VR46; Moram priznati da si sa ovom konstatacijom u pravu i to ne bi smio nitko poreći. MS je uveliko doprinjeo razvoju Ferrarija.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@SV5 VR46
Potpis.
Digao je ekipu iz žešće dubioze. To sam i napisao gore, tj. postavio pitanje.
A evo linka što ga je postavio kolega @Beethoven87 u članku o Fangiu
https://www.youtube.com/watch?v=CGKsKU0P3oo
Opet, podvlačim, ovo je samo Murrayevo mišljenje ljudi.
A kao što kolega @raca reče gore – on je navijač Mclarena i bilo mu je drago što je Ayrton vozio za McL – neprocjenjivo.
Isti slučaj je i kod mene vezano za Ferrari i MSCa. :-)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Frantic, da samo drago. Ja sam i dan danas fasciniran njegovom vožnjom
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Luka, hvala. :)
Mene fascinira koliko se svi dižu protiv brojke pored imena u naslovu, i u tom procesu zaobilaze tekst, koji je ustvari poenta i svrha ovog projekta, da se prisjetimo odnosno naučimo što je bilo u povijesti.
Svatko ima svoje mišljenje, kada pričamo o Senni vs Schumacheru, to su dva potpuno različita vozača i karaktera. Obojica su podjednako doprinijeli, i zakupili Formulu 1 kao privatno vlasništvo u svom primeu. Prva dva vozača podjednako zaslužuju broj jedan, ali zbog njihove raznolikosti, i niza drugih faktora, brojka naslova ipak mora prevagnuti, ali ne dajte da vas ta brojka ili bilo koja druga brojka zavara. Vi imate brojke u svom srcu koje vama odgovaraju, kao što svi imamo.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Kako to misliš brojka naslova ipak mora prevagnuti? Pa onda stavi i Prosta i Vettela ispred Senne. Onda se drži samo brojki i statistike i gotova priča…..
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Govorio sam o prvoj dvojici.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nema tu prve dvojice…ili sve u isti koš ili ih razdvoji nečim drugim osim statistike….
npr…. kojeg je to jakog momčadskog kolegu imao Schumacher u svojoj karijeri i da ga je i pobjedio? Pogledaj mu malo momčadske kolege…. sve sami vodonoše osim Rosberga koji ga je i pobjedio, a taj isti Rosberg sad gubi ko mala beba od Hamiltona…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pa kažem ti, ne mogu ih razdvojiti ničim drugim osim statistike, a ako to netko uradi, počinio je kriminal. S obzirom na to da ne možemo imati dva prva mjesta, čovjek koji je osvojio sedam titula i postavio bezbroj rekorda ide na prvo mjesto. Oni su dva potpuno različita vozača, karaktera, različita vremena, različiti uvjeti, i obojica su se prilagodili u svom vremenu i bili najbolji.
Koliko ja znam, Senna tehnički nikada nije pobijedio Prosta, i 1988. Prost je skupio više bodova tijekom sezone. Ne želim s tobom da se raspravljam oko ovoga, rekao sam već svoje. Ti imaš svoje mišljenje, kao i svatko ovdje. Objasnio sam ti da je Senna zaslužio prvo mjesto i na našoj listi, koje toliko želiš da ima, i eto. On je za tebe broj jedan, i za mene je, već sam ti jednom na forumu to pisao ako se dobro sjećam, ali i Schumi je također zaslužio broj jedan. Pošto obojica ne mogu na prvo mjesto, Schumi je dobio prednost na našoj listi, Senna ne tvojoj, i svi sretni.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lady, ako je Rosberg beba sto gubi od LH sta je onda MS za tebe? A za mini suknju, upravo suprotno…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Davide,
Moram te ispravit oko 1988….. Senna je ‘ubio’ vozački Prosta te godine! I nemoj gledat ko je osvojio više bodova jer se od početka sezone znalo da se računa 11 najboljih rezultata i tu je Senna bio bolji. Ali ne samo u tom segmentu nego je zaista vozački ‘ubio’ Prosta u većini utrka.
A 1989 je Prost dobio utrke SAMO kad je Senna odustao ili zbog kvara ili sudara, u većini slučajeva prilikom vodstva utrke….
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Lady
Senna ima s Prostom 1:1 u istoj ekipi.
Znači i on je na “nuli”.
Svi ostali sa kojima je vozio su bili “vodonoše”.
