Formula 1 se vraća nakon tri tjedna odmora, a nastavak sezone vozi se na Zandvoortu. Staza među dinama i uz obalu Sjevernog mora domaći je teren Maxa Verstappena i kulisa koju navijači u narančastom pretvaraju u pravi spektakl.
McLaren u nastavak ulazi s dvostrukim vodstvom u prvenstvu zahvaljujući Oscaru Piastriju i Landu Norrisu. Pirelli na ovoj utrci obilježava svoj 500. Grand Prix, a vremenska prognoza najavljuje dodatnu dozu neizvjesnosti.
Ne propusti nijednu vijest: Priključi se našem WhatsApp kanalu besplatno i anonimno klikom ovdje!
Petak, 29. kolovoza
Petak donosi promjenjivo vrijeme s povremenim pljuskovima i temperaturama koje će se kretati oko 20 °C. Jutarnji i poslijepodnevni treninzi pratiti će vlažni asfalt, a uz jugozapadni umjereni vjetar od oko 30 km/h bolidi će osjetiti izazove ulasku u zavoje, posebno T14 zavoj.
Subota, 30. kolovoza
Subota donosi prekide suncem između pljuskova, a temperatura ostaje stabilna oko 20 °C. Vjerojatnost kiše raste prema kvalifikacijama, gdje doseže čak 70 % – što znači da bi Q3 mogao donijeti dramatičnu bitku između slicka i intermedija. Vjetar se pojačava na približno 30–35 km/h, što će dodatno naglasiti važnost balansa kod zavojitih prijelaznih dijelova staze.
Nedjelja, 31. kolovoza
Nedjelja počinje s ponegdje laganim pljuskovima i temperaturom od oko 21 °C, dok će veći dio dana ostati svjež i promjenjiv. Vjetar sa jugozapada jača na gotovo 40 km/h, što će posebno obilno utjecati na upravljivost.
Za razliku od prošle sezone, Pirelli je odabrao mekši set. Timovi će imati C2 kao tvrdu, C3 kao srednju i C4 kao meku smjesu. Prošle godine kombinacija je bila tvrđa (C1, C2, C3), a cilj je ove sezone potaknuti strategiju s dva ulaska u boks.
Pit lane limit povećan je s 60 na 80 kilometara na sat, pa je cijena dodatnog zaustavljanja manja. Prošle sezone tri četvrtine grida išlo je samo jednom u boks. Hülkenberg je vozio 57 krugova na tvrdoj, Piastri 33 na srednjoj, a Hamilton 24 na mekoj. Ove brojke sugeriraju da će tvrda opet biti ključna za dugi završni stint.
Zandvoort je mjesto gdje Pirelli ulazi u povijest. Talijanski proizvođač obilježava svoj 500. Grand Prix otkako je prvi put nastupio na Silverstoneu 1950. godine. Tada su Giuseppe Farina, Luigi Fagioli i Reg Parnell donijeli Alfi Romeo i Pirelliju trostruku pobjedu.
Kako bi obilježili jubilej, svi bolidi i sve slick gume ovog vikenda nose posebni 500 GP logo. Proslava se nastavlja i idući vikend u Monzi, gdje će se održati zajednička fotografija s vozačima, timovima i predstavnicima FIA-e i Pirellija.
Photo Credit: Pirelli Media Centre
Duljina kruga: 4,259 km
Broj krugova: 72
Ukupna duljina utrke: 306.587 km
⏱️Najbrži krug staze: 1:08.885 (Max Verstappen, 2024.)
⏱️Rekord kruga u utrci: 1:11.097 (Lewis Hamilton, 2021.)
Zandvoort je kratak krug od 4,259 km sa 14 zavoja i velikim promjenama opterećenja. T3 ima približno 19 stupnjeva nagiba, a završni Arie Luyendyk nizak je 18 stupnjeva, što donosi visoka kombinirana opterećenja i brzo grije vanjski dio gume. Dvije DRS zone pomažu, ali pozicija na stazi ostaje valuta koja se najteže stječe.
Usputni podsjetnik o pretjecanjima: promjenjivi 2023. Zandvoort donio je neslužbeno rekordnih 186 prolazaka, iako metode brojanja variraju po izvorima. Suhi vikendi obično vraćaju stazu u obrambeni režim, gdje je subota pola posla.