Kontra pitanje – ko je kao 2-struki svjetski prvak otišao u ekipu koja je bila duži period u dubiozi, podigao tu ekipu na noge i u petoj godini vožnje za tu ekipu napokon osvojio titulu na koju su čekali 21 godinu (i to protiv moćnog Mcl-Merca) a i 3 prethodne godine su ga nijanse dijelile od titule (prvo jedan njegov glup i prljav potez – 1997; zatim 2 velika peha – Belgija i Japan – 1998; zatim lom noge – 1999)?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Vlado,
Schumacher je vrhunski vozač koji se našao u pravom trenutku na pravom mjestu… ;)
Nikad nije imao prave i vrhunske momčadske kolege i to mu je veliki minus jer su mu svi osim Rosberga bili samo vodonoše. Rosberg ga je u istom bolidu pobjedio i to nije nikakva tajna. Dapače, Rosberg je sve 3 godine bio bolji od Schumachera, a taj isti Rosberg sad gubi od Hamiltona koji se ne mora toliko niti trudit oko simulatora i ostalih popratnih stvari F1, kad čovjek partija po cijelom svijetu i ‘razbija ‘ tog istog Rosberga u istom bolidu……
Pitam se šta bi taj isti partijaš Hamlton (kojeg nikakako ne volim) radio onda vele radišnom Schumacheru u tom istom bolidu…..
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Frantic,
Ako si gledao, a znam da si gledao, onda znaš da je Senna rasturio Prosta i 1988 i 1989 ( govorim vozački). Isto tako, 1990 sam Prost je izjavio kako je Ferrari najbolji bolid, a opet ga je pobjedio Senna u ipak malko lošijem McLarenu…..
I Berger Senni nije bio vodonoša :chill:
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Stvarno ne volim Šumija, ali reći kako bi ga Ham pobijedio u istom bolidu je u najmanju ruku smiješno. Po tom principu Ricci je pobijedio Seba, Kvyat je pobijedio Riccia, što to znači, da je Kvyat bolji od Seba??
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lady, samo sam zelio znati kako gledas na MS. Kada je NR beba. U tom kontekstu mogu reci da je beba pobjedila starca. A starac uzme PP u monacu. Ali dobro. A ovo za partijanje, o tome mozemo samo nagadjati. Jer niko ne zna ovdje sta ustvari LH radi. Ovo za talenat me zbunjuje. Jer cini mi se da je Senna bio cisti talenat? Dok sa druge strane imamo MS koji kao nije takav sirovo nadaren vec je to sam razvio krvavim radom? A kada ja biram,, onda biram ovog drugog kao boljeg.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Lady, i MSC je 1996 vozački poderao Hilla (poderao ga je i prethodne 2 godine). Ali džaba mu to kad je vozio onu kantu F310.
A ako Berger Senni nije bio vodonoša, onda nisu ni Brundle, Patrese i Irvine to bili MSCu. A ne bi to bio ni Rubens da nije bilo Austrije 2001 i 2002 (a Rubens jeste bio vodonoša :-D , što jest jest)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
@Frantic;; Mislim da o onih 1:1 ne možemo govoriti da je izjednačeno. Prost je to podlo napravio i usprkos tome Senna je pobjedio. To što je izgubio utrku za zelenim stolom, nije ni trebao izgubiti. Neku posebnu prednost i nije imao u tome zbog čega su mu oduzeli pobjedu. Za mene je Senna dobio Prosta 2:0 u Mclarenu i ima jednu utrku više na svom kontu i dobro Lady veli. Senna je ubio Prosta. U onakvom monstruoznom bolidu biti na pole 2s iza kolege…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ljudi – uporno ne vidite bit ove priče…
Poredak je nebitan.
Ovih 15 ljudi je zauvijek upisano u povijest F1 – bez obzira na njihove naslove, pobjede, poteze – oni su razlog zašto volimo ovaj sport!
Nekome je draži ovaj, nekome onaj…
Poredak nekakav mora biti, ali umjesto da čestitate čovjeku što je zasukao rukave i marljivo pisao satima kako bi nama svima pružio užitak za čitanje – vi napadate radi nekog poretka.
To nije u redu. Svako od nas ima neki vlastiti poredak i može se ili ne može složiti s navedenim.
Nemojte biti “plitki” i gledati puki rang – sve nas ovdje spaja divljenje i strast prema F1 i vozačima koji voze te lude bolide. Gledajte širu sliku ovih tekstova – Davidu nije bio cilj napravit polemiku “moj je bolji od tvog” – nego prisjetiti sve nas na neka davna, lijepa vremena – gledali mi to uživo ili ne ;)
1
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Luka, mislim da je bit i trud ovog serijala cijenjen. Ekipa ispod je davala podrsku od pocetka. A cudno bi bilo da nema reakcije za konacan poredak. Isto bi bilo i u slucaju AS 1 a MS 2. Dok sam ja, iskreno, od pocetka ocekicao Sennu kao NO1. Nije da se zalim. Tesko je biti objektivan. Ali mislim da je glavni faktor godine u kojima smo nekoga pratili.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
meni je tekst ok, fali mi opširniji izvještaj što je sve senna vozio osim go carta. i f1. ali to je to. rasprave zašto je ovaj drugi, a onaj prvi i sl…. eskiviram.
jedinu primjedbu imam na 1994. tj,dio rečenice ‘te je Ayrton zapeo u jako lošem bolidu. ‘. nije fw 16 na početku bio savršen, daleko od toga , ali ‘jako loš’ mi je pretjerano. pa nije to mp4 30! :)
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Prije svega, serijal uskoro završava i dobra je zamisao što se ovako nešto uradilo. Pohvale za rad, a redosljed ne želim komentirati. Ovo je tema o Senni i na tome bih se zadržao. Htio bih reći da sam ovaj sport zavolio prije nego se Senna pojavio u f1, ali mogu reći da sam privilegiran što sam GA pratio u živo. I sad mi zna skočiti adrenalin kad se sjetim njegovih utrka, borbe za pole, trenutak kada je sa posljednjeg mjesta stigao na čelo utrke i nešto što nitko nije napravio-bio je sam u istom krugu jedan dio utrke. Moja dodatna sreća je ta, što je vozio i za moj omiljeni tim. Neprocjenjivo
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Schumacher je mjera ostalim vozacima za uspjesnost, rekorde i brojke, predanost i upornost, profesionalnost i karjeru itd. – ta mjera ima svoje brojke koje ce se mozda promijeniti…
Senna je mjera za brzinu, bit ovog sporta, i to se nikad nece promijeniti !
To je moje misljenje, ne mora se niko sloziti sa mnom, respect svakome i jos jednom pohvala Davidu Vidovicu za trud.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
bravo,sve napisano na svom mestu,bar po meni
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
svaka čast na komentaru slažem se u potpunosti
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pitanje za admine, zasto komentar u kojem je link ceka na odobrenje? Napisao sam jos sinoc komentar koji jos uvijek nije objavljen!
Hvala.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Nažalost, nema ničega u spam folderu. Jeste li sigurni da vam je prihvatilo komentar nakon slanja?
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Sad cu i ja jos malo u statistiku, kao dodatak clanku, podsjetnik…
Senna i Prost- 2 godine kolege u istom bolidu, Mclarenu, 32 utrke (2×16). Od 32 utrke, Senna – 26 pole pozicija, Prost samo 4./ Senna 11 nije zavrsio utrku, Prost 5./
1989 kada je Prost bio prvak, samo je jednom bio ispred Senne u utrkama koje su oboje zavrsili… pole pozicije- 2/13.
U sezonama 85, 86 i 87, vozio je 4. 3. i 3. bolid (po zavrsnom poretku, Lotus) i zavrsavao sezone na 4. 3. i 3. mjestu umjesto po logici na 7. 5. i 5. Dodatak, uz 16 pole pozicija (7,8,1). To je kao da je prosle godine (2015) Massa ili Ricchiardo imao oko 7 pole pozicija i bio 3. u ukupnom poretku…
Suzuka 1989, nakon sudara, 5 krugova prije kraja utrke, odvozi cijeli krug sa slomljenim krilom, ulazi u boks, vraca se 5 sekundi iza novog vodeceg i opet uspije zavrsiti prvi. Diskvalificiran zbog glupog pravila kojeg su vec slijedece sezone promijenili i koje vrijedi dan danas…
Suzuka 1988, Senna starta katastrofalno, pada na 14. poziciju, a zavrsava utrku kao prvi, prolazi Prosta na stazi i teoretski postaje prvak.
Monaco 1988- 2 sekunde brzi u istom bolidu= brutalno.
Monaco 1984, prica za sebe.
Porugal 1985- prva pobijeda, po kisi, u niti priblizno najboljem bolidu te sezone, a ostavio drugog vise od cijele minute iza sebe…
Donnington 1993. – u jednom krugu, nakon ne dobrog starta ( pao nakratko sa 4. na 5. mjesto) preći Schumachera, Hilla i Prosta… Zajedno imaju 11 naslova prvaka!