Prvo, sve oči su na McLarenu. Oscar Piastri stiže s malom zalihom u bodovima, a Lando Norris nosi uspomenu na prošlogodišnju demonstraciju snage u Zandvoortu. Njihov dvoboj često se lomi na sitnicama, pa će čisti Q3 i start bez proklizavanja vrijediti više od prosječnog tempa u stintu.
Zatim dolazi Max Verstappen i more narančastih tribina. Domaća pozornica često ga povuče do kruga iznad prosjeka, iako su nedavni rezultati bili oscilirajući. Ferrari i Mercedes gledaju subotu kao najveću priliku, hladnije vrijeme i vjetar često izravnaju razlike u grijanju guma.
Najzanimljiviji dio poretka je sredina. Williams je peti i za sada “best of the rest”, no Aston Martin i Kick Sauber vrlo su blizu, što znači da će jedan dobar rezultat lako promijeniti poredak. Racing Bulls i Haas hvataju bodove u naletima, često ovisno o startnoj poziciji i ranoj taktici.
Alpine zaostaje i treba vikend bez pogreške da prekine trend jednocifrenih ulova.
Cadillac je službeno potvrdio vozački par za 2026. Sergio Pérez i Valtteri Bottas predvodit će američki ulazak kao jedanaesta momčad na gridu. Time je tržište suženo na šest nepotvrđenih mjesta za novu eru.
Najveća enigma je Mercedes jer za 2026. još nema potvrđenog niti jednog vozača. Uz to, otvorena su još tri mjesta u Red Bull obitelji i jedno u Alpine. Drugo mjesto u Red Bullu ostaje nepoznato, a Racing Bulls nemaju potvrđenog nijednog vozača. Alpine ima potvrđenog Pierrea Gaslyja, dok je drugi kokpit i dalje prazan, a Colapinto nije siguran ni da će ovu sezonu završiti u tom bolidu.
Poredak vozača | Bodovi | Poredak konstruktora | Bodovi |
Oscar Piastri | 284 | McLaren | 559 |
Lando Norris | 275 | Ferrari | 260 |
Max Verstappen | 187 | Mercedes | 236 |
George Russell | 172 | Red Bull | 194 |
Charles Leclerc | 151 | Williams | 70 |
Lewis Hamilton | 109 | Aston Martin | 52 |
Kimi Antonelli | 64 | Kick Sauber | 51 |
Alexander Albon | 54 | Racing Bulls | 45 |
Nico Hülkenberg | 37 | Haas | 35 |
Esteban Ocon | 27 | Alpine | 20 |
Fernando Alonso | 26 | ||
Lance Stroll | 26 | ||
Isack Hadjar | 22 | ||
Pierre Gasly | 20 | ||
Liam Lawson | 20 | ||
Carlos Sainz | 16 | ||
Gabriel Bortoleto | 14 | ||
Yuki Tsunoda | 10 | ||
Oliver Bearman | 8 | ||
Franco Colapinto | 0 | ||
Jack Doohan | 0 |
10 godina F1pulsa Čitaš nas redovito? Ne želiš više gledati reklame? Podrži Puls portal s 3 eura mjesečno na ovom linku
Preostalo vam je 0 reakcija za dodijeliti. 😥 Ova funkcija je dostupna za naše donatore i pretplatnike.
Morate biti logirani za komentiranje.
Trenutno imamo 30 pretplatnika koji portal čitaju bez reklama!
Najnoviji član kluba je zd1400rt.
Formula 1 je najbrže rastući sport na planetu, a Pulsmedia najaktivniji hrvatski sportski portal.
Kontaktiraj nasSve fotografije vlasništvo su ekipa Formule 1 ili Pirelli media centra.
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Pirelli ce simbolicno proslaviti svoju 500. utrku na nacin da ce plave full wet gume postaviti kao ukras na stazi.
2
0
Reakcije na komentar
Samo prijavljeni korisnici mogu vidjeti tko lajka komentare.
Molimo, prijavite se ili registrirajte.
Bome kao da su prosli mjeseci od zadnje utrke
0
0