…..
dio statistike i cinjenice koje meni osobno padaju na pamet…
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Gledao sam sazetke svih sezona u kojima je vozio, vise puta, film, dokumentarce, klipove itd. Vjerujem da jos puno toga ne znam, pogotovo o ostalim vozacima i dalju povijest, da bi se usudio rangirati vozace i to mi nije bio cilj komentara… Jednostavno, htio sam samo jos malo osvijetliti njegovo ime i ono sto on meni predstavlja, a to su uzor i bit ovog sporta.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Bio sam u krugu zaustavljanja”,prica John Watson,”kad sam posvjedocio necemu nevidjenom”.Bio je to trening za VN Europe 1985,na pomalo danas zaboravljenom,ali predivnom Brands Hachu,juzno od Londona.
Wattie je vozio zamjenski za McLaren I prepricava taj nesvakidasnji dogadjaj…
“Na ulasku u Dingle Dell,video sam da me Ayrtonov Lotus stize velikom brzinom.Ostavio sam mu praznu unutarnju stranu.Ocima i usima prisustvovao sam necemu sto do tada nikada nisam video da je netko ucinio u trkacem autu.Kao da je imao cetiri ruke i noge.Kocio je,mjenjao brzine,proklizavao,pumpao gas I izgledalo je da je na ostrici noza izmadju kontrole i voznje bez kontrole.Sve je trajalo dvije sekunde…
Kad ste kod turba skidali gas,snaga bi nestala vrlo brzo.On je vec bio u poziciji kad se morao odluciti kako postaviti Lotus.
Bolid je u zavoj bacen s toliko arogancije da su se meni sirom iskolacile oci.
Stao je jako na spojku,a stvar je vozila kroz zavoj.Bila je to situacija u kojoj je gospodar kontrolirao stroj.Nikad nisam video da netko na taj nacin upravlja turbom.Sposobnost mozga da odvoji svaku komponentu i odmah ih natrag sastavi s toliko ritma i kordinacije….Bio je to za mene nevjerovatan dogadjaj.
Osjecao sam se povlastenim vidjeti tako nesto.Bio sam toliko ganut da sam odmah otisao u Lotusov boks do Petera Wara i Gererada Ducarouqea te im rekao da sam upravo psisustvovao necemu…..
Oni su samo rekli – Da,da, znamo…”
Izvor: F1 Racing Veljaca 2008 Goran Dijakovic
P.S. Za sve koji nisu pratili tu eru F1 zbog godina.
3
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
“Ayrton je uvijek riskirao.Potkraj 1993. bojao sam se da ce mu se nesto dogoditi.”
“Rekao sam mu,”Zasto ne vozis za dobru,sporu momcad poput Ferrarija?”
Odgvorio je ,”Moram biti u Williamsu,to je najbrzi bolid…Ovde sam da pobijedim,izgubim ili umrem.”Pet mjeseci kasnije je poginuo.”
Mauro – prvi mehanicar bolida Ayrtona Senne.
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Čestitke na trudu. Ne slažem se sa poretkom, ali mišljenja su subjektivna. Samo ću nadodati da se Hamiltonova 3 naslova i Sennina 3 naslova ne mogu nikako usporediti. Statistički da ,ali vožnje jednog i drugog….Jer kad pogledaš Hamilton je donio naslov mercedesu nakon 59 godina. Samo je jedan Senna. Ostalo su vozači.
2
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Michael Schumacher je preporodio Ferrari. Doveo je Rory Byrne, Ross Brawn u momčad i ne znam još koga, te svojom pozitivnom stranom ( radom, upornošću ), postao najbolji Ferrarrijev F1 vozač. Kapu skidam dolje.
Ali, evo. Prekjučer sam, nekom prilikom, pogledao poznatu utrku iz Jereza, 1997. Odmah sam se sjetio i Rascassea iz 2006. U tom čovjeku je postojalo nešto, da vara pod svaku cijenu,….. kako drugi ne bi uspio, kako bi on na konto tuđe neprilike profitirao. To će mu zauvijek ostati, dio njegovog karaktera.
I kada sam već ovdje, da vas napomenem, da je sutra dan, kada se prije 56. godina, rodio najbolji F1 vozač, ikada,……
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Ja to vidim kao sportsku drskost, dobro si napisao- sklop “pod svaku cijenu”, mozda bez onog “da vara”. Imao je to i Senna. To je ples po krajnjoj granici mogucnosti, kako bolida, tako i u sukobima na stazi sa drugima… Tanka je granica izmedju ludosti i genijalnosti. Oboje su bili kritizirani zbog toga. Od nas gledatelja, neto to voli i cijeni, netko ne…
Ovaj video mi je super, kako su oboje reagirali u intervjuima pod paljbom…
https://www.youtube.com/watch?v=IGmbyfHJxwc
0
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
pigmalone jesi malo omašio godinu? jel to nije bio rascasse ’85?
0
1
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Posto govori o MSCu, falio bas i nije..
0
0